Peugeot 407 HDi 1,6 saattaa käydä kalliiksi!

Veronmaa

Olin ostamassa huippusiistiä ja hyvin huollettua Peugeot 407 HDi 1,6 autoa 115tkm mittarissaan.

Testasin ensimmäiseksi lämmityslaitteen toimintaa. Ei toiminut! Korjauskustannus 850 euroa. Lopetin siihen paikkaan sen auton tarkastuksen. 5950 eurolla ei kannata ostaa käytettyä Peugeot 407 HDi 1,6 autoa, ellei ole varaa laittaa toista mokomaa korjauksiin.

33

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpaa-ajoa-mulla

      Mulla on tuollainen auto jo viidettä vuotta. Korjauksiin mennyt n.800 Onneksi on ollut varaa korjauttaa. Pienet polttoainekulut auttaa säästämään rahaa korjauksiin.

      • Huoltoneuvojaex

        Tuollaisella saattaa päästä pienilläkin korjauksilla, jos on hyvää tuuria ja sopivasti suoraa siirtymää. Soratiet, kaupunkiajo, perävaunun vetäminen ja 180tkm mittarissa ovat myrkkyä tuolle autolle.

        5000 euron korjaukset tulevat varmasti eteen ennen 220tkm, vaikka ajaisit vain pyhäpäivinä kirkon menoihin. Turbo, kytkin, FAP, ilmastointi, lämmityslaite, pallonivelet pyörien laakerit ynnä tavallista kuluvaa osaa.

        Lisäksi jakoketju alkaa herkästi rallattamaan, öljyvuodot, termostaattikotelon vuodot, suutinmurheet ovat mahdollisia korjauskohteita.

        407 HDi 1,6 on luultavasti kaikkein vikaherkin automalli ja sen korjauskustannukset ovat ällistyttävän korkeat verrattuna auton halpaan hankintahintaan.


      • Hdi-on-pop

        Ei ole ollut paljon pitkää siirtymää. Työmatka 10 km/ sivu. 5 vuodessa olen ajanut 67tkm-190tkm. Korjaukset. Egr-venttiili , ilmastoinnin ulkokenno ja polttimoita. Siinä kaikki korjaukset. 407 1.6Hdi 08. Öljyt vaihdettu 10tkm välein. Öljyn imusihti tarkistettu 180tkm kohdalla. Turha tarkastus oli. Polttoaineen kulutus 5,5 l/100 Millä kilometreillä nuo muut viat alkaa esiintymään?


    • iadnuyh

      niinkö se on?

      • klkölköllklk

        Nyt niitä on halvalla myynnissä, kokeileppa ite.


    • Rahallasiitäselviää

      Kauppahintaa alemmaksi vastaavalla summalla ja ei kun korjaamaan.

      Pikkuvikoja noissa on luultua vähemmän ja isoja ei ollenkaan .

    • MinäkinKävinAutokaupassa

      Olin ostamassa siistiä ja huollettua Audi A6 2,4 autoa 185tkm mittarissaan.

      Testasin ensimmäiseksi automaattilaatikon toimintaa. Luisti! Korjauskustannus 5000 euroa. Seuraavaksi tarkastin onko nokkaketjua vaihdettu, se kun menee vaihtoon noin 200tkm paikkeilla. Ei ollut vaihdettu, kustannus 5000 euroa. Lopetin siihen paikkaan sen auton tarkastuksen. 11950 eurolla ei kannata ostaa käytettyä Audi A6 2.4 autoa, ellei ole varaa laittaa toista mokomaa korjauksiin.

      • JuurakkoA

        Olin ostamassa Toyota Corollaa 1,4 -04. Mittarissa 195.000km hintaan 5000 euroa. Tarkastuksissani ei löytynyt mitään teknistä huomautettavaa. Sisäverhoilut olivat hiukan haalistuneet. Ei ruostetta, moottorin ääni hiljainen, vaihteisto napakka.
        Tein kaupat, sillä Toyotaa ei perinteisesti ole juuri tarvinnut korjailla.

        Peugeot ja Audi kuuluvat siihen kategoriaan, että rahaa pitää olla paljon jotta auto pysyy tien päällä. Toyota sen sijaan on suunniteltu hyvin ja mitoitettu kestämään, kunnes ruoste sen sitten aikanaan vie.


      • EipäTaidaKannattaa

        Kivellä voi istua, se kestää vuosituhansia, silti myydään nahkasohvia jotka kestää vain muutaman vuoden.

        Vähän sama vertaus corollan ja mukavien autojen välillä, eli raha ei ole aina se suurin vaikutin.


      • huhhuheiikinä
        JuurakkoA kirjoitti:

        Olin ostamassa Toyota Corollaa 1,4 -04. Mittarissa 195.000km hintaan 5000 euroa. Tarkastuksissani ei löytynyt mitään teknistä huomautettavaa. Sisäverhoilut olivat hiukan haalistuneet. Ei ruostetta, moottorin ääni hiljainen, vaihteisto napakka.
        Tein kaupat, sillä Toyotaa ei perinteisesti ole juuri tarvinnut korjailla.

        Peugeot ja Audi kuuluvat siihen kategoriaan, että rahaa pitää olla paljon jotta auto pysyy tien päällä. Toyota sen sijaan on suunniteltu hyvin ja mitoitettu kestämään, kunnes ruoste sen sitten aikanaan vie.

        Maksoit 04 corollasta 5000 ? Ajettu 195tkm.


    • fdsfadfaf

      Muistat kuitenkin, että Corolla ja Peugeotin mallit kuuluvat samaan mukavuusluokkaan. Audi sen sijaan ei kuulu.

      • menikaiki

        Sekotat nyt asioita. Hintaluokka ja mukavuusluokka on eri asioita.

        Istuin viimeksi pari viikkoa sitten corollan kyydissä. Ei mikään ikäloppu auto, mutta tulos:

        -ahdas
        -meluisa
        -alustan heppoisuuden tunsi matkustajakin
        -kevytrakenteinen

        Voi olla että auto on kestävä, mutta mukava se ei ole. Enemmän kaupunkiauto kuin moottoritien nielijä.

        Saman hintaluokan peugeotin alusta ja melutaso on aivan eri planeetalta, penkitkin on huomattavasti miellyttävämmät.

        406 joka on peugeotin perheauto kokoluokan edustaja 15 vuoden takaa, pärjää Suomen nopeuksissa, saman ikäluokan Audi A8:lle matkustusmukavuudessa lähes tasapäisesti.

        A8:ssa saattaa olla asiat toteutettu hienostuneemmin, onhan hintaeroakin ollut sen verran että 406:ia on saanut 8 kappaletta A8:n hinnalla.

        Jos verrokiksi otetaan 607, ollaan aikalailla tasoissa mukavuuden suhteen.


      • uskokaahuviksenne
        menikaiki kirjoitti:

        Sekotat nyt asioita. Hintaluokka ja mukavuusluokka on eri asioita.

        Istuin viimeksi pari viikkoa sitten corollan kyydissä. Ei mikään ikäloppu auto, mutta tulos:

        -ahdas
        -meluisa
        -alustan heppoisuuden tunsi matkustajakin
        -kevytrakenteinen

        Voi olla että auto on kestävä, mutta mukava se ei ole. Enemmän kaupunkiauto kuin moottoritien nielijä.

        Saman hintaluokan peugeotin alusta ja melutaso on aivan eri planeetalta, penkitkin on huomattavasti miellyttävämmät.

        406 joka on peugeotin perheauto kokoluokan edustaja 15 vuoden takaa, pärjää Suomen nopeuksissa, saman ikäluokan Audi A8:lle matkustusmukavuudessa lähes tasapäisesti.

        A8:ssa saattaa olla asiat toteutettu hienostuneemmin, onhan hintaeroakin ollut sen verran että 406:ia on saanut 8 kappaletta A8:n hinnalla.

        Jos verrokiksi otetaan 607, ollaan aikalailla tasoissa mukavuuden suhteen.

        Audi nyt on muutenkin Vag-romu sellainen kallis halppis. Saman verran saa ajomukavuutta puolet halvemmilla Ranskiksilla jos ei enemmänkin.


    • TyytväinenPögöttiin

      Mulla on ollut 407 uudesta asti ja niitä määräaikaishuoltoja on ollut ja niiden yhteydessä jotain muutakin on korjattu. Mutta ei mitään isompaa. Olen pitänyt tätä erittäin luotettavana ja hyvänä autona. Ja kiva ajaa ja matkustaa.

      Ihan parhaita pökötin mallejahän nuonseiskaloppuiset ei olleet mielestäni. Kasiloppuiset on enempi tätä päivää. Vaihdankin seuraavaksi 308:iin (facelift tulossa, lastentaudit havaittu vähiksi) tai ehkä 508:iin (jos tulee uusi malli).

    • eoslssakoas

      Eli olet aito kokoomuslainen jolle laskutehtävät? Eli 850 euroa on sama kuin 5000 euroa? Eli missä olit kun elon laskuoppia piti...

    • Näinsevaanonpi

      Pösön pikkudiesel on paska. Merkkihuollot eivät sen sielun elämää ymmärrä. Dieselkorjaamot eivät siihen halua puuttua. Loppu tulee keskimäärin 150tkm kohdilla.

    • Bamser

      407 on myös ajo-ominaisuuksiltaan kovin kehno. Hutera alusta ja onneton suuntavakavuus tekevät ajamisesta todella ikävää. 407 on niitä harvoja automalleja, joita voi sanoa kategorisesti huonoksi.

      • 407

        Ei pidä paikkaansa. Valehtelet. Tiedän vuosien kokemuksesta.


      • voisikoolla
        407 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Valehtelet. Tiedän vuosien kokemuksesta.

        Voihan hänen omakohtainen kokemus pitää paikkansa.

        Jos autossa on väljät raidetangonpäät ja aurauskulmat pielessä niin onhan se huono ajettava, sama pätee kyllä mihin vaan autoon.


    • hkjhkjhkjh

      407 on kyllä leija tien päällä. Se selviää parhaiten kun hyppää pösön jälkeen vaikkapa saman ikäiseen Mondeoon. Ero on lievästi sanottuna huikea.
      Toki pitää muistaa että pösö on halpa ja halvalla tehty perusauto.

      • mikävaivaa

        Tarkoitatko että mondeon valmistamiseen olisi käytetty paljonkin enemmän rahaa?

        Eihän siihen ole, mutta se raha on käytetty noissa autoissa eri paikkoihin. Kun peugeot ei ruostu vielä 20 vuoden iässäkään, mondeo on kuopattu jo aikaa sitten.

        Halvalla tehtyjä perusautoja molemmat.


    • Akseli_Kardan

      Halvalla tehtyjä molemmat, mutta Mondeossa on ajamisen suhteen asiat kunnossa. Peugeotissa sen sijaan on paljonkin sanomista: Vaelteleva ohjaus, heikko iskunvaimennus, alustan äänet ja tietyt omituisuudet siellä täällä moottorista riippuen.

      Kyllä Peugeotillakin ajelee, mutta ero parhaisiin on kyllä melkoinen.

      • JoopatiJoopa

        Eroa on varmasti, mutta niin on eroa ruostumisessakin...

        Toisessa on panostettu enemmän johonkin toiseen paikkaan kuin toisessa. Täydellistä ei olekaan.


    • jkjljklhgg

      Peugeot säilyttää kaikkein heikoimmin arvonsa kisaamalla tiukasti muiden ranskalaisten kanssa huonoimman tittelistä.

      • PenttiRautala

        Peugeot on aina erittäin kallis valinta. Erittäin huono jälleenmyyntiarvo ja keskimääräistä suuremmat korjauskustannukset => Rahaa palaa.


      • noeieieieieieieieieiei

        Tuo ei kyllä pitä paikkaansa. Muuten ihan hienosti kirjoitettu, vaikka pillkuja ei ollutkaan.


      • reppujareissuleipä
        PenttiRautala kirjoitti:

        Peugeot on aina erittäin kallis valinta. Erittäin huono jälleenmyyntiarvo ja keskimääräistä suuremmat korjauskustannukset => Rahaa palaa.

        Huono jälleenmyyntiarvo?

        Kun autolla ajetaan 18 vuotta, on sen jälleenmyyntiarvo nolla, valmistusmaasta riippumatta. Kysymyshän on vain siitä, kuka siinä matkan varrella ostajista maksaa liikaa, vai saako joku kentien autonsa halvemmalla.

        Itse en ole noihin keskimääräistä suurempiin korjauskustannuksiin törmännyt. Mikä pösö sulla oli kun noin kävi?


    • MaaritD

      Jokainen tietää, että Peugeot on persaukisia luusereita varten. Haluatko kuulua tuohon viiteryhmään?

      • MeniköMyöhään

        Tämäkin tuttu tapaus heräsi jo.

        Lauantai kello puoli kuusi illalla. Menikö juomien kanssa myöhään perjantai-iltana?


      • Viimeinenranskis

        Kyllä se aika menee verstaalla uusia korjauksia suunnitellessa. Kuinkahan muuten ajotietokoneen näyttö lähtee irti kojetaulusta, onko tietoa?

        Tarvitaanko alapallojen vaihdossa erikoistyökaluja, vai kannattaisiko työhön alkaa ihan itse Haynesin raamatun opeilla?

        Korjaamon edustaja kehotti poistamaan EGR-sokeoinnin, koska moottori kuormittuu tarpeettomasti, jos savukaasuja ei ole pehmentämässä moottorin polttotapahtumaa...onkohan tämä nyt näinkään?


      • JoopatiJoopa
        Viimeinenranskis kirjoitti:

        Kyllä se aika menee verstaalla uusia korjauksia suunnitellessa. Kuinkahan muuten ajotietokoneen näyttö lähtee irti kojetaulusta, onko tietoa?

        Tarvitaanko alapallojen vaihdossa erikoistyökaluja, vai kannattaisiko työhön alkaa ihan itse Haynesin raamatun opeilla?

        Korjaamon edustaja kehotti poistamaan EGR-sokeoinnin, koska moottori kuormittuu tarpeettomasti, jos savukaasuja ei ole pehmentämässä moottorin polttotapahtumaa...onkohan tämä nyt näinkään?

        Näyttö:

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38213.0

        Alapallo:

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=15179.0

        Nimimerkkiisi liittyen, miksi tuon pitäisi olla viimeinen "ranskis". Menit vaan ostamaan tietämättäsi valmistajan huonoimman mallin viimeisen 30 vuoden sisään.


      • tous
        Viimeinenranskis kirjoitti:

        Kyllä se aika menee verstaalla uusia korjauksia suunnitellessa. Kuinkahan muuten ajotietokoneen näyttö lähtee irti kojetaulusta, onko tietoa?

        Tarvitaanko alapallojen vaihdossa erikoistyökaluja, vai kannattaisiko työhön alkaa ihan itse Haynesin raamatun opeilla?

        Korjaamon edustaja kehotti poistamaan EGR-sokeoinnin, koska moottori kuormittuu tarpeettomasti, jos savukaasuja ei ole pehmentämässä moottorin polttotapahtumaa...onkohan tämä nyt näinkään?

        Ajotietokoneen näyttä: Lyö kämmenellä eteen ja ylöspäin. Siten irtoaa ja sitten vaihdat taustavalo polttimot siihen 10snt:iä kappale.


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
        tous kirjoitti:

        Ajotietokoneen näyttä: Lyö kämmenellä eteen ja ylöspäin. Siten irtoaa ja sitten vaihdat taustavalo polttimot siihen 10snt:iä kappale.

        Mitä se auttaa että siihen vaihtaa taustavalon, kun vikana on se, että näyttö himmenee lämmettyään. Tuohon ei auta kuin uuden vaihto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe