Kaulalla ollut helposti tunnusteltavia imusolmukkeita jo ainakin 4-vuotta. Silloin käytin lääkärillä näyttämässä ja sano vaan että imusolmukkeita no hätä. Yleensä en niihin kiinnitä huomiota mutta sillon kun ei ole muuta stressattavaa niin stressaan sit niitä. Nyt flunssan jälkeen ne on vieläpä turvoksissa joten en saa näppejä pidettyä irti niistä. Noin herneen kokosia kovia ja "naksahtavat" kun luiskahtavat sormien välistä. Liikkuvat kuitenkin. Mitä tässä ny tekis. Uusia solmukkeita ei kuitenkaan oo tässä vuosien mittaan ilmenny.
huoli imusolmukkeista
4
259
Vastaukset
- Hodarixx
Tarkkaile niitä muutama viikko. Jos eivät laske tai jatkavat kasvuaan, näytä lääkärille. Jatkuvasti niitä ei kannata ärsyttää, koska ne reagoi jatkuvaan kosketteluun suurentumalla ja flunssassa tietysti niiden kuuluukin reagoida. Itse kun sairastuin lymfooman, ne solmukkeet liikkui huonosti ja olivat selvästi suurentuneita. Alle 1cm on ihan normaali kokoa.
- ouotnakwu
Okei nyt iski kyllä paniikki. Kun painelen soliskuoppaa mitään ei tunnu. Mutta kun aloin sormilla kaivaa nii sieltä soliskuopan ja kaulan kohdalta löytyi patti. Pystyn tunnustelemaan sitä kun työnnän lihasta eteepäin, painelemalla ei kuitenkaan tunnu ollenkaan. Räpläsin sitä eilen kipeäksi asti ja nyt en voi edes koskea kun sattuu niin paljon. Patti on todella epämääräinen luulin aluksi että se oli lihas. Ja totta puhuen se saattaakin olla lihas se on niin kummallisen tuntuinen. Hyvin pehmeä ja vähä kovaa syvemmällä. Pavun kokoinen. Sairastin tosiaan kuumeisen keuhkoputkentulehduksen noin kaksi viikkoa sitten joten saattaa olla siitä jäänyt turvonneeksi. Olen vasta 19 ei yöhkoilua, kutinaa tai kuumeilua mitä teen!!!??
- Hodarixx
Anna niiden olla rauhassa ja kokeile vaikka viikon päästä ovatko ne edelleen turvoksissa. Joskus ne tosiaan jääkin pysyvästi suurentuneiksi flunssan jälkeen ilman että ne olisi epänormaaleja. Imusolmuke yleensä liikkuu hyvin ja mitä syvemmältä niitä löydät sitä epävarmemmin pystyt sen kokoa arvioimaan sormilla, koska sen päällä on ihoa ja rasvakerros. Itselläkin kerran panikoin kun löysin " yli 1 cm" kokoisen imusolmukkeen joka todellisuudessa ultralla mitattuna oli 0,5 cm....
- outonakwu
No annoin kaulalla olevien solmulkkeiden olla rauhassa viikon ja pienenivät takaisin vanhaan kokoonsa. Olen myös melko vakuuttunut että soliskuopassa oleva patti ei ole imusolmuke, ei se siltä tunnukkaan. Luulen että se on lihas tai normaalia kudosta koska minulla on myös oikealla puolella samanlainen, siellä hieman pienempi ja syvemmällä mutta kuitenkin siellä. En usko että nämä ovaytimusolmukkeita koska ovat pehmeitä röpelöisiä ja eivät tunnu läheskään samalta kuin kaulan imusolmukkeet. Tuntuvat myös ehkä hieman pienentyneen kun lopetin niiden koskettelun. Silti huoli vaivaa takaraivossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848