Hei!
Mahtaisiko joku tietää, mikä on pienikokoisin lemmikiksi myytävä käärme? Olen monille eläimille allerginen ja nyt mietin käärmeen hankkimista, mutta en ole kiinnostunut 1,5-metrisistä käärmeistä vaan haluaisin mahdollisimman ohuen ja lyhyen, mutta en tiedä, onko tarpeeksi pientä olemassakaan... Toivottavasti joku ystävällinen sielu jaksaa vastata :)
Pieni käärme
10
4874
Vastaukset
- Kapakala
Ei ole iso. Ihan mukava hoitaa etc. Suosittelisin silti viljakäärmettä, helppo laji, ja vaikka pituus saattaakin hirvittää, ei käärmeestä tule iso ja paksu kuristaja tavanomaisen kuristajakäärmemielikuvan mukaan.
- Tiivi taavi
Yksi vaihtoehto on nauhavesikäärme!Ei kasva "niin isoksi" kuin viljis ja yhtä helppo hoitaa!!Itelläni kaksi ja poikasia tulossa :)
- nauhis
noin neljä vuotias pippurinen neiti.pistä mailis nii vaihdellaan kuulumisia?
Hei! Minullakin on sukkis. Olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Sävyisä ja helppohoitoinen.
Sain tämän sukkiksen n. vuoden ikäisenä ja se on pian 1½-vuotias. Sinä kerroit, että sinulle on tulossa pieniä sukkiksiä. Minä niin haluaisin hoiviini ihan pienen sukkiksen, kun sellaisesta ei ole omakohtaista kokemusta. Mitä lajia ne ovat; radix tms. Minulla on sellainen minttulakuvärinen. Milloin ne kuoriutuvat? Missäpäin asutte? Ja mitä hintaluokkaa kärmekset ovat? Taisipa tulla kysymys poikineen!
Kiitos!
Voit mailailla suoraankin os. [email protected]- Nimetön
nauhis kirjoitti:
noin neljä vuotias pippurinen neiti.pistä mailis nii vaihdellaan kuulumisia?
Heips!!Onko siun nauhis minkä pituinen!?Kiinnostas tietää kun ei omilla tutuilla ole enkä ole nähnyt täysikasvuista koskaan!Entä onko se suurinpiirtein minkä paksuinen?
- Ageratum
Kuten jo aikaisemmin oli todettu niin pienimmästä päästä nuo sukka- ja vesinauhakäärmeet ovat. Viljakäärme kasvaa hieman isommaksi, mutta kun noiden käärmyleiden kanssa kasvaa samaa matkaa niin eipä ne niin isoilta enään tunnu. Helppohoitoisuuden vuoksi viljis olisikin aivan loistava valinta ensimmäiseksi käärmeeksi.
- salamandra
www.herppi.net
Alan harrastajia ja tietämystä - peikko
miten ois viherkarkeakäärme?
Se on todella pieni ja siro rakenteeltaan, kasvaa noin metrin mittaiseksi. Tietoa saat käärmeestä esim. osoiteessta www.liaani.net - huii.
ajatelin ekaksi ostaa vilja käärmeen,mut ku katoin niittn kokoa nii muutin mieleni ku niist tulee aika isoja kai. kun pelkään isoja käärmitä mut tykkäisin jostain oikeen pienest käärmeest esim:semmosest ku viljakäärme on poikassena
- Mustikka
Ei viljikset niin isoiksi kasva. 1-1,5m voi kuullostaa isolta, mutta ei se todellisuudessa ole. Jos otat viljakäärmepoikasen, niin tuskin alat sitä pelkäämään kun se kasvaa isommaksi. Viljis olisi aloittelijalle paras vaihtoehto. Ja itse olen ainakin tyytyväinen kun käärmeeni kasvoi isoksi, sitä on paljon helpompi käsitellä, kun se ei enää luikahda niin helposti sormien välistä :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar932408Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5711818- 91573
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3978Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64977