hynynen i20 1,2 09 Öjynkulutus

litroja

Moips kuinkas paljon keskimäärin kuluu öljyä öljynvaihto välillä 15000 tai 20000 välillä kumman valitsee: Minkälaisia kokemuksia on,,, olin kerran lukevinaan että 1.2 kuluttaa jonkin verran jokin muukin joskus kysyi: Olis kiikarissa sellanen 100tkm ajettu muuten siisti ja toimiva :)

6

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savunailmaan

Kyllähän öljy häviää, jo noilla metreillä!

• hundai

Liian pitkä vaihtoväli vaihda öljyt 7-10 tuhanen välei ei tarvitse lisäillä mootori kestää.

• P.e.n.t.t.i

Jos vaikka litra menee tuhannella kilometrillä, niin ei vielä ole kummoinen lisäkustannus. Eli ei huolta minun mielestä.

• SopivanKokoinenPikkuauto

Ekalla hieman yli 15 tkm matkalla mentiin mittatikussa noin merkkien puoliväliin. Nyt on kohta toinen vuosihuolto edessä ja kun kerran viime kesänä katsoin öljyt, edelleen oltiin aika lähellä ylärajaa. Ei siis aiheuta huolta ainakaan uudehkona. Auto on pari vuotta vanha ja edellisen mallisarjan viimeisiä yksilöitä, 1.25 litran Kappa I4 -moottorilla.
      Semmoinen desilitra tai alle per 1000km lienee kunnossa olevalle perinteiselle ei-turbomoottorille kohtuullinen kulutus. Tuollakin jo joutuu kertaalleen 15...20 tkm huoltovälillä öljyä lisäämään. Litra/1000km on oikeasti hirmuinen kulutus - siis pari sankollista öljyä huoltoväliillä. Valmistajat pesee oman vastuunsa painamalla tuollaisen ohjearvon auton manuaaliin.

• eihätää

Jos öljyä kuluu korkeintaan 1 litra vaikka 15tkm Normii on<< toista jos 1l/1000km kohti eheh

• ollavaieiköolla

Uusien öljyjen jälkeen olen ajanut 5tkm ja pinta laskenut sen 2millii ainakin,,mitä sitten on tuossa 15tkm lohdalla onko sen 6millii kulunut ja paljonko sitä öljyy on kulunut tuossa aikana 1,2 on ja ö tilavuus 3,5l,, mutta luultavasti pääseen sen vaihtovälin ajaan ilman lisäämistä kunhan ei ihan kuivinsuin mee :))))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe