Voiko matkustajat joutua korvaamaan aiheuttamansa lennon myöhästymisen. He olivat kyllä terminaalissa ulkomailla, mutta jostain syystä eivät huomioineet koneen lähtöporttia, eivät kuulutuksiakaan heti. Heidän matkatavaransa poistettiin jo koneesta Jostain löytyi Suomea puhuva kuuluttaja ja tämä kuulutus iski matkailijoiden tajuntaan. Kone lähti noin tunnin myöhässä. Matkatavarat tulivat ao. kahden vuorokauden perästä kotiin.
Tuleeko näille matkustajille korvausvelvollisuutta?
Matkustajat aiheuttivat lennon myöhästymisen
12
312
Vastaukset
- TäyttäPuppua
Aloitus on pelkkää puppua ja PROVO.
Mikään ei mitenkään voi täsmätä vuonna 2016.
Mistäköhän tietää matkatavaroiden saapumisesta pari päivää myöhemmin?
Mikäli matkatavarat poistettu lähtöpaikassa ruumasta,ei lentokone odota.
Jos matkatavaroita ollaan jo etsimässä/postamassa ruumasta ja matkustaja tällöin ilmestyy lähtöportille,niin pääsy lennolle on jo evätty,sillä silloin on tehty jo uudet matkustajalistat,koneen painot laskettu uudelleen.
Lentokoneet eivät odota ketään joka istuu lentoasemalla ja unohtaa mennä ajallaan lähtöportille.- 1plus
Niinno, kyllähän kone myöhästyy (joutuu odottamaan) helposti jonkin aikaa, jos matkatavarat joudutaan poistamaan koneesta. Ja jos kone menettää lähtö-slotinsa viive vielä lisääntyy (näin on itselle käynyt Lontoossa, jouduimme odottamaan koneessa yhteensä lähes tunnin).
- On.näitä.tapauksia
1plus kirjoitti:
Niinno, kyllähän kone myöhästyy (joutuu odottamaan) helposti jonkin aikaa, jos matkatavarat joudutaan poistamaan koneesta. Ja jos kone menettää lähtö-slotinsa viive vielä lisääntyy (näin on itselle käynyt Lontoossa, jouduimme odottamaan koneessa yhteensä lähes tunnin).
Samoin kävi 21.4.2014 Malagassa. Yksi kentällä lähtöselvityksen tehnyt nainen ei tullut koneeseen, joten syvällä ruumassa ollut laukku poistettiin. Lähtö myöhästyi 45 min, koska laukkushow oli melkoinen. Liekö löytänyt kentältä ihastuttavan espanjalaisen panomiehen?
- 16plus
1plus kirjoitti:
Niinno, kyllähän kone myöhästyy (joutuu odottamaan) helposti jonkin aikaa, jos matkatavarat joudutaan poistamaan koneesta. Ja jos kone menettää lähtö-slotinsa viive vielä lisääntyy (näin on itselle käynyt Lontoossa, jouduimme odottamaan koneessa yhteensä lähes tunnin).
tosin, aloitus tosiaan taitaa olla feikki - laukut jäävät tuossa tapauksessa kentälle.
- On.hyvinkin.totta
16plus kirjoitti:
tosin, aloitus tosiaan taitaa olla feikki - laukut jäävät tuossa tapauksessa kentälle.
Laukkuja lastataan jo ennen matkustajien siirtymistä koneeseen
- KumpikinJääKyydistä
On.hyvinkin.totta kirjoitti:
Laukkuja lastataan jo ennen matkustajien siirtymistä koneeseen
Jep, mutta jos laukut poistetaan koneesta, kun asiakas "no show" niin se on moro ja laukut jää kentälle.
- lldllmdmsm
Ei tule laskua perästä. Jos matkustajia ei kuulu, koneesta poistetaan mahdolliset matkatavarat ruumasta ja kone lähtee.
Sen sijaan jos kone tekee ylim. välilaskun matkustajan riehumisen takia niin siitä voi lasku tulla.- huolia
Kysymys ei ollut provo. Tapahtui Malagan kentällä n, viikko sitten Laukut oli pakattu koneeseen ja kun matkustajia ei kuulunut ne otettiin pois. Kuulutuksia matkustajista oli tehty useita, viimein se meni heille perille ja saapuivat häpeissään koneeseen. Matkatavaroita ei enää laitettu koneeseen. Ne tulivat parin päivän päästä taksilla kotiovelle. Hyvää palvelua!
- Outoa-todella
Mikä lentoyhtiö toimii noin? Aivan käsittämätöntä ja täysin uskomatonta nykyisten turvamääräysten aikana. Eihän minkään lentoyhtiön pitäisi kuljettaa laukkuja jos asiakas ei ole itse koneessa, paitsi jos kyse on lentoyhtiön omasta virheestä (tuodaanhan laukkuja useinkin eri lennolla kun on käynyt jotain mokia ja eivät ole ehtineet lennolle). Mutta tuossa kuvaamassasi tapauksessa järjetön turvariskit. Tuosta pitäisi tehdä ilmoitus.
- Turvasetä
Outoa-todella kirjoitti:
Mikä lentoyhtiö toimii noin? Aivan käsittämätöntä ja täysin uskomatonta nykyisten turvamääräysten aikana. Eihän minkään lentoyhtiön pitäisi kuljettaa laukkuja jos asiakas ei ole itse koneessa, paitsi jos kyse on lentoyhtiön omasta virheestä (tuodaanhan laukkuja useinkin eri lennolla kun on käynyt jotain mokia ja eivät ole ehtineet lennolle). Mutta tuossa kuvaamassasi tapauksessa järjetön turvariskit. Tuosta pitäisi tehdä ilmoitus.
Järjetön turvariski? Eiköhän ne laukut ole tutkittu ennen lentoa. Hienoa kuitenkin että otit esille turvallisuusuhan, mikään lentoyhtiö ei ole tälläistä uhkaa huomannut aikaisemmin.
- 15plus
Turvasetä kirjoitti:
Järjetön turvariski? Eiköhän ne laukut ole tutkittu ennen lentoa. Hienoa kuitenkin että otit esille turvallisuusuhan, mikään lentoyhtiö ei ole tälläistä uhkaa huomannut aikaisemmin.
Kyllä lentoyhtiöt ovat uhan huomanneet jo vuoden 1988 tapahtumista.
- Kalja.makeaa
Olitko itse se myöhästyjä, koska tiesit tavaroiden tulleen kahden vuorokauden päästä kotiovelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2774722Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452941Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k412911Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061694Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281531- 641471
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222