Huomasin muuten erittäin mielenkiintoisen yksityiskohdan uudestikastajien kasteselittelyissä ja Raamatun kääntelyssä/vääntelyssä.
Palstalla riehuva roskapaskapappa on sanonut että "ei kaste ole pallon päällä ketään pelastanut". Sitten tämä vuosikymmenen täällä trollannut uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sanoo että "kaste ei pelasta vaan usko" ja että "kaste ei anna syntejä anteeksi"
No mitä tähän sanoo tämä kristityistä pilkkalauluja kirjoittanut JohnnyB joka käyttää nyt nimimerkkiä PohdiskelinVähän ja joka on niin ikään uudestikastaja? Hän sanoo suoraan, että kaste on pelastusta ja synten ianteeksiantamista varten. Hän sanoo (suora lainaus): "Jeesus lupasi uskon ja kasteen tuovan pelastuksen"
MITEN UUDESTIKASTAJAT VOIVAT OLLA NOIN ERIPURAISIA???? He eivät tiedä pelastaako kaste vai ei!!! He eivät tiedä, antaako kaste synnit anteeksi vai ei!!! Raamattu sanoo asian täysin selvästi, mutta uudestikastajilla on suurta kinaa tästä. Se huvittaa.
Kaiken järjen mukaan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa pitää nimimerkkiä PohdiskelinVähän vedenpalvojana ja papparainen pitää häntä ihmisenä joka ei ymmärrä Raamatusta mitään ja joka ei ole uudestisyntynyt. Näin he ainakin mollaavat niitä jotka uskovat kasteen pelastavan, kuten PohdiskelinVähän tekee. Mitähän JohnnyBllä on sanottava näistä kahdesta harhaopettajasta, jotka eivät tunnusta Raamatun Sanaa todeksi tässä asiassa? Eikö se kaste olekaan uudestikastajille yhteinen ja selkeä asia? Sehän jakaa uudestikastajia eri leireihin! Eivätkö uudestikastajat siis tiedäkään, mikä kaste on???
Tärkeintähän kasteessa on se, pelastaako se vai ei. Eli asettiko Jeesus sen pelastuksen välittäjäksi vai ihmisen kuuliaisuuden osoittamisen teoksi, jota Jumala katsoo vierestä
Selvästi uudestikastajilla on tässä turpakäräjien paikka! XD Saas nähdä mitä tapahtuu.
PS. Vauvoista ei tässä keskustelussa tarvitse puhua mitään. Jätetään ne vauvat toisaalle.
ERITTÄIN ristiriitaiset ukastajat
59
163
Vastaukset
- mätiedänton
Mielenkiintoinen avaus veliseni. Muistan Johnnyn joskus todenneen ja siis myöntäneen aivan suoraan, että uudestikastajille on ongelmallisia ne Raamatun kohdat, jotka opettavat kasteen pelastavat. Tämä Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on joutunut vuosia selittelemään näitä kohtia ja ne ovat aiheuttaneet hänelle valtavaa tuskaa ja hävittyjä keskusteluja
Fakta on se, että uudestikastajat ovat kasteopissaan täysin vastakkaisilla kannoilla. - simppavaa
Nii saas nähä alkaako nää uudestikastajat nyt tappeleen. Ainaki ne on hyvin riidanhalusia ollu. Nää kaks mainittua, pappa ja inttäjä-eksyttäjä, ei oo kristitty uskovia ollenkaan. Johnnyn uskon olevan, vaikka se on omatekosin lauluin koittanut kristittyjä pilkata.
- PohdiskelinVähän
Ihan mielenkiintoinen ja hyvä avaus todella. (Vaikka olikin hiukan epäkohtelias ja provosoiva.)
Olen itsekin ollut välillä aikeissa kirjoittaa nimenomaan baptistisella kannalla oleville. Ei vain ole tullut tartuttua hommaan.
Sitä on turha kieltää, etteikö tällä hetkellä uskovien kastetta kannattavilla ole erilaisia näkemyksiä ja painotuksia varsinkin ruohonjuuritasolla. Niin ollut tietyssä määrin jo anabaptistiajoista asti. Keskeneräisiä me ollaan.
(Toisaalta jos haluaisin, voisin kirjoittaa pitkän kirjoituksen niistäkin näkemyseroista, joita on lapsikastetta harjoittavien keskuudessa. Tai pelkästään siitä, miten Luther vaihtoi näkemyksiään reformaation alkuvuosina. Jossain vaiheessa hän muuten totesi, että toivoisi voivansa ymmärtää kasteen. Mutta jääköön se.)
Tässä on kyse sen verran isoista pelastusopillisista asioista, ettei niitä tässä voi kattavasti käsitellä.
Jotkut täällä varmasti tuntevat jo hyvin minun teologiani, joka on samantapaista kuin joillakin anabaptisteilla. Mutta voihan tätä hiukan taas toistaa.
Kannatan sitä linjaa, että kaste todella vaikutti pelastuksen Uuden testamentin kertomuksissa, koska - ja nimenomaan sitä kautta että - se oli ensimmäinen evankeliumin kuulemista ja vastaanottamista seurannut tunnustautuminen ja sitoutuminen Jeesukseen. Raamatun teksteissähän kasteen kiistämättä annetaan ymmärtää pelastavan ja välittävän anteeksiantamusta, mutta toisaalta pelastus ei Raamatun mukaan ole sidottu yksin kasteeseen. Sydämen usko vanhurskauttaa ja suun tunnustus pelastaa. Se on suora lupaus. Piste. Synninpäästö välittää anteeksiantamusta Johanneksen evankeliumin lähetyskäskyn mukaan. Ja niin edelleen. Pelastumisessa on kyse enemmän suhteesta Jeesukseen kuin riiteistä. Jeesushan kuitenkin pelastaa viime kädessä.
Kastekin tulee toki ottaa, mutta jo anabaptismiaikoina selitettiin mielestäni oiken, että kasteessa ei ollut sakramentaalista itse vesikasteen suoritus tai lausutut sanat, vaan kastetapahtumaan laaja-alaisesti liittyneet sydämen vastaus Jumalan kutsuun ja tunnustautuminen Jeesukseen.
He hylkäsivät katolisuudessa vallinneen ja Augustinukselta tulleen opin, että vauva joutui kadotukseen ilman kastetta. Siinä paino oli yksin vesiriitillä. Se oli lähinnä maagishenkistä ajattelua.
Tästä voisi jatkaa pohtimalla miten tämä suhtautuu esim. luterilaiseen uskonvanhurskausteologiaan ja mitä uutta näkemystä tuottaa ns, New Perspective on Paul -teologia. Mutta niitähän voi itse kukin tutkia tahollaankin. Google auttaa.
Minulla on sellainen odotus, että hellaripiireissä tullaan kehittämään omaa kasteteologiaa syvemmäksi. Paino on tähän asti ollut evankelioinnilla ja sielujen voittamisella, mutta teologiaakin tehdään nykyään. We will see.
Asiallinen pohdiskelu on paikallaan, mutta eikö ole hyvä muistaa tämäkin: "vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja."
Joskus voi olla viisasta vain jättäytyä pois väittelystä. - okeaperustus
Vedenpalvojien troikka on taas joutunut valvomaan vesikipponsa ääressä ja koettaa tekemällä keksiä erimielisyyden aiheita uskovien kasteen kannalla olevien keskuudesta. Mutta "hoksaatteko":n keksimät verukkeet osoittavat vaan sen, että "hoksaatteko" ei hoksaa eikä osaa edes ajatella, vaan yrittää epätoivoisesti selittää väärin toisten kirjoituksia.
Mitään erimielisyyttä ei ole vaan: Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
Kaste pelastaa uskovan tämän maailman harhaopeista ja muotojumalisuudesta. Aivan samoin, kuin vesi "pelasti"Nooan syntisestä maailmasta.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Usko pelastaa taivaaseen, sillä 1. Kor 3. 11." Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."
Vedenpalvojillahan tuo perustus on vesi, mutta meillä uskovilla Jeesus Kristus! - hwrh
okeaperustus kirjoitti:
Vedenpalvojien troikka on taas joutunut valvomaan vesikipponsa ääressä ja koettaa tekemällä keksiä erimielisyyden aiheita uskovien kasteen kannalla olevien keskuudesta. Mutta "hoksaatteko":n keksimät verukkeet osoittavat vaan sen, että "hoksaatteko" ei hoksaa eikä osaa edes ajatella, vaan yrittää epätoivoisesti selittää väärin toisten kirjoituksia.
Mitään erimielisyyttä ei ole vaan: Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
Kaste pelastaa uskovan tämän maailman harhaopeista ja muotojumalisuudesta. Aivan samoin, kuin vesi "pelasti"Nooan syntisestä maailmasta.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Usko pelastaa taivaaseen, sillä 1. Kor 3. 11." Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."
Vedenpalvojillahan tuo perustus on vesi, mutta meillä uskovilla Jeesus Kristus!Erimielisyyksiä ei trvitse keksiä, koska uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ja JohnnyB onvat TÄYSIN ERI MIELTÄ siitä mikä kaste on.
Inttäjä-eksyttäjä ei usko että kaste pelastaa ja antaa synnit anteeksi, JohnnyB uskoo.
"Kaste pelastaa uskovan tämän maailman harhaopeista ja muotojumalisuudesta"
Kyllä, ja synnistäja kaikesta. Siis KASTE PELASTAA TAIVAASEEN USKON KAUTTA! Olipa se vaikeaa myöntää. Kaste siis pelastaa. Tätä olet yrittänyt täällä torjua 10 vuotta. Nytkö vihdoin myönnät puhuneesi paskaa vuoskymmenen. Samalla myönät hävinneesi kaikki aiemmat keskustelut.
On totta, että vettä palvovalla ateistipelle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla perustus on vesi. Hänhän huusi täällä kerran "vesi, vesi ja taas vesi!!!!" Mutta meidän kristittyjen perusta KRISTUS JA MYÖS KASTEESSA SE ON KRISTUS. Kaste perustuu Kristukseen, ei uskoon eikä kuuliaisuuteen aikä antautumiseen, eikä mihinkään muuhun kuin Kristukseen, Hänen sovitustyöhönsä ja Sanaansa. Näin se menee.
Hienoa, että JohnnyBkin myönsi, ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa YMMÄRRÄ kastetta oikein. Lisäksi hän kirjoitti: "Sitä on turha kieltää, etteikö tällä hetkellä uskovien kastetta kannattavilla ole erilaisia näkemyksiä" Eli tosien sanoen uudestikastajat TAPPELEVAT siitä, pelasaako kaste vai ei.
Antaa niiden tapella! XD - mäkinhhoksaan
hwrh kirjoitti:
Erimielisyyksiä ei trvitse keksiä, koska uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ja JohnnyB onvat TÄYSIN ERI MIELTÄ siitä mikä kaste on.
Inttäjä-eksyttäjä ei usko että kaste pelastaa ja antaa synnit anteeksi, JohnnyB uskoo.
"Kaste pelastaa uskovan tämän maailman harhaopeista ja muotojumalisuudesta"
Kyllä, ja synnistäja kaikesta. Siis KASTE PELASTAA TAIVAASEEN USKON KAUTTA! Olipa se vaikeaa myöntää. Kaste siis pelastaa. Tätä olet yrittänyt täällä torjua 10 vuotta. Nytkö vihdoin myönnät puhuneesi paskaa vuoskymmenen. Samalla myönät hävinneesi kaikki aiemmat keskustelut.
On totta, että vettä palvovalla ateistipelle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla perustus on vesi. Hänhän huusi täällä kerran "vesi, vesi ja taas vesi!!!!" Mutta meidän kristittyjen perusta KRISTUS JA MYÖS KASTEESSA SE ON KRISTUS. Kaste perustuu Kristukseen, ei uskoon eikä kuuliaisuuteen aikä antautumiseen, eikä mihinkään muuhun kuin Kristukseen, Hänen sovitustyöhönsä ja Sanaansa. Näin se menee.
Hienoa, että JohnnyBkin myönsi, ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa YMMÄRRÄ kastetta oikein. Lisäksi hän kirjoitti: "Sitä on turha kieltää, etteikö tällä hetkellä uskovien kastetta kannattavilla ole erilaisia näkemyksiä" Eli tosien sanoen uudestikastajat TAPPELEVAT siitä, pelasaako kaste vai ei.
Antaa niiden tapella! XDTässä on todellakin kyse erittäin perustavaa laatua olevasta erimielisyydestä. Kristillisen uskon kannata täkein kysymys on, miten ihminen pelastuu ja pääsee Jumalan luokse. Näkemys siitä, tekeekö kaste sen, on erittäin keskeinen ja se jakaa uudestikastajia kristittyihin ja ei-kristillisiin lahkoihin. Sitten kun ei uskota että pelastus on armosta kasteen ja uskon kauta, tulee oville näita uudestikastajia, jotka kertovat pealstuksen piilevän temppelirituaaleissa ja kuuliaisuudessa profeetalle jne. Ei sellainen ole kristillisyyttä.
Mielenkiintoinen muuten tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin lause: "Kaste pelastaa uskovan tämän maailman harhaopeista ja muotojumalisuudesta. " Tällaista opetusta ei nimittäin Raamatussa ole. Raamattu sanoo vain että "vesi pelastaa kasteena", joten inttäjä-eksyttäjä lisäsi tuohon omiaan. Sitähän tuon Raamatun luku on koko ajan; sinne lisätään omiaan sen verran että epäraamatullinen uudestikaste sinne ilmestyy.
Jännä nähdä mihin tämän perustavaa laatua oleva erimielisyys kasteesta pelastavana johtaa riitaisissa uudestikastajissa. Raivoa siellä piireissä löytyy, kuten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kirjoituksista ja kymmenen vuoden riehumisesta näemme. - sokeilleaimaisematnäy
mäkinhhoksaan kirjoitti:
Tässä on todellakin kyse erittäin perustavaa laatua olevasta erimielisyydestä. Kristillisen uskon kannata täkein kysymys on, miten ihminen pelastuu ja pääsee Jumalan luokse. Näkemys siitä, tekeekö kaste sen, on erittäin keskeinen ja se jakaa uudestikastajia kristittyihin ja ei-kristillisiin lahkoihin. Sitten kun ei uskota että pelastus on armosta kasteen ja uskon kauta, tulee oville näita uudestikastajia, jotka kertovat pealstuksen piilevän temppelirituaaleissa ja kuuliaisuudessa profeetalle jne. Ei sellainen ole kristillisyyttä.
Mielenkiintoinen muuten tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin lause: "Kaste pelastaa uskovan tämän maailman harhaopeista ja muotojumalisuudesta. " Tällaista opetusta ei nimittäin Raamatussa ole. Raamattu sanoo vain että "vesi pelastaa kasteena", joten inttäjä-eksyttäjä lisäsi tuohon omiaan. Sitähän tuon Raamatun luku on koko ajan; sinne lisätään omiaan sen verran että epäraamatullinen uudestikaste sinne ilmestyy.
Jännä nähdä mihin tämän perustavaa laatua oleva erimielisyys kasteesta pelastavana johtaa riitaisissa uudestikastajissa. Raivoa siellä piireissä löytyy, kuten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kirjoituksista ja kymmenen vuoden riehumisesta näemme.no sä nyt et mitään hoksaa, et edes sitä!
vapalla puolella ei ol eminkäänlaista erimielisyyttä kasteen olemuksesta, j asiihen piste.
joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu mikäli pysyy uskossa ja seuraa Jeesuksen opetusta.
siinä kaikki, aloituksella saa pyyhkäistä kaikkia paikkoja ja siihen piste. - papalle
sokeilleaimaisematnäy kirjoitti:
no sä nyt et mitään hoksaa, et edes sitä!
vapalla puolella ei ol eminkäänlaista erimielisyyttä kasteen olemuksesta, j asiihen piste.
joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu mikäli pysyy uskossa ja seuraa Jeesuksen opetusta.
siinä kaikki, aloituksella saa pyyhkäistä kaikkia paikkoja ja siihen piste.Kyllä vapaalla puolella näyttää olevan SUURI erilieisyys asiasta, pappaseni. Osa väittää että kaste pelastaa ja kasteessa saadaa nsynnit anteeksi. Osa, kuten pappa itse, väittää, ettei kaste pelasta edes pallon päällä.
"joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu", juuri näin! Tämähän tarkoittaa sitä, että usko ja kaste yhdessä pelastavat ihmisen. Usko pelastaa siinä missä kaste pelastaa ja molemmat tarvitaan.
Joten papan väitteellä uudestikastajien yksimielisyydestä saa pyyhkiä kaikkia paikkoja, koskapa uudestikasteveljesikin totesi: "Sitä on turha kieltää, etteikö tällä hetkellä uskovien kastetta kannattavilla ole ERILAISIA NÄKEMYKSIÄ ja painotuksia varsinkin ruohonjuuritasolla. Niin OLLUT tietyssä määrin JO anabaptistiajoista asti. Keskeneräisiä me ollaan" - huvittavaamyös
papalle kirjoitti:
Kyllä vapaalla puolella näyttää olevan SUURI erilieisyys asiasta, pappaseni. Osa väittää että kaste pelastaa ja kasteessa saadaa nsynnit anteeksi. Osa, kuten pappa itse, väittää, ettei kaste pelasta edes pallon päällä.
"joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu", juuri näin! Tämähän tarkoittaa sitä, että usko ja kaste yhdessä pelastavat ihmisen. Usko pelastaa siinä missä kaste pelastaa ja molemmat tarvitaan.
Joten papan väitteellä uudestikastajien yksimielisyydestä saa pyyhkiä kaikkia paikkoja, koskapa uudestikasteveljesikin totesi: "Sitä on turha kieltää, etteikö tällä hetkellä uskovien kastetta kannattavilla ole ERILAISIA NÄKEMYKSIÄ ja painotuksia varsinkin ruohonjuuritasolla. Niin OLLUT tietyssä määrin JO anabaptistiajoista asti. Keskeneräisiä me ollaan"Hih, uudestikastajat ovat ERI MIELTÄ MYÖS SIINÄ, onko heillä erimielisyyksiä! :DDDDD
- PohdiskelinVähän
Mitä väliä sillä on jos onkin erilaisia näkemyksiä, tulkintoja tai painotuksia.
Eii niiden takia tarvitse riidellä, eikä sotia.
Sellaistakin on tapahtunut. Reformaation aikaan katolisilla, Zwinglillä, Calvinilla ja Lutherilla oli omat erilaiset näkemyksensä kasteesta ja hyvin monesta muustakin asiasta ja niitä sitten selvitettiin uskonsodissa. Valtataisteluahan se oli.
Anabaptistit taas olivat pasifisteja ja hyväksyivät marttyyriuden. He olivat hyvä esimerkki. Münsterin kaupungin tapahtumat olivat poikkeus, joka vahvisti säännön.
Ihan turhaan te provosoitte ja yritätte osoittaa, että me olisimme riitaisia.
Me emme ole. Valitan.
Ymmärrän aivan hyvin ne painotukset, että kaste ei pelasta. Kaste ei pelasta sellaista, joka on jo pelastunut. Yleensä uskovien kasteen ottavat/saavat ovat sellaisia, jotka jo ovat tunnustavia ja uudestisyntyneitä kristittyjä. Kasteella on hänelle muu merkitys, mihin en mene.
Eikä kaste pelasta vauvaa kadotuksesta.
Toisaalta, koska lopulliseen pelastumiseen tarvitaan ennen kaikkea yhteys Kristukseen ja hänen tunnustamisensa niin väitän, että alkukirkon tapaisessa lähetystilanteessa kaste todella siirsi sen vapaaehtoisesti vastaanottavan henkilön pelastuksen piiriin. Eli Kristus-yhteyteen.
Ei ole pakko uskoa, enkä välttämättä oleta sitä tällaisten lyhyiden tekstien perusteella, mutta esitänpä näkemyksen kuitenkin.
Asiallisesti keskustellessa voi kukin osapuoli oppia kaikenlaista.
Meillä on tässä vähän eri tulokulmat tähän kysymykseen.
Sitä voi keskustella ja esitellä erilaisia puolia asioista ja olla vaikka eri mieltä jostain, mutta ei sen tarvitse merkitä riitaa tai vihamielisyyttä ketään kohtaan.
Sanalla sanoen vaikutatte pikkaisen lapsellisiltakin noine provosointiyrityksinenne. Vetäkää vähän henkeä.
Kaikkea hyvää vain teille ja Jumalan siunausta. - valitan
PohdiskelinVähän kirjoitti:
Mitä väliä sillä on jos onkin erilaisia näkemyksiä, tulkintoja tai painotuksia.
Eii niiden takia tarvitse riidellä, eikä sotia.
Sellaistakin on tapahtunut. Reformaation aikaan katolisilla, Zwinglillä, Calvinilla ja Lutherilla oli omat erilaiset näkemyksensä kasteesta ja hyvin monesta muustakin asiasta ja niitä sitten selvitettiin uskonsodissa. Valtataisteluahan se oli.
Anabaptistit taas olivat pasifisteja ja hyväksyivät marttyyriuden. He olivat hyvä esimerkki. Münsterin kaupungin tapahtumat olivat poikkeus, joka vahvisti säännön.
Ihan turhaan te provosoitte ja yritätte osoittaa, että me olisimme riitaisia.
Me emme ole. Valitan.
Ymmärrän aivan hyvin ne painotukset, että kaste ei pelasta. Kaste ei pelasta sellaista, joka on jo pelastunut. Yleensä uskovien kasteen ottavat/saavat ovat sellaisia, jotka jo ovat tunnustavia ja uudestisyntyneitä kristittyjä. Kasteella on hänelle muu merkitys, mihin en mene.
Eikä kaste pelasta vauvaa kadotuksesta.
Toisaalta, koska lopulliseen pelastumiseen tarvitaan ennen kaikkea yhteys Kristukseen ja hänen tunnustamisensa niin väitän, että alkukirkon tapaisessa lähetystilanteessa kaste todella siirsi sen vapaaehtoisesti vastaanottavan henkilön pelastuksen piiriin. Eli Kristus-yhteyteen.
Ei ole pakko uskoa, enkä välttämättä oleta sitä tällaisten lyhyiden tekstien perusteella, mutta esitänpä näkemyksen kuitenkin.
Asiallisesti keskustellessa voi kukin osapuoli oppia kaikenlaista.
Meillä on tässä vähän eri tulokulmat tähän kysymykseen.
Sitä voi keskustella ja esitellä erilaisia puolia asioista ja olla vaikka eri mieltä jostain, mutta ei sen tarvitse merkitä riitaa tai vihamielisyyttä ketään kohtaan.
Sanalla sanoen vaikutatte pikkaisen lapsellisiltakin noine provosointiyrityksinenne. Vetäkää vähän henkeä.
Kaikkea hyvää vain teille ja Jumalan siunausta."Mitä väliä sillä on jos onkin erilaisia näkemyksiä, tulkintoja tai painotuksia"
Nyt on kysymys siitä, miten ihminen pelastuu, joten erilaiset näkemykset siitä eivät kuulu kristillisen uskon piiriin. Muutenhan voidaan sanoa, että jehovat, mormonit, muslimit jne. kaikki ovat yhtä oikeassa. Minä pidän kristittynä kiinni siitä, että pelastus on armosta. Ja pelastus jaetaan evankeliumin Sanan, kasteen ja ehtoollisen kautta. Vaikka ehtoolliselle menijä on jo pelastunut niin ehtoollinen pelastaa silti. Ei se muuta ehtoollisen olemusta miksikään. Synnin päästö antaa synnit anteeksi, vaikka ne on saatu jo kasteessa ja uskoontulossa anteeksi.
Kumma kun sanot, että kasteen saaneet ovat uudestisyntyneitä kun Raamattu opettaa, että uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, niin kasteessa. Koska mielestäsi ihmisen on kaseessa päästävä Kristus-yhteyteen, niin jätätte siis pienet lapset ja itsenäiseen ajatteluun kykenemättömät pois Jeesuksen luota, mitä ihmettelen.
Mutta provosoida ei kannata. Toteanpa kuitenkin että uudestikastajat ovat erittäin riidanhaluisia tässä kasteasiassa. Valitan.
Toivottavasti pappa ja uudestikastja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa malttavat mielensä. - valitan
valitan kirjoitti:
"Mitä väliä sillä on jos onkin erilaisia näkemyksiä, tulkintoja tai painotuksia"
Nyt on kysymys siitä, miten ihminen pelastuu, joten erilaiset näkemykset siitä eivät kuulu kristillisen uskon piiriin. Muutenhan voidaan sanoa, että jehovat, mormonit, muslimit jne. kaikki ovat yhtä oikeassa. Minä pidän kristittynä kiinni siitä, että pelastus on armosta. Ja pelastus jaetaan evankeliumin Sanan, kasteen ja ehtoollisen kautta. Vaikka ehtoolliselle menijä on jo pelastunut niin ehtoollinen pelastaa silti. Ei se muuta ehtoollisen olemusta miksikään. Synnin päästö antaa synnit anteeksi, vaikka ne on saatu jo kasteessa ja uskoontulossa anteeksi.
Kumma kun sanot, että kasteen saaneet ovat uudestisyntyneitä kun Raamattu opettaa, että uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, niin kasteessa. Koska mielestäsi ihmisen on kaseessa päästävä Kristus-yhteyteen, niin jätätte siis pienet lapset ja itsenäiseen ajatteluun kykenemättömät pois Jeesuksen luota, mitä ihmettelen.
Mutta provosoida ei kannata. Toteanpa kuitenkin että uudestikastajat ovat erittäin riidanhaluisia tässä kasteasiassa. Valitan.
Toivottavasti pappa ja uudestikastja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa malttavat mielensä.Mutta siis kasteteologia on aivan erilainen tämän palstan uudestikastajilla. Se on vain kylmä fakta. Valitan.
- PohdiskelinVähän
valitan kirjoitti:
"Mitä väliä sillä on jos onkin erilaisia näkemyksiä, tulkintoja tai painotuksia"
Nyt on kysymys siitä, miten ihminen pelastuu, joten erilaiset näkemykset siitä eivät kuulu kristillisen uskon piiriin. Muutenhan voidaan sanoa, että jehovat, mormonit, muslimit jne. kaikki ovat yhtä oikeassa. Minä pidän kristittynä kiinni siitä, että pelastus on armosta. Ja pelastus jaetaan evankeliumin Sanan, kasteen ja ehtoollisen kautta. Vaikka ehtoolliselle menijä on jo pelastunut niin ehtoollinen pelastaa silti. Ei se muuta ehtoollisen olemusta miksikään. Synnin päästö antaa synnit anteeksi, vaikka ne on saatu jo kasteessa ja uskoontulossa anteeksi.
Kumma kun sanot, että kasteen saaneet ovat uudestisyntyneitä kun Raamattu opettaa, että uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, niin kasteessa. Koska mielestäsi ihmisen on kaseessa päästävä Kristus-yhteyteen, niin jätätte siis pienet lapset ja itsenäiseen ajatteluun kykenemättömät pois Jeesuksen luota, mitä ihmettelen.
Mutta provosoida ei kannata. Toteanpa kuitenkin että uudestikastajat ovat erittäin riidanhaluisia tässä kasteasiassa. Valitan.
Toivottavasti pappa ja uudestikastja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa malttavat mielensä."Koska mielestäsi ihmisen on kaseessa päästävä Kristus-yhteyteen, niin jätätte siis pienet lapset ja itsenäiseen ajatteluun kykenemättömät pois Jeesuksen luota, mitä ihmettelen."
Kyllä tiedät minun ajattelevan, että pienet lapset eivät ole poissa Kristus-yhteydestä. Synti erottaa ihmisen Jumalasta. Imeväisillä ei ole tietoa hyvästä eikä pahasta eikä mitään vastuullisuutta. Jeesus ei torju heitä luotaan, eikä heitä tarvitse tehdä Hänelle kelvollisiksi.
Kristuksen lunastustyö on voimakkaampi kuin Aadamin lankeemus ja vastasyntynyt vauva on sen nojalla Jeesuksen oma.
Tämä on niitä peruskysymyksiä. Sinä sanot, että imeväiset eivät ole Kristus-yhteydessä, mutta toisaalta et sano, että he olisivat kadotettujakaan. Kieltäydyt sanomasta näkemystäsi. Siltä pohjalta ei päästä mihinkään.
Eipä kannata jankata. - valitan
PohdiskelinVähän kirjoitti:
"Koska mielestäsi ihmisen on kaseessa päästävä Kristus-yhteyteen, niin jätätte siis pienet lapset ja itsenäiseen ajatteluun kykenemättömät pois Jeesuksen luota, mitä ihmettelen."
Kyllä tiedät minun ajattelevan, että pienet lapset eivät ole poissa Kristus-yhteydestä. Synti erottaa ihmisen Jumalasta. Imeväisillä ei ole tietoa hyvästä eikä pahasta eikä mitään vastuullisuutta. Jeesus ei torju heitä luotaan, eikä heitä tarvitse tehdä Hänelle kelvollisiksi.
Kristuksen lunastustyö on voimakkaampi kuin Aadamin lankeemus ja vastasyntynyt vauva on sen nojalla Jeesuksen oma.
Tämä on niitä peruskysymyksiä. Sinä sanot, että imeväiset eivät ole Kristus-yhteydessä, mutta toisaalta et sano, että he olisivat kadotettujakaan. Kieltäydyt sanomasta näkemystäsi. Siltä pohjalta ei päästä mihinkään.
Eipä kannata jankata.Eli et usko että ihminen on syntyessään syntinen. Tämä on juuri se valtava harha, joka uudestikastajilla on. Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja erossa Jumalasta, jos on Raamattua uskominen. Eikä ihmisen ymmärtämättömyys tai tiedon puute muuta syntiä muuksi. Jeesus ei toden tota torju heitä luotaan, vaan ottaa kasteessa heidät luokseen. Jeesus on kuollut myös vauvojen ja ymmärtämöttämien vuoksi.
Imeväinen ei ole automaattisesti Kristus-yhteydessä, kuten eivät muutkaan jotka eivät ole uskossa ja kastettuja. Kasteessahan Kristus-yhteyteen päästään ja ihminen on lähtökohtaisesti kadotettu. Minusta krisityt ovat tästä asiasta erittäin selkästi näkemyksensä antaneet, joka on vieläpä Raamatun opetuksen mukainen.
Sinun opistasi seuraa, että ihmnen on synnitön. Hän kasvaa ja voi harrastaa mitä huvittaa, ei tarvitse uskoa, eikä kastetta. Hän on sellaiseneen Jumalalle kelpaava. Minun, Raamatun ja koko kristillisen uskon perusperiaate on se, että ihminen on syntinen ja tarvitsee Kristusta Tässä olemme siis kaukana toisistamme. Valitan. - tuliräiskyyroviollakärty
valitan kirjoitti:
Eli et usko että ihminen on syntyessään syntinen. Tämä on juuri se valtava harha, joka uudestikastajilla on. Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja erossa Jumalasta, jos on Raamattua uskominen. Eikä ihmisen ymmärtämättömyys tai tiedon puute muuta syntiä muuksi. Jeesus ei toden tota torju heitä luotaan, vaan ottaa kasteessa heidät luokseen. Jeesus on kuollut myös vauvojen ja ymmärtämöttämien vuoksi.
Imeväinen ei ole automaattisesti Kristus-yhteydessä, kuten eivät muutkaan jotka eivät ole uskossa ja kastettuja. Kasteessahan Kristus-yhteyteen päästään ja ihminen on lähtökohtaisesti kadotettu. Minusta krisityt ovat tästä asiasta erittäin selkästi näkemyksensä antaneet, joka on vieläpä Raamatun opetuksen mukainen.
Sinun opistasi seuraa, että ihmnen on synnitön. Hän kasvaa ja voi harrastaa mitä huvittaa, ei tarvitse uskoa, eikä kastetta. Hän on sellaiseneen Jumalalle kelpaava. Minun, Raamatun ja koko kristillisen uskon perusperiaate on se, että ihminen on syntinen ja tarvitsee Kristusta Tässä olemme siis kaukana toisistamme. Valitan.kiitos että olet kaukana, jään henkiin!
- kääkälle
tuliräiskyyroviollakärty kirjoitti:
kiitos että olet kaukana, jään henkiin!
Ei veli-valitan ole kaukana, vaan uudestikastajat, kuten pappa, ovat kaukana Raamatun ilmoituksesta.
- kääkättäjälle
kääkälle kirjoitti:
Ei veli-valitan ole kaukana, vaan uudestikastajat, kuten pappa, ovat kaukana Raamatun ilmoituksesta.
Kun lukee noita kääkättäjän kommentteja, joutuu pakostakin uskomaan, että hän on vielä synnin tilassa. Sillä taikavedellä ei ole ollut mitään vaikutusta hänen elämäänsä.
Hän on ottanut elämäntehtäväkseen halventaa Jeesuksen elämää ja ristintyötä myös vauvojen osalta, ja tyrkyttää tuota vesimagiaan perustuvaa taika-uskoaan joka väliin. Se on valitettavaa. - trollille
kääkättäjälle kirjoitti:
Kun lukee noita kääkättäjän kommentteja, joutuu pakostakin uskomaan, että hän on vielä synnin tilassa. Sillä taikavedellä ei ole ollut mitään vaikutusta hänen elämäänsä.
Hän on ottanut elämäntehtäväkseen halventaa Jeesuksen elämää ja ristintyötä myös vauvojen osalta, ja tyrkyttää tuota vesimagiaan perustuvaa taika-uskoaan joka väliin. Se on valitettavaa.Kaikki ovat synnin tilassa, olipa kastettu tai ei. Mutta kasteesa synnit saa anteeksi uskon kautta. Taikavedet tuntuvat taas pyörivät tuon uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -vedenpalvojatrollin mielessä. Hän ei tarvitse Jeesusta koska uskoo olevansa synnitön. Mutta me kristityt tunnnustamme olevamme syntisiä ja tarvitsevamme armoa ja Kristusta.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin vesimagiaoppiin ei usko muut uin inttäjä-eksyttäjä itse. Sen sijaan tämä trolli ei usko sitä, että Jeesus pesee vedellä Sanan kautta.
Tuo sairas kristittyjä vihaava Saatanan oikea käsi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, on ottanut elämäntehtäväkseen vastustaa kristittyjä ja Jeesusta ja Hänen jakamaan armoa. - kääkättäjälle
trollille kirjoitti:
Kaikki ovat synnin tilassa, olipa kastettu tai ei. Mutta kasteesa synnit saa anteeksi uskon kautta. Taikavedet tuntuvat taas pyörivät tuon uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -vedenpalvojatrollin mielessä. Hän ei tarvitse Jeesusta koska uskoo olevansa synnitön. Mutta me kristityt tunnnustamme olevamme syntisiä ja tarvitsevamme armoa ja Kristusta.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin vesimagiaoppiin ei usko muut uin inttäjä-eksyttäjä itse. Sen sijaan tämä trolli ei usko sitä, että Jeesus pesee vedellä Sanan kautta.
Tuo sairas kristittyjä vihaava Saatanan oikea käsi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, on ottanut elämäntehtäväkseen vastustaa kristittyjä ja Jeesusta ja Hänen jakamaan armoa.Tuon nyt näkee sokeakin:
"Mutta me kristityt tunnnustamme olevamme syntisiä ".
Siksihän te riehutte täällä vesimagiaan perustuvan harha-oppinne kanssa.
Jeesuksen jakama armo ei riipu vedestä tai sen puutteesta, vaan armo kuuluu jokaiselle ihmiselle, mutta armo on otettava vastaan: 2. Kor
"
1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi."
Teidän "vesi-armonne "on turhaa hömpötystä!!! - hwrh
kääkättäjälle kirjoitti:
Tuon nyt näkee sokeakin:
"Mutta me kristityt tunnnustamme olevamme syntisiä ".
Siksihän te riehutte täällä vesimagiaan perustuvan harha-oppinne kanssa.
Jeesuksen jakama armo ei riipu vedestä tai sen puutteesta, vaan armo kuuluu jokaiselle ihmiselle, mutta armo on otettava vastaan: 2. Kor
"
1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi."
Teidän "vesi-armonne "on turhaa hömpötystä!!!Niin, miski sinä riehut täällä vesimagiaopin kanssa, eikä Jumalan kasteopetus kelpaa? Sitä tässä ihmetellään viereisessä keskustelussakin.
Armo jaetaan Sanan ja sakramenttien kautta. Jeesus asetti kasteen sitä varten että sen avulla ottaa luokseen,
Sinun vesimagiasi on turhaa.
Mielen ja tahdon uudistus, ei ole sama kuin kasteessa tapahtuva uudestisyntyminen (Joh.3:5-6; Ef.5:26; Gal.3:27).
- sokeillesorvataankeppejä
kasteessa ei tapahdu mitään.
vain kaffia kuluu ja kstemekkokauppa käy siinä kaikki.
naurettava temppu. takokaa sampoa välillä tai tehkäää kultaa alumiinikattiloista. - kääkälle
sokeillesorvataankeppejä kirjoitti:
kasteessa ei tapahdu mitään.
vain kaffia kuluu ja kstemekkokauppa käy siinä kaikki.
naurettava temppu. takokaa sampoa välillä tai tehkäää kultaa alumiinikattiloista.Kasteessa ihminen pelastuu, saa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen sekä liittää Kristuksen ja tämän seurakuntaan.
Mutta hyvin näkyy mikä on papan suhtautuminen Jeesuksen asettamaan kasteesee: se on vain taikatemppu. Meille kristitylle se on armonväline, jossa Kristus ottaa omakseen. - armonvälineitäeiole
kääkälle kirjoitti:
Kasteessa ihminen pelastuu, saa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen sekä liittää Kristuksen ja tämän seurakuntaan.
Mutta hyvin näkyy mikä on papan suhtautuminen Jeesuksen asettamaan kasteesee: se on vain taikatemppu. Meille kristitylle se on armonväline, jossa Kristus ottaa omakseen.Kukaan ei ole vielä kasteessa pelastunut, aloita siitä teologiasi opinnot.
kasteessa on vauva hiukan kostunut, ei mitään muuta. eikä vaavissa ole mitään pelastettavaakaan. - kääkälle
armonvälineitäeiole kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä kasteessa pelastunut, aloita siitä teologiasi opinnot.
kasteessa on vauva hiukan kostunut, ei mitään muuta. eikä vaavissa ole mitään pelastettavaakaan.Kaikki uskovat ovat kasteessa uskon kautta pelastuneita. Aloita siitä Raamattusi lukeminen, kääkkä. Kaikissa ihmisissä on pelastettavaa, koska kaikilla on syntinen luonto.
- syntiennimetesiin
Eli otetaanpas taas peruskysmys esille, eli;
mistä synnistä Jumala syyttää vastasyntynyttä?
MINUN Raamatussani lukee selvästi että kukaan ei kanna kenenkään toisen syntivelkaa.
kertokaa lutterit mitä teidän Raamatuissanne lukee!- kääkälle
"mistä synnistä Jumala syyttää vastasyntynyttä?"
Ei ole mitään yksittäistä tekoa, vaan synnin TILA, jossa kaikki ihmiset ovat.
"MINUN Raamatussani lukee selvästi että kukaan ei kanna kenenkään toisen syntivelkaa."
Minunkin. Tämä siis kertoo se, ettei muiden pahoja tekoja katsota sinulle. Mutta se ei poista sitä, että syntiinlankeemuksen takia ihmisestä tuli kuoleva ja syntinen, siis erossa Jumalasta. Ihmisellä on syntinen luonto, vaikkei syntiä olisi tehtykään. Tämä syntinen luonto estää pääsemästä Jumalan valtakuntaan.
"kertokaa lutterit mitä teidän Raamatuissanne lukee!"
En ole lutteri, mutta MINUN Raamatussani lukee:
"KAIKKI ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole KETÄÄN, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan."
"sillä KAIKKI ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta "
"Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut KAIKKI ihmiset, koska KAIKKI ovat tehneet syntiä. "
"KAIKKI ovat samassa asemassa"
Siinäpä ei enää kääkän ulinat auta. Raamatun opetus ihmisen syntisyydestä on selvä. - kääkättäjälle
kääkälle kirjoitti:
"mistä synnistä Jumala syyttää vastasyntynyttä?"
Ei ole mitään yksittäistä tekoa, vaan synnin TILA, jossa kaikki ihmiset ovat.
"MINUN Raamatussani lukee selvästi että kukaan ei kanna kenenkään toisen syntivelkaa."
Minunkin. Tämä siis kertoo se, ettei muiden pahoja tekoja katsota sinulle. Mutta se ei poista sitä, että syntiinlankeemuksen takia ihmisestä tuli kuoleva ja syntinen, siis erossa Jumalasta. Ihmisellä on syntinen luonto, vaikkei syntiä olisi tehtykään. Tämä syntinen luonto estää pääsemästä Jumalan valtakuntaan.
"kertokaa lutterit mitä teidän Raamatuissanne lukee!"
En ole lutteri, mutta MINUN Raamatussani lukee:
"KAIKKI ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole KETÄÄN, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan."
"sillä KAIKKI ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta "
"Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut KAIKKI ihmiset, koska KAIKKI ovat tehneet syntiä. "
"KAIKKI ovat samassa asemassa"
Siinäpä ei enää kääkän ulinat auta. Raamatun opetus ihmisen syntisyydestä on selvä.Eikö sinulla vieläkään raksuta, mitä tuossa sanottiin???
Sehän ei puhu mitään vauvojen syntisyydestä, vaan siitä, että kaikki ihmiset, jotka ovat jotain tehneet, ovat tehneet syntiä!!!
Vauvahan ei ole tehnyt hyvää eikä pahaa!
Mutta ulise aivan rauhassa, jos se helpottaa tuskaasi. Olethan vieläkin synnin tilassa. - hwhw
kääkättäjälle kirjoitti:
Eikö sinulla vieläkään raksuta, mitä tuossa sanottiin???
Sehän ei puhu mitään vauvojen syntisyydestä, vaan siitä, että kaikki ihmiset, jotka ovat jotain tehneet, ovat tehneet syntiä!!!
Vauvahan ei ole tehnyt hyvää eikä pahaa!
Mutta ulise aivan rauhassa, jos se helpottaa tuskaasi. Olethan vieläkin synnin tilassa.Koha ei puhu eriksen vauvojen tai vaarien tai suomalaisten tai sokeiden syntisyydestä, vaan se niputtaaa kaikki syntisiksi. Vauva ei ole tehnyt hyvää eikä pahaa, mutta on syntinen ja syntisen luonnon omaava. Se on juuri sitä syntiä, tila jossa kaikki ovat.
Ulise sinä sairas ateistipelle sitä tuskaasi ihan rausassa. Mäirse vain kun uudestikastetta ei Raamatussa ole. - muttaomaanpiikkiinemenee
hwhw kirjoitti:
Koha ei puhu eriksen vauvojen tai vaarien tai suomalaisten tai sokeiden syntisyydestä, vaan se niputtaaa kaikki syntisiksi. Vauva ei ole tehnyt hyvää eikä pahaa, mutta on syntinen ja syntisen luonnon omaava. Se on juuri sitä syntiä, tila jossa kaikki ovat.
Ulise sinä sairas ateistipelle sitä tuskaasi ihan rausassa. Mäirse vain kun uudestikastetta ei Raamatussa ole.noin sitä kaukodiaknosoidaan kasteen armossa, eikä yhtään haittaa, on niin voimakas mekon vaikutus.
- papalle
muttaomaanpiikkiinemenee kirjoitti:
noin sitä kaukodiaknosoidaan kasteen armossa, eikä yhtään haittaa, on niin voimakas mekon vaikutus.
Niin, pappa käyttöö mekkoa siellä vanhainkodissa. Krititty taas uskoo Jumalan lupaukseen ja elää niihin uskoen.
- kaikkitekevätsyntiänäköj
Joka lauseesta näkee etteivät nämä vesikiivailijat ymmärrä Raamatusta mitään.
He eivät osaa erottaa mitä sanoihin sisältyy vaan ovat täysin kirjaimen lumoissa.
Jos Raamatusta luemme etä kaikki ovat .... niin he lukevat että ok, eilen syntynyt vauva on sitä samaa -kaikki-sakkia ja sillä selvä, eikä asia ole ollenkaan niin.
Kun toisaalla luemme mm; " koko mailma juoksee hänen perässään, mitä me teemme.." niin jokainen täysjäsrkinen ymmärtää ettei koko mailma juossut Jeesuksen perässä ei edes kymmentä prosenttia juossut!
ja nyt he ovat keksineet kaikessa kirkollisessa viisaudessaan että hyvänen aika ongelma ratkeaa kun sen vauvan päähän ateistinen pappi laittaa desin vettä ja mumisee lari lausetta, kas niin, siinä meni kokomailman syntiongelma, heureka, se on ratkaistu!!
JOkainen joka syntiä tekee, siitä tulee tuomion alainen ellei Huuda Jeesusta avukseen ja saa syntejään anteeksi sitä reittiä pitkin.
noin yleensä vanha kansa ymmärsi että veneellä mennään vesireittejä pitkin ja maalla kävellään, mutta tämä yliviisastunut kirkkokansa tahtoo soutaa maalla ja talsia meressä.
sitä sitä vielä tulee ihmeteltyä milloin se vesipelastuksen voima saavuttaa esm näiden muutaman ja tuo loputon nimittely lakkaa, kas kun siitä ei ole syntiä tullut lainkaan. vauva on paljon syntisenpi kuin nämä räksyttäjät, eikö ole ihmeellisiä nämä herrana tiet!?- hehwe
Synnin ongelma ratkeaa sillä kun ihminen syntyy kasteessa uudesti ja ottaa uskossa Jeesuksen vastaan. Muuta tietä ei ole
Sen sijaan nämä sananselittelijät eli uudstikastajat pitävät tiukasti kiinni siitä ettei synti olekaan sitonut ihmistä. Kaikki yhtä aikaa laukovat että syntyvä ihminen on synnitön. On sanomattakin selvää, ettei ihmisen synnin tila muutu, joten uudestikastajat opettavat, että USKOA EI TARVITA: Täysin sairasta ja anikristillistä harhaa!
Kristitty taa uskoo, että syntisiä ollaan ja Jeesus on siihen ainoa toivo. - valoakinolisitarjolla
hehwe kirjoitti:
Synnin ongelma ratkeaa sillä kun ihminen syntyy kasteessa uudesti ja ottaa uskossa Jeesuksen vastaan. Muuta tietä ei ole
Sen sijaan nämä sananselittelijät eli uudstikastajat pitävät tiukasti kiinni siitä ettei synti olekaan sitonut ihmistä. Kaikki yhtä aikaa laukovat että syntyvä ihminen on synnitön. On sanomattakin selvää, ettei ihmisen synnin tila muutu, joten uudestikastajat opettavat, että USKOA EI TARVITA: Täysin sairasta ja anikristillistä harhaa!
Kristitty taa uskoo, että syntisiä ollaan ja Jeesus on siihen ainoa toivo.Kasteessa ei kukaan ole vielä syntynyt miksikään.
ei ainuttakaan tapausta.
kaikki muu sepustelusi on sitten taas päin seiniä.
oletteko te mentaalipotilaita kaikki, kun minkäänlaista totuuden siementäkään ei jutuissanne ole!?
mitään uudestikastajia ei ole olemassakaan, eikä kukaan uudestisyntynyt opeta mitään tuolallista roskaa.
joudutte tuomiolle noista totuuden vääristelyistänne jossain vaiheessa!
ihminen on synnitön siihen saakka että tekee syntiä!Aatamin synti ei ole kenenkään taakkana, taipumus syntiin ei ole synti, teko vasta on, ja vauva ei tee mitään ei ajattele mitään eikä mikäänmerkistö täyty.
Jumala EI ole sadisti vaikka niin koitatte väittää yötä päivää.
oppinne mukaan kaikki vauvat pitäisi heti laittaa linnaan, järkilaki sentään odottaa että rikoksen tunnusmerkit täyttyy.
- jahuutaasenpuutetta
.,... vauveli se ottaa uskossa vastaan... hohoijaa.
tissin se ottaa suuhunsa, ei mitään muuta.- papalle
Kasteessa kristitty syntyy uudesti. Lue Raamattua, kääkkä.
Vai ei uudestikastajia ole olemassakaan? Pappa on nimittäin yksi niistä.
Tällaista ei Raamattu tunne: "ihminen on synnitön siihen saakka että tekee syntiä!" Ihmisellä on syntinen luonto, tekipä mitä tahansa. Eikö syntinen luonto voi päästä Jumalan luo.
Paremminan se vauva uskoo kuin aikuinen, joka luottaa omaanj ärkeensä.
Oppisi mukaan kaikki ihmiset ovat synnittömiä eikä tarvitse uskoa eikä Jeesusta ollenkaan. Vai on pappa laittamassa vauvoja linnaan? Aika sairasta. - gqe
papalle kirjoitti:
Kasteessa kristitty syntyy uudesti. Lue Raamattua, kääkkä.
Vai ei uudestikastajia ole olemassakaan? Pappa on nimittäin yksi niistä.
Tällaista ei Raamattu tunne: "ihminen on synnitön siihen saakka että tekee syntiä!" Ihmisellä on syntinen luonto, tekipä mitä tahansa. Eikö syntinen luonto voi päästä Jumalan luo.
Paremminan se vauva uskoo kuin aikuinen, joka luottaa omaanj ärkeensä.
Oppisi mukaan kaikki ihmiset ovat synnittömiä eikä tarvitse uskoa eikä Jeesusta ollenkaan. Vai on pappa laittamassa vauvoja linnaan? Aika sairasta.Kumma kyllä tuo vanha pappa kun ei usko Jumalan Sanaa. Kasteessa nimittäin alkaa uusi elämä (Room.6) eli tapahtuu uudestisyntyminen.
- valehteluonsyntiätiesitt
millä mittasit jonkun olkiukkosi vanhuuden, kerro mistä hankit selaisen mittauslaitteen?
- papattajalle
papalle kirjoitti:
Kasteessa kristitty syntyy uudesti. Lue Raamattua, kääkkä.
Vai ei uudestikastajia ole olemassakaan? Pappa on nimittäin yksi niistä.
Tällaista ei Raamattu tunne: "ihminen on synnitön siihen saakka että tekee syntiä!" Ihmisellä on syntinen luonto, tekipä mitä tahansa. Eikö syntinen luonto voi päästä Jumalan luo.
Paremminan se vauva uskoo kuin aikuinen, joka luottaa omaanj ärkeensä.
Oppisi mukaan kaikki ihmiset ovat synnittömiä eikä tarvitse uskoa eikä Jeesusta ollenkaan. Vai on pappa laittamassa vauvoja linnaan? Aika sairasta."Paremminan se vauva uskoo kuin aikuinen"
Tottakai!!! Senhän näkee siitäkin, miten vauvat huutavat hallelujaa aina, kun vesituttipullo heilahtaa. - inttäjäeksyttäjälle
papattajalle kirjoitti:
"Paremminan se vauva uskoo kuin aikuinen"
Tottakai!!! Senhän näkee siitäkin, miten vauvat huutavat hallelujaa aina, kun vesituttipullo heilahtaa.Turha mäirstä ja irvailla. Luottakaa vain Jumalan Sanaan!
- hyvinkinpaistuu
inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:
Turha mäirstä ja irvailla. Luottakaa vain Jumalan Sanaan!
toki luotetaan, mutta väisäsen kastekirjoilla paistetaan makkaraa, tosin sivumaku pakkaa tulemaan.
- gegqg
hyvinkinpaistuu kirjoitti:
toki luotetaan, mutta väisäsen kastekirjoilla paistetaan makkaraa, tosin sivumaku pakkaa tulemaan.
Tuntuu uudestikastajat paistavan Raamatulla sitä makkaraa, kun eivät usko selkeää Sanaa.
- saajopaollajärjissäänkin
Ajatellaanpas taas ihan aikuiseen tyyliin seuraavaa Raamatun kohtaa, eli Room. 6:1- 20, ok!
1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9. tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
17. Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
18. ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
20. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
21. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Miettikääpäs nyt jokainen itsetykönänne ihan saa laittaa silmätkin kiinni ja kuvitella kuinka Paavali seisoo lastenvaunujen vieressä j a pitää saarnaa ylläolevan mukaan!
eikö olekkkin ihme kuinka hyvin kaikki ylläoleva sopii vaunuissa makaavan elämään ja korviin, oi ihmettä kuinka se sopiikin vai mitä, sopiiko??- PohdiskelinVähän
Aika hyvin kommentoitu tuota tekstiä. Paavalihan selvästi kirjoittaa sellaisille, jotka ovat ymmärtävässä iässä. Siihen aikaan ei kastettukaan muita kuin niitä, jotka olivat saaneet uskon kuultuaan ensin evankeliumin.
Ryhmään "kaikki, jotka ovat Kristukseen kastetut" kuului siis ainoastaan sellaisia.
Ja kasteeseen liittyvät lupaukset ja velvoitteetkin hän osoitti vain sellaisille.
Ei vauvoille.
Nimimerkki "valitan" kaikkine variaatioineen - jos saa pyytää - älä viitsi heti laittaa perään tuttuja juttujasi.
Osaisin itsekin laittaa ne sinun puolestasi, jos haluaisin. Me kaikki tunnemme ne.
"Jo alussa kastettiin kaikki vauvat", "kaste on sama vauvoille ja vanhoille" ym.
Vapaatahan täällä on kirjoittaa, mutta tuli mieleen pyytää. - gwgqgw
PohdiskelinVähän kirjoitti:
Aika hyvin kommentoitu tuota tekstiä. Paavalihan selvästi kirjoittaa sellaisille, jotka ovat ymmärtävässä iässä. Siihen aikaan ei kastettukaan muita kuin niitä, jotka olivat saaneet uskon kuultuaan ensin evankeliumin.
Ryhmään "kaikki, jotka ovat Kristukseen kastetut" kuului siis ainoastaan sellaisia.
Ja kasteeseen liittyvät lupaukset ja velvoitteetkin hän osoitti vain sellaisille.
Ei vauvoille.
Nimimerkki "valitan" kaikkine variaatioineen - jos saa pyytää - älä viitsi heti laittaa perään tuttuja juttujasi.
Osaisin itsekin laittaa ne sinun puolestasi, jos haluaisin. Me kaikki tunnemme ne.
"Jo alussa kastettiin kaikki vauvat", "kaste on sama vauvoille ja vanhoille" ym.
Vapaatahan täällä on kirjoittaa, mutta tuli mieleen pyytää.Kasteeseen liittyvät lupaukset koski kaikki kastettuja, eikä kastettavan iällä ollut asian kanssa mitään tekemistä. En ymmärrä miksi uudestikastajat laittavat iän kriteeriksi kasteelle.
- PohdiskelinVähän
gwgqgw kirjoitti:
Kasteeseen liittyvät lupaukset koski kaikki kastettuja, eikä kastettavan iällä ollut asian kanssa mitään tekemistä. En ymmärrä miksi uudestikastajat laittavat iän kriteeriksi kasteelle.
Siksi, koska UT:ssa kasteen vaikutus tuli tunnustautumisesta Jeesukseen. Eli sakramentaalista kastetapahtumassa oli kuulemisesta syntynyt usko, kääntyminen ja henkilön tunnustautuminen Jeesukseen kasteen ottamisella.
Tämä vastaa sakramentti-käsitteen käyttöönottajan piispa Tertullianuksen näkemystä sakramentista. Sakramentti-sana tarkoitti alun perin sotilasvalaa tai pyhää lupausta. (Sittemmin sakramentilla uskottiin olevan maagista vaikutusta.)
Imeväiskasteen mainitsee ensimmäisen kerran vasta mainittu Tertullianus vuosien 200 ja 206 välillä. Hän vastusti pienten lasten kastamista. Varhaisemmista kristillisistä kirjoituksista näkyy, että kasteen saivat vain ymmärtävässä iässä olevat.
Taikauskon takia kuitenkin imeväiskaste pääsi yleistymään.
Augustinus sitten luuli, että vauvakaste oli alkuperäinen ja kehitti teologian sitä tukemaan. Hän väitti kastamattoman vauvan joutuvan kadotukseen niin kuin sinäkin aina väität.
Ja olet samalla tavalla harhassa kuin muun muassa maallistunut ja kirkollistunut katolisuus on ollut 1800 vuotta.
Valitan.
Nyt sinä voit laittaa taas tutut juttusi.
Ole hyvä. - valitan
PohdiskelinVähän kirjoitti:
Siksi, koska UT:ssa kasteen vaikutus tuli tunnustautumisesta Jeesukseen. Eli sakramentaalista kastetapahtumassa oli kuulemisesta syntynyt usko, kääntyminen ja henkilön tunnustautuminen Jeesukseen kasteen ottamisella.
Tämä vastaa sakramentti-käsitteen käyttöönottajan piispa Tertullianuksen näkemystä sakramentista. Sakramentti-sana tarkoitti alun perin sotilasvalaa tai pyhää lupausta. (Sittemmin sakramentilla uskottiin olevan maagista vaikutusta.)
Imeväiskasteen mainitsee ensimmäisen kerran vasta mainittu Tertullianus vuosien 200 ja 206 välillä. Hän vastusti pienten lasten kastamista. Varhaisemmista kristillisistä kirjoituksista näkyy, että kasteen saivat vain ymmärtävässä iässä olevat.
Taikauskon takia kuitenkin imeväiskaste pääsi yleistymään.
Augustinus sitten luuli, että vauvakaste oli alkuperäinen ja kehitti teologian sitä tukemaan. Hän väitti kastamattoman vauvan joutuvan kadotukseen niin kuin sinäkin aina väität.
Ja olet samalla tavalla harhassa kuin muun muassa maallistunut ja kirkollistunut katolisuus on ollut 1800 vuotta.
Valitan.
Nyt sinä voit laittaa taas tutut juttusi.
Ole hyvä."Siksi, koska UT:ssa kasteen vaikutus tuli tunnustautumisesta Jeesukseen"
Tällaista opetusta ei Raamatussa ole. Sinä olet tehnyt aivan väärän johtopäätöksen, joka on vieras sekä Raamatulle että kirkkohistorialle. Eikö ole hassua ettei ennen uudestikastajia kukaan ollut kuullutkaan mistään kasteessa tapahtuvasta tunnustamisesta? Eikö se hämmennä?
Sinä laitoit taas nuo Tertullianus -satusi joka ei vakuuta ketään. Taikauskolla ei ole kasteen kanssa mitään tekemistä. Mitään vauvaksatetta ei ole olemassa, vaan kaikille ihmisille on yksi ja sama kaste. Kirkkoisien selvä todistus on että apostolit opettivat myös kastamaan vauvoja. Ei siis vauvakastetta vaan kastamaan vauvoja.
Sinun saduillasi ei ole mitään tekemistä kirkkohistorian kanssa. Nuo ovat uudestikastajalahkojen satuja, jotka pyrkivät saamaan kristityn ihmisen uudestikasteelle. Nuo sadut on moni kristitty kumonnut kirjoissaan. Väitteesi että 1800 vuotta aKristuske kirkko olisi ollut maan päältä pois on mitä naurettavin.
Olet samalla tavalla harhassa kuin kaikki 1000-luvun jälkeen syntyneet uudestikastjaalahkot. Valitan.
Eikä sairaat kristittyjä herjaavat ja ihmistä korostavat pilkkalaulusi muuta asiaa miksikään. Valitan. - tässäeroveljet
valitan kirjoitti:
"Siksi, koska UT:ssa kasteen vaikutus tuli tunnustautumisesta Jeesukseen"
Tällaista opetusta ei Raamatussa ole. Sinä olet tehnyt aivan väärän johtopäätöksen, joka on vieras sekä Raamatulle että kirkkohistorialle. Eikö ole hassua ettei ennen uudestikastajia kukaan ollut kuullutkaan mistään kasteessa tapahtuvasta tunnustamisesta? Eikö se hämmennä?
Sinä laitoit taas nuo Tertullianus -satusi joka ei vakuuta ketään. Taikauskolla ei ole kasteen kanssa mitään tekemistä. Mitään vauvaksatetta ei ole olemassa, vaan kaikille ihmisille on yksi ja sama kaste. Kirkkoisien selvä todistus on että apostolit opettivat myös kastamaan vauvoja. Ei siis vauvakastetta vaan kastamaan vauvoja.
Sinun saduillasi ei ole mitään tekemistä kirkkohistorian kanssa. Nuo ovat uudestikastajalahkojen satuja, jotka pyrkivät saamaan kristityn ihmisen uudestikasteelle. Nuo sadut on moni kristitty kumonnut kirjoissaan. Väitteesi että 1800 vuotta aKristuske kirkko olisi ollut maan päältä pois on mitä naurettavin.
Olet samalla tavalla harhassa kuin kaikki 1000-luvun jälkeen syntyneet uudestikastjaalahkot. Valitan.
Eikä sairaat kristittyjä herjaavat ja ihmistä korostavat pilkkalaulusi muuta asiaa miksikään. Valitan.JohnnyB: kastee perusta on ihmisen tunnustaminen
Raamattu: "sen (kasteen) perustuksena on Jeesuksen Krisuksen ylösnousemus"
Sehän on tiedossa, että uudestikastajat ovat kirjoittaneet keksineet kirkkohistoriaa jo pitkään. - PohdiskelinVähän
tässäeroveljet kirjoitti:
JohnnyB: kastee perusta on ihmisen tunnustaminen
Raamattu: "sen (kasteen) perustuksena on Jeesuksen Krisuksen ylösnousemus"
Sehän on tiedossa, että uudestikastajat ovat kirjoittaneet keksineet kirkkohistoriaa jo pitkään.Kun haluan vaan puhua totuutta, enkä kehtaa opettaa sellaista kuin te, että kastamattomat vauvat joutuisivat kadotukseen. :)
- gqeg
PohdiskelinVähän kirjoitti:
Kun haluan vaan puhua totuutta, enkä kehtaa opettaa sellaista kuin te, että kastamattomat vauvat joutuisivat kadotukseen. :)
Miksi annat aina tuon saman valheellisen todistuksen kristityistä? Täällä ei yksikään ole tuominnut kastamatonta vauvaa kadotukseen.
Puhu sitten sitä totuutta äläkä noita uudestikastajasetien historian tarinoita. - PohdiskelinVähän
gqeg kirjoitti:
Miksi annat aina tuon saman valheellisen todistuksen kristityistä? Täällä ei yksikään ole tuominnut kastamatonta vauvaa kadotukseen.
Puhu sitten sitä totuutta äläkä noita uudestikastajasetien historian tarinoita.No, kun kaste Raamatun mukaan pelastaa ja te sanotte, että vauvat pitää kastaa, niin ei kai siitä muuhun tulokseen pääse kuin että vauvat olisivat teidän opillanne kastamattomina kuollessaan kadotettuja .
Eihän kaste voisi pelastaa sellaista, joka ei olisi kadotettu tai hukkumassa. Eihän? Ei todellakaan. Ei mitenkään.
Tai sitten Raamattu ei pidä paikkaansa, mutta sehän ei ole totta. - gqeg
PohdiskelinVähän kirjoitti:
No, kun kaste Raamatun mukaan pelastaa ja te sanotte, että vauvat pitää kastaa, niin ei kai siitä muuhun tulokseen pääse kuin että vauvat olisivat teidän opillanne kastamattomina kuollessaan kadotettuja .
Eihän kaste voisi pelastaa sellaista, joka ei olisi kadotettu tai hukkumassa. Eihän? Ei todellakaan. Ei mitenkään.
Tai sitten Raamattu ei pidä paikkaansa, mutta sehän ei ole totta.Sekoitat tahallasi kaksi asiaa keskenään. Jumalan meille antama lupaus ja salattu valta.
Meidän tehtävämme ei ole tuomita tai spekuloita asioilla joista Jumala ei ole ilmoittanut. Meitä on käsketty kastalla ja opettamalla tuomaan ihmiset Jeesuksen luo. Myös vauvat. Jos vauva kuolee ilman kastetta, tekee Jumala päätöksen miten iankaikkisuudessa käy. Jos vauva kuolee kastettuna, on hän pelastuva
Sinäkään et ole ottanut kantaa siihen, onko ihminen, joka kuollessaan ei ole kuullutkaan Jeesuksesta, kadotettu. Jos ei, niin silloinhan lähetystyötä ei kannata tehdäkään jos voi pelastuailman Jeesustakin, ja epäusko sitten muuttaisi iankaikkisuuskohtalon. Tällön uskoontullessaan ihminen EI OLEKAAN PELASTUNUT, jos hän on pelastunut ilmankin Jeesusta.
Mutta kristitty pysyy siinä mitä Jumala on ilmoittanut. - totuusontää
gqeg kirjoitti:
Sekoitat tahallasi kaksi asiaa keskenään. Jumalan meille antama lupaus ja salattu valta.
Meidän tehtävämme ei ole tuomita tai spekuloita asioilla joista Jumala ei ole ilmoittanut. Meitä on käsketty kastalla ja opettamalla tuomaan ihmiset Jeesuksen luo. Myös vauvat. Jos vauva kuolee ilman kastetta, tekee Jumala päätöksen miten iankaikkisuudessa käy. Jos vauva kuolee kastettuna, on hän pelastuva
Sinäkään et ole ottanut kantaa siihen, onko ihminen, joka kuollessaan ei ole kuullutkaan Jeesuksesta, kadotettu. Jos ei, niin silloinhan lähetystyötä ei kannata tehdäkään jos voi pelastuailman Jeesustakin, ja epäusko sitten muuttaisi iankaikkisuuskohtalon. Tällön uskoontullessaan ihminen EI OLEKAAN PELASTUNUT, jos hän on pelastunut ilmankin Jeesusta.
Mutta kristitty pysyy siinä mitä Jumala on ilmoittanut.Puhut mahtavasti asiaa, veli-gqeg!! Me emme jätä kastamatta tai opettamatta siksi että mahdollisesti ehkä kenties saattaisi olla niin että joku voisi pelastua ilmankin. Se on Jumalan käsissä, ei meidän. Meidän tehtävä on selkeä: tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Lause jota uudestikastajat vihaavat yli kaiken
Hozaaaaaa! Ylistys Kristukselle, joka pesee vedellä Sanan kautta! - PohdiskelinVähän
gqeg kirjoitti:
Sekoitat tahallasi kaksi asiaa keskenään. Jumalan meille antama lupaus ja salattu valta.
Meidän tehtävämme ei ole tuomita tai spekuloita asioilla joista Jumala ei ole ilmoittanut. Meitä on käsketty kastalla ja opettamalla tuomaan ihmiset Jeesuksen luo. Myös vauvat. Jos vauva kuolee ilman kastetta, tekee Jumala päätöksen miten iankaikkisuudessa käy. Jos vauva kuolee kastettuna, on hän pelastuva
Sinäkään et ole ottanut kantaa siihen, onko ihminen, joka kuollessaan ei ole kuullutkaan Jeesuksesta, kadotettu. Jos ei, niin silloinhan lähetystyötä ei kannata tehdäkään jos voi pelastuailman Jeesustakin, ja epäusko sitten muuttaisi iankaikkisuuskohtalon. Tällön uskoontullessaan ihminen EI OLEKAAN PELASTUNUT, jos hän on pelastunut ilmankin Jeesusta.
Mutta kristitty pysyy siinä mitä Jumala on ilmoittanut."Meidän tehtävämme ei ole tuomita tai spekuloita asioilla joista Jumala ei ole ilmoittanut."
Jumala on ilmoittanut nämä. Raamattu sanoo, että kukin saa tekojensa mukaan. Ei siis Aadamin ja Eevan tekojen mukaan.
Te vetoatte aina raamatullisten perusteiden puutteessa väärään käännökseen, että opetuslapsia muka olisi käsketty tehdä kastamalla ja opettamalla, vaikka hyvin tiedätte, ettei niin ole käsketty.
Luuletteko todella, että kun opetuslapset lähtivät kaikkeen maailmaan, niin he olisivat toteuttaneet Jeesuksen käskyä kastamalla ihmiset ensin ja sitten opettamalla heitä? Mitenhän se olisi onnistunut?
Ei se niin mennyt.
Jeesuksesta kuulemattomien kohtalosta olen kirjoittanut. Lue Roomalaiskirjeen alkua. - miekanavullako
totuusontää kirjoitti:
Puhut mahtavasti asiaa, veli-gqeg!! Me emme jätä kastamatta tai opettamatta siksi että mahdollisesti ehkä kenties saattaisi olla niin että joku voisi pelastua ilmankin. Se on Jumalan käsissä, ei meidän. Meidän tehtävä on selkeä: tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Lause jota uudestikastajat vihaavat yli kaiken
Hozaaaaaa! Ylistys Kristukselle, joka pesee vedellä Sanan kautta!Totuusontää:" Meidän tehtävä on selkeä: tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. "
"Oletko "totuusontää" sitä mieltä, että vieläkin kannattaisi käyttää avuksi miekkaa, kuten keski-ajalla, koska yhä suurempi osa ihmisistä jättää vauvansa kastamatta ja eroaa kirkosta?
Teidän tehtävännehän ei tule koskaan onnistumaan ilman miekan tai keihään apua. - jtesjw
miekanavullako kirjoitti:
Totuusontää:" Meidän tehtävä on selkeä: tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. "
"Oletko "totuusontää" sitä mieltä, että vieläkin kannattaisi käyttää avuksi miekkaa, kuten keski-ajalla, koska yhä suurempi osa ihmisistä jättää vauvansa kastamatta ja eroaa kirkosta?
Teidän tehtävännehän ei tule koskaan onnistumaan ilman miekan tai keihään apua."Jumala on ilmoittanut nämä."
Ei ole
"Raamattu sanoo, että kukin saa tekojensa mukaan"
Ja koska kaikki ovat tehneet syntiä, on oletuksena kadotus.
"Te vetoatte aina raamatullisten perusteiden puutteessa väärään käännökseen, että opetuslapsia muka olisi käsketty tehdä kastamalla ja opettamalla, vaikka hyvin tiedätte, ettei niin ole käsketty."
Tiedämme, että Jeesus niin käski. Me voimme itse lukea Raamattua.
"Luuletteko todella, että kun opetuslapset lähtivät kaikkeen maailmaan, niin he olisivat toteuttaneet Jeesuksen käskyä kastamalla ihmiset ensin ja sitten opettamalla heitä? "
Miten niin ensin? Tuo lähetyskäsky ei siällä ajatuksta järjestyksestä. Osa ihmisistä kastetaan ensin ja sitten opetetaan, osalla toisinpäin. Mutta todellakin- en luule vaa tiedän - että kristittyjä on tehty niin että ensin kastetaan ja sitten opetetaan ja tämä on raamatullinen tapa.
"Mitenhän se olisi onnistunut? "
Hyvin se on onnistunut. Ainakin minun kohdallani ja miloonien muidenkin kristittyjen kohdalla. Katsos kun on muitakin uskovia kuin vapaiden suuntien edustajat.
"Jeesuksesta kuulemattomien kohtalosta olen kirjoittanut"
Mutta et ottanut kantaa siihen, voiko joku pelastua ilman Jeesusta tai olisiko hyvä olla julistamatta sellaiselle evankeliumia, koska pelastunut ihminen voisi Jeesuksen hylätessään joutua kadotukseen.
""Oletko "totuusontää" sitä mieltä, että vieläkin kannattaisi käyttää avuksi miekkaa, kuten keski-ajalla"
Miksi miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksytttäjä näin raamatussa kaivaa aina nuo miekat esiin? Veli-totuusontämä mainitsii sen että kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia, ei miekalle. Se, että moni jättää kirkon ja kasteen, ei poista sitä että suurin osa vielä kuuluu kirkkoon ja kastaa lapsensa. Harmittaako?
"Teidän tehtävännehän ei tule koskaan onnistumaan ilman miekan tai keihäänapua."
Hyvinpä se onnistuu koko ajan. Miekkaa ja keihästä eivät tarvi muuta kuin omaa raivoaan ja sairaita väkivaltafantasioitaan purkavat katkerat uudestikastajat. Meillä kristityillä aseena on Jumalan Sana, joka tekee työtään. Ja kristillinen seurakunta kasvaa, vaikka inttäjä-eksyttäjä kuinka raivoaa. Iloitsen joka päivä veli-teeringan raamislaisista. Muistan kun inttäjä-eksyttäjä kuuli heistä eka kertaa, niin hän märisi tuskaansa. Ja hyvä niin :) - simppavaa
jtesjw kirjoitti:
"Jumala on ilmoittanut nämä."
Ei ole
"Raamattu sanoo, että kukin saa tekojensa mukaan"
Ja koska kaikki ovat tehneet syntiä, on oletuksena kadotus.
"Te vetoatte aina raamatullisten perusteiden puutteessa väärään käännökseen, että opetuslapsia muka olisi käsketty tehdä kastamalla ja opettamalla, vaikka hyvin tiedätte, ettei niin ole käsketty."
Tiedämme, että Jeesus niin käski. Me voimme itse lukea Raamattua.
"Luuletteko todella, että kun opetuslapset lähtivät kaikkeen maailmaan, niin he olisivat toteuttaneet Jeesuksen käskyä kastamalla ihmiset ensin ja sitten opettamalla heitä? "
Miten niin ensin? Tuo lähetyskäsky ei siällä ajatuksta järjestyksestä. Osa ihmisistä kastetaan ensin ja sitten opetetaan, osalla toisinpäin. Mutta todellakin- en luule vaa tiedän - että kristittyjä on tehty niin että ensin kastetaan ja sitten opetetaan ja tämä on raamatullinen tapa.
"Mitenhän se olisi onnistunut? "
Hyvin se on onnistunut. Ainakin minun kohdallani ja miloonien muidenkin kristittyjen kohdalla. Katsos kun on muitakin uskovia kuin vapaiden suuntien edustajat.
"Jeesuksesta kuulemattomien kohtalosta olen kirjoittanut"
Mutta et ottanut kantaa siihen, voiko joku pelastua ilman Jeesusta tai olisiko hyvä olla julistamatta sellaiselle evankeliumia, koska pelastunut ihminen voisi Jeesuksen hylätessään joutua kadotukseen.
""Oletko "totuusontää" sitä mieltä, että vieläkin kannattaisi käyttää avuksi miekkaa, kuten keski-ajalla"
Miksi miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksytttäjä näin raamatussa kaivaa aina nuo miekat esiin? Veli-totuusontämä mainitsii sen että kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia, ei miekalle. Se, että moni jättää kirkon ja kasteen, ei poista sitä että suurin osa vielä kuuluu kirkkoon ja kastaa lapsensa. Harmittaako?
"Teidän tehtävännehän ei tule koskaan onnistumaan ilman miekan tai keihäänapua."
Hyvinpä se onnistuu koko ajan. Miekkaa ja keihästä eivät tarvi muuta kuin omaa raivoaan ja sairaita väkivaltafantasioitaan purkavat katkerat uudestikastajat. Meillä kristityillä aseena on Jumalan Sana, joka tekee työtään. Ja kristillinen seurakunta kasvaa, vaikka inttäjä-eksyttäjä kuinka raivoaa. Iloitsen joka päivä veli-teeringan raamislaisista. Muistan kun inttäjä-eksyttäjä kuuli heistä eka kertaa, niin hän märisi tuskaansa. Ja hyvä niin :)Tossa se taas nähdään ettei toi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole mikään kristitty, joka haluaa evankeliumin leviävän. Selvästi se rajaa itsensä kristillisen seurakunnan ulkopuoelle sanoessaan et "Teidän tehtävännehän ei tule koskaan onnistumaan ilman miekan tai keihään apua"
Mutta Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä kristityt noudattavat ja Jumalan Sana leviää, vaikka toi sairas trolli yrittää väkivallalla uhaten saada meidän Jeesuksesta luopumaan. Nimittäin ME kristityt olemme jo siinä onnistuneet. Tiedoks vaan.
- hyshyssano
on vaan hauskaakin kun valittaja kaikilla versioilla pitelee poppamiehen viikon vanhaa ripulivauvaa polvellaan ja hyssyttelee.
siellä taivaanmaassa.
edellyttäen, että valittajakin uudestisyntyy Jumalan Hengestä, muuten joku toinen hyssyttää.- papalle
Koita pappa puhua edes jotakin asiaa ja jättää ne poppamiehet ja lutterit ja sakastit pois. Kaikkien, niin valittajan kuin sinunkin, on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengetä ja uskottava evankeliumi, voidakseen pelastua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873825
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813340Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.713247On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702800Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli512404Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,502101- 671943
- 421921
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181739- 601718