Suomen sosialistinen taloustaito

Expat_

Suomen sosialistinen taloustaito
Onko suomalaisten taloustieto puolueista riippumatta samaa sosialistista tasoa? Esimerkkinä terveyspalvelut, kukaan ei kysy paljonko maksavat verovaroin kustannetut terveyspalvelut? Terveyspalveluiden todelliset kustannukset kiinteistö-, hallintokustannukset, laatu ja saatavuus mukaan laskettuna. Paljonko maksamme veroina terveyspalvelusta?
Mitkä ovat kriteerit saada ikääntyessä näitä terveyspalveluja? Pääsenkö tutkimuksiin kohtuullisessa ajassa? Jätetäänkö kalliita tutkimuksia tekemättä taloudellisista syistä? Määrätäänkö halvempia lääkkeitä jolla tiedetään olevan enemmän sivuvaikutuksia kuin paremmilla, mutta kalliimilla?
Leikkaukset vaativat infektioriskin minimointia esimerkiksi hammashoitoa, mutta hammashoito on jokaisen itse huolehdittava ja kalliina voitu jättää tekemättä.
Terveyspalvelut ovat ruuhkautuneet ja hoitoon pääsy viivästyä vaarantaen potilaan elämän.
Mistä voimme itse päättää terveytemme pettäessä?
Onko tärkeämpää estää tai vaikeuttaa varakkaampien yksityinen terveydenhoito tasa-arvon nimissä kuin mahdollista vähävaraisten pääsy kohtuullisessa ajassa hoitoon? Verotulot maksetaan progressiivisesti eli suurituloiset maksavat enemmän kuin pientuloiset palveluista . Suurituloiset rahoittavat yhteiskunnan palveluja tulojensa suhteessa ja siis myös terveyspalveluja, mutta maksavat sen lisäksi myös yksityisistä terveyspalveluista niin halutessaan. Sosialistinen ajattelu on juurtunut yhteiskuntaamme hämärtäen terveen järjen tasearvoajattelussa. Tärkeintä on, että terveyspalvelut ovat jokaisen ulottuvissa eikä se, että parempaa palvelua voi ostaa myös yksityisesti. On syytä lopettaa perusteeton yksityispalvelujen herjaaminen, jos niitä ei verrata oikeudenmukaisesti verorahoin kustannettaviin palveluihin niin taloudellisesti kuin laadullisesti. Sairaalapäivän todellinen hinta on tuntematon käsite useimmille Suomessa asuville suomalaisille.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • specter

      Suomi on näitä kommunisteja ja sosialisteja täynnä. Se on se syy. Suurin osa suomalaisista ei omista mitään muuta, kuin asuntonsa. Käytettävissä olevalla rahalla maksimoidaan elintaso.

      Suomalainen ostaa niin kalliin asunnon, kuin voi. Ja auton, niin kalliin kuin voi. Kaikki rahat pyritään käyttämään.

      Osakkeita ei osteta. Mutta tuotto niistä kyllä haluttaisiin. Tämä johtaa siihen, että kiihtyvällä tahdilla myydään suomalaiset yritykset pois suomalaisesta omistuksesta - samalla yritysten omaisuus siirtyy kivasti pois suomesta.

      Ja ollaan sitten isänmaallisia - vaikka yhtiöt myydään pois. Leijonakaulakorua vaan kaulaan sitten.

      Esimerkkinä irlannissa on kokonaisveroaste n. 25% - mikä suomessa on paremmin, kuin irlannissa? No, ei mikään. Irlantilaiset tajusivat pelin hengen 90-luvun alussa ja siellä on edullinen yrittää ja työllistää.

      Suomessa ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe