T4V arvon alaraja vajaatoiminnan lääkitykselle

Tasapainoilija

Mikä on yleensä T4V arvon alaraja, että aletaan lääkitä vajaatoimintaa? Mikä olisi ihanteellinen T4V arvo? Minulla nyt 7,6. Tosin on ollut paha liikatoiminta ja nyt mennyt siis vajaalle tuolla Tyrazolilla. Nyt vähennetty Tyrazol annosta, mutta en tiedä onko vieläkään tarpeeksi vähennetty... Mihin arvoon olisi hyvä saada nousemaan, että väsymys ja palelu loppuisi ja syke nousisi (leposyke nyt 52, mutta tietty parempi sekin kun pari kuukautta sitten oli 100). Ths nousee vielä jälkijunassa eli oli viimeksi 0,03...mutta nousemaan päin. Aluksi kun oli alle 0,01.

3

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSH-arvonnat

hoidonestoyhdistyksen ("endokrinologiyhdistys") suosituksen 5.11.2014 ekalla sivulla on hoidon aloituksen ainoana kriteerinä TSH-arvot

• ei-vielä-hoideta

Tuon kolmen vuoden takaisen hoitosuosituksen ehkä korvaa duodecim-lehdessä ollut selitelmä eri syistä miksi ei pitäisi hoitaa.

T4v esiintyy epäsuorasti "kliinnisen" ja "subkliinisen" vajaatoiminnan määrittelyissä. Hoidettavaksi yleensä riittää jos on TSH yli 10 (!) tai jos yhtaikaisesti TSH yli viitealueen ja T4v alle viitealueen

• vajaatoimintainen

Minulla ilmeisesti kilpirauhanen toipui itsestään ja palelu loppui sillä 70-luvulla ei lääkärit kyselly oireista eikä vajaatoimintaan annettu lääkitystä.En ole myöskään havainnut oireiden ja T4v arvojen välillä mitään selkeää yhteyttä vaikka olen elänyt ilman lääkitystä sekä myöskin Tyroksiinilääkkeen kanssa.
      Jokaisella on oma henkilökohtainen ”hyvä” T4v arvo joka on jotain viitearvojen 10-20 välillä.
      Oireiden pitäisi ilmeisesti poistua kun Tyrazol lääkitystäsi vähennetään ja kilpirauhanen alkaa toimia normaalisti.Jos sitten palelu jatkuu niin siitä kannattaa aina kertoa kun on yhteydessä lääkäriin tai terveydenhoitajaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4970
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      96
      2853
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2816
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2402
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      2014
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1959
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1570
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1501
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1329
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      368
      1311
    Aihe