Liikuntakielto

Kysymysss

Oletko tai oletko ollut liikuntakiellossa?
Kenen määräyksestä?
Missä painoindeksissä?
Minkä ikäisenä
Kuinka kauan?
Oliko/onko liikkuminen sinulle pakkomielle?
Miten perheenjäsenesi/ystäväsi/opettajasi suhtautuivat kieltoon?
Miten itse suhtauduit; hyvä vai huono juttu?
Noudatitko kieltoa?

2

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairass

olen ollut liikuntakiellossa

lääkärin määräyksestä

painoindeksi tais olla 12.4

olin 11 vuotias

liikunta oli pakkomielle

liikuntakielto kesti siihen asti kunnes painoindeksi nous 16

vanhempien mielestä kielto oli mulle hyväksi, ystävät jotka kävi kattomassa mua sairaalassa nii piti kieltoa hyvänä ja outona ja kun pääsin kouluun(painoindeksillä 15) nii ope valvo tarkasti et noudatin kieltoa

silloin se tuntu huonolta mut nyt terveenä ihan hyvältä

pakko myöntää että en noudattanu; aina ku joku ei nähny nii aloin jumppaamaan, tiedän sairasta

• Senappi

-Oletko tai oletko ollut liikuntakiellossa?
      Olen

-Kenen määräyksestä?
      Lääkärin

-Missä painoindeksissä?
      En muista, varmaan taisi olla jotain 14-15

-Minkä ikäisenä
      16-vuotiaana
      -Kuinka kauan?
      Pari viikkoa, sen ajan kun olin osastolla.

-Oliko/onko liikkuminen sinulle pakkomielle?
      Laihdutin itseni osastokuntoon ilman liikuntaa, joten siitä ei sinänsä varsinaisesti muodostunut pakkoa, mutta kyllä sitten kun osaston jälkeen aloittelin liikkumista, niin aika herkästi siitä tuli enemmän pakkoa kuin vapaata liikuntaa. Nykyään tilanne vähän helpottunut, vaikkakin edelleen siinä on pientä pakon sävyä mukana. Esimerkiksi jos zumbatunti on peruttu, niin ahdistun, mutta selviän kyllä ilman että lähden korvaamaan tuntia millään 10km lenkillä :)

-Miten perheenjäsenesi/ystäväsi/opettajasi suhtautuivat kieltoon?
      Perhe oli tietenkin helpottunut, etten saanut liikkua osastolla ollessani. Olinhan suht huonossa kunnossa.

-Miten itse suhtauduit; hyvä vai huono juttu?
      No kyllä se ahdisti, mutta tavallaan samalla myös nautin siitä, että minulla oli viimeinkin lupa olla ihan rauhallisesti. Ymmärsin kiellon merkityksen ja pääosin kunnioitin sen verran kehoani, etten rääkännyt sitä kun olin niin laiha. Enimmäkseen kuitenkin vitutti ja ahdisti :D Lisäksi aika kävi helposti pitkäksi, koska ei saanut tehdä mitään .

Noudatitko kieltoa?
      Kyllä, osastolta en päässyt edes kanttiiniin ilman valvontaa, joten kiellon rikkominen oli käytännössä mahdotonta. Omassa huoneessa en viitsinyt jumppailla, koska koin, että antaa nyt olla ja ei oikeasti aleta sooloilemaan sen asian kanssa. Sellainen surkea jumppaaminen salaa ei sitä paitsi ole kovin kuluttavaa ja en kaivannut elämään mitään lisästressiä jostain jumpasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3515
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1576
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      826
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe