Ensimmäinen raskauteni ja synnytykseni meni kaikin puolin nappiin. Odotamme nyt toista lastamme, tänään tuli 35 viikkoa täyteen. Tämäkin raskaus on muutoin sujunut hyvin, mutta vauva ei vieläkään ole innostunut kääntymään vaan viihtyy vatsassa tasan poikittain. Muutaman päivän päästä on ultra, jossa vauvan asentoa istukan sijaintia tarkistetaan (itselle kun jäi mieleen kummittelemaan kakkosultra, jossa istukka näytti aluksi olevan vähän kohdunsuun edessä).
Vähän kuitenkin jännittää kun auva ei ole vieläkään kääntynyt. Millaisia kokemuksia teillä on sikiön kääntämisestä? Itsellä ainakin istukka juuri tuossa alhaalla edessä niin, että mitenhän mahtaa onnistua. :o entä onko siitä vaaraa vauvalle?
Olen jo vähän yrittänyt valmistautua ajatukseen keisarileikkauksesta. Käsittääkseni perätilassakin oleva vauva voisi joskus syntyä alateitse, mutta tuskin poikkitilassa sentään. Luin jostain, että jos vaikean tarjonnan takia suunnitellaan sektio niin se ajoitetaan viikkoa ennen laskettua aikaa. Esikoinen syntyi kuitenkin jo kaksi viikkoa ennen laskettua. Muutama päivä ennen synnytystä irtosi limatulppa. Niin että voisikohan sektion tehdä vaikka heti limatulpan irrottua?
Hirveästi kysymyksiä oli äsken vielä mielessä... niin tuosta keisarileikkauksesta vielä, että kauanhan siitä toipuminen kestää ja millaista se on se toipuminen siis? Entä jos halutaankin vielä kolmas lapsi, miten keisarileikkaus vaikuttaa seuraavaan raskauteen?
Siinäpä kaikki mitä tulee nyt mieleen kysyä, kiitos vastauksista. :)
Vauva poikkitilassa rv 35, kysymyksiä kaikesta
0986532568075
0
1414
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k864108- 1243614
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah853406Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392819- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361546Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130