Porin julkinen hammashuolto, kokemuksia!

Hampilääkärikammoinen

Olen muutama kuukausi sitten muuttanut Poriin ja haluaisin kuulla kokemuksia Porin julkisesta hammashuollosta. Onko ihan nyrpeitä lääkäreitä vai ystävällisiä jotka ottaa myös pelkopotilaat huomioon?

Opiskelijana ei oikeen oo varmaa mennä yksityiselle.. :-(

24

2424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hampilääkärikammoinen

Siis ei ole VARAA mennä yksityiselle :-D

• Anonyymi

Oliko pakko vetää asian vierestä nyt ei ollut kyse varallisuudesta.

• hengissäolen

Minulla on hyviä kokemuksia julkisisista hammaslääkäreistä.
      Olen käynyt Cygneuksen koululla ja myös Pormestariluodossa. Tuoreita kokemuksia ei ole.

• Mjulkku

Mikä on julkinen hammaslääkäri?
      Onko se sellainen jonka verotiedot on julki?

• Anonyymi

Sellainen jonka rikosrekisteri on julkistettu.

• ViikkarinVili

Porissa pääsee aika mukavasti hammaslääkärille. Itselläni halkesi hammas ja menin keskustan hl-asemalle ja kerroin tilanteen. Sain ajan puolen tunnin päähän ja hl Ilves hoiti hampaan pois. Korjattua sitä ei enää saanut. Mutta eipä ole ollut murheita sen jälkeen.

• kirjoitakenttään

Mulla on pelkästään huonoja kokemuksia Cygneuksen koululta, joten sitä en suosittele. Sote mahdollistaa hampurin tilaamisen myös lähikunnista, ainakin Ulvilasta.

• odotetaan

Sote on vielä kaukana.

• tiedoksesi
        odotetaan kirjoitti:

Sote on vielä kaukana.

Ee, siis porilainen voi tilata hammaslääkärin myös Ulvilasta.

• sxxt

Pelkästään hyviä kokemuksia.

• Hampilääkärikammoinen

Ihanaa et tänne on vastailtu! Kiva ettei ihan hirveitä kokemuksia ilmeisesti oo ollu :-D saa toki kertoo vielä lisää kokemuksia!

• Pelkästään hyviä kokemuksia. Käyn myös n. 3-5kk:n välein poistattamasta hammaskiven julkisella ja näppärästi tuntuu hoituvan!

Paikat missä olen käynyt niin on:
      -Keskushammashoitola
      -Winnovalla (ammattikoululla)
      -käppärän ala-aste (muistaakseni)
      -Noormarkussa (ilmeisesti ala-asteella)

• Pekka-P

Keskushammashoitola Puuvillassa hyvää hoitoa olen saanut.
      Pari kertaa olen tarvinnut päivystysajan.Nopeasti olen hoitoon päässyt.

• deonsana

Olen käynny hampaanpoistossa pinkobaarissa. Palvelu pelaa.
      Huutaa vain kerran että morjes baarihomot niin aina lähtee. Viimeksi lähti kaksi kerralla. Etu ja kulmahammas. Eikä maksa mitään.

• säästäminenetusijalla

Puudutettiinko ensin?

• Anonyymi
        säästäminenetusijalla kirjoitti:

Puudutettiinko ensin?

Puudutettiin. Puudute maksetaan etukäteen 13,50 - euroa per lasi. Saa itse määrätä paljonko puuduttaa.

• Rysland

Keskushammashoitolassa puuvillassa lähes kaikki ulkomaalaisia lääkäreitä.

• Kuolasurkku

Ja mitä sitten?? Kyllä he ovat silti kaikki hammaslääkäreitä. Ja päteviä tuntuvat olevan. Itse olen käynyt säännöllisesti kahdella ja molemmat ulkomaalaisia mutta erittäin hyviä.

• Anonyymi
        Kuolasurkku kirjoitti:

Ja mitä sitten?? Kyllä he ovat silti kaikki hammaslääkäreitä. Ja päteviä tuntuvat olevan. Itse olen käynyt säännöllisesti kahdella ja molemmat ulkomaalaisia mutta erittäin hyviä.

Ollaan mekin ulkomaalaisia jos ruotsista katsotaan tai siihen riittää jo vaikka siikainen.

• OsaaAsiansaHyvin

Olen käynyt tällä julkisen puolen hammaslääkärillä Puuvillassa. Ei mitään valitettavaa. Osaa myös rauhoitella minua kun puristan rystyset valkoisina hammaslääkärin penkkiä.

https://www.youtube.com/watch?v=WrKcmhaCqA0

• Anonyymi

Noormarkun hammashoitolassa kaksi vanhaa hirviö naista, kävin siellä eilen hammasta poistattamassa, mutta oli pakko lähteä kesken toimenpiteen, koska eivät osanneet edes puuduttaa oikein. Ikinä enää mene siihen puljuun. Neki kaks harakkaa sais jo jäähä eläkkeelle.

• Anonyymi

Oliks ne ulkomaalaisia.

• Anonyymi

Julkinen puoli Porissa ei tee mitään, vaan repii hampaat pois, ei tule lisää ongelmia! Yksityinen tekee paremmin paikkaushoitoja, mutta osittain on paikka-aineet huonoja ja pohjatyöt surkeita. Monen hampaan joutuu laittaamaan kahdesti, koska ensimmäinen paikkaus on tehty huonosti. Jos julkisen puolen saa tekemään jotain, niin laatu on kohtuullista, sikäli kuin työ ei ole liian vaikea, jolloin taas ehdotetaan hampaan poistoa tai jätetään kokonaan tekemättä mitään. Porissa vallitsee hammaslääkäripula, jota paikataan julkisella puolella juuri valmistuneilla, jotka eivät osaa. Keskushammashoitola, jonka pitäisi tehdä ns. "kerralla kuntoon" projekteja, kieltäytyy säännöllisesti tekemästä mitään ja tutkimukset ovat huonoja, esim. vaikeat reiät ikenissä jää huomaamatta ja hoitamatta. Kaiken kaikkiaan Porissa on vain muutama ammattinsa oikeasti osaava ja myös tekevä hammaslääkäri. Suuri osa joko rahastaa tai tekee todella huonoa jälkeä, tai molempia!

• Anonyymi

Muuten oikein kelpo hoitajia mutta erään suurimman sairaalan ehkä pisin hammaslääkäri on selvästi väärällä alalla hermoilusta päätellen tai sitten on pahanlainen stressi joten pönttö on pahasti pehmennyt kaiken lisäksi esimiesasemassa mutta virka lienee poliittisen nimitysruletin seurausta.Voisi lähteä suosiolla ennenkuin näytetään ovea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      38
      4192
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      45
      3177
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3126
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      485
      2760
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      193
      2014
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1886
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1517
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      41
      1480
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1281
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1232
    Aihe