Minulla on vielä tunnuslukukortti, mutta kännyssä myös mobiilipankki ja sen tunnusluku. Aika hölmöä jos tietokoneella käytän tunnuslukusovellusta, pitää olla känny siinä vieressä. Koneelle tulee teksti, että anna tunnusluku kännystä (ei nyt ihan tuolla sanamuodolla). Sitten pitää jotenkin vielä käyttää kännyä, en muista kun en ole pitkään aikaan käyttänyt. Olen selviytynyt näistä, mutta nyt mietityttää kuinka tunnistaudun esim. Kelaan tällä mobiilipankilla. On se vaan tehty tosi hankalaksi. No on minulla S-pankki ja DanskeBank. Niiden salasanoilla voin tunnistautua ainakin toistaiseksi, kunhan nekin keksivät noin huonon jutun
Esim. vuokrasopimuksen sähköinen allekirjoitus kävi vielä kätevästi. Kauhulla ajattelen ensi vuotta, miten ihmeessä silloin voi tunnistautua?
Nordean tunnistautuminen
10
1711
Vastaukset
- kortti_ja_sen_lukija
Opiskele se mobiiliappsin käyttö kerran kunnolla, niin sen jälkeen se on rutiinia.
Perusajatus on aivan sama kuin paperitunnisteissa, muta nyt ne ovat puhelimen appsin muodossa.
Eiköhän niidne pitäisi toimia ihna samalla periaatteella Kelassa tai Väestörekisterissa jne.
Ps. Itselläni ei ole mobiiliappsia, eikä ole ollut ajatuskaan sellaista ottaa käyttöön, sillä en luota mobiilien tietoturvaan (vaikka liki kaikki pankit EU:ssa ovat ne jo ottaneet käyttöön), eli Nordean kortinlukijaan tulisi sittemmin kallistua, mutt apitäisi se korttikin hommata. - kortti_ja_sen_lukija
Ohessa Nordean oma mainospuhe tunnuslukusovelluksen puolesta.
"10 syytä ottaa tunnuslukusovellus käyttöön - nopeuttaa laskujen maksamista"
- http://www.iltalehti.fi/digi/201610210110013_du.shtml
.
"Danske Bank avaa Mobilepay-sovelluksen muiden pankkien käyttöön"
"Danske Bank kertoo avaavansa Mobilepay-maksusovelluksen kaikkien pohjoismaisten pankkien käyttöön. Danske Bankin mukaan yhteistyön tavoitteena on kehittää sovelluksesta entistä parempi maksualusta. Mobilepay on älypuhelinsovellus, jolla voi siirtää rahaa tililtä toiselle sekä maksaa kaupassa."
"Danske Bankin mukaan esimerkiksi Nordea on liittynyt Mobilepayn kumppaniksi Tanskassa ja Norjassa. Se arvioi pankkien tekevän samoin myös Suomessa."
- http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001929090.html
.
"Suomessa suurimmat pankit ovat kovaa vauhtia rakentamassa järjestelmää, jossa rahaa voisi siirtää reaaliaikaisesti pankkitililtä toiselle myös pankkien välillä, Helsingin Sanomat kertoo"
- http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001929853.html
.- mitentunnistaudun
Minulla on nettiyhteytenä DNA mokkula (wlan). Tänään oli jotain vikaa, enkä päässyt nettiin. Yritinpä sitten kännyllä ladata Nordean mobiilisovelluksen. Kännyllä, jossa oli Saunalahden liittymä (Windows puhelin). Pääsinkin niin pitkälle, että olisi verkkopankissa pitänyt jotain tehdä. En päässyt mihinkään Nordean nettipankkiin, ei avautunut kun kännyn netti niin hidas. 0,256 nopeus. No onneksi DNA tuli kuntoon joskus iltapäivällä. S-pankin latasin myös toiseen kännyyn, Lumia puhelimeen. Se toimi heti, eikä tarvinnut missään verkkopankissa käydä. En ymmärrä miksi Nordea on tehty noin monimutkaiseksi. Kaksi eri ohjelmaapitää olla, moboolipankki ja tunnuslukusovellus.
No ainakin jos S-pankistakin poistuu tunnuslukukortit niin tulen tunnistautumaan S-mobiilipankilla joka tapauksessa, on helpompaa.
- huoono
Ihan älytön juttu, saa haistatella nordealle pitkät. hirveän huono.
- hhhyyyyvväää
Aivan saaaiiiiirrrraaaaaan hyvä juttu. Suosittelen kaikille!!
- Älypuheliton
En omista älypuhelinta enkä halua, koska se ei mahdu taskuun. Onko mitään tietoa, mikä pankki ei olisi siirtymässä mobiilivarmennukseen? Nordean kanssa yhteistyö loppuu sinä päivänä, kun minulla pitää olla erillinen laite voidakseni asioida verkkopankissa.
- wanhaparas
Siirsin kaikki Nordeasta S-pankkiin koska paperilappusta saa tunnistuksen. Ja käteistä kassoilta.
- dcdscscfvsv3
Tulevaisuudessa myös S-Pankkiin tulee mobiilivarmennus eikä paperilappusta saa tunnistuksen.
- Trröömmmp
dcdscscfvsv3 kirjoitti:
Tulevaisuudessa myös S-Pankkiin tulee mobiilivarmennus eikä paperilappusta saa tunnistuksen.
Eipä ole tullut
- Touho-serkku
Tämää just on raivostuttavaa ja menee minulta yli hilseen. Ja istunto sulkeutuu alta aika yksikön ennen kuin ennättää tehdä mitään. Kännykällä yksistään toimi jonkun aikaa nyt ei enää silläkään. Ja lainapapereoden esille saaminen koneelta on osoittautunut ainakin minulle mahdottomaksi. Pitäis saada Nordean dokumentit tulosyettua, koska ylihuomenna menen tyrkylle toiseen pankkiin, jolla vielä toistaiseksi on konttori täällä. Nordean konttori on lähes 50 kilometrin päässä toisessa kaupungissa. Nordea on huijannut ja petkuttanut meikäläistä vuosikymmeniä; ennen liikuntakyvyttömäksi joutumistani en seurannut tilannettani. Luulin maksavani asuntolainaa, mutta sepä olikin jo kauan sitten muutettu kulutusluotoksi. En ole saanut vero- enkä muita huojennuksia, vaikka lainanmaksurahat menee asuntoon. Asumistukeakaan en voi hakea koska ei ole asuntolainaa. Ja ilman tätä lainaa minulla ei olisi kämppää. Yhtäkkinen sairaus-, lääke- ym. omavastuu osuudet romahduttivat talouteni. Useita yhteydenotto pyyntöjä olen jättänyt Nordeaan. Turhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849