Hei,
jos perustan toiminimen ja saan rahoituksen joltain yritykseltä n. 26 000e, jolla katan pelkästään yritykseni hankinnat, voidaanko ne ulosmitata jos minulla on henk.koht. ulosotto velkaa ? Eli toiminimeni ei maksaisi palkkatuloa vielä, mutta sen perustamiseen vaativat hankinnat maksaisi tuon 26 000 e.
Toiminimi luottotiedottomalle
2
143
Vastaukset
- ehkäpänäin
Perusta osakeyhtiö mieluummin, ja jaa siitä muutama osake muillekin perheenjäsenille. Silloin sijoitus pysyy ainakin erillään omista veloistasi. Pieni osakeyhtiö ei vaadi tilintarkastuksia ja voit olla yksin sen toimari ja ainoa hallituksen jäsen.
- juuuuuuuu
Ulosottomies voi ulosmitata kaiken omaisuuden tai elinkeinotulon toiminimeltäsi :( valitettavasti. Osakeyhtiö tosiaan. Ja joitakin muitakin jäseniä siihen. Koska myös osakeyhtiöltä, kuitenkin lähinnä jakokelpoisista varoista voidaan myös ulosmitata. Osakeyhtiön omaisuutta ei KÄSITTÄÄKSENI voi ulosmitata koska osakeyhtiö on itse oikeustoimikelponen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207