Valehtelu itselle ja muille.

Hoohoooo

Alkoholisti ei parane koskaan ja on tyhmää sanoa että se on sairaus kun juo. Jokainen alkoholisti on heikko ja itsekäs mieleltään ja omaa narsistitisia piirteitä. Edes toipuva alkoholisti ei pysty enää muuta kun ajattelemaan itseään, minusta kenenkään alkoholistin ei kuulu saada sääliä vaan noissa päihdekuntoutuksissa pitäs saada se alkoholisti ensin miettimään mitä on muille tehnyt. Jokainen alkoholisti perheessä elänyt tietää että alkoholisti ei kärsi , se elää humalaa ja laittaa muut kärsii. Etsii syyt muista, alkoholismi ei ole sairaus joka on juomisesta kiinni vaan se on monen itsekeskeisen ja narsistinen sairaus joka käyttää alkoholismia muita vastaan. Kaikki tietää kuinka alkoholisteja paapotaan kunnissa niin kauan kun henki pihisee. Ne menee katkaisuun, elää yhteiskunnan tuolla ja saa kuntoutus jaksoja ilmsiksi, sit ne mokaa kun näkee napsun. Syyttää taas muita. Alkoholisti ei mieti muita eikä raitistuessan koskaan myönnä vikojaan, sisimmässä ajattelee juominen on muiden syy tai oli. Vähättelee ongelmia ja sitä mielipahaa taloudellista haittaa mitä muille aiheutti. Alkkis ei koskaan myönnä virheitään. Alkkis ei koskaan tule edes raitistuessaan laittamaan muita itsensä edelle. Alkkiksen persoona on minä ite.
Enkä tajua mitä alkkiksen jotka toipuu vaatii muilta mitään esim raittiutta. Eivät ne itsekään muita ajatelleet eikä vaatimalla edelleenkään muita kuin itseään.

15

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisinajattelija420

      sinähän kirjoitat agressiiviseen tyyliin. Tainnut joku järkyttää mielensä alkoholinalaisesta henkilöstä. :/ Ja hmmm. narsisti. sinun ajattelutapasi on nyt jokseenkin yksioikoista. surullista, kun jotkut ovat noin mustavalkoisia näkemyksissään. Ihan näin vinkkinä, alkoholismi on sairaus siinä missä muukin. Eikä kukaan synny alkoholistin leima otsassa tai ryhdy huvikseen alkoholistiksi. Päihteet ovat useinkin tapa turruttaa pahaa sisällä, ja jos on ylitsepääsemättömän vaikeita asioita niin helposti siinä ajautuu riippuvuuteen asti. Useinkaan alkoholismi ei siis ole ihmisen itse aiheuttama vaan yhteiskunnan( kun kyseinen henkilö x ei ole saanut aikanaan tukea, ja tai apua esimerkiksi psyykkisiin sairauksiin ). Kun suurin osa on niin kapea katseisia, että halveksii alkoholisteja ja/ tai huumeiden käyttäjiä, vaikka useinkin tällaiset henkilöt juuri tarvitsisivat, että joku kysyisi esimerkiksi mitä kuuluu tai muuta vastaavaa. Ei kukaan henkilö ole loputon kaivo, jos tulee liikaa draagisia asioita, eikä ole ketään kenelle purkaa, niin usein "lohdun " tuo päihteet. ( päihteet - keskushermostoon vaikuttavat aineet- vaikuttavat aivokemiaan ) Päihteet ovat ikäänkuin portti todellisuudesta( jossa on liikaa tuskaa, ) olotilaan, jossa on asiat hetkellisesti paremmin. ( siitä se riippuvuus useinkin sitten lähtee, kun "toisaalla " on parempi. ) Minun näkemykseni on, että päihderiippuvaiset ovat mukavia ja aivan samanlaisia ihmisiä, kuin kaikki muutkin. Kukin saa vetää mitä haluaa jos se häntä auttaa. Ja kun sanoit, että päihteiden käyttö satuttaa toisia, niin eiköhän se kuitenkin henkilön itsensä elämään ja terveyteen enemmän vaikuta. ( ei se sinun maksasi sielä polta alkoholia :D ) Tässä mielenterveys ja päihdekuntoutujan illan näkemykset.
      Toisin ajattelijat olette vain eriaikakaudelta. peace.

    • Alano

      Alkoholismi ei ole sairaus se on kylläkin mielen heikkous. Hyvin usein näkee että kuntoutuksen ei juurikaan auta kun hoidetaan alkoholisteja sairaina.
      Alholismista "kärsii" kaikki muut paitsi alkoholisti itse henkisellä tasolla.
      Jos alkoholismia hoidettaisiin mielenterveys ongelmaisena ja henkisenä heikkoutena saataisiin parempia tuloksia. Miksi alkoholistit haluavat sääli kohtelua? Miksi heitä pitäisi sääliä? Itsekeskeisiä ovat ja eivät ajattele edes raitistuneena kuin itseään. Alkoholistit jotka raitistu odottaa kuninkaallisten kohtelua ja heidät pitäisi ottaa erityisesti huomioon. Miksi? Eivät he itsekkään alkoholia käyttäneenä ottaneet muita huomioon. Ja painavat kintaalla känniääliön teot sairauden piikkiin.

      • ex-juoppo

        Matti Nykänen uskalsi laskea Homenkollenin isosta mäestä kammottavaan hernerokka-sumuun, jossa näkyvyyttä eteen- ja alaspäin oli ainoastaan 2 metriä. Heti kun hyppyrin nokka ilmestyi näkyviin, täytyi jo ponnistaa - täydelliseen kaiken peittävään sumuun!
        Sinä siis väität, että Matti Nykänen kärsi mielen heikkoudesta? Alkoholisti hän kyllä oli jo tuolloin, mutta ei todellakaan mieleltään heikko.
        Miettisit nyt edes vähän mitä kirjoitat.


      • riittijo

        Ketjun 3 ensimmäistä viestiä on itsepuhelijan annosta. Kiitti, mulle...


    • horroskoppi

      "Useinkaan alkoholismi ei siis ole ihmisen itse aiheuttama vaan yhteiskunnan"

      Monet ovat myös sitä mieltä, että tähtien ja planeettojen asento ihmisen syntymähetkellä vaikuttaa kaikkein eniten alkoholistiksi tulemiseen.

    • 6000-päivää

      Eivät alkoholistin perheenjäsenet ja muut läheiset automaattisesti ole virheettömiä.

      Mitä alkoholisteihin ja heidän käyttäytymiseensä ym. tulee, ainoa heitä yhdistävä seikka on kyvyttömyys hallita alkoholin käyttöä.

      • vanhojasuita

        Ota Jeesus vastaan. Tunnusta syntisi ja raamattua. Muista että paholainen vaanii joka nurkalla ja on valmiina viemään sinut mukanaan. Paholainen vaanii sinua. Älä anna sille yliotetta. Pyhä henki murtaa demoniset kahleet. Et halua enää juoda viinaa. Näet asiat eri tavalla. Koko maailma näyttää erilaiselta. Saat ilon elämääsi. Mutta muista että paha vaanii.


    • vanhojasuita

      Yksinkertainen elämä turvaten Herraan Jeesukseen kristukseen on parempi kuin eläminen jumalattomien tavoin. Sielunvihollinen on aina valmiina viemään heikkoa ihmistä erinäisiin synteihin ja tässä maailmassa jossa saatana eli lucifer joukkoineen jyllää näinä lopun aikoina pitää olla erityisen varovainen ja saatana vaikuttaa monissa ihmisissä eri tavoin esim. Hitler, Stalin, Pol Pot, sitten musiikkimaailmassa syntinen musiikki houkuttaa haureuteen tai väkivaltaan. Saatan riehuu täällä maan päällä mutta hänen aikansa on lyhyt. Pahuus tulee yltymään. Viihteen tarkoitus on saada ihminen paholaisen ansaan ettei ihminen rukoilisi ja turvaisi Jumalaan.

    • 6000-päivää

      Useimpien alkoholismia analysoivien kirjoittajien verrokkiaineisto on yhden henkilön suuruinen.

    • alkkis23vee

      Aika hurjaa tekstiä. Olen itse alkoholisti. Ekat kaljamaistiaiset ja jellonakolat kulauttelin jo niin nuorena, että hädintuskin muistankaan. (Ihan kakarana siis) Rankempi juominen alkoi teininä ja on kausittaista ollut siitä lähtien. Pakoa todellisuudestahan se on.. ainakin mulla. On paha mieli, niin pitää juoda, sitten tulee pahamieli kun on juonut.. sitten pitää taas juoda... jne. Olen itse päättänyt juomisen lopettaa, vasta kuukausi mennyt, vähän reilu. En aijjo enää ottaa tippaakaan, sillä olen sössinyt ihan tarpeeksi niin omaa kun läheistenkin elämää ja raha-asioita.

      • alkkis23vee

        Mulla siis isä alkoholisti. Ja narsistin kyllä tunnen, kun sellaiseen retkahdin teininä... 20 olin kun erottiin. Olen itse mt-ongelmainen. Narsismi on luonnevika, persoonallisuushäiriö, ja hallitsee koko elämän kaikkia osa-alueita. Narsisteista suurella osalla on alkoholiongelma, mutta ei suurella osalla alkoholiongelmaisista ole narsistista häiriötä!

        Narsisti kännissä riidanhaluinen.. väkivaltainen.. moneti otin turpaan tältä känniseltä paskaläjältä.


      • Paaskattoin

    • Onnistunut

      Mulla kanssa hyvin agressiivinen suhtautuminen alkkiksiin...ex aiheutti niin paljon pahaa perheelle että väkisin raivostuu..pelkoa,huolta,surua,häpeää,epätietoisuutta..jätti lapset kun piti hoitaa,mutku juomaan piti lähtee..en ole edelleenkään kuntoutunut traumoistani.vahinko on laitettu nyt kiertämään!

    • tosiällöä

      Sitä ihmettelen, kun muka tietävät kaiken maailman asioista ja muka ovat auttavinaan muita. Kumma kun eivät itse kanna juomiaan kaupasta ja eivät osaa itseään hoitaa.

    • assimies

      Olen alkoholisti. Tarviin joka päivä ryypyn pari. En näe sitä ongelmaksi. Yksin jääminen vaimon kuoltua jouduin maksuhäiriölistalle.
      Kriisikauden aikana sain pakkojuomisen pois kun ruokakin oli sieltä halvimmasta päästä. Markaronia, tonnikalaa perunaa yms.
      Meinasivat viedä omistusasunon minulta. Velkasannerauksen avulla voin pinnistellä vielä taloudellisestikin kuiville.

      Paras joulu 10 vuoteen. Tavallisia jätkän ravitsevia arkiruokia. Töissä joka päivä. Lumettomassa eteläsuomessa nuoren metsänharvennus käy hyvin päinsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe