Jos avaruudessa on elämää

IlkimyksenUutispalvelu

Tutkijat arvelevat löytäneensä merkkejä Maan ulkopuolisista sivilisaatioista:

http://yle.fi/uutiset/3-9252836

Jos yksikin löytyy, moniko palstan kreationisteista alkaa huutaa kuorossa että sitähän me olemme aina sanoneet? JC ainakin kääntänee takkinsa, kuten aikoinaan jääjärvien tapauksessa.

"Huikeat väitteet vaativat huikeat todisteet"

Ja tämä pätee tietenkin myös jumalien ja Jumalan olemassaolon todistamiseen.

170

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.e.l.iö

      Minä en ainakaan usko, että älykästä elämää löytyy KOSKAAN. Kyse taitaa olla samanlaisesta luulottelusta, kuin evoluutioteoriankin kohdalla. Kun oikein halutaan ja uskotaan älykkääseen sivilisaatioon avaruudessa, niin tätä se on. Vähän väliä löydetään "melkein" elämää muualta, vaikka todellisuudessa ei ole koskaan löydetty yhtään mitään. Tutkijoilla on tämän kohdalla vain yksi "pieni" ongelma. Tämä täytyy todistaa käytännössä toisin kuin evoluutioteoria.

      • Käännätkö turkk... takkisi jos löytyy?

        "Tämä täytyy todistaa käytännössä toisin kuin evoluutioteoria."

        Mitähän tämä on tarkoittavinaan?


      • buahhahhaaaaaa
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Käännätkö turkk... takkisi jos löytyy?

        "Tämä täytyy todistaa käytännössä toisin kuin evoluutioteoria."

        Mitähän tämä on tarkoittavinaan?

        Ei yhtään enää toerioilla todisteluja. Pitää olla konkreettista näyttöä-

        False flag (also known as black flag) operations are covert operations designed to deceive in such a way that the operations appear as though they are being carried out by other entities. The name is derived from the military concept of flying false colors; that is: flying the flag of a country other than one's own. False flag operations are not limited to war and counter-insurgency operations and can be used during peace-time.

        https://www.youtube.com/watch?v=IrPmi8MF_sY


      • buahhahhaaaaaa kirjoitti:

        Ei yhtään enää toerioilla todisteluja. Pitää olla konkreettista näyttöä-

        False flag (also known as black flag) operations are covert operations designed to deceive in such a way that the operations appear as though they are being carried out by other entities. The name is derived from the military concept of flying false colors; that is: flying the flag of a country other than one's own. False flag operations are not limited to war and counter-insurgency operations and can be used during peace-time.

        https://www.youtube.com/watch?v=IrPmi8MF_sY

        Antaapa sitten tulla konkreettista näyttöä Jumalastakin, Mark5 ja kumppanit. :-)


      • löisköhälössiks
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Antaapa sitten tulla konkreettista näyttöä Jumalastakin, Mark5 ja kumppanit. :-)

        Minulle riittää omiksi tarpeiksi näyttöä.
        Ja uskon että vastaava löytötapa käy sinullekin kuin minulle.
        Kaikki han on kerrottu Raamatussakin.
        Etsi ja lue itse. Jos erehdyt, olet itse siihen osallinen.
        Ja mikäli et ymmärrä, et ole niin välkky kuin yrität antaa ymmärtää. Siten et voi ymmärtää evoluutioasioistakaan tuon taivaallista.
        Sinun ymmärryskykysi olen jo koetellut joten "äänesi kyllä kuulen mutta auttaa en voi".


      • löisköhälössiks kirjoitti:

        Minulle riittää omiksi tarpeiksi näyttöä.
        Ja uskon että vastaava löytötapa käy sinullekin kuin minulle.
        Kaikki han on kerrottu Raamatussakin.
        Etsi ja lue itse. Jos erehdyt, olet itse siihen osallinen.
        Ja mikäli et ymmärrä, et ole niin välkky kuin yrität antaa ymmärtää. Siten et voi ymmärtää evoluutioasioistakaan tuon taivaallista.
        Sinun ymmärryskykysi olen jo koetellut joten "äänesi kyllä kuulen mutta auttaa en voi".

        Olisitko kuitenkin ystävällinen ja kertoisit, mikä Raamatun sadoista ellei tuhansista tulkintatavoista on oikea? Olen kokeillut vasta noin neljääkymmentä.


      • n.e.l.iö
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Olisitko kuitenkin ystävällinen ja kertoisit, mikä Raamatun sadoista ellei tuhansista tulkintatavoista on oikea? Olen kokeillut vasta noin neljääkymmentä.

        Pelastumattomilla on se vika, ettei Jumala itse pääse avaamaan omia Kirjoituksiaan heille. Vasta sitten kun sinun sydämesi - ei järkesi - kääntyy Jeesuksen puoleen, alat ymmärtämään Raamattua. Kaikki näkyvä ja näkymätön on luotu Jeesuksen kautta. Hän on siis avain tähänkin asiaan.


      • n.e.l.iö kirjoitti:

        Pelastumattomilla on se vika, ettei Jumala itse pääse avaamaan omia Kirjoituksiaan heille. Vasta sitten kun sinun sydämesi - ei järkesi - kääntyy Jeesuksen puoleen, alat ymmärtämään Raamattua. Kaikki näkyvä ja näkymätön on luotu Jeesuksen kautta. Hän on siis avain tähänkin asiaan.

        Hörhö tarkoittaa sitä, että kun on riittävän hihhuli, niin Joosefkin muuttuu tekstissä Mariaksi, kuten se hörhöllä tekee. Sitä vääristelyä hörhöt kutsuvat "ymmärrykseksi".


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        Olisitko kuitenkin ystävällinen ja kertoisit, mikä Raamatun sadoista ellei tuhansista tulkintatavoista on oikea? Olen kokeillut vasta noin neljääkymmentä.

        SS. Miksi tukkeat korvasi? Sinua on informoitu. Tarviit KUTSUN.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Uskon maailmanlaajan kutsun alkavan pian. Sitä kutsutaan vaivanajaksi.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation


      • utti kirjoitti:

        Hörhö tarkoittaa sitä, että kun on riittävän hihhuli, niin Joosefkin muuttuu tekstissä Mariaksi, kuten se hörhöllä tekee. Sitä vääristelyä hörhöt kutsuvat "ymmärrykseksi".

        Mitäs täällä roikut? Sinua ei LUOMINEN kiinnosta.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Mitäs täällä roikut? Sinua ei LUOMINEN kiinnosta.

        miks dorkennat itses?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Mitäs täällä roikut? Sinua ei LUOMINEN kiinnosta.

        yurki1000js, viestisi ja koko nikkisi on minunkin toimestani ilmoitettu asiattomiksi. Olet pakko-oireinen häirikkö, jolla ei tähän päivään mennessä ole ollut järkevää sanottavaa kuin kerran.


      • PuhuvaKärmes kirjoitti:

        yurki1000js, viestisi ja koko nikkisi on minunkin toimestani ilmoitettu asiattomiksi. Olet pakko-oireinen häirikkö, jolla ei tähän päivään mennessä ole ollut järkevää sanottavaa kuin kerran.

        Kärmes. Odotan kaikenteoriaasi. Siihen saakka Raamattu seisoo.
        http://kjv1611.org.ua/images/KJV-devil.gif



      • nonniinnoh
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Antaapa sitten tulla konkreettista näyttöä Jumalastakin, Mark5 ja kumppanit. :-)

        Nooa saarnasi 120 vuotta ennenkuin vedenpaisumus tuli!

        2.Pietarin kirje:
        3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

        Kerro missä se lupaus oli kerrottu jota tuolloin odostettin?


      • nonniinnoh kirjoitti:

        Nooa saarnasi 120 vuotta ennenkuin vedenpaisumus tuli!

        2.Pietarin kirje:
        3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

        Kerro missä se lupaus oli kerrottu jota tuolloin odostettin?

        Kirjanoppineet juutalaiset odottivat Messiasta. Messias tuli kansansa keskuuteen. Messiaan kansa hylkäsi Hänet. Siksi pelastussanoma on JOKAISEN saatavilla. Siksi Raamattuja käännetään ja viedään kaikille kansoille:)

        2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


      • buahhahhaakirjotti

      • IlkimyksenEsiäidinVaari

      • hihihiii
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Olisitko kuitenkin ystävällinen ja kertoisit, mikä Raamatun sadoista ellei tuhansista tulkintatavoista on oikea? Olen kokeillut vasta noin neljääkymmentä.

        "Turhan kyselijä on kuin housuihinsa paskoja,...." jos autat häntä kerran ongelma on silti korjaamatta.(suomalaisesta sananlaskusta)


      • äläkysyenääjookos
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Olisitko kuitenkin ystävällinen ja kertoisit, mikä Raamatun sadoista ellei tuhansista tulkintatavoista on oikea? Olen kokeillut vasta noin neljääkymmentä.

        No kun oikein tivaat niin TOITOSSA.


      • toisaaltaniinkin
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Antaapa sitten tulla konkreettista näyttöä Jumalastakin, Mark5 ja kumppanit. :-)

        Mikäli universumissa on joku älykäs tulossa tänne niin kun liki pääsee kääntyy se äkkiä pois!


      • tämmöstääon
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Olisitko kuitenkin ystävällinen ja kertoisit, mikä Raamatun sadoista ellei tuhansista tulkintatavoista on oikea? Olen kokeillut vasta noin neljääkymmentä.

        Omasi, lue ilman ajatuksia ja mielipiteitä


      • BUzTED
        IlkimyksenEsiäidinVaari kirjoitti:

        Lapsikulta, tuo on taiteilijan näkemys.

        Tottakai se on taiteilijan näkemys. Niinhän ne kaikki muutkin ovat!
        Mitäs ihmettä sitten oletit niiden olevan?


    • suapitoestoo

      Jos avaruudessa on elämää niin mitä siitä?

      32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

      • "Kun Korkein jakoi kansoille maat,
        kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
        hän määräsi kansojen asuinsijat
        ja kullekin oman jumalan.*
        9 Herran osuus on hänen kansansa Israel,
        ja Jaakob hänen perintömaansa.
        10 Hän löysi sen autiosta maasta,
        karulta seudulta, joka huusi tyhjyyttään.
        Hän otti sen hoiviinsa ja huolehti siitä,
        hän varjeli sitä kuin silmäteräänsä.
        11 Niin kuin kotka suojelee pesäänsä
        ja liitelee poikastensa yllä,
        niin kuin se kantaa niitä siivillään,
        niin Herrakin kuljetti kansaansa."

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/5Moos.32.html

        Huomatkaa että tuota seuraavissa jakeissa ei ole juuri järkeä tuolla vanhemman version väännöksellä, jossa on yritetty piilotella raamatun polyteismia. Tuossa siis El eli korkein antoi israelin kansan pojistaan Jahvelle. Muut saivat omat jumalansa.


      • utti kirjoitti:

        "Kun Korkein jakoi kansoille maat,
        kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
        hän määräsi kansojen asuinsijat
        ja kullekin oman jumalan.*
        9 Herran osuus on hänen kansansa Israel,
        ja Jaakob hänen perintömaansa.
        10 Hän löysi sen autiosta maasta,
        karulta seudulta, joka huusi tyhjyyttään.
        Hän otti sen hoiviinsa ja huolehti siitä,
        hän varjeli sitä kuin silmäteräänsä.
        11 Niin kuin kotka suojelee pesäänsä
        ja liitelee poikastensa yllä,
        niin kuin se kantaa niitä siivillään,
        niin Herrakin kuljetti kansaansa."

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/5Moos.32.html

        Huomatkaa että tuota seuraavissa jakeissa ei ole juuri järkeä tuolla vanhemman version väännöksellä, jossa on yritetty piilotella raamatun polyteismia. Tuossa siis El eli korkein antoi israelin kansan pojistaan Jahvelle. Muut saivat omat jumalansa.

        Utti. Otahan iisisti. Asioilla on järjestys. Ensin tarvitaan kutsu.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Sitten on mahdollista alkaa saada ymmärrystä YLHÄÄLTÄ.

        1Kor:
        2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

        TIEDOSSA

        Jaakob/Israel levisi kaikkiin ilmansuuntiin.

        1Moos. 28:14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.

        5Moos. 32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=5mo 32

        JOSEPH DUMOND kertoo Israelin "kadonneista heimoista". Hänen mukaansa Suomi on ISASKAR (alk. 45:39).

        "[HD] The Ten Lost Tribes of Israel | Where They Went, What They Are Now Called (Part 1 2)"

        https://www.youtube.com/watch?v=EtXbzO4xl_c

        Ym. Etsivä löytää.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Utti. Otahan iisisti. Asioilla on järjestys. Ensin tarvitaan kutsu.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Sitten on mahdollista alkaa saada ymmärrystä YLHÄÄLTÄ.

        1Kor:
        2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

        TIEDOSSA

        Jaakob/Israel levisi kaikkiin ilmansuuntiin.

        1Moos. 28:14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.

        5Moos. 32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=5mo 32

        JOSEPH DUMOND kertoo Israelin "kadonneista heimoista". Hänen mukaansa Suomi on ISASKAR (alk. 45:39).

        "[HD] The Ten Lost Tribes of Israel | Where They Went, What They Are Now Called (Part 1 2)"

        https://www.youtube.com/watch?v=EtXbzO4xl_c

        Ym. Etsivä löytää.

        höps


      • uni1000
        yurki1000jc kirjoitti:

        höps

        herää


    • Asiaa sivuten, Tabbyn tähdestä kiinnostuneille olisi tarjolla vajaan kolmen tunnin päästä live-chattia:

      https://www.youtube.com/watch?v=Ijyn0kAMTL8

      Paikalla mm. "Tabby" itse. Aiheena nyt siis erityisesti tuossa linkkaamassa jutussasikin mainittu Breakthrough Listen projekti, jonka puitteissa Green Bankin teleskooppi suunnataan tänään ja muutamina muina iltoina kuuntelemaan kyseistä tähteä:

      http://www.bbc.com/news/science-environment-37777731
      http://earthsky.org/space/tabbys-star-greenbank-telescope-breakthrough-listen

      Todennäköisyys jonkin erityisen signaalin havaitsemiseen lienee häviävän pieni, etenkin kun tuota on tutkailtu jo aiemmin monellakin instrumentilla. Mutta kun pelissä on kuitenkin mahdollisuus suurimpaan uutiseen koskaan, niin onhan siinä ihan tarpeeksi syytä kokeilla tuotakin :).

      • buhhahaa

        "Eihän sitä KOSKAAN tiedä" sanoo evokki!


    • onsiellä

      Sitähän me olemme aina sanoneet:

      Kirje efesolaisille 6
      12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      Ja tässä on myös syy kaikkiin ufo-ilmiöihin. Pimeyden henkivaltojen kanssa pelehtivät okkultistit kokevat ainoastaan ufo-ilmestyksiä.

      • nytotistitväkevästi

        AAMEN.


      • Mahtavaa harhaisuutta. Ja sairaudet ovat varmaan demonien aiheuttamia?


      • onsiellä
        utti kirjoitti:

        Mahtavaa harhaisuutta. Ja sairaudet ovat varmaan demonien aiheuttamia?

        Osa voi olla, osa ei.

        MATTEUKSEN EVANKELIUMI 17 luku

        14 Ja kun he saapuivat kansan luo, tuli hänen tykönsä muuan mies, polvistui hänen eteensä
        15 ja sanoi: "Herra, armahda minun poikaani, sillä hän on kuunvaihetautinen ja kärsii kovin; usein hän kaatuu, milloin tuleen, milloin veteen.
        16 Ja minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."
        17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
        18 Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.
        19 Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
        20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."
        21 Mutta tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla.

        Pahan hengen karkottaminen
        Matt 17:14-21

        Kirkastusvuorelta Jeesus ja opetuslapset palaavat elämän ongelmien keskelle.

        Tällä kertaa kyse on nimenomaan pahan hengen aiheuttamasta sairaudesta (jae 18). Silti lääketieteellinen diagnoosi voisi hyvin olla ollut epilepsia, kuten moni raamatunkäännös jakeessa 15 kääntää. Kyse oli usein toistuvista kohtauksista, jotka antiikin aikana yhdistettiin kuun liikkeisiin taivaalla. Ei kaikki sairaus ole lähtöisin pahoista hengistä, mutta sekin on mahdollista myös tänään.

        Sairauksien nimet ovat aina hankalia käännettäviä. Kuunvaihetautinen (jae 15) on sanatarkka käännös, mutta meillä puhuttiin aiemmin kaatumataudista, nyt epilepsiasta.

        http://sley.fi/luennot/Raamattu/UT/Matteus/Matt17ph.htm


      • utti kirjoitti:

        Mahtavaa harhaisuutta. Ja sairaudet ovat varmaan demonien aiheuttamia?

        Utti. Mitäs täällä notkut? Sinua ei LUOMINEN kiinnosta.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Utti. Mitäs täällä notkut? Sinua ei LUOMINEN kiinnosta.

        höps trolli


      • uni1000
        yurki1000jc kirjoitti:

        höps trolli

        herää


      • nyolispilkkanaurunpaikka

      • näitväärin
        utti kirjoitti:

        Mahtavaa harhaisuutta. Ja sairaudet ovat varmaan demonien aiheuttamia?

        Sull ei ole mitään mahtavaa.


    • kvsi

      Olisi mielenkiintoista, jos noista sinaaleista löytyisi rajoitettua monimutkaista informaatiota.

      • ennuskosiih

        Ihminenkin on vasta sata vuotta lähetellyt signaalejaan.
        Ja silloin kun ihmiset olivat nykyisiä viisaampia he eivät lähetelleet.
        Tuskin muualta löytyy näin alas vajonneita olentoja kuin täältä maapalloltamme.


    • Töppötassut

      Töppötassujen planeettaa asuttavat pienet hauvelit. MOT.


      • tarkistuskysymys kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan Dibitassuja.

        http://www.dibitassut.fi/

        Myönnän yllättyneeni niiden suomalaislähtöisyydestä.

        THE DIBIDOGS

        - Saammeko esittäytyä! Me Dibitassut olemme koirakansalaisia Bonecity-planeetalta. Naapuriplaneetoilta saamme monenmoisia vieraita, kaktuskissoista kuususiin.

        - Hämykit ovat salaperäisiä tummia hahmoja, joiden todellinen luonne alkaa paljastua vasta ensimmäisen kauden loppupuolella.

        http://www.dibitassut.fi/hahmot/

        Hämynostalgiaa :D:D:D

        https://www.youtube.com/watch?v=ObI3T2uOXDo


      • uni1000
        yurki1000js kirjoitti:

        THE DIBIDOGS

        - Saammeko esittäytyä! Me Dibitassut olemme koirakansalaisia Bonecity-planeetalta. Naapuriplaneetoilta saamme monenmoisia vieraita, kaktuskissoista kuususiin.

        - Hämykit ovat salaperäisiä tummia hahmoja, joiden todellinen luonne alkaa paljastua vasta ensimmäisen kauden loppupuolella.

        http://www.dibitassut.fi/hahmot/

        Hämynostalgiaa :D:D:D

        https://www.youtube.com/watch?v=ObI3T2uOXDo

        Höps


    • Kreationstit tietenkin luikertelevat kuin käärme ja unohtava virheensä ja messuavat että me taas tiesimme.. miksi kreationisteille nauretaan?

      • RL. Mikä motivoi sinua roikkumaan palstalla? Tunnetusti LUOMINEN ei kiinnosta sinua.


      • yurki1000js kirjoitti:

        RL. Mikä motivoi sinua roikkumaan palstalla? Tunnetusti LUOMINEN ei kiinnosta sinua.

        Tottakai kiinnostaa, lukuisat erilaiset luomismyytit ovat ihmisen kulttuurin historiaa, esimerkkejä ajalta jolloin tieto luonnon olemuksesta ja luonnonilmiöistä oli murto-osa siitä mitä nykyään tiedetään. Lähinnä hämmästyttää miksi kukaan nykypäivänä edes yrittää pukea teologiaa tieteeksi....


      • ravenlored kirjoitti:

        Tottakai kiinnostaa, lukuisat erilaiset luomismyytit ovat ihmisen kulttuurin historiaa, esimerkkejä ajalta jolloin tieto luonnon olemuksesta ja luonnonilmiöistä oli murto-osa siitä mitä nykyään tiedetään. Lähinnä hämmästyttää miksi kukaan nykypäivänä edes yrittää pukea teologiaa tieteeksi....

        RL. Kuiteskin käytöksesi viestii, että sinua motivoi tietyn ihmisryhmän pilkkaaminen.


      • yurki1000js kirjoitti:

        RL. Kuiteskin käytöksesi viestii, että sinua motivoi tietyn ihmisryhmän pilkkaaminen.

        Pilkkaa on se että tällaista keskiaikaista mytologiaa yritetään epätoivoisesti käyttää luonnontieteiden opponenttina....


      • ravenlored kirjoitti:

        Pilkkaa on se että tällaista keskiaikaista mytologiaa yritetään epätoivoisesti käyttää luonnontieteiden opponenttina....

        olipas tieteellistä


      • yurki1000js kirjoitti:

        olipas tieteellistä

        trolli


      • työtönmetsuri
        ravenlored kirjoitti:

        Tottakai kiinnostaa, lukuisat erilaiset luomismyytit ovat ihmisen kulttuurin historiaa, esimerkkejä ajalta jolloin tieto luonnon olemuksesta ja luonnonilmiöistä oli murto-osa siitä mitä nykyään tiedetään. Lähinnä hämmästyttää miksi kukaan nykypäivänä edes yrittää pukea teologiaa tieteeksi....

        Jos todella olisimme viisastuneet niin miksi ongelmat ovat koko ajan lisääntyneet?
        Miksi emme edes kykene säilyttämään sitä tasoa johon jo ylsimme?
        Miksi Suomessa näkyvin asia joka on kehittynyt on ennätystyöttömyys?


      • lentävä.lehmä
        työtönmetsuri kirjoitti:

        Jos todella olisimme viisastuneet niin miksi ongelmat ovat koko ajan lisääntyneet?
        Miksi emme edes kykene säilyttämään sitä tasoa johon jo ylsimme?
        Miksi Suomessa näkyvin asia joka on kehittynyt on ennätystyöttömyys?

        > Jos todella olisimme viisastuneet niin miksi ongelmat ovat koko ajan lisääntyneet? <

        Esimerkiksi mitkä?


      • työtönmetsuri kirjoitti:

        Jos todella olisimme viisastuneet niin miksi ongelmat ovat koko ajan lisääntyneet?
        Miksi emme edes kykene säilyttämään sitä tasoa johon jo ylsimme?
        Miksi Suomessa näkyvin asia joka on kehittynyt on ennätystyöttömyys?

        Yhteiskunnalliset ongelmat vissii sitte paranis henkimaailman konsteilla? Onnea yritykselle.....


      • learned
        ravenlored kirjoitti:

        Pilkkaa on se että tällaista keskiaikaista mytologiaa yritetään epätoivoisesti käyttää luonnontieteiden opponenttina....

        I didn't know before that you are dumber than a bag of dog shit.


      • yurki1000js kirjoitti:

        olipas tieteellistä

        Alkaako pikkuhiljaa hahmottumaan mikä ero on teologialla ja arkielämässä..


      • lentävä.lehmä kirjoitti:

        > Jos todella olisimme viisastuneet niin miksi ongelmat ovat koko ajan lisääntyneet? <

        Esimerkiksi mitkä?

        Selkeytän. Miksi elämä, jonka alussa oli vain yksi solu ilman ongelmia, on KEHITTYNYT suureksi ongelmakimpuksi?

        FAKTA

        Evoluutio ei vastaa yhteenkään kysymykseen. Ai miks? Koska evoluutio on mykkä. Ai miks? Koska evoluutiota ei ole. Sen sijaan Raamattu seisoo. Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !


      • uni1000
        yurki1000js kirjoitti:

        Selkeytän. Miksi elämä, jonka alussa oli vain yksi solu ilman ongelmia, on KEHITTYNYT suureksi ongelmakimpuksi?

        FAKTA

        Evoluutio ei vastaa yhteenkään kysymykseen. Ai miks? Koska evoluutio on mykkä. Ai miks? Koska evoluutiota ei ole. Sen sijaan Raamattu seisoo. Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !

        höps


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Selkeytän. Miksi elämä, jonka alussa oli vain yksi solu ilman ongelmia, on KEHITTYNYT suureksi ongelmakimpuksi?

        FAKTA

        Evoluutio ei vastaa yhteenkään kysymykseen. Ai miks? Koska evoluutio on mykkä. Ai miks? Koska evoluutiota ei ole. Sen sijaan Raamattu seisoo. Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !

        Koeta yurkki jo viimein herätä sitkeästä unestasi näkemään, että sinun ennustuksesi tempauksesta ei tule menemään niinkuin kirjoittelet.


      • buahhahhaaaaaa

        Niinkin voi käydä kun tekee virheitä satunnaisesti.
        Mutta evokit tekevät niitä koko ajan eikä voi unohtaa!


      • yurki1000js kirjoitti:

        Selkeytän. Miksi elämä, jonka alussa oli vain yksi solu ilman ongelmia, on KEHITTYNYT suureksi ongelmakimpuksi?

        FAKTA

        Evoluutio ei vastaa yhteenkään kysymykseen. Ai miks? Koska evoluutio on mykkä. Ai miks? Koska evoluutiota ei ole. Sen sijaan Raamattu seisoo. Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !

        Niin miten ajattelit menetellä kun näitä tapahtumia ei tapahdukkaan?


      • lentävä.lehmä kirjoitti:

        > Jos todella olisimme viisastuneet niin miksi ongelmat ovat koko ajan lisääntyneet? <

        Esimerkiksi mitkä?

        >Esimerkiksi mitkä?

        No tota, eihän ennen ollut tietokoneviruksia eikä roskapostia ja palvelunestohyökkäyskin tehtiin pankin sivukonttoriin mustalla umpiautolla.

        Eikä sairaudet oikeastaan olleet ongelma, kun juuri mitään ei osattu parantaa ja nuorena kuoleminen oli täysin luonnollista. 1850-luvun tamperelaisen apteekin 400:sta lääkenimikkeestä kahdella (2) oli oikeasti tehoa vaivaan johon sitä myytiin (Teemu Keskisarja).


      • buahhahhaaaaaa kirjoitti:

        Niinkin voi käydä kun tekee virheitä satunnaisesti.
        Mutta evokit tekevät niitä koko ajan eikä voi unohtaa!

        >Mutta evokit tekevät niitä koko ajan eikä voi unohtaa!

        "Evokit" kun tekevät suunnilleen kaiken hyödyllisen täällä länsimaissa, niin virheitäkin tulee. Virsiä veisatessa ja kielillä sönköttäessä vakavien virheitten todennäköisyys ei ole kovin suuri.


      • mitessittesuusasetetaan
        ravenlored kirjoitti:

        Pilkkaa on se että tällaista keskiaikaista mytologiaa yritetään epätoivoisesti käyttää luonnontieteiden opponenttina....

        Kun tiede on jo hylätty Raamattu vielä rulaa.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Koeta yurkki jo viimein herätä sitkeästä unestasi näkemään, että sinun ennustuksesi tempauksesta ei tule menemään niinkuin kirjoittelet.

        Raamattu?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mutta evokit tekevät niitä koko ajan eikä voi unohtaa!

        "Evokit" kun tekevät suunnilleen kaiken hyödyllisen täällä länsimaissa, niin virheitäkin tulee. Virsiä veisatessa ja kielillä sönköttäessä vakavien virheitten todennäköisyys ei ole kovin suuri.

        Repe se vaan nukkuu. Herää seuraamaan aikaasi.
        https://www.google.fi/#q=end times signs


      • mitessittesuusasetetaan kirjoitti:

        Kun tiede on jo hylätty Raamattu vielä rulaa.

        Ultrapöhkö lause jopa tämän palstan mittareilla. Lienet luonnonlahjakkuus. :D


      • mitessittesuusasetetaan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ultrapöhkö lause jopa tämän palstan mittareilla. Lienet luonnonlahjakkuus. :D

        Viittaan aikaan josta Einsteinkin puhui.

        " En tiedä millä aseilla kolmas maailmansota käydään mutta tiedän että neljäs käydään keihäillä ja kivikirveillä"


      • sulleeivoiedesnauraa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mutta evokit tekevät niitä koko ajan eikä voi unohtaa!

        "Evokit" kun tekevät suunnilleen kaiken hyödyllisen täällä länsimaissa, niin virheitäkin tulee. Virsiä veisatessa ja kielillä sönköttäessä vakavien virheitten todennäköisyys ei ole kovin suuri.

        Sinulla on välillä melkein kaikki kreationisteja kun todista mönkään menneistä asioista ja taas kun tarvetta esiintyy niin poks he kaikki ovatkin yhtäkkiä ilmestyneet evokeiksi.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Raamattu?

        Raamattu (lat. Biblia), aiemmin Pyhä Raamattu ja Biblia on kristinuskon ja juutalaisuuden (Vanha Testamentti) pyhä kirja, kaanon eli ohjeellinen tekstikokoelma. ”Alkuperäistä” Raamattua yhtenäisenä kirjakokoelmana ei ole olemassa, vaan alussa oli suuri määrä erilaisia tekstejä, jotka ovat kehittyneet itsenäisesti ja myöhemmin kanonisoitiin eli liitettiin osaksi Raamattua.[1] <wikipediasta...


      • sulleeivoiedesnauraa kirjoitti:

        Sinulla on välillä melkein kaikki kreationisteja kun todista mönkään menneistä asioista ja taas kun tarvetta esiintyy niin poks he kaikki ovatkin yhtäkkiä ilmestyneet evokeiksi.

        Viime vuosikymmenten ainoat merkittävät kreationistit ovat olleet Yhdysvaltain johtoon päässeitä republikaaneja. Muuten kreationistit eivät ole voineet saattaa mitään mönkään kuin lähinnä islamilaisissa maissa. En siis ymmärrä mitä höpäjät.


      • mitessittesuusasetetaan kirjoitti:

        Viittaan aikaan josta Einsteinkin puhui.

        " En tiedä millä aseilla kolmas maailmansota käydään mutta tiedän että neljäs käydään keihäillä ja kivikirveillä"

        Jos ihmiskunta ei tuhoudu kokonaan, jäljelle jää varmasti myös tiedettä ymmärtäviä ihmisiä sekä tieteellistä tietoa. Ja jos lajimme tuhoutuu, sitten ei tarvitse taistella enää koskaan millään.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Raamattu?

        Nimenomaan Raamattu ei ole sinulle auennut, eikä ymmärrys mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan ja tempaukseen.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Nimenomaan Raamattu ei ole sinulle auennut, eikä ymmärrys mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan ja tempaukseen.

        Myyttejä, legendoja, tarinoita, propagandaa, pelottelua... onhan se avautunut.


      • 1234567---
        ravenlored kirjoitti:

        Myyttejä, legendoja, tarinoita, propagandaa, pelottelua... onhan se avautunut.

        Pelotteluako ? Raamatussa: Pelkurit eivät peri taivastenvaltakuntaa. Ei kai nyt ainakaan miehille pelkuruus sovi pedonkaan edessä.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Pelotteluako ? Raamatussa: Pelkurit eivät peri taivastenvaltakuntaa. Ei kai nyt ainakaan miehille pelkuruus sovi pedonkaan edessä.

        Sinua on informoitu väärin, kunniakkaasti eläneet ja urheasti kuolleet pääsevät valhallaan, odinin valtakuntaan.


      • sulleeivoiedesnauraa
        lentävä.lehmä kirjoitti:

        > Jos todella olisimme viisastuneet niin miksi ongelmat ovat koko ajan lisääntyneet? <

        Esimerkiksi mitkä?

        Ongelmat.
        Etkö tiedä mikä on ongelma?


      • kaadaittelles
        ravenlored kirjoitti:

        Pilkkaa on se että tällaista keskiaikaista mytologiaa yritetään epätoivoisesti käyttää luonnontieteiden opponenttina....

        BUST is a sculptured, painted, drawn, or engraved representation of the upper part of the human figure, esp. a portrait sculpture showing only the head and shoulders of the subject. It is also the chest or breast, esp. a woman's bosom.


      • hävetkäävalheitanne
        yurki1000jc kirjoitti:

        trolli

        oot ite


    • tieteenharrastaja

      Tuohon on todennäköisempikin selitys

      "Tutkijat kiinnittävät kuitenkin huomiota siihen, että kaikkien tähtien signaalit olivat samanlaiset. Se tarkoittaisi, että kaikki nämä maanulkoisen älyn edustajat ovat valinneet melko tarkalleen saman tavan viestiä olemassaolostaan."

      Jokin kemiallis-fysikaalinen, vain Auringon kaltaisissa tähdissä esiintyvä ilmiö tuottaisi tällaisen tuloksen. Tämän takia SETI ilmeisesti onkin epäilevällä kannalla. Ainakin se on todennäköisempää kuin samanlaiseksi kehittyneet 10´000 elämänmuotoa tai yhtä moneen aurinkokuntaan levittäytynyt yksi.

      Varsin mielenkiintoista siltikin.

      • arvokasta_työtä

        "Varsin mielenkiintoista siltikin. "

        Niin, eiköhän tämä ihmistietoa kartuta vaikka havaitut signaalit eivät olisikaan muukalaissivilisaatioiden lähettämiä. Jos jokin muu selitys löytyy, palstan kreationistit varmasti ryntäävät innokkaasti selittämään siitä, kuinka taas kaikki meni vikaan eikä tieteestä ole mihinkään. Tosimaailmassa on onneksi niin, että vaikka hypoteesit osoittautuisivat vääriksi ja datan tulkinnat virheellisiksi, tutkimus voi silti viedä tiedettä eteenpäin.


      • arvokasta_työtä kirjoitti:

        "Varsin mielenkiintoista siltikin. "

        Niin, eiköhän tämä ihmistietoa kartuta vaikka havaitut signaalit eivät olisikaan muukalaissivilisaatioiden lähettämiä. Jos jokin muu selitys löytyy, palstan kreationistit varmasti ryntäävät innokkaasti selittämään siitä, kuinka taas kaikki meni vikaan eikä tieteestä ole mihinkään. Tosimaailmassa on onneksi niin, että vaikka hypoteesit osoittautuisivat vääriksi ja datan tulkinnat virheellisiksi, tutkimus voi silti viedä tiedettä eteenpäin.

        FAKTAT:
        - Evoluutiota ei ole.
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - KAIKKI luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Pulinat pois!


      • yurki1000js kirjoitti:

        FAKTAT:
        - Evoluutiota ei ole.
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - KAIKKI luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Pulinat pois!

        herää


      • uni1000
        yurki1000jc kirjoitti:

        herää

        olipas tieteellistä


      • enluottaisteihin

        Ei olisi mitään takeita sille että muualla olisi kehittynyt ihmisen taidoilla varustettuja olioita jotka kommunikoisivat kuten me.
        Maailmassa on miljoonia eri lajeja jotka eivät ole sillä tasolla että nekin tutkisivat avaruuden ilmiöitä. Joten todennäköisyys elollisia vilisevilläkin planeetoilla esiintyvästä älyllisestä oliosta on epätodennäköinen.
        Ihmisen kehitystaso on vasta 100 vuotta ollut edes jollain mittarilla tieteellistä ja tämän 100 vuoden aikana täydellisyyden huippua on vain koko luomakunnan tuhoamiseen kykenevä tiedollinen osa-alue.
        Halusitte kehittää joukkoitsemurhakykyä heti kun siihen tuli tilaisuus.
        Säälittävyyden huippua.


      • yurki1000js kirjoitti:

        FAKTAT:
        - Evoluutiota ei ole.
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - KAIKKI luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Pulinat pois!

        Faktat: evoluutuoteoria on ainut teoria joka selittää biodiversiteetin monimuotoisuuden.

        Tiede ei kumoa jumalaa ei joulupukkia eikä menninkäisiä eikä maahisia eikä tiedämmä ota kantaa tylypahkan olemassaoloon..

        Raamatussa kuvattuja ihmetekoja ja erilaisia yliluonnollisia ilmiöitä ei ole havaittu. Kokoelma mielivaltaisesti yhdisteltyjä ja dramatisoituja tapahtumia tai täysin fiktiivisiä töräyksiä.


      • enluottaisteihin kirjoitti:

        Ei olisi mitään takeita sille että muualla olisi kehittynyt ihmisen taidoilla varustettuja olioita jotka kommunikoisivat kuten me.
        Maailmassa on miljoonia eri lajeja jotka eivät ole sillä tasolla että nekin tutkisivat avaruuden ilmiöitä. Joten todennäköisyys elollisia vilisevilläkin planeetoilla esiintyvästä älyllisestä oliosta on epätodennäköinen.
        Ihmisen kehitystaso on vasta 100 vuotta ollut edes jollain mittarilla tieteellistä ja tämän 100 vuoden aikana täydellisyyden huippua on vain koko luomakunnan tuhoamiseen kykenevä tiedollinen osa-alue.
        Halusitte kehittää joukkoitsemurhakykyä heti kun siihen tuli tilaisuus.
        Säälittävyyden huippua.

        >tämän 100 vuoden aikana täydellisyyden huippua on vain koko luomakunnan tuhoamiseen kykenevä tiedollinen osa-alue.

        Asetekniikka on kautta aikojen kulkenut teknisen kehityksen ehdottomassa kärjessä ja aivan viime aikoihin saakka jumaluskoisten voimin. Se että nykytiede ja jyrkkä uskonnollisuus ovat jo mahdottomassa ristiriidassa on sitten uutta.


      • väitteeskumottiinjuur
        ravenlored kirjoitti:

        Faktat: evoluutuoteoria on ainut teoria joka selittää biodiversiteetin monimuotoisuuden.

        Tiede ei kumoa jumalaa ei joulupukkia eikä menninkäisiä eikä maahisia eikä tiedämmä ota kantaa tylypahkan olemassaoloon..

        Raamatussa kuvattuja ihmetekoja ja erilaisia yliluonnollisia ilmiöitä ei ole havaittu. Kokoelma mielivaltaisesti yhdisteltyjä ja dramatisoituja tapahtumia tai täysin fiktiivisiä töräyksiä.

        Evoluutioteoria ei ole todiste yhtään mistään. Raamattu on.


      • ravenlored kirjoitti:

        Faktat: evoluutuoteoria on ainut teoria joka selittää biodiversiteetin monimuotoisuuden.

        Tiede ei kumoa jumalaa ei joulupukkia eikä menninkäisiä eikä maahisia eikä tiedämmä ota kantaa tylypahkan olemassaoloon..

        Raamatussa kuvattuja ihmetekoja ja erilaisia yliluonnollisia ilmiöitä ei ole havaittu. Kokoelma mielivaltaisesti yhdisteltyjä ja dramatisoituja tapahtumia tai täysin fiktiivisiä töräyksiä.

        Sinua on informoitu.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >tämän 100 vuoden aikana täydellisyyden huippua on vain koko luomakunnan tuhoamiseen kykenevä tiedollinen osa-alue.

        Asetekniikka on kautta aikojen kulkenut teknisen kehityksen ehdottomassa kärjessä ja aivan viime aikoihin saakka jumaluskoisten voimin. Se että nykytiede ja jyrkkä uskonnollisuus ovat jo mahdottomassa ristiriidassa on sitten uutta.

        Repeä on informoitu.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Sinua on informoitu.

        edelleenkin, sinun olisi aiheellista välttää uskonnollisia teoksia, koska sinulla on ilmeisen hankalaa erottaa uskonnollisien teosten tarinoita ja todellisuutta...


      • ravenlored kirjoitti:

        edelleenkin, sinun olisi aiheellista välttää uskonnollisia teoksia, koska sinulla on ilmeisen hankalaa erottaa uskonnollisien teosten tarinoita ja todellisuutta...

        Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        yurkkia on informoitu, mutta et ota kuuleviin korviiskaan. Ennen Jeesuksen toista tulemista tapahtuu kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, vaivanajat, ahistukset sodat, ja pedon kumartamiset. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä.
        Toisessa tulemisessaan Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. Jumalattomat ovat kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta..

        Monet väärät profeetat uskovat näihin sinun kaavioihisi tapahtuu pian tempaus, ja vaivan ajat sen jälkeen.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        Mistä mieltymys tälliseen myyttien palvontaan? Ihan rehellinen rahanhimo samoonku torpalla?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Sinua on informoitu.

        Mistä?


      • one_child_of_era

      • 1234567--- kirjoitti:

        yurkkia on informoitu, mutta et ota kuuleviin korviiskaan. Ennen Jeesuksen toista tulemista tapahtuu kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, vaivanajat, ahistukset sodat, ja pedon kumartamiset. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä.
        Toisessa tulemisessaan Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. Jumalattomat ovat kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta..

        Monet väärät profeetat uskovat näihin sinun kaavioihisi tapahtuu pian tempaus, ja vaivan ajat sen jälkeen.

        LYHYESTI

        Ensin tempaus. Sitten vaiva. Sitten Jeesus tulee takaisin NÄKYVÄSTI.

        Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

        Joh. 19:37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet."

        Sak:
        12:9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
        12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.



      • Koira älähti mihin kalikka kalahti?


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        LYHYESTI

        Ensin tempaus. Sitten vaiva. Sitten Jeesus tulee takaisin NÄKYVÄSTI.

        Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

        Joh. 19:37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet."

        Sak:
        12:9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
        12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        yurkilla on täysin väärä ja harhaan johtava tempausoppi. Väärä järjestys.

        ENSIN ON PEDON JA PEDON KUMARTAJIEN TAHOLTA TULEVA VAINO, jossa tulevat viimeiset marttyyrit.


      • 1234567--- kirjoitti:

        yurkilla on täysin väärä ja harhaan johtava tempausoppi. Väärä järjestys.

        ENSIN ON PEDON JA PEDON KUMARTAJIEN TAHOLTA TULEVA VAINO, jossa tulevat viimeiset marttyyrit.

        ENNEN TEMPAUSTA

        Seurakunnan rukoukset sitovat pahuuden henkivaltoja.

        Ef. 6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        TEMPAUKSEN JÄLKEEN PAHUUS PAHENEE

        2Tess. 2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        ENNEN TEMPAUSTA

        Seurakunnan rukoukset sitovat pahuuden henkivaltoja.

        Ef. 6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        TEMPAUKSEN JÄLKEEN PAHUUS PAHENEE

        2Tess. 2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

        Ennen tempausta on kaikki vihan ja vaivan ajat. Tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa pyhille 1000-vuodeksi taivaaseen.
        Tempauksen jälkeen ei pahuus pahene, sillä nämä pahuuden tekijät pedon kumartajat saavat KAIKKI surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.


      • nytjyrripistääpahan
        1234567--- kirjoitti:

        yurkkia on informoitu, mutta et ota kuuleviin korviiskaan. Ennen Jeesuksen toista tulemista tapahtuu kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, vaivanajat, ahistukset sodat, ja pedon kumartamiset. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä.
        Toisessa tulemisessaan Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. Jumalattomat ovat kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta..

        Monet väärät profeetat uskovat näihin sinun kaavioihisi tapahtuu pian tempaus, ja vaivan ajat sen jälkeen.

        Eipä sinultakaan ole löytynyt yhtään mitään uskottavaa.


      • älänylkytä
        ravenlored kirjoitti:

        edelleenkin, sinun olisi aiheellista välttää uskonnollisia teoksia, koska sinulla on ilmeisen hankalaa erottaa uskonnollisien teosten tarinoita ja todellisuutta...

        Kirjastosta saa valita.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        LYHYESTI

        Ensin tempaus. Sitten vaiva. Sitten Jeesus tulee takaisin NÄKYVÄSTI.

        Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

        Joh. 19:37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet."

        Sak:
        12:9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
        12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Ei ole morsiamet valmiina ylösottoon, ei sitten alkuunkaan. He vain siivoilevat Jumalan pyhänäpäivänä sapattisin rukoushuoneitaan, ja pitävät myyjäisiä. Jeesus kaatoi rahanvaihtajien pöydät.
        Näitä tälläisiä morsiamia on niin paljon kuin meressä hiekkaa.


    • orwelsslave

      Tottakai avaruudessa on elämää. Ihminen on siitä kiistämätön todiste. Miljoonia, ehkä jopa miljardeja samanlaisia planeettoja löytyy avaruudesta. Ei siinä juutalaiset kansantarut auta, eikä uskonto voi estää maapallon ulkopuolisen älyn olemassaoloa. Etäisyydet estävät tai ainakin hidastat kanssakäymistä avaruuden serkkujen kanssa. Valitettavasti ainoa mahdollisuus on hyljätä vanhat uskonnot ja uskomukset ja lähteä avaruuteen tapaamaan muita sivilisaatioita. Kallista se on ja hidasta, kun ihmisen keho ei kestä gammasäteilyä eikä oikein hyvin muutakaan avaruuden säteilyä. Robotti voi korvata ihmisen ja viedä kovalevyllään tietoa Telluksesta. Saattaa olla, että biologista otuksista luetaan vain historiakirjoista, Robotit poistavat ihmiset haitallisina tuholaisina, koska lisääntyvät ja saastuttavat holtittomasti. Keinoäly tietää googlaamisen avulla meistä kaiken ja tarvitsee vain ajan kulua, jotta se tekee oikeat johtopäätökset. Kvanttitietokone lienee viimeinen naula arkkuun DNA-pohjaisille roboteille. Jotkut tiedemiehet uskovat, että olemme vain simulaatio, jota tarkkaillaan rinnakkaisuniversumista.

      • tieteenharrastaja

        Taitaa tuossa olla vielä yksi turvaverkko:

        "Keinoäly tietää googlaamisen avulla meistä kaiken ja tarvitsee vain ajan kulua, jotta se tekee oikeat johtopäätökset."

        Toistaiseksi "keinoäly" pystyy tekemään "johtopäätöksiä" pelkästään ihmisten kirjoittamia ohjelmia suorittamalla. Jos nämä ovatkin matkan varrella muuttaneet itseään, muutoksia on tapahtunut vain ihmistekoisten ohjelmien ohjaamina.


      • Tottakai avaruudessa on elämää. Ihminen on todiste. Toinen todiste on evoteoria. Maapallolla on kehittynyt ihminen. Muualla kans. Tähän ei tarvita uskoa.

        Uskon pohjalta kans. Pyhissä Kirjoituksissakin sanotaan: "Luvutta olen maailmoja luonut". Ei tämä ole ainoa, sen lisäksi on myös vastaavanlaisia koetuspaikkoja ja Jumalan taivaan valtakunta ja sen "monet asuinsijat", joita Jeesus meni meille valmistamaan. Ei ne kaikki ole vain henkimaailmassa vaan kyllä tuolla taivaalla kun katsomme sinne ja ihailemme tähtiä ja galakseja.

        Eri asia on saammeko koskaan olla niihin muihin koetuspaikkoihin yhteydessä. Olen kirjoittanut scifiä matkasta lähimmälle tähdelle Alfa Kentauriin kotisivuillani http://www.santavuori.com


      • Olli.S kirjoitti:

        Tottakai avaruudessa on elämää. Ihminen on todiste. Toinen todiste on evoteoria. Maapallolla on kehittynyt ihminen. Muualla kans. Tähän ei tarvita uskoa.

        Uskon pohjalta kans. Pyhissä Kirjoituksissakin sanotaan: "Luvutta olen maailmoja luonut". Ei tämä ole ainoa, sen lisäksi on myös vastaavanlaisia koetuspaikkoja ja Jumalan taivaan valtakunta ja sen "monet asuinsijat", joita Jeesus meni meille valmistamaan. Ei ne kaikki ole vain henkimaailmassa vaan kyllä tuolla taivaalla kun katsomme sinne ja ihailemme tähtiä ja galakseja.

        Eri asia on saammeko koskaan olla niihin muihin koetuspaikkoihin yhteydessä. Olen kirjoittanut scifiä matkasta lähimmälle tähdelle Alfa Kentauriin kotisivuillani http://www.santavuori.com

        Linkkisi ei näytä toimivan eikä ajattelusikaan oikein toimi. Viisainta lienee, että pitäydyt scifiin ja jätät kreationismin sikseen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tottakai avaruudessa on elämää. Ihminen on todiste. Toinen todiste on evoteoria. Maapallolla on kehittynyt ihminen. Muualla kans. Tähän ei tarvita uskoa.

        Uskon pohjalta kans. Pyhissä Kirjoituksissakin sanotaan: "Luvutta olen maailmoja luonut". Ei tämä ole ainoa, sen lisäksi on myös vastaavanlaisia koetuspaikkoja ja Jumalan taivaan valtakunta ja sen "monet asuinsijat", joita Jeesus meni meille valmistamaan. Ei ne kaikki ole vain henkimaailmassa vaan kyllä tuolla taivaalla kun katsomme sinne ja ihailemme tähtiä ja galakseja.

        Eri asia on saammeko koskaan olla niihin muihin koetuspaikkoihin yhteydessä. Olen kirjoittanut scifiä matkasta lähimmälle tähdelle Alfa Kentauriin kotisivuillani http://www.santavuori.com

        Olli. Pyydän sinua palaamaan maan pinnalle. Toki avaruudessa on elämää. Siellä on enkeleitä. Kaikki eivät ole hyviä enkeleitä.
        https://www.google.fi/#q=aliens are demons

        Kuten tunnettua, ROOMAN kirkko on isästä perkeleestä. Ei siis ole ihme, että se EKSYTTÄÄ!
        https://www.google.fi/#q=vatican aliens



      • kjhghjk
        Olli.S kirjoitti:

        Tottakai avaruudessa on elämää. Ihminen on todiste. Toinen todiste on evoteoria. Maapallolla on kehittynyt ihminen. Muualla kans. Tähän ei tarvita uskoa.

        Uskon pohjalta kans. Pyhissä Kirjoituksissakin sanotaan: "Luvutta olen maailmoja luonut". Ei tämä ole ainoa, sen lisäksi on myös vastaavanlaisia koetuspaikkoja ja Jumalan taivaan valtakunta ja sen "monet asuinsijat", joita Jeesus meni meille valmistamaan. Ei ne kaikki ole vain henkimaailmassa vaan kyllä tuolla taivaalla kun katsomme sinne ja ihailemme tähtiä ja galakseja.

        Eri asia on saammeko koskaan olla niihin muihin koetuspaikkoihin yhteydessä. Olen kirjoittanut scifiä matkasta lähimmälle tähdelle Alfa Kentauriin kotisivuillani http://www.santavuori.com

        Ei Smithin kirjoitukset ole pyhiä!
        Ne kuuluvat pakanauskontoon.


      • tarkistuskysymys kirjoitti:

        Linkkisi ei näytä toimivan eikä ajattelusikaan oikein toimi. Viisainta lienee, että pitäydyt scifiin ja jätät kreationismin sikseen.

        Siel on joku korjaus Angelfiressa, huolto pari päivää. Kyl mä tykkään jutella kreationismista. Mottona että ne tekee kaikkein pahinta hallaa kristinuskon apologialle, fundamentalistit.


      • Olli.S kirjoitti:

        Siel on joku korjaus Angelfiressa, huolto pari päivää. Kyl mä tykkään jutella kreationismista. Mottona että ne tekee kaikkein pahinta hallaa kristinuskon apologialle, fundamentalistit.

        Olli. Voisitko määrittää?
        - Kreationisti
        - Apologia
        - Fundamentalisti


      • uni1000
        yurki1000js kirjoitti:

        Olli. Voisitko määrittää?
        - Kreationisti
        - Apologia
        - Fundamentalisti

        - Trolli
        - Häirikkö


      • mikssit
        uni1000 kirjoitti:

        - Trolli
        - Häirikkö

        Mitä sää Olli tommosii!


      • mikssit kirjoitti:

        Mitä sää Olli tommosii!

        Mikkss. Miksi Olli olisi multinikkaaja?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Olli. Voisitko määrittää?
        - Kreationisti
        - Apologia
        - Fundamentalisti

        Kreationisti on jokainen, joka uskoo että Jumala on luonut maailman. Kreationisteja olemme kaikki jotka uskomme. Kreationisti voi myös kunnioittaa tiedettä, myös evoteoriaa, niinkuin minä. Kumpaakin rukkaamalla ne sopivat yhteen. Siis uskovien kohdalla on hylättävä virheelliset Raamatun tulkinnat. Raamattu on aina ihan oikeassa, kun se tulkitaan oikein. Tässä mielessä kaikki olemme myös fundamentalisteja jos kerran uskomme Raamattuun.

        Apologiaa on että puolustetaan Kristinuskoa vastaväitteitä vastaan.

        Fundamentalistit uskovat Raamatun kirjaimelliseen tulkintaan. Ja se nyt jos mikään vie harhaan. Raamatussa on myös taruja, kirjallisia, taiteellisia kertomuksia, proefeetallista ja vertauskuvallista kertomusta ja kaiken lisäksi virheitä ja käännösvirheitä. Ja siitä puuttuu paljon asioita. Miten kastetaan? Voiko nainen olla Jumalan pappi jne? Ja se voidaan tulkita monella tavalla monessa kohtaan. Raamattua pitää tulkita Raamatulla, siis mitä muissa kohdissa sanotaan ja Pyhän Hengen ohjauksella. Se ei avaudu ilman profetian henkeä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kreationisti on jokainen, joka uskoo että Jumala on luonut maailman. Kreationisteja olemme kaikki jotka uskomme. Kreationisti voi myös kunnioittaa tiedettä, myös evoteoriaa, niinkuin minä. Kumpaakin rukkaamalla ne sopivat yhteen. Siis uskovien kohdalla on hylättävä virheelliset Raamatun tulkinnat. Raamattu on aina ihan oikeassa, kun se tulkitaan oikein. Tässä mielessä kaikki olemme myös fundamentalisteja jos kerran uskomme Raamattuun.

        Apologiaa on että puolustetaan Kristinuskoa vastaväitteitä vastaan.

        Fundamentalistit uskovat Raamatun kirjaimelliseen tulkintaan. Ja se nyt jos mikään vie harhaan. Raamatussa on myös taruja, kirjallisia, taiteellisia kertomuksia, proefeetallista ja vertauskuvallista kertomusta ja kaiken lisäksi virheitä ja käännösvirheitä. Ja siitä puuttuu paljon asioita. Miten kastetaan? Voiko nainen olla Jumalan pappi jne? Ja se voidaan tulkita monella tavalla monessa kohtaan. Raamattua pitää tulkita Raamatulla, siis mitä muissa kohdissa sanotaan ja Pyhän Hengen ohjauksella. Se ei avaudu ilman profetian henkeä.

        Kiitos Olli. Selväksi tuli, että kreationistit tunnustavat, että universumi ja elämä on luotu. Sen sijaan selväksi ei tule, että Luojamme loi evoluution.

        SIIS

        Luominen ja evoluutio POISSULKEVAT toisensa.

        TÄRKEÄÄ

        Luojamme teki meille helpoksi luottaa nopeaan luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa.

        Genesis:
        1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on." Ja tapahtui niin:
        1:12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        SANALLA SANOEN

        Evoluutiota ei ole.

        LOPUKSI

        Jäin kaipaamaan asiaasi tukevia Raamatun lauseita.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos Olli. Selväksi tuli, että kreationistit tunnustavat, että universumi ja elämä on luotu. Sen sijaan selväksi ei tule, että Luojamme loi evoluution.

        SIIS

        Luominen ja evoluutio POISSULKEVAT toisensa.

        TÄRKEÄÄ

        Luojamme teki meille helpoksi luottaa nopeaan luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa.

        Genesis:
        1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on." Ja tapahtui niin:
        1:12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        SANALLA SANOEN

        Evoluutiota ei ole.

        LOPUKSI

        Jäin kaipaamaan asiaasi tukevia Raamatun lauseita.

        Tulkitset Raamattua niin fundamentalistisesti, että edes evoluutiota ei ole, puhumattakaan että evoteoriassa olisi jotain perää. Sinun pitäisi liittyä litteän maan kannattajien yhdistykseen.

        Raamatun lause: "Alussa..." tarkoittaa tätä maata ja sen taivasta. Jumala on luonut myös lukemattomia muita maailmoja ja taivaita, koska on luonut "kaiken" (löydä paikka itse).

        Mutta vastaa yhteen ainoaan kysymykseen: miten maailma voi olla nuori, kun galaxit todistettavasti ovat miljardien vuosien ikäisiä ja miljardien vuosien päässä?

        Kun siellä niin paljon vanhoja paikkoja on, on siellä varmaan elämääkin ja muita planeettoja joissa on ihmiskuntia, palataksemme avauksen kysymykseen. Oli ne sitten luotuja tai kehittyneitä tai molempia.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tulkitset Raamattua niin fundamentalistisesti, että edes evoluutiota ei ole, puhumattakaan että evoteoriassa olisi jotain perää. Sinun pitäisi liittyä litteän maan kannattajien yhdistykseen.

        Raamatun lause: "Alussa..." tarkoittaa tätä maata ja sen taivasta. Jumala on luonut myös lukemattomia muita maailmoja ja taivaita, koska on luonut "kaiken" (löydä paikka itse).

        Mutta vastaa yhteen ainoaan kysymykseen: miten maailma voi olla nuori, kun galaxit todistettavasti ovat miljardien vuosien ikäisiä ja miljardien vuosien päässä?

        Kun siellä niin paljon vanhoja paikkoja on, on siellä varmaan elämääkin ja muita planeettoja joissa on ihmiskuntia, palataksemme avauksen kysymykseen. Oli ne sitten luotuja tai kehittyneitä tai molempia.

        VAKAVASTI

        Uskotko todella, että IHMISJÄRKI pelastaa sinut? Parasta on luottaa SANAAN.

        5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4:4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

        Luomisesta voimme päätellä, että Maa on universumin keskellä, koska Maa luotiin ennen tähtitaivasta.

        1.Mooseksen kirja:
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

        Langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        PS. Miksi minun pitäisi kannattaa LITTEÄÄ MAATA?


      • yurki1000js kirjoitti:

        VAKAVASTI

        Uskotko todella, että IHMISJÄRKI pelastaa sinut? Parasta on luottaa SANAAN.

        5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4:4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

        Luomisesta voimme päätellä, että Maa on universumin keskellä, koska Maa luotiin ennen tähtitaivasta.

        1.Mooseksen kirja:
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

        Langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        PS. Miksi minun pitäisi kannattaa LITTEÄÄ MAATA?

        Sinun pitäisi kannattaa litteää maata, koska se on yhtä tyhmä ajatus kuin se, että maapallo olisi universumin keskellä.

        Sille että luomiskertomuksessa tähdet luotiin maan jälkeen voidaan selittää monella muullakin tavalla kuin että siitä seuraisi että ne todella luotiin tässä järjestyksessä.

        Tästä juuri nähdään, kuinka hölmöihin tulkintoihin joudutaan kun pitäydytään Raamatun kirjaimelliseen tulkintaan.

        Nuren maan ja universumin kannattajat eivät pysty uskottavasti selvittämään esimerkiksi galaksien ikää, joka lasketaan miljardeissa vuosissa ja tämä ei ole tieteen teoria, vaan vastustamaton tosiasia. Yhtä varma kuin se että maapallo on pallonmuotoinen ja kiertää aurinkoa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Sinun pitäisi kannattaa litteää maata, koska se on yhtä tyhmä ajatus kuin se, että maapallo olisi universumin keskellä.

        Sille että luomiskertomuksessa tähdet luotiin maan jälkeen voidaan selittää monella muullakin tavalla kuin että siitä seuraisi että ne todella luotiin tässä järjestyksessä.

        Tästä juuri nähdään, kuinka hölmöihin tulkintoihin joudutaan kun pitäydytään Raamatun kirjaimelliseen tulkintaan.

        Nuren maan ja universumin kannattajat eivät pysty uskottavasti selvittämään esimerkiksi galaksien ikää, joka lasketaan miljardeissa vuosissa ja tämä ei ole tieteen teoria, vaan vastustamaton tosiasia. Yhtä varma kuin se että maapallo on pallonmuotoinen ja kiertää aurinkoa.

        Voi sinua Olli, kun luotat luotuihin, etkä LUOJAAN:(

        Katso kuiteskin esim. alk. 2:12:36.
        https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h12m36s

        Jos sattuisit ehtimään kiireiltäsi...
        https://www.youtube.com/watch?v=3PY0zzh8G3c

        Magnetismi ja aika
        http://jrambon.mbnet.fi/RV7-2013.html

        Fysiikka ja aika
        http://www.sanansaattaja.com/SIVU66.htm

        SÄHKÖINEN AVARUUS
        https://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm

        IN ENGLISH
        https://malagabay.wordpress.com/2016/10/13/the-arabian-horizon-the-dry-deluge/comment-page-1/#comment-8253

        Ym. Etsivä löytää:)


      • uni1000
        yurki1000js kirjoitti:

        Voi sinua Olli, kun luotat luotuihin, etkä LUOJAAN:(

        Katso kuiteskin esim. alk. 2:12:36.
        https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h12m36s

        Jos sattuisit ehtimään kiireiltäsi...
        https://www.youtube.com/watch?v=3PY0zzh8G3c

        Magnetismi ja aika
        http://jrambon.mbnet.fi/RV7-2013.html

        Fysiikka ja aika
        http://www.sanansaattaja.com/SIVU66.htm

        SÄHKÖINEN AVARUUS
        https://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm

        IN ENGLISH
        https://malagabay.wordpress.com/2016/10/13/the-arabian-horizon-the-dry-deluge/comment-page-1/#comment-8253

        Ym. Etsivä löytää:)

        yurki. Unesi syvenee. Mikset luota IHMISJÄRKEEN?


      • katselevaantähtiäsinäki
        Olli.S kirjoitti:

        Kreationisti on jokainen, joka uskoo että Jumala on luonut maailman. Kreationisteja olemme kaikki jotka uskomme. Kreationisti voi myös kunnioittaa tiedettä, myös evoteoriaa, niinkuin minä. Kumpaakin rukkaamalla ne sopivat yhteen. Siis uskovien kohdalla on hylättävä virheelliset Raamatun tulkinnat. Raamattu on aina ihan oikeassa, kun se tulkitaan oikein. Tässä mielessä kaikki olemme myös fundamentalisteja jos kerran uskomme Raamattuun.

        Apologiaa on että puolustetaan Kristinuskoa vastaväitteitä vastaan.

        Fundamentalistit uskovat Raamatun kirjaimelliseen tulkintaan. Ja se nyt jos mikään vie harhaan. Raamatussa on myös taruja, kirjallisia, taiteellisia kertomuksia, proefeetallista ja vertauskuvallista kertomusta ja kaiken lisäksi virheitä ja käännösvirheitä. Ja siitä puuttuu paljon asioita. Miten kastetaan? Voiko nainen olla Jumalan pappi jne? Ja se voidaan tulkita monella tavalla monessa kohtaan. Raamattua pitää tulkita Raamatulla, siis mitä muissa kohdissa sanotaan ja Pyhän Hengen ohjauksella. Se ei avaudu ilman profetian henkeä.

        Ei kukaan täällä erehdy ottamaan sinulta mitään mormonismin opeistasi. Teet turhaa sorry, en voi sanoa tekemistäsi edes työksi.
        Smith oli humpuukimestari ja vapaamuurari. Ei muurarit tiedä mitään muusta kuin muuraamisesta. Kukaan ei tunne yhtäkään viisasta mormoonia.


      • Olli.S kirjoitti:

        Sinun pitäisi kannattaa litteää maata, koska se on yhtä tyhmä ajatus kuin se, että maapallo olisi universumin keskellä.

        Sille että luomiskertomuksessa tähdet luotiin maan jälkeen voidaan selittää monella muullakin tavalla kuin että siitä seuraisi että ne todella luotiin tässä järjestyksessä.

        Tästä juuri nähdään, kuinka hölmöihin tulkintoihin joudutaan kun pitäydytään Raamatun kirjaimelliseen tulkintaan.

        Nuren maan ja universumin kannattajat eivät pysty uskottavasti selvittämään esimerkiksi galaksien ikää, joka lasketaan miljardeissa vuosissa ja tämä ei ole tieteen teoria, vaan vastustamaton tosiasia. Yhtä varma kuin se että maapallo on pallonmuotoinen ja kiertää aurinkoa.

        Olli. Pyydän sinua VAROITTAMAAN mahdollisia vapaamuurariystäviäsi. Malttaisitko tutustua saatanallisen kultin PIMEÄÄN maailmaan lukemalla JUHANI JULINISTA?

        https://www.google.fi/#q=juhani julin


    • Jyripussaaevokkeja

      Tyhmä. Milloinkahan opit avaruuden mittasuhteista sen verran että ei sieltä mitään elämän, varsinkaan älyllisen elämän merkkejä sinun elinaikanasi tule? Ne olisi näytetty jo.

      Joskus voi toki tullakin mutta se johtuu vain siitä että älyllisen elämän luominen kautta kosmoksen jatkuu ehkä ja jopa todennäköisesti kautta avaruuden mutta koska nykytiede ei ole sitä havainnut niin juuri tässä kohdassa minä yhdessä evolutionistien kanssa siirryn tieteen saralta uskomuspuolelle kauas tulevaisuuteen.

    • Jyrinkokemus

      Tiedelehdet ja humbuugitutkimus pysyvät elossa mihinkään johtamattomilla valheellisilla shokkiuutisila apinaihmisistä ja ulkoavaruuuden elämästä.

      Näin on aina ollut ja tulee olemaan niin kauan kuin herkkäuskoisia DrHousen kaltaisia tyhmeröitä on olemassa

    • Aloittaja. Mihin pyrit ja miksi? Mikä panee sinut notkumaan luomispalstalla? Tunnetusti sinua ei LUOMINEN kiinnosta.

      • IlkimyksenKilttiEno

        Meitä kaikkia kiinnostaa luominen. Miksi kuvittelet ettei kiinnosta? Lakkaa suoltamasta soopaa ja kerro luomisesta.


      • IlkimyksenKilttiEno kirjoitti:

        Meitä kaikkia kiinnostaa luominen. Miksi kuvittelet ettei kiinnosta? Lakkaa suoltamasta soopaa ja kerro luomisesta.

        seliseli

        EVOLUUTIO

        Ihminen tulee tyhjästä. Ihminen menee tyhjään. Ihminen on tyhjäntoimittaja.


      • yrittäisit_edes
        yurki1000js kirjoitti:

        seliseli

        EVOLUUTIO

        Ihminen tulee tyhjästä. Ihminen menee tyhjään. Ihminen on tyhjäntoimittaja.

        Tuo on joka kerta sama juttu, jos joku oikeasti haluaisi puhua luomisesta kuten kreeationistit sen näkevät, niin sinulta on turha odottaa edes yritystä "valistaa" muita. Sinulla on vähemmän annettavaa kreationismipalstalle kuin yhdelläkään evokilla.


      • yrittäisit_edes kirjoitti:

        Tuo on joka kerta sama juttu, jos joku oikeasti haluaisi puhua luomisesta kuten kreeationistit sen näkevät, niin sinulta on turha odottaa edes yritystä "valistaa" muita. Sinulla on vähemmän annettavaa kreationismipalstalle kuin yhdelläkään evokilla.

        Nyt! Keskity! Avaa suusi. Mamma kauhoo hieman velliä suuhusi :D:D:D
        https://www.google.fi/#q=luominen

        CREATION
        https://www.google.fi/#q=creation


      • uni1000

        Mikset kerro LUOMISESTA?

        Miksi HÄIRIKÖIT?


      • Kretuille kiusallisista asioista pitää puhuman ja tuoda julki että päätyisi yleiseen tietoon miten läpimätä oppikyhäelmä kreationismi on....


      • ravenlored kirjoitti:

        Kretuille kiusallisista asioista pitää puhuman ja tuoda julki että päätyisi yleiseen tietoon miten läpimätä oppikyhäelmä kreationismi on....

        Odotan kaikenteoriaasi. Siihen saakka Raamattu seisoo.
        http://kjv1611.org.ua/images/KJV-devil.gif



      • yurki1000js kirjoitti:

        seliseli

        EVOLUUTIO

        Ihminen tulee tyhjästä. Ihminen menee tyhjään. Ihminen on tyhjäntoimittaja.

        Niinhän te väitätte että Jumala loi maailman tyhjästä.

        Kehitys: aineesta tuli solu, elämä, elämästä eläin, eläimestä ihminen. Mutta missä tässä on Jumalan luomistyö? Missä, milloin ja miten Jumala on puuttunut asiaan ja suorittanut luomistyönsä, joihin me kaikki uskovat uskomme, on edelleen varsin tuntematonta vaikka kaikenlaisilla kreationisteilla on siitä tulkintojansa.

        Missä, million ja miten? Tämä on edelleen tuntematonta ja arvailujen varassa.

        Hiukan asiaa voi lähestyä sillä tavalla, että tehdessämme lapsia osallistumme Jumalan suureen luomistyöhön.


      • ravenlored kirjoitti:

        Mitä mieltä hindut ovat asiasta?

        RL. Ymmärränkö oikein? Sinulla on etsikkoaika päällä.

        OPPIA TÄSTÄ

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4:4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."


      • uni1000

        olipas tieteellistä


      • mitästäälläluuhaat
        ravenlored kirjoitti:

        Mitä mieltä hindut ovat asiasta?

        Käy heiltä kysymässä.


      • mitästäälläluuhaat kirjoitti:

        Käy heiltä kysymässä.

        Ei ole minun asiani, vaan kretujen jotka yrittävät epätoivoisesti kääntää teologiaa luonnontieteeksi, niin onhan se yrityttävän itsekästä että vain yhtä jumalfantasiaa yritetään käyttää tieteenä, ko onhan näitä eri uskontoja ja jumaluuksia nipal olemassa...


      • ravenlored kirjoitti:

        Ei ole minun asiani, vaan kretujen jotka yrittävät epätoivoisesti kääntää teologiaa luonnontieteeksi, niin onhan se yrityttävän itsekästä että vain yhtä jumalfantasiaa yritetään käyttää tieteenä, ko onhan näitä eri uskontoja ja jumaluuksia nipal olemassa...

        RL. Mee mökkiis. Vedä henkeä ja kuuntele regggeä :D:D:D
        https://www.youtube.com/watch?v=aNpFhRkliVE


      • yurki1000js kirjoitti:

        RL. Ymmärränkö oikein? Sinulla on etsikkoaika päällä.

        OPPIA TÄSTÄ

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4:4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

        Lähinnä se että näitä maailman synty myyttejä piisaa eri uskontokunnissa että kelpaa valita se totuus



      • ravenlored kirjoitti:

        Kretujen on siis täysin mahdotonta vastata kysyttyn kysymykseen?

        RL. Sinua on KYLLÄ informoitu. Siksi vastailen sinulle HJUUMOORILLA :)


      • ravenlored kirjoitti:

        Lähinnä se että näitä maailman synty myyttejä piisaa eri uskontokunnissa että kelpaa valita se totuus

        Jospa viimein poistaisit VAIKUN korvistasi. Uskonnot, ml ateismi, eivät pelasta. Jeesus pelastaa. Jeesus tuli vapauttamaan ihmiset uskonnoista ja uskonnollisuudesta.

        Biblia (1776) Niin pysykäät siis siinä vapaudessa, jolla Kristus meitä vapahtanut on, ja älkäät taas teitänne sekoittako orjuuden ikeeseen.


      • yurki1000js kirjoitti:

        RL. Sinua on KYLLÄ informoitu. Siksi vastailen sinulle HJUUMOORILLA :)

        Niin miten olet ajatellut menetellä kun maailmanloppu fantasiasi ei toteudukkaan?


      • Kovasti kiitos rukoukistanne!

        Pelastuksen tärkeydestä huolimatta nyt edi ollut kysymys siitä.

        Minä ainakin voin sanoa, kun elämää löydetään muualta avaruudesta, että niinhän minä olen aina sanonut!


      • Olli.S kirjoitti:

        Kovasti kiitos rukoukistanne!

        Pelastuksen tärkeydestä huolimatta nyt edi ollut kysymys siitä.

        Minä ainakin voin sanoa, kun elämää löydetään muualta avaruudesta, että niinhän minä olen aina sanonut!

        Ole hyvä Olli. Uskotko ulkoavaruudessa olevan muita älyllisiä olentoja kuin Luojamme luomia enkeleitä?


      • ravenlored kirjoitti:

        Niin miten olet ajatellut menetellä kun maailmanloppu fantasiasi ei toteudukkaan?

        RL. Sinua on KYLLÄ informoitu. Pidä tauko.
        https://www.youtube.com/watch?v=gIjXrxEUvSY

        Ps. Tämän luomakunnan loppu tulee 1000 vuoden kuluttua. Sitä ennen RAUHA.

        Ilm:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Ole hyvä Olli. Uskotko ulkoavaruudessa olevan muita älyllisiä olentoja kuin Luojamme luomia enkeleitä?

        Olen tästä kirjoitellut jonkin verran. Tarkemmin löytyy kotisivuilta. Siellä on pääasiassa kolmenlaisia paikkoja: Jumalan taivaita, tällaisia koetuspaikkoja kuin maapallo ja kadotuksen paikkoja. Osa on tietysti henkimaailmassa eikä tässä aineellisessa maailmassa, mutta näitä koetuspaikkoja varmasti on. Jumala on sanonut luoneensa niitä lukemattomia, vaikkei sitä juuri Raamatussa ole.


      • yurki1000js kirjoitti:

        RL. Sinua on KYLLÄ informoitu. Pidä tauko.
        https://www.youtube.com/watch?v=gIjXrxEUvSY

        Ps. Tämän luomakunnan loppu tulee 1000 vuoden kuluttua. Sitä ennen RAUHA.

        Ilm:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Että taas on luettu raamattua? Mitä sovimmekaan fantasiakirjallisuuden lukemisesta?


    • 88676457

      Epäilijät lukaiskaapa Raamatusta Hesekielin kirjat. Niissä kerrotaan avaruusolioista ja niiden käyttämistä lentolaitteista. "Pyörä pyörässä ja silmä silmässä...kun pysähtyivät, laskivat siipensä alas..." No helikopterihan siinä.

      • 886. Luotatko Raamattuun?

        TULEVAISUUS

        Ilm:
        8:7 Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
        8:8 Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,
        8:9 ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.
        8:10 Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
        8:11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
        8:12 Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.

        9:1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
        9:2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
        9:3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
        9:4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
        9:5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
        9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        16:1 Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle."
        16:2 Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        16:3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        16:4 Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.

        16:8 Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        16:9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        16:10 Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        16:11 ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

        16:17 Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut."
        16:18 Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        16:19 Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        16:20 Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        16:21 Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.


      • yurki1000js kirjoitti:

        886. Luotatko Raamattuun?

        TULEVAISUUS

        Ilm:
        8:7 Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
        8:8 Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,
        8:9 ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.
        8:10 Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
        8:11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
        8:12 Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.

        9:1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
        9:2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
        9:3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
        9:4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
        9:5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
        9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        16:1 Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle."
        16:2 Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        16:3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        16:4 Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.

        16:8 Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        16:9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        16:10 Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        16:11 ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

        16:17 Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut."
        16:18 Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        16:19 Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        16:20 Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        16:21 Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

        olipas tieteellistä


      • ihanmahdollisia
        yurki1000js kirjoitti:

        886. Luotatko Raamattuun?

        TULEVAISUUS

        Ilm:
        8:7 Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
        8:8 Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,
        8:9 ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.
        8:10 Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
        8:11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
        8:12 Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.

        9:1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
        9:2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
        9:3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
        9:4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
        9:5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
        9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        16:1 Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle."
        16:2 Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        16:3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        16:4 Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.

        16:8 Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        16:9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        16:10 Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        16:11 ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

        16:17 Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut."
        16:18 Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        16:19 Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        16:20 Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        16:21 Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

        Meteori? >>>>>>>>>>>>>> 8:8 Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,

        16:21 Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.


      • ihanmahdollisia kirjoitti:

        Meteori? >>>>>>>>>>>>>> 8:8 Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,

        16:21 Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

        Kiitos. Kova aika on edessä. Palstan ateisteja on KYLLÄ informoitu. Valitettavasti heitä ei totuus ja ARMO kiinnosta. Kuiteskin olen sitä mieltä, että armahdus kelpaisi heillekin, jos he lojuisivat vankilassa.

        Onneksi Luojamme välittää luoduistaan ja Hän tulee kutsumaan jumalatonta maailmaa. Uskoni mukaan moni tuleekin pelastetuksi vaivanajassa.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos. Kova aika on edessä. Palstan ateisteja on KYLLÄ informoitu. Valitettavasti heitä ei totuus ja ARMO kiinnosta. Kuiteskin olen sitä mieltä, että armahdus kelpaisi heillekin, jos he lojuisivat vankilassa.

        Onneksi Luojamme välittää luoduistaan ja Hän tulee kutsumaan jumalatonta maailmaa. Uskoni mukaan moni tuleekin pelastetuksi vaivanajassa.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        " - - he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

        Taitaa olla leukemiaan kuollut karitsaparka. Minun syömieni karitsain veri on aina ollut punaista.


      • jarkkoite
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        " - - he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

        Taitaa olla leukemiaan kuollut karitsaparka. Minun syömieni karitsain veri on aina ollut punaista.

        22:8 Aabraham vastasi: "Jumala on katsova itselleen lampaan polttouhriksi, poikani."


      • uni1000
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        " - - he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

        Taitaa olla leukemiaan kuollut karitsaparka. Minun syömieni karitsain veri on aina ollut punaista.

        Rosvo tiesi sinua paremmin.

        Luuk:
        23:38 Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas."
        23:39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
        23:40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
        23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
        23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."


    • Fiksu_Kreationisti2

      Tätähän minä olen jo kauan aikaa sitten sanonutkin. Ihminen on vain yksu suku lukuisten eri ihmiskuntien joukossa. Näistä "jumalien pojista" (voidaan kääntää nykysuomenkielellä muotoon "jumala") osa tuli maan päälle ja pisti raskaaksi ihmisten tyttäriä. Mutta näiden lapsista tuli jättiläisiä, koska maalapset olivat liian rappeutuneita.

      https://www.youtube.com/watch?v=OVIWpmmfw2Q

      • Jos kyseessä olivat langenneet enkelit, on selvää, että heidän puuhansa olivat vähintäänkin epäilyttäviä.

        SUOSITAN

        "Nephilim: TRUE STORY of Satan, Fallen Angels, Giants, Aliens, Hybrids, Elongated Skulls & Nephilim"

        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY


    • MiksiMaaOlisiTurvassa

      Jos maailmankaikkeudessa on erittäin pitkälle kehittyneitä kulttuureja, niin he ovat varmasti myös seuranneet erilaisia muita kulttuureja niiden eri kehitysvaiheissa. He pystyvät näkemään maan kehityshistorian etukäteen ja jos maa uhkaa tulevaisuudessa vahingoittaa maailmankaikkeuden järjestystä, niin epäilemättä he pyrkivät tuhoamaan maan ennen kuin mitään peruttamatonta ehtii tapahtua. Tämä siis, jos nämä pitkälle kehittyneet kulttuurit löytävät maan.

      • tieteenharrastaja

        "...varmasti myös seuranneet, ... pystyvät näkemään maan kehityshistorian etukäteen, ... epäilemättä oyrkivät tuhoamaan.."

        Noloja tossukoita, jos kaikki tuo jää löytämisestä kiinni.

        Aiheesta ovat Strugatskin veljeksen tehneet tieteiantasian "Hankala olla jumala".


      • Turvassa: "...niin epäilemättä he pyrkivät tuhoamaan maan ennen kuin mitään peruttamatonta ehtii tapahtua. Tämä siis, jos nämä pitkälle kehittyneet kulttuurit löytävät maan."

        Luojamme taitaa edustaa pitkälle kehittynyttä kulttuuria.

        2Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.


    • AnalysaattorissakoVikaa

      Tiede on ihmeellistä. Tuhansien valovuosien päästä voidaan löytää merkkejä mahdollisesta älyllisestä elämästä mutta jyrbän päästä merkkejä älyllisestä elämästä ei löydy edes lähietäisyydeltä tutkittaessa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe