Kuinka usein pitäisi vaihtaa... tai vaihdatte?

MikäParaneeVaihtamal

- silmälaseja ?
- kumppania ?
- kampausta ?
- kampaajaa / parturia?

- sukkia ?
- kenkiä ?

- sisustusta ?
- kotia ?
- maata ?
- lomakohdetta?

Vai pidättekö kiinni kerra tehdyistä hyvistä valinnoista? Millaisista?

17

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

No kun ei minulla oikein ole kenen kansa vaihtaa.

• kaikkivaanvaihtoon

Kaikkia kannattaa vaihtaa, koska vaihtelu virkistää. Itse en ole kaavoihin kangistunut ,vaihtaisin jopa maata, kun tuo putinin vlarimid on ollut pahalla päällä viime aikoina, vois muuttaa vaikka austraaliaan, ei putini olisi koko ajan hengittämässä niskaan joukkojensa kanssa.

• miesvaihtoon

Työkaverini oli eronnut ja sanoi, että mies meni vaihtoon, saa kaikki muutkin maistaa sitä herkkua !

• kylmätotuus

Kerrohan itse ensin, kuinka usein vaihdat listaamiasi asioita!

• poikamies-83

Tapaninpäivänä 2006 sain nää nykyset. Ovat kevyet mutta näissä on naarmua kuin kemikalaliraitaa Amerikan taivaalla. Täytyy pujotella katsetta tarkkaan koska naarmujen läpi kaikki näyttää sumulta. Mieluummin piän silti näitä kuin täysin naarmuttomia, jo yli 2 v tuolla kaapissa oottaneita. Olivat jotain 230 euroa, spacesaversilta ostetut. Ne ovat kuitenkin 6 krammaa painavammat ku nää vanhat ja ne muhjoo inhottavasti nenänvartta joka ennenpitkää sitten kipeytyy.
      Rillit on hyvät vasta ku niien päässäoloa ei muista tai jos siihen ei ainakaan pysty kiinnitämään huomiota.
      En voi vaihtaa kumppania, sillä semmoista ei oo koskaan ollutkaan. Kampausta mulla ei oo. Piän tukkani nykysi kurissa ja moitteessa saksimalla sitä ajottai, sillaa ettei se pääse ryöstäytyyn käsistä. Joskus 4 v sitten oli semmoenn luutuletti eli ylikasvanu potan ja polskan sekoite.
      Kahta kampaajaa olen palveluttanut. 1994:ään asti ekaa, ja toista vuoteen 2012. Tosin nyt kävi sitten niin hupsusti että ihan naapuriin noin 250 metrin päähän muutti pari v sitten parturi, nuori kaunis naikkonen (jolla ikävä kyllä on miekkonen). parturimatka ois näin ollen lyhentyny ehkä yhteen 65.s osaan, mutta katson osaavani jo itsekin silpoa tukan oikeaan muotoon
      Talvikengät lienee ollu lukiosta asti, pohjissa on jo reikät, mutta muuten lujat ovat he. Kesäisin ja pakkasella mukavammat ko keväällä tahikka syksyllä.
      Olen asunut tässä samassa Jukka-talossa maaliskuusta -87, sitä ennen oli majani Puolangalta joen päällä uitetuista kellutukeista koostettu hirssipalatsi

• eppu2

No silmälaseja vaihdan monta kertaa päivässä ja toisinaan en pidä ollenkaan.
      Nuorempana tuli kumppanikin vaihdettua useamman kerran, vaan enää ei oo mistä vaihtaa.
      En mä ainakaan tuota kissaa rupea vaihtamaan.
      Tukka kyllä pysyy päässä hyvin, vähän vaan latvoista klipsaisee, joskus, se kampaaja meinaan.
      Sukkia ja kenkiä käytetään kelin mukaan tai ei ollenkaan. Ei mulla saunassakaan ole kumpiakaan.
      Kotia vaihdan kaks kertaa vuodessa, menen ja tulen. Muuallakin joskus käyn.
      Mutta mitään kalustuksia en vaihda. Mitä tämmönen vanha ämmä nyt enää tätä jätekuormaa lisäämään alkaa. Kyllä ne jälkeläiset sitten loput roskiin kantaa.

• Kaik-turha-pois

Voisit ennenaikaistaa testamenttiasi, tilata siirtolavan ja heivata turhat roskat ja jätteet kaatopaikalle. Jälkeläiset kuitenkin kiroavat ja masentuvat "mitä helkutin törkyä se jätti jälkeensä heidän siivota". Nykyjälkeläiset ovat niin valmiiseen, helppoon ja vaivattomaan tottuneita, että olisi karmeaa jos he joutuvat jopa siivoamaan.

• eppu2
        Kaik-turha-pois kirjoitti:

Voisit ennenaikaistaa testamenttiasi, tilata siirtolavan ja heivata turhat roskat ja jätteet kaatopaikalle. Jälkeläiset kuitenkin kiroavat ja masentuvat "mitä helkutin törkyä se jätti jälkeensä heidän siivota". Nykyjälkeläiset ovat niin valmiiseen, helppoon ja vaivattomaan tottuneita, että olisi karmeaa jos he joutuvat jopa siivoamaan.

Käsitit ihan väärin, kaikki mitä minulla on, on tarpeellista minulle,eikä minulla ole minkäänlaista törkyä missään. En ole koskaan ollut turhan tavaran keräilijä, päinvastoin.
        Se on katsos se sukupolvien virta, joka sanoo, että huh, kuinka vanhanaikaista, ei tuollaista voi käyttää. Enkä minä tuollaisesta tyylistä tykkää.

• juuri.noin

Tarpeen mukaan.

• - silmälaseja ?
      5 vuoden välein
      - kumppania ?
      Joulupukki tulee joka vuosi ♥
      - kampausta ?
      20 vuoden välein
      - kampaajaa / parturia?
      EI IKINÄ! Sehän olisi kuin kävisi vieraissa
      - sukkia ?
      Päivittäin
      - kenkiä ?
      Samat kukalliset kumpparit kesät talvet
      - sisustusta ?
      Fiksailla vähän pitää aina
      - kotia ?
      Seuraavaksi vaihdan vasta kun pitää kerrostaloon raahautua
      - maata ?
      Nevö evö!
      - lomakohdetta?
      Aina vaan se sama, Kasvi Maa.

• Osuipa-silmään

Sulla on hieno lomakohde. Kasvaako siellä palmuja ja uima-altaita, kuinka on hiekan laita? Matka ei maksa kovin paljon varmaankaan?

• Vaihtolistani
      -silmälaseja on monet monituiset, joka pöydällä yhdet, vaihdan yhtenään, koppaan aina likimpänä olevat, autossa ihan omat, että edes liikennemerkit erottaisi
      -kampausta en ole vaihtanut sitten kun olin viisi vuotias, nyt on hyvä parturi, tulee vaikka kotiin laittamaan kutrit ja muut karvat kuntoon
      -sukkia ja kenkiä vaihtelen tarpeen mukaan, sukat menee uusiks kun olen huomannut, että tukisukin jaksaa paremmin, aikasemmin käytin vain lentosukkia mutta nyt löysin hyvän linkin josta saan tukisukkia kivoin kuvioin, punaiset pallosukat jouluun...
      -kumppania en voi vaihtaa kun ei ole omaa vaihdettavaa ja jos joku sattuis olemaa eli olisin jonkun saanut kiinni, niin en varmaan häntä vaihtaisi
      -sisustus joskus käännähtää eri asentoon, taulut seinillä keikahtaa, värimaailma muuttuu mielialan mukaan
      -kotia en henno vaihtaa
      -maata mielelläni vaihdan vaikkapa viikoksi silloin tällöin

• Kaikki-oikein-10-pist

- silmälaseja ? ( 2 - 4 vuoden välein, tuplana )
      - kumppania ? ( 2 - 5 vuoden välein, yksitellen ) (Nykyään olen laatu-single)
      - kampausta ? ( Tukka kasvaa liian railakkaasti pysyäkseen ns muodossa )
      - kampaajaa / parturia? ( En harrasta vakio partureita, annan tilaisuuden muillekin )

- sukkia ? ( 1 - 2 kertaa viikossa )
      - kenkiä ? ( Ostan 4 - 10 paria kerralla, riittää vaihdettavaksi pitemmäksi aikaa )

- sisustusta ? ( Järjestystä saatan vaihtaa joskus, kalusteet hankittu sillä silmällä, että kestävät 100 - 300 vuotta )
      - kotia ? ( 2 kertaa vuodessa, nykyisin. Meno-Paluu. Minulla on ollut n 40 kotia )
      - maata ? ( Kyllä, panen maata, iltaisin, öisin tai aamulla. Harvemmin päivällä )
      - lomakohdetta? ( Silloin kun matkustelin, vaihdoin joka kerta. Muutama kymmenen matkaa. Enää ei jaksa, viitsi, huvita...vituttaa nähdä jo matkaesitteitä he he )

• flegmaatti

Silmälaseja? Ei ole tarpeen. Kaihileikatuille silmille riittää vuoteessa iltalukiessa yhdet ja samat lasit.
      Kumppania ja kampausta? Ei ole tarpeen vaihtaa.
      Parturia? Käytän kahta samaa leikkaajaa. Kotimaa 10€, Espanja 6€.
      Sukat ja kengät tarpeen mukaan.
      Sisustus? Vaimo hoitaa.
      Kotia? Nykyisin harvakseltaan. Tässä olemme asuneet 13 vuotta.
      Maata? Miten sen tulkitsee. Olemme keväät ja syksyt Espanjan asunnolla.
      Lomakohdetta? Usein, mutta samojakin mahtuu joukkoon. Berliinissä, Dresdenissä ja Budapestissa tulee luumuiltua silloin tällöin.
      Parin viikon kiertely Kuubassa jätti muistot, että sinne voisi mennä uudelleenkin.

• Tavuviiva

Sukkia vaihtelen. -> 1 piste.
      Tarpeettomat hyväkuntoiset kamat annan tarvitsijoille tai lähetyskirpparille.
      Loput roskiin energialaitokselle palamaan.

Kampaajaa tekisi mieli vaihtaa. Niskahiukset näyttää ihan puimuriajon jälkeiseltä sänkipellolla. Hänellä taisivat ajatukset olla jo Thaimaassa, mutta sakset tekivät jotain opittua liikettä.
      Onneks papiljotti on keksitty. Kukahan senkin neronleimauksen sai. Ehkä joku Donald.
      Hihhih.
      Täytyy herätä ja ottaa banaania ja kahvia. Vitskut ja virvotus samalla matkalla.

• Viljami.Vaihdokas

Kumppanin vaihto meneillään. En vain tiedä kenen kanssa. Alkoi jo vuonna 1997. Kovin tuntuu hitaasti edistyvän. Minusta riippumattomista syistä. Eikähän minusta riipukaan muuta kuin ne vanhan ajan vitjasellaiset.

• jämpti.jäppinen

Alkkareita vaihdan aina kun ne ovat takanta jo tarpeeksi ruskeat. En tietenkään roskiin vaan Surffiveteen.
      Työhaalareiden tapaan niistä tulee 60 ohjelmalla pitokelposia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3880
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3466
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3078
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2920
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1914
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1908
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1749
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1693
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1691
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1644
    Aihe