Miettinyt vastausta, mutta en ole mistään keksinyt. Eli Jos myyn vaikka 100g kultaa tavex.fi, mihin tavex sen myy että tekee liiketoimesta kannattavaa?
Kultabisnes
4
57
Vastaukset
- Pataan_vaan
Tavex kerää sekalaisesta kullasta suurempia eriä ja myy ne isoille toimijoille, jotka sulattavat kullan ja muotoilevat sen uudestaan. Pienten erien keräilystä aiheutuvat kustannukset katetaan osto- ja myyntihinnan erolla.
Tuo sulattaminen ja vaikkapa kultakolikoiden tekeminen ei ole edes erikoisen kallista. Kultakannan aikaan viime vuosisadan alussa keskuspankit perivät kultaerän rahaksi lyömisestä yleisesti alle puolen prosentin palkkiota.- KrPennonen
Olen päissäni mielikuvitellut, että ensin romukulta pudistetaan 999 promilleen ennen uusiokäyttöä.
Se aiheuttanee kustannuksia.
Mihin tuo putsattu käytetään? Samoihin tarkoituksiin kuin muukin puhdas tavara.
Laatoiksi, harkoiksi, kolikoiksi, laimennetaan 18 ja 15 karaattiin. Luulisin?
On myös välivahvuuksia. Esimerkiksieräät preussilaiset kolikot ovat 900 karaatin tavaraa. - bwr45uw
KrPennonen kirjoitti:
Olen päissäni mielikuvitellut, että ensin romukulta pudistetaan 999 promilleen ennen uusiokäyttöä.
Se aiheuttanee kustannuksia.
Mihin tuo putsattu käytetään? Samoihin tarkoituksiin kuin muukin puhdas tavara.
Laatoiksi, harkoiksi, kolikoiksi, laimennetaan 18 ja 15 karaattiin. Luulisin?
On myös välivahvuuksia. Esimerkiksieräät preussilaiset kolikot ovat 900 karaatin tavaraa.Erikoisia kolikoita täytyy sitten olla ne 900 karaatin kolikot.
Tiedä sitten miten kolikoihin voidaan laittaa yli 37000% kultaa kun luulisi että se olisi täynnä jo 100%:sta... - KrPennonen
bwr45uw kirjoitti:
Erikoisia kolikoita täytyy sitten olla ne 900 karaatin kolikot.
Tiedä sitten miten kolikoihin voidaan laittaa yli 37000% kultaa kun luulisi että se olisi täynnä jo 100%:sta...Oletko niin mielikuvitusköyhä, ettet tajua promillen ja karaatin tahatonta vaihtumista?
Fiksumpi olisi ymmärtänyt sen jo lukujen perusteella.
Varsinaiseen asiaan olisi voinut odottaa kommenttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211871
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1441788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671392Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511336
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065