Minulla on verenpainetauti.Kotimittauksissa arvot 150/95 lääkärin mittaamina 197/108!Jokaikinen kerta kun lääkäri tai terveudenhoitaja mittaa arvot nousevat taivaisiin!Onko tämä edes mahdollista?!Onko kellään vastaavaata kokemuksia?
Verenpaine taivaissa vastaanotolla
6
235
Vastaukset
- Tuostaenosaasanoa
Mulla on kotona myös jos on töissä stressiä ja hirmu kiire.
- pekka-kärkevä
Onko paljon ylipainoa? Stressi on paha, jokaiselle.
Jos on ylipainoa, niin ala noudattamaan vähähiilihydraattista ruokavaliota, se auttaa painon pudotuksessa ja samalla verenpaineen normalisoitumisessa. Itselläni tämä auttoi oikein hyvin. 15 kg meni aika joutuisasti. Eikä VHH ole muutenkaan terveyden kannalta huono vaihtoehto, sillä viljatuotteet aiheuttavat monenmoisia hankaluuksia. Kirjastosta löytyy tietoa.- ramona57
Painoa 50kg,en juo enkä polta,harrastan liikuntaa säännöllisesti.Sukurasitteena verenpaine.Olen kova stressaamaan omia ja muiden asioita.Kysymykseni pointtina oli se että voiko paineet olla lääkärin/terveydenhoitajan mittaamina huipussaan ja sitten kotimittauksissa kuitenkin suht ok!
- janetskij
Jos olet kova stressaamaan asioita niin todellakin.
Itsellänikin mittausarvot nousevat lekurin luona korkeammiksi kuin kotona.
Yleensä lääkärit tunnistavat tämän "terveyskeskussyndrooman" ja osaavat mitoittaa sen omiin mittauksiinsa. - Painetta
Noin voimakas vaihtelu koti- ja vastaanottoverenpaineissa kertoo vain siitä, että on verenpainetauti. Taudista kärsivillä verenpaineet nousevat herkästi todella voimakkaasti. Terveillä henkilöillä valkotakkikauhu ei ihan noin valtavia paineita aiheuta, ellei kyseessä ole äärimmäinen paniikkikohtaus (jolloin ei kyllä vastaanottotuolissa pysyisikään). Ilmiö siis kuuluu tautiisi ja on mahdollista, kotimittauksesi on se joka kertoo totuuden. Etenkin alapaineesi on kuitenkin vielä liian korkea kotonakin mitattuna, eli lääkitystäsi tulisi tehostaa. Tavoite olisi pyrkiä lukemiin alle 140/80 ainakin, nykytietämyksen mukaan vielä tätäkin matalammat tavoitteet olisivat paremmat.
- terveenmerkki
Normaalia valkotakkikauhua. Minulla sama juttu ja lääkäri sanoi, että ihan normaalia eikä aiheuta toimenpiteitä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983