Etelän eläimet!

onneksolokkoon

29

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kattoinpeiliin

Kyllä Helsingissä on susia ollu jo kauan.
      Minä kävin Korkeasaaressa kattoon niitä jo 1950 luvulla.
      Niin ja oli siellä siloin niitä apinoitakin.
      Niin ja näin minä yhden lieksalaisenkin, kävin meinaan wc:ssä ja kattoin peiliin.
      Että näin sitä mennään.

• Karhut riittää tänne, ei enää susia.

• olkaamielissänne

Kyllähän teidänkin on saatava osanne villieläimistä, ei ne kuulu pelkästään kehäkolmosen ulkopuolelle!

• Täällä ne jäisivät autojen alle ;-)) siksi ei tänne.

• olkaamielissänne

Eipä sillä ole merkitystä jos jokunen susi jääkin autonalle, kunhan niitä on vain tarpeeksi paljon, kuten on siellä hirviä ja peurojakin!
      Siellä niillä on paremmat mahdollisuudet elää ruuan puolesta!

• HääOnSus
    • Vai on Vantaala susia.
      En kyllä kaipaa niitä yhtään tänne.

• outoojengii

Minä näin kerran Vantaalla hutsun ja sillä oli susiturkki ?
        Mitähän merkinnee ?

• vastau

vissiin joku susi on päässyt hengestään.

• susihauli

Kaikki sudet pitäisi ampua sukupuuttoon ja karhut kans.

• HelsingissäVainSushia

Lehdet keksivät vetävän otsikon painottamalla, että sudet liikkuivat nimenomaan koulun lähellä - ikään kuin maukkaita vantaalaiskoululsisia vaanimassa. Todellisuudessa tuolla nurkalla on pari lammastilaa, ja niiden ansiosta susia on nähty siellä aiemminkin.

• villielukoitakaikille

Susi kuuluu koko suomeen, aina mannerheimintieltä utsjoelle!

• Kyllä niitä minunkin mielestäni kuuluu tasapuolisuuden nimissä kaikkialle. Ja tätä menoa leviävätkin sinne etelään. Toteutuu siinä sitten erään kulttuuri ex-ministerinkin toive nauttia näitten uljaitten ja upeitten luontokappaleitten läsnäolosta. Kaunis nainen, mutta susiasioista ei aikoinaan kovin viisaita taholtaan tullut.

http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/karpela-toivoo-susia-etelaan/243340/

Tosin, ei taida olla havainto toteennäytetty. Varmat havainnot löytyvät suurelta osin eri susitutkista. Tässä yksi esimerkki.

https://metsalle.fi/susitutka/

• Jälleen sudet vierailivat viikonlopulla pihassa Myllylahdessa talot koirat olivat muualla minulle on kevättalvesta kännykässä kuvia kun sudet olivat käyneet pihassa repineet hampaineen sangon kannen, jossa oli ollut koirille ostamaani lihaa poliisihuutokaupasta eli mitään ei voi jättää edes roskikseen noilla seuduilla. Miten sitten Lieksa kohtelee lapsiperheita kun esikoululaisen pitää pimeässä juuri noilla seudulla kävellä 1.6km tienvarteen.

• viherhörhönvastaus

Kysyppä asiaa luontoaktivisteilta, niin sanovat suden olevan erityisen kiltti ja karttavan isompia ihmisiä, ja pitävän pikkulapsista, niinpaljon ettei ne tee lapsille mitään, korkeintaan nuolee naamasta!

• Ei sudet ole ollenkaan niin vaarattomia kuin moni luulee.
      Olen ollut Vienassa alueilla joissa oli paljon susia, ja siellä ne todistettavasti olivat tappaneet ihmisiäkin, ei monta mutta kuitenkin yksikin on liikaa.

Samoin vanhat Pielisjärvellä varoittivat, että susi on vaarallinen jos sillä on nälkä, ja niitä on useampia, ja kyseessä on lapsi, myös pimeys lisäsi vaaraa.
      Samoin jotkut tuttavat rajamiehet ovat kertoneet susien seurailleen heitä joskus aika lähelläkin, mutta parina liikkuminen, ja ase antoi turvaa.

• susiturkki

Onhan ne Suomessakin aikoinaan tappaneet monia ihmisiä joten vaarattomia tessukoita ovat.

• asun.nyt.lieksassa

Eiköhän ole aika ampua alas urbaani legenda susien vaarallisuudesta. En pelkää susia missään vaikka olen kuljeskellut monia metsiä joissa on pururatoja. Ihmisiä pelkäävät eivät ole tulleet näkyviinkään.

• Reporankas

Ajoin 1990 luvulla tuolla Kainuussa päin isolla jenkkiavolavalla peräkärrin kansa helekutin issoon hukkalaumaan. Niitä oli varmaan 15-16. Kolome lensi aaton yli suorraan peräkärriin. En hiljentännä vaahttii yhttää. Sitten tuli n.50km siitä etteenpäen porotokka ja sama juttu. Neljä porroo oli hukkiin lisäks kärrissä, ku Posiolla hiljentelin. Nylykyhommikshan se mäni ja porollihhoo syöttiin koko talavi.
      Ranualla muikkuja kalastettiin koko syksy, niin olihan se ihan hyvvee porollihakkii välillä. Hukista teki tuttu suutari hattuja ja rukkassii.

• Kyllä susi on vaarallinen.
      se on urbaanilegenda, että ne olisivat vaarattomia.

Muuten minulla on aito susihattu, Suomesta ostettu.

• th34

Näin espoon malminkorvessa iltahämärässä, lapsia pyörii samalla pellolla ulkona

• Kyllä sudet ovat lapsia tappaneet.

"Ensimmäiset susien aiheuttamat lapsisurmat tapahtuivat vuonna 1877, viimeiset syksyllä 1881. Mäensyrjän mukaan susien surmaamaksi joutui 24 lasta."

"Viimeisin suden aiheuttama lapsisurma tapahtui Puumalan Uikkaalassa talvella 1932. Siitä uutisoivat Helsingin Sanomat ja Karjala-lehti (Hukka huutaa, s. 302) 6-vuotias tyttö oli käymässä naapurissa, eikä palannut kotiin. Etsinnöissä tien vieren tiheiköstä löytyi lihojen ja luiden jätteitä sekä verisiä vaateriekaleita."

Ainakin yhdessä asiassa on tuolla Itänaapurissa asiat paremmalla tolalla. Rajan tuolla puolen kun ampuu suden, saa 4000 ruplaa tapporahaa. Rajan tällä puolen kun ampuu suden, niin se on sitten 4 vuotta vankeutta;)

Lainaukset Kymen Sanomista.

http://www.kymensanomat.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2013/10/05/Suden tekemistä surmista on tietoa/2013316343683/69

• Maalatkaa loppuun ja kopioikaa osoitekenttään, normi ongelma;)

• Varaedustaja

!.11. 2016 on nyt järjestetty petokyyti lukukauden loppuun joillekkin Jamalin koulun lapselle vasta monien havaintojen jälkeen ,aikaisemmin sivistyspuoli ei ottanut puheitani huomioon vaikka ne oli selkeästi petohavainnoista.
        Olen toisaalla vastaillut eri syytöksiin jossa väitetään minun olevan tavallaan tuuliviiri eli mielipiteen vaihtaja tssä suhteessa en ole lähtenyt "puoluehuoraksi" vaan ollut johdonmukainen mielipiteessäni MK

• Olin tuon varaedustaja kirjoituksen tehnyt kun vasta sitten huomsin rekistöröityä

• Suskar

Koira oppii painamaan ovikellonappia, mutta oppiiko susi käyttämään hissiä. Sanovat älykkääksi kaveriksi.

• tietoa.on

Susi on täysin vaaraton.

• susi.on.paha

Kuka pöhkö sanoo sutta vaarattomaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      106
      3042
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      214
      1857
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      136
      1819
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1740
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1332
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      95
      1177
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      83
      1127
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      58
      1122
    9. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      59