Alkoholista tuli ystävä

alkoholistiko

Jäätyäni eläkkeelle ajattelin, että lasi viiniä, jota kaikki tuntuivat nauttivan, tekisi minullekin hyvää ja niin se tekikin. Ihana tunne ja niin rentouttava.

Mutta kiero oli aine, josta jäin riippuvaiseksi ja nyt olen pulassa.

Elimistö "huutaa" ainakin joka kolmas päivä, että nyt lisää!

Mitä hiivattia nyt teen, koska haluan päästä tuosta "viinan kirosta" eroon?

108

1070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saatavun

      Tee päätös lopettaa ja käännyt rehellisesti Jumalan puoleen.

    • mummeli.li

      olisiko joku istunto alkoholin kyttäjien kanssa, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on tapaamisiltoja, istuntoja.
      naapurini sai sieltä tukea, hän ei vaikuttanut 'käyttäjältä' osasi niin peittää, vaimonsa minulle kertoi että se kaljapullojen piilottelu on loppunut ja miehestä on kasvanut hyvä kaveri.

    • vaalierkki

      Toivin Sinun hakeutuvan AA-kerhoon tai johonkin vastaavaan ryhmään, vertaistuki on hyvä pelastusrengas

      • senkin.tiukkis

        Eikä saisi mistään nauttia, edes viinistä kun tuo tiukkapipo on lähettämässä aa-kerhoon. Luulen että aloittaja provoilee, saa typerykset elämälle kielteiset neuvomaan sormi pystyssä ja tekemään itsensä tässäkin asiassa naurunalaisiksi.


      • Anonyymi
        senkin.tiukkis kirjoitti:

        Eikä saisi mistään nauttia, edes viinistä kun tuo tiukkapipo on lähettämässä aa-kerhoon. Luulen että aloittaja provoilee, saa typerykset elämälle kielteiset neuvomaan sormi pystyssä ja tekemään itsensä tässäkin asiassa naurunalaisiksi.

        Eikös aloittaja halu päästä eroon alkoholista,josta on tullut hänelle ongelma .Silloin AA voi auttaa.


    • viininystävä

      Jos juot lasin tai pari viiniä joka kolmas päivä, et ole mikään alkoholisti, vaan hyvin kohtuullinen käyttäjä. Huono merkki olisi, jos et pystyisi lopettamaan, kun haluat, joisit koko pullon saman tien ja joka päivä. Jos viinilasillinen vaikuttaa myönteisesti, se nostaa elämänlaatua, rentouttaa, antaa hyvän unen, se on vain hyväksi. Mukavassa seurassa juominen tuplaa nautinnon, älä suotta juo yksin ja tunne syyllisyyttä. Vositte vaikka laittaa ruokaa yhdessä sen viinin kanssa.
      Naurettavaa, kun sinua jo AA-kerhoon ohjaillaan.

      • alkoholiEIsoviIHMISELLE

        Et sitten ymmärrä, mutta olet itse alkoholisti. Siksi se on sellaista.
        Jos ihminen kokee olevansa koukussa johonkin, hän on silloin koukussa. Sinä upottaisit häntä syvemmälle?
        Aloittaja tuntuu fiksulta ihmiseltä ja hänellä on varoitusvalot syttyneet.
        Se on jo hyvä merkki.
        Alkoholi on pilannut kaikki ihmiset ennemmin tai myöhemmin. Se on koukuttava aine. Lisäksi yksi suurimpia verovarojen kuluttajia.
        Se on yksittäisenä aineena suurin tappaja.
        Semmoinen on alkoholi.
        Itse koen kuten aloittajakin. Tajuan myös, että se on vaarallinen aine ja hukuttaa uhrinsa ( käyttäjänsä) itseensä.


      • Melkein.juoppo

        Alkoholi tappaa noin 1000 - 1200 ihmistä vuodessa Suomessa. Tupakka noin 8000. Siinä suuruusluokat.


      • Anonyymi
        Melkein.juoppo kirjoitti:

        Alkoholi tappaa noin 1000 - 1200 ihmistä vuodessa Suomessa. Tupakka noin 8000. Siinä suuruusluokat.

        Naapurissani käytettiin 40 vuotta alkoholia päivittäin ja runsaasti. Nyt olleet kuivilla 6 vuotta. Olren tullut tulokseen ei kannata viinalla itseään tappamaan rueta kestää helvetin kauan.


      • Anonyymi
        Melkein.juoppo kirjoitti:

        Alkoholi tappaa noin 1000 - 1200 ihmistä vuodessa Suomessa. Tupakka noin 8000. Siinä suuruusluokat.

        Mitä sitten.Juovan holistin elämä on yhtä helvettiä,eikä se henki helposti juomalla lähde.Itse pääsin aika lähelle.


    • flegmaatti

      Olet vasta harjoitteluvaiheessa jossa on helppo lyödä jarrut pohjaan.
      Jarrutuksen syyt saattavat olla moninaisia.

      Itse aloitin ko. harjoittelun tavoitettuani putken pään 57-vuotisena.
      Hyvin pian iltaolut ja muutama terävä siirtyivät puoleen päivään ja tietenkin illat vaativat osansa.
      Muutamassa kuukaudessa se oli päivittäistä. Ei havaittavaan känniin saakka mutta vaikutuksen alaisena olin suurimman osan vuorokaudesta.

      Kolmen vuoden loppupuolella olin niin täysin oppinut, että huolestuin terveydestäni ja, ennen kaikkea, mieskuntoni osoitti selviä hiipumisen merkkejä.
      Päätös. Kotona ollessa korkki kiinni ja puntti-/kuntosalille 5krt/viikko.
      Maksoin salikortin kerralla vuodeksi eteen päin joten olihan sitä käytettävä.
      Puolessa vuodessa tilanne parani dramaattisesti ja vaihdoin 6krt/ viikko rytmiin.
      Tuossa vaiheessa oli mielitekoni alkoon kadonnut.

      Tätä elämää on mennyt 13 vuotta. Matkoilla maistelen päivittäinkin mutta tapa jää Itämeren eteläpuolelle tai kauemmaksikin.
      Joskus harvoin dokaan kyllä vieraiden kanssa kotonakin mutta kerran tai kahdesti vuodessa. Avattuja ja avaamattomia pulloja on kaapissa.

      Motiivini oli tarveys oheisvaikutuksineen ja se, että suunniteltu etuaikainen "laiskistuminen" olisi mennyt hukkaan jos olisin samentanut alkoholilla niitä joutopäiviä joiden määräkin olisi alkon johdosta saattaneet vähentyä.

    • exrek

      Kun vanha alkaa viinasta tykätä, ei enää alkoholistiksi ehdi tulla, joten jatka samaan malliin hyvällä omatunnolla. Itse olen viinasta tykännyt koko aikuisikäni, mutta olen tehnyt muutakin kuin ryypännyt. Työtä olen tehnyt enemmän kuin useat muut, eikä ryyppäämiseen ole oikein aikaa jäänyt. Harmittaa, että nyt kun aikaa olisi, ei viina enää aina maistu. Tänään kuitenkin hankalan reissun jälkeen huonossa kelissä kävin matkan varrella Alkossa ja ostin kahdella kympillä viiniä. Hyvältä tuntui, mutta taitaa osa jäädä huomiseen. Ne alkoholiongelmat alkavat yleensä vasta kun viina loppuu.

    • Tavuviiva

      Jos itse kokee, että juo liikaa, kandeis tehdä jotain. Kun kontrolli pettää, katkokävelet, ei kukaan tule kysymään, miten voin auttaa.
      Mä olen se tylsä, jok voi pubissa ottaa tuoremehun, jutskata aikani ja häipyä - ei ole olohuoneeni.
      Ohjeeni: käylääkärillä hanki estolääkkeet, nyt kun ilmeisesti vielä haluat. Onhan TV:stä tullut infoa.
      Mä tykkään elää elämää karvoineenpäivineen. En kaipaa loivennusta.
      Ruuan kanssa joskus, maljat joo. Mulle p:t olalle on metafora = aggggrrrrhhhh

    • yksinkertasta

      Helppoa! Korkki kiini ja se on siinä!

    • reppuriika

      Joo. Jälleen tänään uutisoitiin, että alkoholi vie suomalaisia ennenaikaiseen hautaan.

      • alkoholionvaarallista

        Se on aivan totta. Alkoholi riippuvainen ei sitä halua tietää.
        Alkoholi tuhoaa ihmisen.
        Normaalit ihmiset karttavat alkoholisteja. Myös muita sairaita ihanteita.
        Se on luonnollista.
        Elämä on arvokkaampaa, kun kemiallinen uni.


      • alkoholistiko

        Kävin tuolla 60 palstalla, kun täällä on hieman tympeät aiheet, mutta siellä sattui silmiini Punaviinitesti paras 1 ja paljon oli vastauksia, siis mielipiteitä aiheesta.

        Täällä oli minulle neuvoja hakeutua AA-kerhoon tai kääntyä jopa Jumalan puoleen. Olen minä usein kirkossa käynyt, mutta ei siellä kukaan tuominnut minun viinin juontia, ,,päinvastoin antoivat ryypyn murheeseen!:))

        Kuinka toiset vain herkuttelee viineillä? TV:ssä on ohjelma "Pitääkö olla huolissaan"? Taidan kysyä vielä sieltä!:))


      • alko-ongelmaton
        alkoholistiko kirjoitti:

        Kävin tuolla 60 palstalla, kun täällä on hieman tympeät aiheet, mutta siellä sattui silmiini Punaviinitesti paras 1 ja paljon oli vastauksia, siis mielipiteitä aiheesta.

        Täällä oli minulle neuvoja hakeutua AA-kerhoon tai kääntyä jopa Jumalan puoleen. Olen minä usein kirkossa käynyt, mutta ei siellä kukaan tuominnut minun viinin juontia, ,,päinvastoin antoivat ryypyn murheeseen!:))

        Kuinka toiset vain herkuttelee viineillä? TV:ssä on ohjelma "Pitääkö olla huolissaan"? Taidan kysyä vielä sieltä!:))

        Aloittaja, nimimerkki alkoholistiko

        Nyt minä olen sinulle vihainen ja murisen murrr, murrrr, ja vielä sanon PÖH

        Itse kirjoitat aloituksessa
        "Mitä hiivattia nyt teen, koska haluan päästä tuosta "viinan kirosta" eroon?"

        Tietenkin vastaajat uskovat sinun haluavan päästä "viinan kirosta" eroon ja haluavat auttaa sinua.

        Nyt sinä aloittaja kehveli, syytät tuomitsemisesta ja pidät huonoina neuvoina hakeutua AA-kerhoon tai kääntyä jopa Jumalan puoleen.

        Halusitkin, kehveli, vastaajien innostavan sinua jatkamaan viinin lipitystäsi! Olisit sanonut selvästi, mitä meiltä haluat!!!!!

        PÖH


      • alkoholistiko

        PÖH, anteeksi pyydän sinulta. Hitsi, että sinulla on mieleiseni huumori vastata, joten kiitos siitä, mur,mur:)

        Minkä neuvon itse annoit? Jos olet raitis, niin kuinka voit tietää alkoholistin aivoituksia, koska siihen ei riitä se "pistä korkki kiinni" ja mene AA-kerhoon hokema. Yllättävän monella oli ilmeisesti kokemusta niistäkin?

        On sentään sen`verran kokemusta elää miehen kanssa joka juo joka päivä, mutta täytti juuri 81 vuotta! Kovasti pelotellaan ja toki on tottakin, että alkoholi tapaa, kuten tupakkakin, mutta niin tappaa monimuukin asia, kuten veljeni autokolari.

        En halunnut huijata, vaan mielipiteitä kuulla, mutta yllätyin, että on täällä todellakin luettu "Turmiolan Tommi" tarkasti ja tuomitseva asenne säilyy, kun se mielestäni nuorison osalla leviää liikaakin alkoholin, kuten sexinkin suhteen.

        Olenhan itse itselleni se tuomitseva "Tommi", koska "takaraivo" ajatus on, ei saa juoda yhtään, mutta missä lienee se "etulohko", joka suvaitsee jopa hilpeät illanvietot, tosin silloin nuorena.

        Hitsi, minkä Tilastolukeman täältä saisikaan, jos olisi otanta, "kuinka monta alkoholi annosta nautit viikossa/kk/v"?? Johan vanhusväestö raitistuisi kertarysäyksellä, ainakin Tilastojen mukaan!:))


      • exrek
        alkoholistiko kirjoitti:

        Kävin tuolla 60 palstalla, kun täällä on hieman tympeät aiheet, mutta siellä sattui silmiini Punaviinitesti paras 1 ja paljon oli vastauksia, siis mielipiteitä aiheesta.

        Täällä oli minulle neuvoja hakeutua AA-kerhoon tai kääntyä jopa Jumalan puoleen. Olen minä usein kirkossa käynyt, mutta ei siellä kukaan tuominnut minun viinin juontia, ,,päinvastoin antoivat ryypyn murheeseen!:))

        Kuinka toiset vain herkuttelee viineillä? TV:ssä on ohjelma "Pitääkö olla huolissaan"? Taidan kysyä vielä sieltä!:))

        Kaikissa kulttuureissa on valmistettu tuhansien vuosien ajan jonkinlaisia alkoholipitoisia juomia, ja viinistä puhutaan Raamatussakin lähes joka sivulla. Voit toki kääntyä Jumalan puoleen, mutta ei kohtuullinen viinin nauttiminen ainakaan Raamatun vastaista ole. Muuttihan Jeesus veden viiniksi.

        Rooman valtakunnan tuhon jälkeen viinikulttuuria vaalivat ja kehittivät sydänkeskiajalla kirkonmiehet. Luostariveljet näkivät paljon vaivaa rakkaiden viinitarhojensa tähden. Myös Heinävedellä Valamon luostarissa viinikulttuuri helottaa.

        Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan. "Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa".
        Mutta kiinalainen filosofi ja uskonopettaja Kungfutse saarnasi 500-luvulla eKr. kohtuutta "Viinin nauttimista eivät ohjaa mitkään ehdottomat säännöt, mutta älä koskaan juo niin paljon, että tulet juovuksiin".
        Kohtuus tarkoittaa kai, ettei juo joka päivä eikä juovuksiin, mutta lasillinen tai kaksi pari kertaa viikossa voidaan jo kohtuudeksi sanoa. Siinä voi olla myös myönteisiä vaikutuksia, terveydellekin.
        Vie ennenaikaiseen hautaan, sanoi ketjussa joku, mutta hautaan joutuu pian muutenkin. Huomaa kuitenkin, etten puhu väärinkäytöstä ja ryyppäämisestä.


      • alkoholistiko

        exrek

        Sanoisin vain, että helv..., siis hyvä kirjoitus sinulta. Olet oikeassa.

        "Vie ennenaikaiseen hautaan, sanoi ketjussa joku, mutta hautaan joutuu pian muutenkin. Huomaa kuitenkin, etten puhu väärinkäytöstä ja ryyppäämisestä."

        Vuosia jatkunut alkoholin käyttö voi aiheuttaa kuoleman, jos se lopetetaan syystä`tai toisesta, koska se vaatii mielestäni lieventävää "laskeumaa", eikä äkkipysäystä?

        Näin ainakin miellän serkkuni osalta, joka oli menossa äitinsä hautajaisiin, eikä voinut juoda, mutta matkalla hän itse kuoli.

        Ainahan voidaan spekuloida mitä ihmeelisimmin mielipiteiden kirjossa ja vetää joku "valttikortti" esiin, että näin meillä, mutta missä on nyt ne, jotka uskovat siihen, että jokaisen elämä on jo määrätty aikojen alussa ja sitä et voi muuttaa?

        On muka määrätty, että kuolet, kun kohtalosi on sen määrännyt?

        Jassooo, siis ei ole kuitenkaan mitään väliä, miten elämäsi "rakentelet" ja perheesi perustat, koska joku Luoja on jo järjestänyt asiasi??


      • Omat.rahat

        Kaikeksi onneksi olemme tällä palstala voiton puolella. Siitä vaan elämän viime vuodet niin kuin itse haluaa. Kunhan tietää, että osaa hoita asiansa eikä jää jonkun hoivattavaksi.
        Ennenaikaisesti me emme enää ole lähdössä. Olemme aikataulussa.


      • pinotnoire
        exrek kirjoitti:

        Kaikissa kulttuureissa on valmistettu tuhansien vuosien ajan jonkinlaisia alkoholipitoisia juomia, ja viinistä puhutaan Raamatussakin lähes joka sivulla. Voit toki kääntyä Jumalan puoleen, mutta ei kohtuullinen viinin nauttiminen ainakaan Raamatun vastaista ole. Muuttihan Jeesus veden viiniksi.

        Rooman valtakunnan tuhon jälkeen viinikulttuuria vaalivat ja kehittivät sydänkeskiajalla kirkonmiehet. Luostariveljet näkivät paljon vaivaa rakkaiden viinitarhojensa tähden. Myös Heinävedellä Valamon luostarissa viinikulttuuri helottaa.

        Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan. "Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa".
        Mutta kiinalainen filosofi ja uskonopettaja Kungfutse saarnasi 500-luvulla eKr. kohtuutta "Viinin nauttimista eivät ohjaa mitkään ehdottomat säännöt, mutta älä koskaan juo niin paljon, että tulet juovuksiin".
        Kohtuus tarkoittaa kai, ettei juo joka päivä eikä juovuksiin, mutta lasillinen tai kaksi pari kertaa viikossa voidaan jo kohtuudeksi sanoa. Siinä voi olla myös myönteisiä vaikutuksia, terveydellekin.
        Vie ennenaikaiseen hautaan, sanoi ketjussa joku, mutta hautaan joutuu pian muutenkin. Huomaa kuitenkin, etten puhu väärinkäytöstä ja ryyppäämisestä.

        Nostan hattua, olet kahlannut sekä raamatun, että filosofien kirjoitukset.

        Viini voi olla ilon lähde, tai polku turman tielle. Vahvat voivat valita.


    • kohtuukäyttöok

      Alkoholi aiheuttaa muillekkin pahaa oloa ei vaan juojalle.Tosi törkeitä suustaan juopot ja syyllistävät muita ihmisiä kaikesta.

    • rajansakaikellaon

      Miksi itse alkoholisoitunut ei huomaa omaa tilannettaan. Vasta sitten varmaan kun kaikki ystävät ja sukulaiset ei vaan enää jaksaa ja jättää omiin oloihinsa.
      Paljon kerkeää tulla haittaa kun juoppoa alkaa hyysäämään, ja lopulta juoppo syyttää kaikesta sitä hyysääjää.

    • omaaaikaa

      Kaikki kuolevat kun on hetki, terve tai sairas, nuori tai vanha.

      Käyttäkää omaa järkeä jos ei ole kysykää viisailta. Uskonto on suurin tappaja
      ollut aina.

    • siellä.osataan

      Käykääs Keskieuroopassa ja eläkää siellä kansan parissa. Joka kolmas päivä muutama tippa muka ongelma? Phöh

      • flegmaatti

        Jokainen aamu calvadoksella töihin. Minulla on aamuhavaintoja vain Sauveursista jossa ukot, odottaessaan työmaakuljetusta, heittivät huiviin aamuisin calvadospaukut.

        Espanjan kylämme kalasataman kuppilassa ukot kaatavat aamuisin kurkkuunsa viskiä.
        Sama ilmiö aamuisin myös sisäkaupungin kuppiloissa. Näistä en tiedä ovatko kaikki samoja aamuasiakkaita mutta niitäkin on.
        Humalainen espanjalainen ei ole harvinaisuus. Kaatokänninen on.

        Viinistä ei kannata edes mainita.


    • iloa.oloon

      Et ole alkkiksen uralla ilmeisesti vielä kovinkaan pitkälle edistynyt, mutta tutulta tuntui; iltalasilliset alkoivat välillä jo iltapäivästä ja koti ilman hörpyn hörppyä kaapissa tuntui turvattomalta.
      Olen samaa mieltä erinäisten edellä vastanneiden kanssa siitä, ettei alkoholi ole turmion tie, noin yleisesti ottaen (ja harvoin). Mutta emme kaikki ole samanlaisia.
      Oma tissutteluni loppui luontevasti mahdolliseen kihtikohtaukseen, jossa alkoholi on oikeasti myrkkyä eikä oikein käy buranan natustelun kanssa. Kun sitten aloittelin uudelleen, huomasin että seuraavana päivänä ei toki ollut krapulaa, mutta olo oli jotenkin nuutunut ja alakuloinen eivätkä hömpsyt tuoneetkaan tuttua rentoa oloa.
      Illalla voi siis lipittää vaikka vettä ja seuraavana päivänä voikin sitten helpommin jättää ostokset tekemättä. Säästyy vielä rahaa ja vaivaakin:-)

    • liitypäs

      Aa-kerhoon!

      • kerro-tarkemmin

        Oletko itse siellä ja mitä se on opettanut?


      • Joskus tuntuu toi koukutus olevan muotisana?Olet koukussa,olet riippuvainen?
        Ylensyöntikin on riippuvuutta,netinkäyttö on riippuvuutta,on myös peliriippuvuutta?
        Me sodanaikaiset lapset,jos meille maistuu lasi tai pari viiniä,niin lieneekö toi Jeesus pelastus?Hänhän nimenomaisesti opetti käyttämään alkoholia,muutti veden viiniksi??

        Ylilihavuus jo lapsilla ja tämä tietojensiirto koukuttaa kansakunnan olemaan vain paikoillaan.Urheiluakin nykyisin katsotaan olohuoneessa,ei raahauduta latujen sivustoille tarjoamaan havuja,niitä tarvitseville??

        Minulla on sälesukset nytkin tuvassa,kun eilen en saanut saapastani niihin armeijan siteisiin kiinnitettyä.Hokasin,että laitankin saappaat täällä pirtissä paikalleen ja ulkona laitan vain jalkani niihin saappaisiin.
        Nämä sälesukset ovat teetetty suksentekijällä ja olivat todella kalliit.
        Näin se ama päivänsä viettää,ainaskin osan siitä?Ahvenetkin pitäs keretä laittamaan ahtaalle??Ihanaa aurinkoista päivää teille kaikille,pois turha tiukkapipoisuus,ama


      • kepponen-tai-keppana

        Kuka lienee t a a s nostanut vuoden takaisen ketjun framille, aika tylsää. Jos ei sytytä aloittaa uutta ketjua asiasta, ota Molla-Maija kainaloosi ja toiseen putelus, kyllä siitäasia hoituu.


      • kepponen-tai-keppana kirjoitti:

        Kuka lienee t a a s nostanut vuoden takaisen ketjun framille, aika tylsää. Jos ei sytytä aloittaa uutta ketjua asiasta, ota Molla-Maija kainaloosi ja toiseen putelus, kyllä siitäasia hoituu.

        Minä en sitä todellakaan tiennyt ja mikä laki estää kommentoimasta vanhaa esilletuotua mielestäni hyvää mielipidettä?
        Jospa kepponen-tai .keppana toisit julki ajatelmasi,niin olisin joko puolesta tai vastaan,
        kiitollisena ama


    • reppuriika

      Miten aloittajalla on mennyt. Oletko saanut apua ongelmaasi? Niin jos vielä liikut palstalla?

    • Vanha.tura

      Tänään istuin kauppakeskuksessa, aulan toisella puolella oli alko yhtä äkkiä tuli mielihalu jospa kävisin ostamassa yhden pullon, siinä muistellessa miltä se aluksi käy päähän.. sitten pullo on tyhjä, onko saatava lisää lisää lisää mutta päätin olkoo kun olen ollut raittiina neljävuotta niin ei ja nousin lähdin kotia kohti.

    • Nautirauhassavain

      Lasillinen viiniä joka kolmas päivä ei ole varmastikaan vaaraksi kenellekään aikuiselle järkipäiselle tyypille.

      • Lääkärin-ohje

        Joka kolmas pv on hyvä, ei siis joka päivä.
        Muuten riippuu siitä paljonko siihen lasiin sitä 4,7%:sta kaataa.
        Yksi desilitra on sopiva määrä ruuan kera.


      • Sydänlääkelämpöinen

        Sanoisin että 4,7 %:sta voisi ottaa desin joka päivä. Mutta vahvemmilla prosenteilla merkattuja harvemmin. Ruuan keralla tai ilman. Enkä lääkäriltäkään ohjeita kysele.


      • Pillereistäkieltäytyjä

        Ja sitten sanoisin vielä, että lääkärin ohje on tietty kaikkien niiden määräämiensä tabujen takia sellainen kuin se on. Sen pillerilastin, jonka olet suostunut suustasi alas mättämään kyseenalaistamatta tarpeellisuutta mitenkään.


    • Anonyymi

      pahimmat ovat huumeet & hormoonit
      Ikävä kyllä hormooneiden käyttäminen on portti huumeiden maailmaan, sillä kynnys siirtyä huumeiden pariin on alhainen.
      Nappeja aluksi, sen jälkeen nesteitä, (piikkejä).
      Aluksi otetaan 2-3kk ja tauko 1-2kk, kunnes otetaan koko ajan tai vähintään tauolla ns "jotain pientä". Siten tulee terveydellisiä haittoja, niin fyysisiä kuin henkisiä.
      Aluksi ollaan innoissaan kun tuloksia tulee, mutta jotta kehityt määrät nousevat sekä useamman aineen koktailit tulevat mukaan, kasvu,insu, anaboliset, testot yms muut roippeet.
      Yleisimmät haitat juurikin pitkäaikaiskäytöissä, suurentunut sydän, erilaiset sydän viat kuten läppävuoto, paksuuntunut sydän, mielenterveydelliset syyt, aknea, raskausarvet, (kasvamisesta johtuen), sitten ne jotka eivät käy 1-2krt katsomassa veriarvojansa ovat oma lukunsa.
      Kotona voi katsella verenpainemittarilla arvoja sekä oximetrillä Happisaturaatiota.
      Lisäksi maksa sekä munuaiset eivät tykkää aineista.
      kaikista pahin on maallikot neuvovat toisiaan.
      Pitäkää verenpaineet kunnossa sekä välttäkää ylipainoa, uniapnea hyvin yleistä aineiden käyttäjilläm kuten mainitsemani asiat.
      Pysykää naturaaleina, jos ette kilpaile tai ole kilpailu mielessä, unohtakaa kaikki mömmöt sekä ensimmäinen huume kerta koukuttaa joten sanokaa tarjoajille ei kiitos.

    • Anonyymi

      Se Jumala ei auta on rukoiltu ei muuta, kun lisää tyrkkii suohon.

    • Anonyymi

      vanha alotus mutta monen kohdalla ongelma todellinen,,,
      joten sanompa totuuden,,,,,



      yksinkertasesti se kolmas päivä,
      päivänä vaikka kuinka haluttaa ottaa ryyppy,,,
      kun ruumissa kutisee ja hirveesti haluais taas nauttia alkoa,

      NIIN
      ET YKSINKERTASESTI pistä sitä suuhusi,

      otat jotan muuta mieleistä syötävää
      tai juotavaa,
      mutta ÄLÄ vanhingossakaan ,,,, silloin pistä ALKOA SUUHUSI,,,,,,

      ei mene kauaakaan kun huomaat pärjäät ihan hyvin ilmanki alkon tuoteita,


      se on ollu mun keksintö taistella omaa ruumiini haluja vastaan ja toimii erittäin hyvin,,,,,,

      vain hyvin harvoin
      silloin tällöin pistän pienen tuiku suuhuni, mutta en edes koja kuukausi, ja tuikku on 1/2 senttiä lasin pohjalla, juon sen aina raakana,

      alkon myymäläässä käyn noin 2 - 3 kertaa vuodessa,

      lykkyä työ, muista itsekuri, kun himo iskee,,, ÄLÄ OTA ,, himo menee OHI,, se on varma,,,

      • Anonyymi

        Miksi hemmetin ihmeessä aikuinen, terve ihminen ei saisi ottaa viinilasillistaan vaikka joka päivä? - Nm. Kaikki eivät ole absolutisteja eivätkä ongelmaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hemmetin ihmeessä aikuinen, terve ihminen ei saisi ottaa viinilasillistaan vaikka joka päivä? - Nm. Kaikki eivät ole absolutisteja eivätkä ongelmaisia

        Kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee, ei tiedä edes pahassa maailmassa käyneensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee, ei tiedä edes pahassa maailmassa käyneensä.

        Lasillisesta viiniä ei tule känniin. Kuin ehkä lapsi ja heikko vanhus ja heillehän ei tarjoilla. - Nm. Elätkö jossain muualla kuin reaalimaailmassa


    • Anonyymi

      Sama kikka,kuin muussakin. On juomatta. Mitä kauemmin,niin helpommaksi muuttuu!

    • Anonyymi

      Siirry kirkkaisiin. Ei tarvii niin paljon killittää.

    • Anonyymi

      Annat olla korkin kiinni.

      • Anonyymi

        On se niin.

        Kun yksin viettää viikonlopun, niin se viiniputeli tai joku toinen puteli on se ystävä.
        Ei jaksais muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se niin.

        Kun yksin viettää viikonlopun, niin se viiniputeli tai joku toinen puteli on se ystävä.
        Ei jaksais muuten.

        Miten sinä ressu olet niin yksin jäänyt ? Asutko maaseudulla vai kaupungissa ?
        Löytyisikö paikkaa missä tapaisit ihmisiä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se niin.

        Kun yksin viettää viikonlopun, niin se viiniputeli tai joku toinen puteli on se ystävä.
        Ei jaksais muuten.

        Jos maistuu niin maistuu. Jos se helpottaa oloa niin senkun lipittelee.
        Jos vain joskus juo tuskin se niin vaarallista terveydelle on.
        Jonain päivänä siihen kyllästyy automaattisesti. Ei jaksa enää juoda,
        haluaa jotain tehdä jotain muuta,


    • Anonyymi

      AA,ainoa jäsenyyden vaatimus on halu lopettaa juominen

      • Anonyymi

        Onhan se niin, myönnän.

        Mutta kun nyt on sellainen suru, että en oikein jaksaisi niin vetäisin kuitenkin kaks lasillista 8,5 prosentin vinettoa.
        Olen sen verran oppinut, että ei enemmän prosentteja, - ja vain viikonloppuna, kun olen yksinäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se niin, myönnän.

        Mutta kun nyt on sellainen suru, että en oikein jaksaisi niin vetäisin kuitenkin kaks lasillista 8,5 prosentin vinettoa.
        Olen sen verran oppinut, että ei enemmän prosentteja, - ja vain viikonloppuna, kun olen yksinäinen.

        Itku on itkettävä ja suru surtava. Surusta ei tarvitse päästä eroon,
        aikaa myöten se muuttuu kaipaukseksi ja se on helpompi kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se niin, myönnän.

        Mutta kun nyt on sellainen suru, että en oikein jaksaisi niin vetäisin kuitenkin kaks lasillista 8,5 prosentin vinettoa.
        Olen sen verran oppinut, että ei enemmän prosentteja, - ja vain viikonloppuna, kun olen yksinäinen.

        MIKÄ suru sinulla ON ?
        KERRO !


    • Anonyymi

      Alkon käytön lopettamisen voi tehdä vain itse. Ei vaimo,tai äiti!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Woi olla, mutta ihan yleisesti ihmiset unohtavat yhden pienen, mutta elintärkeän asian, lotraavat he vain vähän tai vähän enemmän. - Nm. VäliVesi


    • Anonyymi

      alottajalle :

      minäki aattelin ystävystyä alkon tuotteitten 40% kanssa,
      aattelin naukkailla aina nukkumaan mennessä pikkuset,
      kylläpä nukuttaa mukavasti,

    • Anonyymi

      A-plk.katkaisuun.Menään kai terveysaseman kautta? Selvitä omalta lääkäriasemalta asia.Hyvä olet itse huomanut tilanteesi ja haluat apua. Moni nainen joka jänyt työtömäksi 55v tai sairasläke ,varsinainen eläke todella juovat viiniä illat kenties juuri kuin sinun tapaus. Itse en siksi saa ystäviä matalan kynyksen kerhotoiminnat jossa edellämainituja naisia ,ukotomia ovat. Kun ollan kivoja ystävälisiä,Vaihdetaan numeroita ja ulkoilun merkeissä tavataisin.Koti kun jokainen osaa yksin olla.Niin sitten iltasella soitetaan 3h.maratoni puhelu( kai viniä juoden samalla) Kerotan ei voikan ulkoilla, selkää särkee jalkaa särkee unettomuutta ties mitä.Muiden ihmisten asioita,mitä henkilökohtaisia ja ei toisille kuulu ja lopuksi: Voisin kyllä joku ilta tulla luoksesi.Tykään juoda viiniä ja vinin kanssa kiva jutella.No eihän se nin mene.Minä vaan en tykää viinistä ! En kaljastakaan. Eikä tarkotus ole illat kotini istutaan napuristosta.Kun ei se minulle virkike ole ja en olen aamun virkku illan torkku.Koti osaan yksinkin olla .Toki ulkoillakin yksin.

    • Anonyymi

      paremmin nukuttaa ilman alkoa, ja silloin se on aitoa unta

    • Anonyymi

      Muutama lasillinen voi helpottaa ahdistusta,
      mutta alkoholi on lyhyen tähtäimen mielihyvä.
      Lyhyen tähtäimen mielihyvä voi johtaa pitkän tähtäimen mielipahaan.

      Jos vain jaksat, yritä miettiä pitkän tähtäimen iloja ja yritä toimia sen mukaan.

      • Anonyymi

        Niin totta!

        Yritän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin totta!

        Yritän.

        Tsemppiä sinulle ! On ihan vapaaehtoista mitä teet. Valinta on sinun.


    • Anonyymi

      Kaikille ei onnistu laakista lopetus.
      Vähitellen vähentäminen on yksi hyvä keino, jos juo (lähes) joka päivä.
      Lasillinen vähemmän huomenna kuin tänään.
      Alkaa pää selvitä eikä tule kauheita kankkusoloja.
      Loppujen lopuksi pääsee irti.

      Viina on huono kaveri, kun on huono olla.
      Viina helpottaa sen hetken ahdistusta, mutta pahentaa masennusta.

      • Anonyymi

        Auttaako psykiatri vielä vanhaa ihmistä pois masennuksesta,
        kun viina on vain paha juttu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaako psykiatri vielä vanhaa ihmistä pois masennuksesta,
        kun viina on vain paha juttu,

        Tottakai auttaa tai ainakin kuuluisi auttaa
        ja on olemassa Vanhuspsykiatrian yksiköitäkin.

        Ongelma on vastaanotolle tai hoitoonpääsy.
        Työikäiset on etusijalla mielenterveyspalveluissa.

        Terveyskeskuksessa lähetteet on kiven alla.
        Terveyskeskuslääkäri saattaa kirjoittaa mieluummin pillereitä,
        mikä ei ole hyvä ratkaisu iäkkään aivoille, niillä on haitta vaikutuksia nuoremmillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaako psykiatri vielä vanhaa ihmistä pois masennuksesta,
        kun viina on vain paha juttu,

        Pikku hömssy silloin tällöin ei kai pahasta ole ? Se voi ehkäistä sydärinkin.


    • Anonyymi

      Jos ihminen on päässyt tähän ikään ilman alkoholisoitumista
      niin minusta on hölmöä puhua riipuvuudesta enään tässä
      iässä ja sotkea aa kerhot sun muut mukaan.
      Jos sinulla on rahaa ostaa ja nautit siitä niin tee se.Sama se on
      mihin sitä kuukahtaa.Mutta jos se antaa sinulle elämän iloa
      enemmän kun eläkeläiskerhot matkat heidän kanssaan niin
      pus kii .Et sinä muiden neuvoja tarvi oothan sie selvinnyt jo
      tähän ikään omatoimisesti ( kait )

    • Olen elänyt alkoholistin kanssa. Myös nähnyt läheltä alkoholisteja.
      Jos et jatka heti aamulla juomista jos juotavaa on, tai juo niin kauan kun viinaa riittää et ainkaan ole kun harjoittelija.
      Jos lasillinen on koko ajan mielessä niin kannattaa varoa. Näillä kymmenillä ei ehdi kovin pohjalle kun aikaa on ehkä liian vähän. Uskon että saat asian kuntoon ihan itseksesi ajattelemalla.
      On juonut jonkin verran viiniä yleensä lauantaisin. Ei tule sellaista tunnetta että pitäisi saada useammin.
      Nyt sattui pari viikkoa sitten haaveri, otin muutakin kun valkkaria, viiniäkin tavallista runsaammin kun oli mukavaa seuraa.
      Voin sanoa että en suosittele, kolme päivää meni toipumiseen, ei tee mieli ihan kohta ottaa pisaraakaan.

      • Anonyymi

        Onhan se noin.
        Itse myönnän, että kun on kiperä tilanne, niin lääkkeksi käytän alkomahoolia.
        Yritän päästä pois tästä "lääkkeestä", ja olenkin onnistuntu pitkälti.
        Ei milloinkaan arkipäivinä.
        Tietty määrä viikonloppuna, ja siinä se. Yks pullo valkoviiniä ja yks kalja.
        Hyvä niinkin.

        Luonteeltani olen humoristi.
        Alkoholipäissä en räyhää, vaan rupeen kertomaan vitsejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se noin.
        Itse myönnän, että kun on kiperä tilanne, niin lääkkeksi käytän alkomahoolia.
        Yritän päästä pois tästä "lääkkeestä", ja olenkin onnistuntu pitkälti.
        Ei milloinkaan arkipäivinä.
        Tietty määrä viikonloppuna, ja siinä se. Yks pullo valkoviiniä ja yks kalja.
        Hyvä niinkin.

        Luonteeltani olen humoristi.
        Alkoholipäissä en räyhää, vaan rupeen kertomaan vitsejä.

        Ja sinullako on mielestäsi alkoholiongelma ? Minusta ei.


    • Anonyymi

      hetken huvi ja sitten alakuloinen olo, kunnes selvä eli eipä siitä iloa ole pidemmän päälle, päinvastoin

      • Anonyymi

        On hetken huvikin parempi kuin ei koskaan huvia.


    • Anonyymi

      Kolmen vuoden opettelu. 57v ikäisenä pääsin putkeen ja muutin elämäntapani päivitäiseksi kosteaksi. Ei änkyrään mutta huppeliin viimeistään puolelta päivin.
      Ainoat katkot olivat satunnaiset kuljetustarpeet kerran tai pari kuukaudessa.
      60v ikäisenä ei enää mikään huvittanut. Aloin myös huolestumaan loppuvuosien laatu ja määrä.
      Ryhdyin kuntoilemaan ja kuurittelemaan. Kun vetää täysin raittiina muutaman kuukauden intensiivisiä kuntoilujaksoja niin pystyy nauttimaan vuosittaisista kahdesta kuukauden mittaisesta, aamuisin alkavasta, jokapäiväkosteasta kaudesta. Ei haitannut normaalia elämään.
      Lisänä vuosittain muutama vastaava viikon jakso.

      Määrät ovat olleet kohtuullisia. Kuurien aikana päivittäinen kulutus on noin 20 annosta painottuen tislattuihin ja jakautuen noin 14 tunnin ajalle. Syön muuten normaalisti mutta makeita tössyröitä menee enemmän.
      Lisäviikot mukaan lukien vuosittaista rentoutumisaikaa kertyy noin 3 kuukautta.

      Korona keskeytti kuukauden kuurit ja vuosittainen kokonaiskulutus pieneni.
      Kuitenkin viime joulun ja uudenvuoden aikana vajaassa kahdessa viikossa nautin vähintään 180 annosta.
      Nyt tammikuussa kävin jossakin suuressa verenkuvassa, olikohan 26 positiota.
      78:n vuotisen ukon arvot ovat hyvin viitealueilla. LDL kolestrolia hieman moittivat mutta vastaavasti HDL on reilusti paremmalla puolella ja vastaavasti trigly noin puolet viitearvon ylärajasta.
      Painokin on laskenut näiden vuosien aikana 93kg> 82kg. Treenien vuoksi syön järkevästi ja riittävästi. On riittävästi proteiinia ja suojaravinteita. Vatsaontelon rasva on vähentynyt alle puoleen mutta myös lihasta on kadonnut varsinkin viime vuosina.

      Kaksi tuttavaani on joutunut täydelle a-dieetille paljon vähemmän a-käytön vuoksi.

      • Anonyymi

        Olen osteskellut alkoholitonta olutta, menee melko täydestä.
        Mustaviinimehuun laittanut hiilihappoista vettä, sekin auttaa.
        Ja kahvi.

        Pikkukonsteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen osteskellut alkoholitonta olutta, menee melko täydestä.
        Mustaviinimehuun laittanut hiilihappoista vettä, sekin auttaa.
        Ja kahvi.

        Pikkukonsteja.

        Oluen juontini on hyvin vähäistä. Helteellä joskus janoon.
        Kuntoilujaksoina pääasialliset juomani ovat rasvaton maito ja iltaisin alkoholiton kevytsiideri suuren jäämöykyn kera.


      • Anonyymi

        Hmm, mielenkiintoinen näkemys aloitit siis vasta 57 v lajin parissa ja toi mukanaan sitten jopa kuntoilun, itse olen juonut noi 2-3kk päivät vuodesta jo 30 v saakka, aikas korkeilla päivitäismäärillä työelämässä 30-40 v jopa litra väkeviä päivässä etupäässä viskiä 6 pv viikossa , psykoosi vasta noin 48v jonka jälkeen varovammin kyllä, nyt eläkeellä putket vaihtelee 7-10 päivää, kuntoilen sitten kun putki katkeaa, hermot on kyllä olleet loppu 90 luvulta saakka ,yrittäjätausta työhulluus ja erakoituminen sitten, joskus käy mielessä olis voinu toisinkin mennä, mutta elämä oli rikki jo lapsuudesta valmiiksi, kohta ohikin, mutta voimia sinne kellä puuttuu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm, mielenkiintoinen näkemys aloitit siis vasta 57 v lajin parissa ja toi mukanaan sitten jopa kuntoilun, itse olen juonut noi 2-3kk päivät vuodesta jo 30 v saakka, aikas korkeilla päivitäismäärillä työelämässä 30-40 v jopa litra väkeviä päivässä etupäässä viskiä 6 pv viikossa , psykoosi vasta noin 48v jonka jälkeen varovammin kyllä, nyt eläkeellä putket vaihtelee 7-10 päivää, kuntoilen sitten kun putki katkeaa, hermot on kyllä olleet loppu 90 luvulta saakka ,yrittäjätausta työhulluus ja erakoituminen sitten, joskus käy mielessä olis voinu toisinkin mennä, mutta elämä oli rikki jo lapsuudesta valmiiksi, kohta ohikin, mutta voimia sinne kellä puuttuu..

        Kuntoilu alkoi kolmen vuoden putken jälkeen 60v iässä. Alkuun puolisen vuotta täysraittiutta ja sen jälkeen muutama kuuri vuosittain.
        Korona aiheutti vuoden katkot naukkailussa. Alkoa vain joulun ja uuden vuoden aikaan.


    • Anonyymi

      En halua ahdistusta ja siksi alkoholi minimiin.

      • Anonyymi

        Tuo alkoholiton siideri olikin hyvä idea.
        Toivottavasti ei oo niin paljon kaloreita. Tai sitten voi tietysti lotrata kivennäisvedellä.

        En aluksi oikein usknut alkoholittomaan olueeseen, mutta olen huomannut, että ihan täydestä menee. ''On se niin, että ahdistusta tulee alkoholista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo alkoholiton siideri olikin hyvä idea.
        Toivottavasti ei oo niin paljon kaloreita. Tai sitten voi tietysti lotrata kivennäisvedellä.

        En aluksi oikein usknut alkoholittomaan olueeseen, mutta olen huomannut, että ihan täydestä menee. ''On se niin, että ahdistusta tulee alkoholista!

        Lopetin hyvin vähäiset alkoholit ja kahvin. Munuaisarvoni parani huomattavasti. Nyt on ikäistäni paremmat, ennen 10 v vanhemman arvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin hyvin vähäiset alkoholit ja kahvin. Munuaisarvoni parani huomattavasti. Nyt on ikäistäni paremmat, ennen 10 v vanhemman arvoja.

        Tänään nyt kävi näin:

        Tuli about 1000 euron lasku yllättävästä asiasta, aikuiset lapset syyttelee ja ovat ylimielisiä. Olen yliherkkä, kauhee särky selässä, ym ym en viiti ees kertoa.

        Pointti on se, että tuntui, että en vain jaksa, ja haluun pois kaikesta.
        No, - painelin Alkoon ja ostin 8 % viiniputelin ja join sen heti. Heti helpottaa.
        On parempi olo, en välitä.

        Mikä olisi toinen vaihtoehto?
        - soittaa ystävälle? Ei oo. Ei viiti kertoa.
        - soittaa ystäväpalvelulle tai muulle vastaavalle. Ei viitti.
        - tilata aika psykologilta? Maksaa 5 kertaa enemmän kuin se 8 %:n viiniputeli ja saa ootella sitä aikaa.
        - jutella aikuisten lasten kanssa? Ei ne katso asiaa kuin omalta kannalta.
        - hankkia miesystävä? Ei ne aattele kuin sitä yhtä ja että hoitaisi heitä.
        - matkustaa jonnekin? Ei saa passia niin helposti, ja maksaa maltaita.

        Ratkaisu: - ostaa 8 % viiniputeli, maksoi 6 euroa. Pääsen yli tään tunteen ja huomenna on päivä uusi.

        Elelen tämän päivän, meen ajoissa nukkumaan,
        Ja jospa huomenna kaikki olis mukavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään nyt kävi näin:

        Tuli about 1000 euron lasku yllättävästä asiasta, aikuiset lapset syyttelee ja ovat ylimielisiä. Olen yliherkkä, kauhee särky selässä, ym ym en viiti ees kertoa.

        Pointti on se, että tuntui, että en vain jaksa, ja haluun pois kaikesta.
        No, - painelin Alkoon ja ostin 8 % viiniputelin ja join sen heti. Heti helpottaa.
        On parempi olo, en välitä.

        Mikä olisi toinen vaihtoehto?
        - soittaa ystävälle? Ei oo. Ei viiti kertoa.
        - soittaa ystäväpalvelulle tai muulle vastaavalle. Ei viitti.
        - tilata aika psykologilta? Maksaa 5 kertaa enemmän kuin se 8 %:n viiniputeli ja saa ootella sitä aikaa.
        - jutella aikuisten lasten kanssa? Ei ne katso asiaa kuin omalta kannalta.
        - hankkia miesystävä? Ei ne aattele kuin sitä yhtä ja että hoitaisi heitä.
        - matkustaa jonnekin? Ei saa passia niin helposti, ja maksaa maltaita.

        Ratkaisu: - ostaa 8 % viiniputeli, maksoi 6 euroa. Pääsen yli tään tunteen ja huomenna on päivä uusi.

        Elelen tämän päivän, meen ajoissa nukkumaan,
        Ja jospa huomenna kaikki olis mukavasti.

        Tekisin varmaan itse saman ratkaisun. "Väliaikaista kaikki on vain",
        lauletaan laulussa. Ootko kuullu laulun ? Se ei edusta mielimusiikkiani,
        mutta sen sanat keventää raskaita ajatuksia.


    • Anonyymi

      Kun alkoholista tulee ystävä, sitä tulee tavata yhä useammin ja yhä syvällisemmin, jos tuo tuli vasta eläkeellä huoli on turhaa, miehellä alkoholismin kehittyminen sairaudeksi kestää 10-15 vuotta, hönöttele rauhassa jos pystyt vielä helposti pitämään taukoja, etsi juoppoa seuraa nuo on aina valmiina tukemaan "harrastajaa" Kirosta eroon pääsy on turhaa jos vanhoilla päivillä pääsee lajiin kiinne ja on varaa harrastaa lajia, juo pareminmin hyviä viinoja, hanki juovia kavereita luo juovista turvaverkko jotka käy handelissa jos jalat ei kanna, hanki siivooja joka siivoaa mahdolliset kuset ja paskat ,maksa vaikka pimeästi, vältä lääkäri jurrissa, useinmat vanhoina juomisen saloihin pääsevät popsii myös pillereitä "tiloihin" kokeile opettele krapula on köyhien sairaus , älä pelästy krapuloita opi aloittamaan aamusta, varaa viinaa aamuksi luo jemmoja itselle se käy aivojumpasta. Ota ja nauti.

      • Anonyymi

        Höh!

        Ei kuulosta nauttimiselta.
        Mitä tuo on että tarttisi hankkia siivooja?
        Ei tässä nyt niin phjalla olla. Oletko itse? Ei ees tule käytettyä tuonlaista sanastoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh!

        Ei kuulosta nauttimiselta.
        Mitä tuo on että tarttisi hankkia siivooja?
        Ei tässä nyt niin phjalla olla. Oletko itse? Ei ees tule käytettyä tuonlaista sanastoa.

        Niinpä, jos et ymmärrä bointtia on turha puhua ongelmasta, tarkoitus oli kuvata hiukan ironisesti aihetta, älä siis turhaan loukkaannu textistä, tunnen lajin kyllä omakohtaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jos et ymmärrä bointtia on turha puhua ongelmasta, tarkoitus oli kuvata hiukan ironisesti aihetta, älä siis turhaan loukkaannu textistä, tunnen lajin kyllä omakohtaisesti.

        Joo, en ymmärrä.
        Ihan outoa nuo kuvaukset.
        Nähtävästi olen itse siisti juoja.

        Ei liity nuo kuvaukset omaan toimikuvaan.
        Onneksi.
        Otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh!

        Ei kuulosta nauttimiselta.
        Mitä tuo on että tarttisi hankkia siivooja?
        Ei tässä nyt niin phjalla olla. Oletko itse? Ei ees tule käytettyä tuonlaista sanastoa.

        Kainuun kiljunjuojat käyttävtä tuollaista "textiä ja bointteja" :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainuun kiljunjuojat käyttävtä tuollaista "textiä ja bointteja" :DDD

        Onko joku käynyt Sonkajärven olutfestivaaleilla?
        Minä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku käynyt Sonkajärven olutfestivaaleilla?
        Minä olen.

        Onhan siitä oluesta joskus apua.
        Jos tuntuu että ei millään jaksa, ja juo tuopin, niin ei haittaa enää.

        Kunhan vain pysyttelee siinä tuopissa eikä kuudessa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siitä oluesta joskus apua.
        Jos tuntuu että ei millään jaksa, ja juo tuopin, niin ei haittaa enää.

        Kunhan vain pysyttelee siinä tuopissa eikä kuudessa,

        On tullut eräänkin kerran vedettyä perseet olalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tullut eräänkin kerran vedettyä perseet olalle.

        Se on kyllä melkoisen metka homma, että se on suomalaisille asia, jolla kehuskellaan. - Nm. Pönttöä


    • Anonyymi

      krapulassa sit kiukutellaan sukulaisille, hermot kireenä ja vihaisena, näitä riittää

      • Anonyymi

        Joo, tuo toinen kehuu.
        Minäkin ihmettelen sitä, ja että pitää käyttää tuollaisia sanoja.
        Ei oo mitään kehumista, ei todella.

        Tänään teki mieli mennä kauppaan, mutta en mennyt.
        Juon kahvia, auttaa.

        Olen aina vuoden alussa 2-3 kuukautta raittiina, sitten on tullut jatkettua.
        Mutta hyvä niinkin. Ja olen vähentänyt, koko ajan yritän. - tää oli kyllä kehumista.


      • Anonyymi

        Kiukkusia, kireäpipoisia sukulaisia ei kestä kukaan. Pysyisivät poissa puuttumasta
        muitten ihmisten elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tuo toinen kehuu.
        Minäkin ihmettelen sitä, ja että pitää käyttää tuollaisia sanoja.
        Ei oo mitään kehumista, ei todella.

        Tänään teki mieli mennä kauppaan, mutta en mennyt.
        Juon kahvia, auttaa.

        Olen aina vuoden alussa 2-3 kuukautta raittiina, sitten on tullut jatkettua.
        Mutta hyvä niinkin. Ja olen vähentänyt, koko ajan yritän. - tää oli kyllä kehumista.

        Ykköskalja eli pilsneri on parasta maultaan olueista eikä siitä ei jaksa juoda
        itseään päihin. Jos lopettaa aikoo kaikki korvikkeet on huono vaihtoehto,
        itsensä huijaamista, mutta parempi kuin juomisen jatkaminen, jos alkaa olle terveydelle vaarallista. Jos ei liikaa juo ei kannata itseään syyllistää ja rangaista.
        Ottaa joskus jos maistuu. So what ? Sen pituinen se. Miksi pitää tehdä numero ?


    • Anonyymi

      Välillä on hyvä nollata päänsä. Enää ei terveys kestä. Pikku napanderin
      vain voi ottaa.

    • Anonyymi

      Toi on tietty aika paha juttu jos elimistö huutaa joka kolmas päivä. No mutta sen kun huutaa ja sä ite teet jotain hyödyllisempää. Juo litra vichyä ja lähde kävelylle. Soita kaverille, ala siivoon, ehdota puolisolle seksiä, mee ulos patsasteleen, rakenna jotain, lue, pohdi, vedä päikkärit, kuntoile… jne. Kyllä se ohi menee. Kyllä ihminen pystyy selättään pikku mieliteot. Jotkut haluaa katkkia, ruokaa, toimintaa.. kaikilla on joku mieliteko.

    • Olin ainaki viisivuotta täysin raititis, nyt viimevuosina ottanut kevyesti iltojeni iloksi en känniin asti, saatan polttaa savukkeen nautinnoksi, sielun ravinnoksi ja tämä jää siihen en jatka.
      Kun pitää rajansa ei tule krapula, ravintoloihin en mee koronan takia.

      • Anonyymi

        Minulla menee ihan kohtuullisesti tavallisesti.

        Mutta jos sattuu jotain ja tuntuu että en oikein selviä, niin eikös kaupan ovi aukea.
        Tiedän että se on minulle pakopaikka ja viikonloppuna kaveri.
        Kun joutuu viettämään useimmiten yksin, ja en koronan takia lähde minnekään.

        Aion tilata ajan jollekin, että saan selvitettyä omat ongelmani.
        Tää on jo "työlistallani", olen miettinyt pitempään tätä.

        Lopetin polttamisen 37 vuotta sitten, enkä koske siihen enää.
        Kerran silloin alussa ajattelin ottaa yhden. Vetäisin yhden henkosen ja tiesin, että jos toisen vielä vedän, niin se on menoa se. Heitin sen tupakin heti pois.
        Oli paljon vaikeampaa lopettaa tupakinpoltto, kuin jos jätän viinittelyt muutamaksi kuukaudeksi väliin.

        Nyt on sitten viikonloppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla menee ihan kohtuullisesti tavallisesti.

        Mutta jos sattuu jotain ja tuntuu että en oikein selviä, niin eikös kaupan ovi aukea.
        Tiedän että se on minulle pakopaikka ja viikonloppuna kaveri.
        Kun joutuu viettämään useimmiten yksin, ja en koronan takia lähde minnekään.

        Aion tilata ajan jollekin, että saan selvitettyä omat ongelmani.
        Tää on jo "työlistallani", olen miettinyt pitempään tätä.

        Lopetin polttamisen 37 vuotta sitten, enkä koske siihen enää.
        Kerran silloin alussa ajattelin ottaa yhden. Vetäisin yhden henkosen ja tiesin, että jos toisen vielä vedän, niin se on menoa se. Heitin sen tupakin heti pois.
        Oli paljon vaikeampaa lopettaa tupakinpoltto, kuin jos jätän viinittelyt muutamaksi kuukaudeksi väliin.

        Nyt on sitten viikonloppu.

        Ei minulle tupakka ole ongelma nykyään, silloin harvoin kun otan alkoholia poltan mielummin muutaman sikarin eikä se tartu, niin ikään ei tartu viinakaan, monisairaan oltava varovainen.


    • Anonyymi

      Päivittäinen naukkailu on helposti osa vähiä, päivittäisiä rutiineja. Ei itse alkoholi vaan se mihin se liittyy.
      Espanjan asunnollamme tapani on jokainen aamu mennä rantapenkille katselemaan merelle nousevaa aurinkoa.
      Sitten hiippaan takakorttelin kuppilaan ja nautin maitokahvin runsaan brandyannoksen kera.
      Sitten pullakauppaan ostamaan vaimon joka-aamuisen kasvojen kokoisen kurpitsahillorinkelin.
      Pullakaupan yhteydessä ehkä brandy tai asunnolle kävellessä yksi olut.
      Tuossa vaiheessa, klo9:n tietämissä vaimo on parvekkeella liottelemassa teepussiaan rinkeliään odottaen.
      Tuosta on hyvä jatkaa päivää pienessä sievässä sen häiritsemättä arkipuuhia.
      Vaimoni ei ole sanonut mitään muuta kuin, että lounas olisi tehtävä selvin päin.
      Ihminen on silloin selvin päin kun alkoilu ei ole havaittavissa eikä vaikuta toimintaan eikä käyttäytymiseen. Kuka sitä nyt sapuskaa tekisi ilman viiniä?
      Päivittäinen ryyppäämiseni onkin oikeastaan vaimoni aiheuttamaa. Joka-aamuinen rinkelin haku!

      Suomeen tullessa ei juolahda mieleenkään jatkaa tuota kuukauden tapaa. Raittiina kuntoilua on täkäläinen tapa.

      • Anonyymi

        Saanko kysyä, että mitä teit työksesi ennen eläkkeelle siirtymistäsi?

        Mikä on suurin ero Espanjalla ja Suomella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko kysyä, että mitä teit työksesi ennen eläkkeelle siirtymistäsi?

        Mikä on suurin ero Espanjalla ja Suomella?

        Mitä töitä?
        Jos unohtaa ne kouluaikojen täysiaikaiset 14v alkaneet lomatyöt niin ehdin ennen ammatin hankkimista olemaan parinkymmenen työnantajan palveluksessa. Muuttaessani Ruotsissa toiseen paikkaan minulta kysyttiin miksi olin ollut niin levoton.

        Tein kaikkea mitä tavoitin. Rakennusten hanttihommia, kylmäeristyksiä, laiteasennuksia, hotelliravintolan portsarina, tiilitehtaalla latojana yms.

        Inssinä suuryrityksessä osastoinssinä, osastopäällikkönä, ostopäällikkönä, työsuojelupäällikkönä.
        Kahdessa metallialan PK-yrityksessa tuotantopäällikkönä ja yhdessä toimitusjohtajana.

        Valmistellessani vetäytymistä toimin eri teollisuuden alan konsulttina kehittäen kustannusstandardeja, tuotannon ohjausta, laatujärjestelmiä.
        10 eri mittaista toimeksiantoa. 2pv > 7kk.

        Aloitin himmentelemään 52 vuotisena ja vaimoni täyttäessä 52 vuotta kytkimme vapaalle yli 10 vuotta aikaisemmin tehdyn suunnitelman mukaisesti.
        Himmentelyyn kuului mm. 3kk:n työnhakurupeamat Espanjassa. Vaimo oli mukana ilman mitään kompensatiota. Osa-aikaisen myymäläkassan työkaverit olivat hyvillään saadessaan tehdä hänenkin tuntinsa.

        Vaimoni ei ole koskaan vaatinut mitään. Ehdotuksia, ja mieliteeni kyselyjä on tullut.
        Eipä ole koskaan valittanut, että yhteiselämämme olisi ollut yksitoikkoistakaan.
        Yhden kerran esitti toivomuksen. Olimme vuoden sisällä muuttaneet kahdesti paikkakuntaa. Ensimmäinen penska oli vaunuiässä ja toinen tulossa. Silloin vaimo sanoi, että olisi mukava olla samalla paikalla hieman pitempään. Olimme siinä asunnossa vajaan vuoden. Juuri ennen toisen syntymistä muutimme suurempaan mutta samalla paikkakunnalla.

        Suurin ero? Espanjalaiset ovat huutavia, laumaantuvia halvassa kustannusympäristössä eläviä, ohjeisiin ja määräyksiin joustavasti suhtautuvia ihmisiä.
        Näkemäni työnteko käsittämättömän hölmöä ja tehotonta.
        Omiensa puolia pitäviä. Ulkkari ja espanjalainen ristiriidassa niin viranomainen ratkaisee asia espanjalaisen hyväksi.

        Espanjalaiset ovat ylpeitä ja rehellisiä. Meidän kaupungissamme ei tiettävästi ole espanjan romaneja joita ei kyllä alkuperäisistä meikäläinen eroita.

        Kustannuksista sen verran, että kaupungin keskustassa, rannassa sijaitsevan kerrostalon itäsiiven ylimmän kerroksen 78m2 asunto, 2mh, oh, k, kh, parveke hoitovastike on 52€/kk sisältäen porteron palvelut. Heppu on tehnyt meille täydenkylpyhuoneremontin, kahden ikkunan uusimisen. Toisen uusiminen vaati seinän osittaisen purkamisen. Tietenkin kaveri teki sen taloyhtiön maksamalla ajalla ja ilman kuittia kuten kaikki muutkin, jopa ulkopuolisen firman ukot työaikana arkipäivänä. Minä nauran Espanjan työttömyysluvuille.

        Tuon hoitovastikkeen päälle tulevat kulutusmaksut. Sähkö, vesi ja kaasu joka tuodaan ásunnon ovelle ( butaani pullo 13kg ).
        Espanja on palveluyhteiskunta monessakin mielessä. Helppo elää.
        Tuttaviamme elää sisämaan reservaateissa joissa näkymät ja olot ovat toisen tyyppiset.

        HUH! Tulipa novelli!


    • Anonyymi

      Kun juo pystyy sen aikaa olla ajattelematta ongelmaansa.
      Tai ei ahdistu sen ajattelemisesta niin paljon.
      Juominen on tapa väistää ongelman kohtaamista.

      Juominen voi olla muutakin.
      Ei kaikilla, jotka juo, ole ongelmia juopottelun syyksi.

      Kirjailijoissa on tavannut olla alkoholin suurkuluttajia.
      Joku runoilja veistelikin,
      että "syntyy noita runoja niin paljon,
      että piti alkaa juomaan,
      että on joku perustelu niille".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe