Eli vuodenvaihteessa tuleva uusi bonussysteemi, miten vaikuttaa museokatsastuksen kannattavuuteen.
Siinä pitäisi saada bonukset kaikkiin omistamiinsa autoihin, eli jos sinulla on 2-3 harrasteautoa niin saat bonukset niihiin. Museokatsastus vaatii virheettömän kulkupelin ja se vuosimaksu on n.50€ luokkaa.
Nyt bonukset harrasteautoon ja sen vuosimaksu vajaa 200€ eli 15 € kk.
Harrasteautoa nyt pidetään pääasiassa kesällä liikenteessä ja 3kk vakuutukset olisi 45€ ja käyttöaika 3 kert. museorekisteröityyn verrattuna.
Tämä aivan selvästi vähentää museokatsastuksen haluttavuutta ja kannattavuutta. Saat samalla rahalla pidemmän ajoajan ja autoa ei tarvi museokatsastaa eli ei tarvi olla vimpan päälle.
Tämä selvästi taas lisää vanhempien autojen haluttavuutta kun voi 2-3 ylimääräistä autoa pitää hyvillä bonuksilla.
Ja tämä sotii myös sitä vastaan kun valtio haluaisi nuorentaa autokantaa.
Miten uusi bonussysteemi vaikuttaa museoajoneuvoje
4
194
Vastaukset
- köyhä_motoristi
Juttelin asiasta, oikeammin kylläkin moottoripyörien käyttöverotukseen liittyvästä, tutun edustajan kanssa. Nythän moottoripyörille on tulossa käyttöverosysteemi, jossa liikennekäytöstäpoisto ei vaikuta verovelvollisuuteen mitenkään, ja veneillähän tuollaista mahdollisuutta ei edes ole. Veron voi välttää ainoastaan romuttamalla ajoneuvo.
Suomessa on tällä hetkellä n. 600 000 autoa liikennekäytöstäpoistettuina. Enpä yllättyisi, jos sama systeemi, jota nyt kaavaillaan moottoripyörille, tulisi myös autoille.
Edustaja totesi, että valtiovallalla on erittäin suuri halu toimeenpanna ilmastosopimuksien vaatimuksia. Totesi myöskin, että tähän bonusmuutokseenkin liittyy paljon ongelmia, juurikin tämä vanhemman kaluston haluttavuuden lisääntyminen.
Jotenkin jäi keskustelusta sellainen mielikuva, ettei ihan kaikkea haluttu edes kertoa.
Siitä voinemme kuitenkin olla varmoja, että nykyistä halvemmaksi tama homma ei tule. - reikko
Kyllä nyt museokatsastus tulee vähenemään reilusti, ei kannata/innosta tulevaisuudessa.
Nyt kun 2 tai 5 autoon saa samat bonukset kuin ykkösautoonkin, minullakin täydet harrastepeliin, vuosimaksu 121€ ja on vielä 2 litran kone.
Ei paljon kannata autoa ruveta museokatsastamaan, pilkuntarkasti entisöimään, nyt saan samalla 50€ (kuin museovakuutuksen hinta) ajella 1/2 vuotta samalla rahalla ja liikenteestä poisto/otto käy kätevästi kun ei enää tule papereita.
Harreteautoja ja autojen säilymistä tämä lisää varmasti, kun ei enää tarvi olla vimpanpäälle mutta museokatsastusta taatusti vähentää. - Ollaan_väärällä_pohjalla
jos museokatsastus tehdään vain halvemman vakuutuksen toivossa. Uskon että suuri osa museokatsastetun auton omistajista haluaa todellakin säilyttää osan historiaa jälkipolville, oli vanha auto sitten Mosse tai Ferrari.
- BernerOsakkaana
Tiedö mitä "säilyttämistä"mossessa on,niitä piisaa itärajan takana sadoin tuhansin jälkipolville jos jotain kiinnostaa eikä niissä ainakaan mitään ominaisuuksia ole silmälle tai tekniseltäkään osin,tavallinen massatuotettu ja huonolaatuinen halppikosla jota myytiin kotimaassaankin vain sen vuoksi kun muuta ei saanut.
Ferrarit lie säilyy muutenkin eikä suomen verosysteemit niihin pahemmin iske,niitä on hyvin vähän täällä ja joilla on niin ei ihan tavisbudjetilla mennä saati itse ruuvaillen....
Museoajoneuvotko "virheettömiä"?
Voi veikkonen,palaa todellisuuteen ja tutustu minkämoista kalustoa on saatu museokilpiin.
On siellä "virhettömiä",hienoja kuin orkkiksena säilyneitä pikkukolhuisia kuluneita mutta myös aivan karmeita tekeleitä jotka amatöörillekkin pistää silmään saati harrastajalle.
Taso on enempi tasotonta!
Onko 2l kone jotenkin niinkuin iso..pieni,harvinainen,peräti tehokas vai mikä tuo pointti on??
Ihan normaalikokoinen isohkon auton moottorikoko euroautoissa ja ihan perus jenkkiautossa reilun 2-3 sylinterin tilavuus V8:ssa tai kutosen puolikkaan .
Harrasteautot,mp:t on katoavaa luonnonvaraa olivatpa MR tai muuten vain vanhoja,syy on muuttuva maailma jossa harrastukset muuttuneet,saastemääräyset,bensan rakenne kuin hinta sekä mielenkiinnon puuttuminen nuorisolta moisiin,myöskään edes enää 90-luvunkaan vehkeissä ei paljon säilytettävää koska tee-se-itse on jo melko mahdotonta,elektroniikkaa piisaa ja varsinkin muovia,muovia ja muovia.
Tahtoo siis 80-luvun vekottimet jäädä viimeisiksi,poikkeuksia tietty on isolla rahalla saa teetettyä uudempiakin mutta vaikka miten hienon orkkisyksilön koitat säilöä niin elektroniikka pettää vanhuuttaan ja vikaa vikavaloineen piisaa ajoit tai et.
Bonus-systeemistä ei kansalle ole kerrottu koska tarkoitus on saada valmistella salaa mahdollisimman pitkään ennenkuin läväytetään koko p..ska silmille ja lyödään pikana lukkoon lakina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191692
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991508Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37973Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38851Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50806Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37750Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730