mitä eroa sillä on jos ostaa ei rekisteröimättömän koiran jos taas ostaisi rekisteröidyn😂?
ei rekisteröity ja rekisteröity koira?
9
60
Vastaukset
- kchfjkvf
Ovatko vanhempasi serkuksia keskenään vai miten sinusta noin jumalattoman tyhmä tuli? Asia on pyynnöstäsi ja ilman selitetty kymmeniä kertoja, mutta jos et ymmärtänyt/muista enää, niin minkäs sille täällä kukaan tekee? Yritä nyt kumminkin olla aloittamatta enää lisää keskusteluita tasan samasta aiheesta, vaan vastaa olemassa oleviin keskusteluihin, jos mieleesi tulee jotain lisättävää. Ei tosin näyttäisi tulevan kun sama levy vain viikosta toiseen pyöriä pyörii. Ymmärrätkö sinä miten naurun alaiseksi itsesi teet?
- fargot
Lyhyesti: Ensinnäkin rekisteröimättömän koiran syntyperästä ei ole mitään takeita. Toisekseen rekisteröimättömyydelle on jokin syy. Useimmiten jompikumpi tai kummatkaan vanhemmat eivät täytä terveysehtoja.
- rekattupuhdasrotuinen
Rekkaamaton=seropi
Rekattu=puhdasrotuinen
Seropin vanhemmista, suvuista, terveydestä ei mitään takeita.
Rekatun suvun, vanhempien,polveutumis, näyttely, koe jne. ja terveystiedot netissä nähtävillä.
Seropi=teetetty viallisista rotukoirista, jotka ei ole kelvanneet vikojensa vuoksi puhdasrotuisten teettämiseen.Muutenhan niillä olis teetetty puhtaita pentuja, koska niistä saa paremman hinnan, eikö? - laiskakoolet
Seuraavaksi joku tulee vinkumaan että miten paperittomuus tekee kahden sakun jälkeläisestä seropin.
Jos koirallasi ei ole papereita, sinulla ei ole mitään todistusta siitä että se olisi puhdasrotuinen vaikka sinulle niin väitettäisiinkin. Pennun vanhemmatkin voivat olla sekoituksia, vaikka näyttäisivät puhtailta ja omistaja näin luulisi. Sinulla ei ole mitään mistä tarkastaa pennun vanhempien ja suvun terveystietoja. Se ei riitä että sanotaan "on terve ei oo tarvinnut tehdä mitään tutkimuksia", miten voit varmaksi tietää kerta ei ole viitsitty edes tutkia? Moni perinnöllinen sairaus voi kyteä täysin oireetta pitkään, joten se voidaan todeta vain tutkimuksissa.
Esimerkiksi tuttavan koira oli ihan normaali, iloinen ja energinen. Ystävä oli aina yrittänyt harrastaa tämän kanssa agia, mutta esteet eivät oikein sujuneet. Ajatteli vain ettei tämä ole juuri tämän koiran laji. Käytti siten 6 vuotiaana kuvattavana kasvattajan pyynnöstä (joka maksoi koko touun) ja paljastuikin että koiralla oli ihan sököt lonkat D/E, jotka olivat vain menossa pahempaan päin. Vuoden päästä joutui koira lääkitykselle, jonka alaisena alkoi agiesteetkin maistumaan. Koira ol iollut todennäköisesti kokoajan kipeä, sitä ei vain huomattu päällepäin. Näin jälkeenpäin kun miettii niin kyllähän haluttomuus hyppäämiseen olisi pitänyt tutkia, mutta ei tullut kivut kaverilla edes mieleen. Ja tämä puhdas rotukoira, sellaisesta rodusta jossa lonkkaviat ovat hyvin yleisiä. Vanhemmilal ihan ok lonkat, mutta juuri tällä koiralla pääsivät pahenemaan vääränlaisella liikunnalla ku nei tiedetty niissä olevan vikaa, kun niitä ei aikaisemmin tutkittu.
Paperittomat mixaukset ovat minusta ok, jos niiden taustat ja terveys tiedetään. Ystäväni teettänyt yhdet pennut suomenlapinkoira x sheltti yhdistelmästä. Molemmat hänen omia (paperillisia) koiriaan, ja tutkittu yleisempien perinnölisten sairauksia osalta.
Jokainen tehkööt niinkuin tekee. Itse haluan minimoida riskin saada hemmetin sairas koira. Sekarotuisten ja paperittomien "puhtaiden" kanssa joiden terveystietoja ja taustaa ei tiedetä, pennun hankkiminen on kuin venäläistä rulettia. Voi olla että pennuille periytyy kaikki piilevät perinnölliset viat, tai siitä voi tulla hyvinkin terve. Tai hyvin terve päälipuolisesti, mutta se voi kantaa huomaamatta jotain ikävää, jonka se taas levittää eteenpäin jos tällä yksilöllä sairaudesta tietämättä teetetään pennut.- ennäejärkeäsekottaa
Minusta on typerää, jalostaa ensin tarkkaan tutkien ja harkiten rotukoiria,ja sitten sekoittaa niitä ihan oman mielensä mukaan mistään välittämättä.Syynä pelkkä rahan saaminen,ja pentujen myynti.
Sakuthan nyt jo näkee sadan metrin päästä, et selkä ja lonkat on niillä heikkokohta.Karpinselkä, ja sammakon jalat, mitä niiltä nyt voi odottaa...todella, todella harvoin näkee sakua, jolla on vaivattomat liikkeet.Näin viimeksi joskus 5vuotta sitten yhden sakun, sillä oli miltein suora selkä,ja se juoksi kuten muutkin koirat.Hienon näköinen oli, pelkkä katsominen sai hyvälle mielelle, vaikka en sakuista muutoin välitä.Mutta iloitsin silti siitä, ettei sen tarvitse kyykkyjaloilla juosta, vaan se sai juosta rennosti, liitäen, kuten muutkin koirat.
- 5010
Rekisteröity on rotukoira, rekisteröimätön on sekarotuinen. Ostaisitko auton ilman rekkareita? Hieno Audi olisi myytävänä, rekkareita nyt ei vaan satu olemaan.
- eitarvepeltoautolle
Sen Audin voi sentään viedä konttorille, katsastaa, ja saada kilvet...ellei se ole varastettu joltain.
Seropille, rekkaamattomalle,ei papereita saa vaikka kuinka katsastais ;)
- koirastamielipide
Minulla on rekisteröimätön koira. Sekarotuinen. Ollut 15 vuotta. On maailman mahtavin koira. Viisas ja kunnollinen kaikin puolin.
Minulla on siis ainakin hyvä kokemus rekisteröimättömästä.
Lisäksi se oli edullisempi eikä ollut mitään turhaa lässytystä jostain suvuista.
On varmasti totta, että osa rekisteröimättömistä voivat olla ongelmallisiakin. Samoin kyllä rekisteröidyissäkin on ongelmia.
Itse katson jatkossakin ensisijaisesti rekisteröimättömiä. Ostopäätöksen teen, kun näen että missä koira on ( myös kissa) , miten sitä on hoidettu ja millainen ihminen sitä myy.
Koirat ovat kuten me ihmisetkin. Osa parempia, osa huonompia. Täydelliset vanhemmat ovat usein ongelmien alkamisen syy :)
Tämä on oma kokemukseni ja näkemykseni. En osaa arvostaa mitään kiihkomielisiä "pitää olla jotakin" ihmisiä. Minulle riittää, että tässä tapauksessa koira on kunnollinen. Voi kuolla nuorempana, mutta kuolee sitten nuorempana joka tapauksessa, otan tai en. Voin silti tarjota kunnollisen kodin ja huolta pitävän hyvän elämän.- minäteenerilaillakusä
Jokainen tavallaan.Jollekkin koira voi olla täydellinen, toinen sitä katsellessaan voi sen riesaksi ja liian rumaksi sekä huonokäytöksiseksi todeta.
Minä en luota myyjien myyntipuheisiin,en siisteihin tiloihin.Ne kaikki voi teeskennellä,näytellä.Pentuja voi esitellä tiloissa, joissa ne eivät ole eläneet,niistä voi kertoa satuja mielin määrin.
Minä katson tarkkaan kennelin, ja ihmisen tiedot, että selviää miten paljon pentuja teettää oikeasti.Kennelliitosta kyselen,ja otan selkoa pentujen määristä, pennutustiheyksistä, myyjän omistamista koirista,suvun koirien luonteista, näyttelytuloksista,sukutauluísta ja suvun sairauksista, koetuloksista, jo ennen kun menen pentuja katsomaan.Siinäpä sitten kuulee ja näkee, onko rehellinen myyjä, kun kyselee sairauksista, ja muista, kun on jo taustat tutkinut.Jos kennelissä teetetään pentuja tiuhaan tahtiin, se ei ole se paikka, josta minä koiran ostan.Sukusiitosprosenttikaan ei saa olla liian korkea.
Näillä konsteilla olen hyviä, terveitä koiria omistanut, jotka kelpaavat näyttöön,ja käyttöön.Jalostuksessakin on pari kertaa käytetty, ja terveitä, rodunomaisia on hyväkin käyttää.
Jokaisella omat tapansa valita koiransa, minä valitsen vain puhdasrotuisia, sekoituksista ei saa koskaan mieleisiäni tietoja, kun ei myyjätkään tiedä niistä juurikaan omaa koiraansa enemmän.Ja niiden yhdistelmiä ei valita sen kummemmin, omia koiriaan käyttävät.Oli ne sitten terveitä, ja hyväluonteisia tai sitten ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315770Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283849HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2962505- 1291794
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311493Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3841454Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131203
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76962- 115925