Minkälaisen akvaarion käärmeenpääkalat tarvitsevat? Ne on niin söpöjä. Mä haluun niitä!
käärmeenpääkalat
35
2186
Vastaukset
- jarvij
Hei!
Ei ne kovin kummoista tarvitse. Tuommoiset pari- kolmetuhatta litraa riittää jo mainiosti kun kalakaan ei tule paljon metriä pitemmäksi.
http://nas.er.usgs.gov/fishes/accounts/channida/channida.html- jarvij
Sitten myöhemmin kalojen kasvettua jonkin verran, voitkin siirtää ne 5000 - 10000 litran akvaarioon, jossa ne mahtuvat peremmin uimaan.
- Lilli
jarvij kirjoitti:
Sitten myöhemmin kalojen kasvettua jonkin verran, voitkin siirtää ne 5000 - 10000 litran akvaarioon, jossa ne mahtuvat peremmin uimaan.
en mä niitä isoja versioita tarkottanu. Tarkotin niitä pieniä punertavia, n. kymmensenttisiä.
- Jani
Lilli kirjoitti:
en mä niitä isoja versioita tarkottanu. Tarkotin niitä pieniä punertavia, n. kymmensenttisiä.
Empäs ole moisista käärmeenpääkaloista kuullu.
Taitaa olla vähän väärä nimi sulla nyt kyseessä.. - jarvij
Lilli kirjoitti:
Hei!
Silloin kun lajeja on monta, ja suomalainen nimikin ehkä väärä, olisi hyvin tärkeää selvittää itselleen tieteellinen nimi. Siis tieteellinen, mutta ei suinkaan latinalaista. Nuo kymmensenttiset ovat hyvinkin voineet olla pieniä poikasia. Selvitäppä siis itsellesi, missä mennään. - jarvij
jarvij kirjoitti:
Hei!
Silloin kun lajeja on monta, ja suomalainen nimikin ehkä väärä, olisi hyvin tärkeää selvittää itselleen tieteellinen nimi. Siis tieteellinen, mutta ei suinkaan latinalaista. Nuo kymmensenttiset ovat hyvinkin voineet olla pieniä poikasia. Selvitäppä siis itsellesi, missä mennään.Hei!
Pikkukäärmeenpääkala, jos nyt sitä tarkoitit, kasvaa 20 sentin pituiseksi. Sillekin olisi hyvä olla vähintään 500 litran akvaario, jotta se mahtuu liikkumaan kunnolla.
http://www.fishbase.org/Summary/SpeciesSummary.cfm?ID=5143
Kuva:
http://www.fishbase.org/Photos/PicturesSummary.cfm?ID=5143&what=species - Tane
jarvij kirjoitti:
Hei!
Pikkukäärmeenpääkala, jos nyt sitä tarkoitit, kasvaa 20 sentin pituiseksi. Sillekin olisi hyvä olla vähintään 500 litran akvaario, jotta se mahtuu liikkumaan kunnolla.
http://www.fishbase.org/Summary/SpeciesSummary.cfm?ID=5143
Kuva:
http://www.fishbase.org/Photos/PicturesSummary.cfm?ID=5143&what=speciesSopiskos kuvaan raitakäärmeenpääkala?
- jarvij
Tane kirjoitti:
Sopiskos kuvaan raitakäärmeenpääkala?
Hei!
Voisipa hyvinkin.
http://nas.er.usgs.gov/fishes/accounts/channida/ch_stria.html
senkään pituus ei ole kuin 90 cm. - Lilli
jarvij kirjoitti:
Hei!
Voisipa hyvinkin.
http://nas.er.usgs.gov/fishes/accounts/channida/ch_stria.html
senkään pituus ei ole kuin 90 cm.Ei oo niitäkään! Jatkakaa vaan etsimistä. Kiitos vaan vaivannäöstä!
- Flower
Lilli kirjoitti:
Ei oo niitäkään! Jatkakaa vaan etsimistä. Kiitos vaan vaivannäöstä!
Yhet vaan miettii täällä jotai käärmeenpääkala-juttua. Mitä jos joku vaan pilailee teidän kanssa, eikä tällaista käärmeenpääkalaa, jota "lilli" tarkoittaa, ole olemassakaan. Mutta toisaalta eihän se mua haittaa, jos joku kuluttaa aikaansa etsimällä tollasta otusta. On teilläkin varmasti mielenkiintoinen elämä!
- Lilli
Flower kirjoitti:
Yhet vaan miettii täällä jotai käärmeenpääkala-juttua. Mitä jos joku vaan pilailee teidän kanssa, eikä tällaista käärmeenpääkalaa, jota "lilli" tarkoittaa, ole olemassakaan. Mutta toisaalta eihän se mua haittaa, jos joku kuluttaa aikaansa etsimällä tollasta otusta. On teilläkin varmasti mielenkiintoinen elämä!
Tää ei oo keksittyä. Näin ne ihan omin silmin ja kysyin myyjältä mitä ne on. Arvatkaapa mitä sain vastaukseks!
- jarvij
Lilli kirjoitti:
Tää ei oo keksittyä. Näin ne ihan omin silmin ja kysyin myyjältä mitä ne on. Arvatkaapa mitä sain vastaukseks!
Hei!
Olisitko ystävällinen ja kertoisit meille mitä kauppiaasi vastasi.
Toisaalta haku Suomen akvaarioliiton viljelylistalta ja Googlesta ei paria minuuttia kauemmin/haku kestä. Sopii kokeilla:
http://www.akvaariotieto.info/suomi/akvliitt/viljlis8.htm
http://www.google.com/ - Chinese
Lilli kirjoitti:
Mä olen toinen, joka on ihastunu niihin käärmeenpääkaloihin. Ainakin yhteen lajiin, sellaiseen pieneen, jolla on joku punanen viiru kyljessä. Ja olisi minustakin mukavaa, jos joku osaisi neuvoa vähän, että miten niitä voisi hoivailla.
- Lilli
Chinese kirjoitti:
Mä olen toinen, joka on ihastunu niihin käärmeenpääkaloihin. Ainakin yhteen lajiin, sellaiseen pieneen, jolla on joku punanen viiru kyljessä. Ja olisi minustakin mukavaa, jos joku osaisi neuvoa vähän, että miten niitä voisi hoivailla.
Nyt alkaa homma luistaa. Onhan täällä joku sentää jolla ei oo aivot tippunu matkan varrelle. Just sellasta mä tarkoitin. Se myyjä sano että käärmeenpääkala. En kiireessä ehtinyt tutustua enempää.
- jarvij
Chinese kirjoitti:
Hei!
Niin olisin todella iloinen jos voisin neuvoa.
Sitä varten tosin täytyisi tietää kalan oikea nimi, jos se nyt ei ole jokin käärmeenpääkala. Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta että kaloja myydään väärillä nimillä.
Siis kalan todellinen tieteellinen nimi tai ainakin missä kaupassa niitä on, josko vaikka itse kävisin tunnistamassa. - Chinese
Lilli kirjoitti:
Nyt alkaa homma luistaa. Onhan täällä joku sentää jolla ei oo aivot tippunu matkan varrelle. Just sellasta mä tarkoitin. Se myyjä sano että käärmeenpääkala. En kiireessä ehtinyt tutustua enempää.
Saanko mä kysyä, että mikset sä käy uudestaan siellä liikkeessä ja kysy enempää niistä kaloista? Tai hyvähän mun on sanoo kun en itekkään kyselly, mutta toisaalta mun akvaarioon ei taitaisi sellanen kala mahtua, kun mun 75 litrasessa majailee tällä hetkellä 2 kuparimonnista, 2 pilkkumonnista, 5 kiilakylkeä, 1 neontetra(ei oo enempää kun kyseinen yksilö taippoi lajitoverinsa!), 13 platynpoikasta(suurin osa alle 2cm:ä), ja sitten vielä sellanen kymmensenttinen tulilisko. Ja tässä samalla mä voisin kyselläkin että mitä mun tarvis noille kaloille tehdä, tai siis akvaariolle. Haluaisin mielelläni sinne niitä käärmeenpäaloja!!!
- Lilli
Chinese kirjoitti:
Saanko mä kysyä, että mikset sä käy uudestaan siellä liikkeessä ja kysy enempää niistä kaloista? Tai hyvähän mun on sanoo kun en itekkään kyselly, mutta toisaalta mun akvaarioon ei taitaisi sellanen kala mahtua, kun mun 75 litrasessa majailee tällä hetkellä 2 kuparimonnista, 2 pilkkumonnista, 5 kiilakylkeä, 1 neontetra(ei oo enempää kun kyseinen yksilö taippoi lajitoverinsa!), 13 platynpoikasta(suurin osa alle 2cm:ä), ja sitten vielä sellanen kymmensenttinen tulilisko. Ja tässä samalla mä voisin kyselläkin että mitä mun tarvis noille kaloille tehdä, tai siis akvaariolle. Haluaisin mielelläni sinne niitä käärmeenpäaloja!!!
No jos sulla on tarkoitus ne käärmeenpääkalat sinne muiden joukkoon laittaa ni ei onnistu. On vaan kaks vaihtoehtoo. Toinen on : tapa muut paitsi monnit. ( älä tee sitä!!!) Toinen: hanki toinen akvaario!! Niitä kaloja on Mikkelissä siinä torin kulmalla. En muista kyllä kaupan nimeä.
- Jani
jarvij kirjoitti:
Hei!
Niin olisin todella iloinen jos voisin neuvoa.
Sitä varten tosin täytyisi tietää kalan oikea nimi, jos se nyt ei ole jokin käärmeenpääkala. Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta että kaloja myydään väärillä nimillä.
Siis kalan todellinen tieteellinen nimi tai ainakin missä kaupassa niitä on, josko vaikka itse kävisin tunnistamassa.Ärsyttää katsoa kun Jukka yrittää neuvoa ja etsiä tietoja tuommoisen heppoisen kuvauksen perusteella ja toinen vaan palkkioksi heittää idiootteja vastauksia/otsikkoja tyyliin: äly hoi älä jätä, HÖ! Ja muuta tyhmää.
Ei muuta kuin itsekkin vähän vaivaa näkemään ja uudestaan kauppaan tivaamaan tietoja kalan nimestä. Ei nimittäin ole korrektia täällä vinkua tietoa ja sitten kun joku yrittää auttaa, heitetään vaan lokaa silmille. Ei ihme että monet asioista perilläolevat harvoin jaksavat vastata kaikenmaailman löpinöihin... - Chinese
Lilli kirjoitti:
No jos sulla on tarkoitus ne käärmeenpääkalat sinne muiden joukkoon laittaa ni ei onnistu. On vaan kaks vaihtoehtoo. Toinen on : tapa muut paitsi monnit. ( älä tee sitä!!!) Toinen: hanki toinen akvaario!! Niitä kaloja on Mikkelissä siinä torin kulmalla. En muista kyllä kaupan nimeä.
Iso ongelma, mulla ei oo rahaa hankkia uutta akvaariota! Eikö kukaan voi antaa mulle muuta neuvoa? Ja miksen voisi kalojani tappaa? Onhan se kiva saada taas uutta ilmettä akvaarioon. Jos jättäisin monniset ja sitten mun iki ihanan liskon. Ja ilman tätäkin juttua olin jo aikeissa tehdä ainakin platyille jotain, niitäkun on aivan liikaa siellä.
- jarvij
Lilli kirjoitti:
Hei!
Nyt kalan nimi selvisi. Kyseessä on melko suurella varmuudella juovakäärmeenpääkala (Channa micropeltes).
Se on nuorena varsin sievän näköinen:
Oranssia ja tummia pitkiä juovia. Sis todella kaunis ja sievä kala.
Tosin nuo värit myöhemmin häviävät kun kala kasvaa yli metrin pituiseksi ja noin 20 kilon painoiseksi.
Eli jos Sinulla todella on järki tallella, niin käy ihmeessä varmistumassa asiasta.
Eiköhän tuo selviä soittamallakin, jos Mikkelissä päin asut.
Tai sitten se ei ole käärmeenpääkala, vaan joku ihan muu. Kovista sitä kauppiasta, sillä on edesvastuutonta myydä käärmeenpääkaloja pieneen kotiakvaarioon. - Lilli
Jani kirjoitti:
Ärsyttää katsoa kun Jukka yrittää neuvoa ja etsiä tietoja tuommoisen heppoisen kuvauksen perusteella ja toinen vaan palkkioksi heittää idiootteja vastauksia/otsikkoja tyyliin: äly hoi älä jätä, HÖ! Ja muuta tyhmää.
Ei muuta kuin itsekkin vähän vaivaa näkemään ja uudestaan kauppaan tivaamaan tietoja kalan nimestä. Ei nimittäin ole korrektia täällä vinkua tietoa ja sitten kun joku yrittää auttaa, heitetään vaan lokaa silmille. Ei ihme että monet asioista perilläolevat harvoin jaksavat vastata kaikenmaailman löpinöihin...Tässä sulle Jani käytöstapoja. Voin mä käydä ite kattoo mitä ne kalat on. Jarvij. Kuka ikinä ootkii ni auta Chinesee. Sillä tässä enemmän ongelmia on. Sähän oot se meidän kalanero.
- Lilli
jarvij kirjoitti:
Hei!
Nyt kalan nimi selvisi. Kyseessä on melko suurella varmuudella juovakäärmeenpääkala (Channa micropeltes).
Se on nuorena varsin sievän näköinen:
Oranssia ja tummia pitkiä juovia. Sis todella kaunis ja sievä kala.
Tosin nuo värit myöhemmin häviävät kun kala kasvaa yli metrin pituiseksi ja noin 20 kilon painoiseksi.
Eli jos Sinulla todella on järki tallella, niin käy ihmeessä varmistumassa asiasta.
Eiköhän tuo selviä soittamallakin, jos Mikkelissä päin asut.
Tai sitten se ei ole käärmeenpääkala, vaan joku ihan muu. Kovista sitä kauppiasta, sillä on edesvastuutonta myydä käärmeenpääkaloja pieneen kotiakvaarioon.Kiitos jarvijii!! Siltä ne kalat tosiaan näytti. Pitää käydä kovistelee.
- jarvij
Jani kirjoitti:
Ärsyttää katsoa kun Jukka yrittää neuvoa ja etsiä tietoja tuommoisen heppoisen kuvauksen perusteella ja toinen vaan palkkioksi heittää idiootteja vastauksia/otsikkoja tyyliin: äly hoi älä jätä, HÖ! Ja muuta tyhmää.
Ei muuta kuin itsekkin vähän vaivaa näkemään ja uudestaan kauppaan tivaamaan tietoja kalan nimestä. Ei nimittäin ole korrektia täällä vinkua tietoa ja sitten kun joku yrittää auttaa, heitetään vaan lokaa silmille. Ei ihme että monet asioista perilläolevat harvoin jaksavat vastata kaikenmaailman löpinöihin...Hei!
Kiitos tuestasi Jani.
Normaalisti en todellakaan viitsisi vaivautua, mutta nyt mahdollisesti viilataan asiakasta linssiin raskaimman mukaan. Noita kaloja uhkaa raaka kidutus, koska ne ovat 100% sopimattomia kotiakvaarioon. Ne ovat toukkina (siis toukkina, eri näköisiä ja värisiä kuin kookkaampina.
Toukasta on kuva Akvaario CD:llä ja tässä vähän isompana:
http://nas.er.usgs.gov/fishes/accounts/channida/ch_micro.html
Eli ennenkuin noita pienokaisia ostat selvitä oman etusi ja noiden kalojen vuoksi niiden oikea nimi.
Veikkaan että se on Channa micropeltes (giant snakehead) juovakäärmeenpääkala.
Mutta, kuten jo kirjoitin kauppiaasi on voinut keksiä tuon nimen myös jollekin aivan muulle kalalle. - Chinese
Lilli kirjoitti:
Tässä sulle Jani käytöstapoja. Voin mä käydä ite kattoo mitä ne kalat on. Jarvij. Kuka ikinä ootkii ni auta Chinesee. Sillä tässä enemmän ongelmia on. Sähän oot se meidän kalanero.
Miksi ihmeessä sun pitää tiuskia tuolle jarvijiille, sehän yritti vaan auttaa sua. Ja kun nyt näin sen viimeisen viestin, niin minustakin tuntuu että käärmeenpääkala-jutska selvisi. Mutta silti minulle jäi himo vaihtaa kalalajistoa. Olisikohan jossakin jotain samantyyppisiä, mielellään hiukan pienempiä kaloja myynnissä? Ja miten ne sopisivat minun akvaariooni?
- jarvij
Chinese kirjoitti:
Miksi ihmeessä sun pitää tiuskia tuolle jarvijiille, sehän yritti vaan auttaa sua. Ja kun nyt näin sen viimeisen viestin, niin minustakin tuntuu että käärmeenpääkala-jutska selvisi. Mutta silti minulle jäi himo vaihtaa kalalajistoa. Olisikohan jossakin jotain samantyyppisiä, mielellään hiukan pienempiä kaloja myynnissä? Ja miten ne sopisivat minun akvaariooni?
Olisihan noita, mutta miten me rajaamme tuon samantapaisen.
Mulle tulee mieleen sukkula-ahvenet, mutta ne on äkäisiä petoja nekin, tosin pienempiä.
Sitten on erilaiset matokalat (piikkisilmät), eivät nyt ihan samanlaisia. Akvaariokirjoista löytyy lisää. - Chinese
jarvij kirjoitti:
Hei!
Kiitos tuestasi Jani.
Normaalisti en todellakaan viitsisi vaivautua, mutta nyt mahdollisesti viilataan asiakasta linssiin raskaimman mukaan. Noita kaloja uhkaa raaka kidutus, koska ne ovat 100% sopimattomia kotiakvaarioon. Ne ovat toukkina (siis toukkina, eri näköisiä ja värisiä kuin kookkaampina.
Eli ennenkuin noita pienokaisia ostat selvitä oman etusi ja noiden kalojen vuoksi niiden oikea nimi.
Mutta, kuten jo kirjoitin kauppiaasi on voinut keksiä tuon nimen myös jollekin aivan muulle kalalle.Eipä näyttänyt ainakaan se iso kala aivan sellaiselta, jonka näin siellä kaupan akvaariossa uimassa. Tuo kalahan muistutti lähinnä jotakin hauen ja lohen sekoitusta. En haluaisi törmätä. Eli minä totisesti toivon, että se kalakauppias on vaihdellut nimiä, mutta kiitoksia sinulle jarvijii!
- Oi voi
Lilli kirjoitti:
Tässä sulle Jani käytöstapoja. Voin mä käydä ite kattoo mitä ne kalat on. Jarvij. Kuka ikinä ootkii ni auta Chinesee. Sillä tässä enemmän ongelmia on. Sähän oot se meidän kalanero.
Hetkinen, sinähän se näytit olevan jolla ongelma on (=keskustelun aloittaja)! Ja jollei muuta niin asenneongelma... Jarvij ystävällisesti penkoo nettiä ja tarjoaa nimiehdotuksia ja sinä huutelet "Äly hoi"-juttujasi.
Miten ihmeessä luulet, että täällä asioista enemmän tietävät viitsivät vastailla kysymyksiin, jos vastaanotto on tuollaista?
Olisitko tyytyväinen jos olisit käynyt ostamassa kymmenen kalan parven noita pieniä söpöläisiä, jotka olisivat sitten kasvaneet metrisiksi haloiksi? Olisihan niistä saanut kalapuikot pariksi kuukaudeksi. - Lilli
Oi voi kirjoitti:
Hetkinen, sinähän se näytit olevan jolla ongelma on (=keskustelun aloittaja)! Ja jollei muuta niin asenneongelma... Jarvij ystävällisesti penkoo nettiä ja tarjoaa nimiehdotuksia ja sinä huutelet "Äly hoi"-juttujasi.
Miten ihmeessä luulet, että täällä asioista enemmän tietävät viitsivät vastailla kysymyksiin, jos vastaanotto on tuollaista?
Olisitko tyytyväinen jos olisit käynyt ostamassa kymmenen kalan parven noita pieniä söpöläisiä, jotka olisivat sitten kasvaneet metrisiksi haloiksi? Olisihan niistä saanut kalapuikot pariksi kuukaudeksi.Olet oikeassa, suottahan minä huutelin muille. Ärsytti vain kun en meinannut päästä näistä käärmeenpääkaloista selvyyteen. Mutta nyt olen todella kiitollinen, että selvisi tämä oikea laji, ellei se nyt vielä siitä muutu. Ja sitten minua ärsytti se miten joku Chinese puhuu niin kevyesti että voisi vaikka tappaa kalansa ja hankkia sitten uusia. Mielestäni se on hiukan edesvastuutonta. Miksi ylipäänsä hankkia akvaario tuossa tapauksessa, luopuisi siitä kokonaan, ainakin jos tällä on todella mielessä tappaa edelliset kalat ja hankkia uusia. Varmasti hän kyllästyy niihin yhtä pian ja hankkii taas uusia. Mutta periaatteessa asiahan ei minulle kuulu. Ja voin kertoa että olen itse jo huomenissa mahdollisesti menossa tutkimaan näiden "käärmeenpääkalojen" aitoutta ja alkuperää, toivottakaa onnea...
- jarvij
Lilli kirjoitti:
Olet oikeassa, suottahan minä huutelin muille. Ärsytti vain kun en meinannut päästä näistä käärmeenpääkaloista selvyyteen. Mutta nyt olen todella kiitollinen, että selvisi tämä oikea laji, ellei se nyt vielä siitä muutu. Ja sitten minua ärsytti se miten joku Chinese puhuu niin kevyesti että voisi vaikka tappaa kalansa ja hankkia sitten uusia. Mielestäni se on hiukan edesvastuutonta. Miksi ylipäänsä hankkia akvaario tuossa tapauksessa, luopuisi siitä kokonaan, ainakin jos tällä on todella mielessä tappaa edelliset kalat ja hankkia uusia. Varmasti hän kyllästyy niihin yhtä pian ja hankkii taas uusia. Mutta periaatteessa asiahan ei minulle kuulu. Ja voin kertoa että olen itse jo huomenissa mahdollisesti menossa tutkimaan näiden "käärmeenpääkalojen" aitoutta ja alkuperää, toivottakaa onnea...
Hei!
Koreaksi lopuksi ja opiksi meille kullekin kerrotko sitten kun se selviää mitä nuo kalat todella olivat tieteelliseltä nimeltään.
Minun veikkaukseni on edelleen Channa micropeltes
(giant snakefish = jättiläiskäärmepääkala) suomeksi juovakäärmepääkala, jonka pituus on jopa metri 30 senttiä ja paino 20 kiloa. - Lilli
jarvij kirjoitti:
Hei!
Koreaksi lopuksi ja opiksi meille kullekin kerrotko sitten kun se selviää mitä nuo kalat todella olivat tieteelliseltä nimeltään.
Minun veikkaukseni on edelleen Channa micropeltes
(giant snakefish = jättiläiskäärmepääkala) suomeksi juovakäärmepääkala, jonka pituus on jopa metri 30 senttiä ja paino 20 kiloa.Toivon todellakin pääseväni jo huomenna selvittämään näiden kalojen alkuperää, mutta jos se ei onnistu, niin saat kyllä ennemmin tai vähän myöhemmin tietää näiden otusten oikean nimen. Nimittäin jos se ei huomenna onnistu, niin en viikkoon sen jälkeen pääse nettiin hiihtolomani takia.
- jarvij
Lilli kirjoitti:
Hei!
Ei minun todellakaan tarvitse piiloutua minkään nimimerkin taakse, mutta kun se on täällä tapana:
Siis:
Kuka minä olen ja mitä olen akvaarioharrastuksessa tehnyt:
http://www.akvaariotieto.info/suomi/oscar29.htm
Täällä ohjeita akvaariohoidon eri aloilta:
http://www.akvaariotieto.info/suomi/ohjeita/index.html
Kalataudeista:
http://www.akvaariotieto.info/suomi/taudit/index.html - Jani
jarvij kirjoitti:
Hei!
Kiitos tuestasi Jani.
Mutta, kuten jo kirjoitin kauppiaasi on voinut keksiä tuon nimen myös jollekin aivan muulle kalalle.Ompas kyllä häijynnäköinen petokala kyseessä!!!
Itse kauppiaana en kyllä missään olosuhteissa ottaisi tuollaista kalaa myyntiin. Tuohan pistäisi varmaan kohta panssaripäämonninkin autuaammille metsästysmaille :) Kauppias vaan kyllä kaivaa omaa kuoppaansa mikäli ottaa tuollaisia kauppaan ja vielä myy niitä eteenpäin poikasina kertomatta asiakkaalle mikä peto on kyseessä. Särkänniemelle tuommoiset korkeintaan ;) - jarvij
Chinese kirjoitti:
Eipä näyttänyt ainakaan se iso kala aivan sellaiselta, jonka näin siellä kaupan akvaariossa uimassa. Tuo kalahan muistutti lähinnä jotakin hauen ja lohen sekoitusta. En haluaisi törmätä. Eli minä totisesti toivon, että se kalakauppias on vaihdellut nimiä, mutta kiitoksia sinulle jarvijii!
Hei!
Voisiko joku Mikkeliläinen kamerankäyttäjä käydä tuossa liikkeessä kuvaamassa nuo söpöliinit ennenkuin ne on kaikki myyty.
Ja todellakin selvittäkää niiden oikea tieteellinen nimi, jos vaikka kuitenkin ovat jotain ihan tavallisia väärällä nimellä myytäviä seura-akvaarion kaloja.
Saisin eettisille sivuilleni joka tapauksessa varottavan esimerkin (tietenkin jos saan sitten kuvan julkaista).
http://www.akvaariotieto.info/suomi/etiikka/index.html
Jos kyseessä nimittäin on "giant snakefish", niin niiden ostaja syyllistyy vääjäämättä eläisuojelulain vastaiseen tekoon:
http://www.utu.fi/erill/kek/elsulaki.htm#2ll
N:o 247/1996
Annettu Helsingissä 4 päivänä huhtikuuta 1996
Eläinsuojelulaki
4 pykälä 2. momentti:
"Eläimen pitäminen tarpeetonta kärsimystä tuottavalla tavalla on kielletty"
Alle 20000-50000 litran akvaarioon nuo eläimet eivät sovi, ja kotiakvaario on niille selvääkin selvempää kidutusta nälässä ja tilanpuutteessa.
Tuo laki koskee kaikkia eläimiä. - Liilli
jarvij kirjoitti:
Hei!
Voisiko joku Mikkeliläinen kamerankäyttäjä käydä tuossa liikkeessä kuvaamassa nuo söpöliinit ennenkuin ne on kaikki myyty.
Ja todellakin selvittäkää niiden oikea tieteellinen nimi, jos vaikka kuitenkin ovat jotain ihan tavallisia väärällä nimellä myytäviä seura-akvaarion kaloja.
Saisin eettisille sivuilleni joka tapauksessa varottavan esimerkin (tietenkin jos saan sitten kuvan julkaista).
http://www.akvaariotieto.info/suomi/etiikka/index.html
Jos kyseessä nimittäin on "giant snakefish", niin niiden ostaja syyllistyy vääjäämättä eläisuojelulain vastaiseen tekoon:
http://www.utu.fi/erill/kek/elsulaki.htm#2ll
N:o 247/1996
Annettu Helsingissä 4 päivänä huhtikuuta 1996
Eläinsuojelulaki
4 pykälä 2. momentti:
"Eläimen pitäminen tarpeetonta kärsimystä tuottavalla tavalla on kielletty"
Alle 20000-50000 litran akvaarioon nuo eläimet eivät sovi, ja kotiakvaario on niille selvääkin selvempää kidutusta nälässä ja tilanpuutteessa.
Tuo laki koskee kaikkia eläimiä.Kävisin kyllä, mutta en omista kameraa. Voisin kyllä piirtää sen. Jos kelpaa. Joku kamerallinen ihminen vois varmaan auttaa. Haluan sen kuvan jokatapauksessa seinälleni ne on niin söpöjä.
- jarvij
Liilli kirjoitti:
Kävisin kyllä, mutta en omista kameraa. Voisin kyllä piirtää sen. Jos kelpaa. Joku kamerallinen ihminen vois varmaan auttaa. Haluan sen kuvan jokatapauksessa seinälleni ne on niin söpöjä.
Hei!
Haluan mielelläni piirroksesi ja julkaisen sen, jos annat luvan.
Ja avaan tästä nyt uuden keskustelun, jossa pyydän lisää kuvia sivulleni.
Mutta käythän varmistamassa mitä "örkkejä" ne ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."422116Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 95924
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78839Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691