Pää repeää kappaleiksi tämän peliriippuvuuden taki

Pelivitunriippuvuus

Olen ollut jo vuosia peliriippuvainen ensiksi pelattiin opintolaina, sitten palkat ja kaikki muu ylimääräinen, sit tuli vipit, kulutusluotot ja muut paskat. Olen aina hoitanut kaikki maksut ajallaan, mutta nyt alkaa kuilu olemaan liian syvä. Saatan pystyä olemaan kuukaudenkin pelaamatta ja elämään pienellä rahalla, sit iskee pelihimo ja vie tonnin parissa päivässä.
Tällä hetkellä n. 7000€ velkaa ja en vaan pysty lopettamaan tätä saatanan pelaamista. Ajatuskin on mennyt jo tasolle ihan sama. Elämässä muuten menisi ihan hyvin (ilman pelisairautta), mutta tämä sairaus vie kohta tuonelan porteille. Töissä ja alkoholinalaisena pystyn olemaan se iloinen ja elämästä nauttiva ihminen joka ei elä pelimaailmassa, muuten peliriippuvuus ottaa minusta otteen ku joku piru. Anteeksi huono ulosanti ei tässä mielentilassa parempaan pystynyt. Onko muita vastaavassa tilanteessa olevia ja mitä keinoja tästä on selvitä?

3

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, Pelivitunriippuvuus
      Olet ahdistavassa tilanteessa, mutta et toivottomassa. Ponnistellen sinulle(kin) pelitön elämä on mahdollinen. sinun on haettava apua ja pysyttävä tuen piirissä, riittävän kauan. Soita Peluuriin, ilmaiset puhelut klo 12-18 arkisin, kerro ja kysy neuvoa, missä lähiseudullasi on osaavia auttajia sinulle.
      Tsemppiä,
      Pirkko-pappi

• pelaajatar50

Sulla "vasta velkaa 7000". Monilla kymmeniä tuhansia. Velat voi aina sopia. Ole armollinen itsellesi. Soita Peluuriin ja hae vertaistukiryhmä. Huomaat että et todellakaan ole ainoa. Zemppiä!

• Lapeso2016

Hei,

Minulla on pitkä historia pelaamisen suhteen ja olen tällä hetkellä parantuva Gambleri. Paljon joutuu tekemään töitä kun haluaa päästä tuosta perkeleestä eroon.

Itse kirjoitan omasta elämästä blogia ja nyt tällä hetkellä käyn läpi nuoruutta ja miten se on vaikuttanut tämän päivän tilanteeseen. Uskon, että lukemalla kertomusta voit saada AHAA elämyksiä itsekkin. Blogi luettavissa : http://peliriippuvuus.blogi.net/blog/

Tosin aivan kesken ja vielä siellä ei kerrota mikä auttoi minua riippuvuuden selättämisessä.

Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      185
      4640
    2. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      38
      3295
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      141
      2748
    4. 22
      2505
    5. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2378
    6. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      67
      2247
    7. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      2018
    8. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      31
      1770
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      39
      1725
    10. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      78
      1391
    Aihe