Seuraamisen arvoiset eurokolikot

Koirra

Pienimuotoista keräilyharrastusta aloittelemassa olen ja kiinnostaisi tietää noita nimellisarvoaan huomattavasti arvokkaampia eurokolikoita.
Juhlakolikot, suomalainen 2€ vuodelta 2002, espanjalainen 2€ vuodelta 2008, vuoden 2006 2€ lyöntivirhe, jossa Norja ovat kolikoita, jotka tiedän nimellisarvoaan korkeammiksi. Mutta kuinka paljon?

Entä 1999 2€, jossa 9 ummessa? Onko kyseisellä kolikolla arvoa?

Onko kannattavaa alkaa keräämään esim 2015 2€ kolikoita niiden alhaisen lyöntimäärän perusteella.

Vastaukset ja kaikennäköinen apu ja neuvonta kelpaa.

~Teidän, Koirra

4

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoisjuhla

      "suomalainen 2€ vuodelta 2002, espanjalainen 2€ vuodelta 2008, vuoden 2006 2€ lyöntivirhe, jossa Norja ovat kolikoita, jotka tiedän nimellisarvoaan korkeammiksi. Mutta kuinka paljon?"

      Arvo tietysti vaihtelee, mutta virhelyönnit ovat kyllä harvinaisia.

      Suhtautuisin kriittisesti noihin normaalikolikoiden "pieniin lyöntimääriin". Esimerkiksi tuota Suomen 2-euroista on v. 2002 lyöty 1,239 miljoonaa kappaletta, ja v. 2015 kolikkoa 700.000 kpl. Miksi ne olisivat halutumpia kuin 200.000 kpl lyödyt suomalaiset
      - 1-euroiset vv. 2014 ja 2015?
      - 50-senttiset vv. 2014 ja 2015?
      - 20-senttiset v. 2014?
      - 10-senttiset v. 2014?
      - 5-senttiset v. 2015?
      Muitakin alle 500.000 kpl/v. lyötyjä suomalaiskolikoita löytyy lukuisia.

      Minusta on aika selvää, että jos kolikko on ihan tavallinen ja vuoden lyöntimäärä ylittää miljoonan, sen arvonnousun odotteleminen jää tuleville sukupolville. Itse työntäisin peliautomaattiin varsinkin tuon espanjalaisen, jota on lyöty v. 2008 liki 195 miljoonaa kpl eli enemmän kuin minään muuna vuonna. https://www.kolikot.com/eurokolikot/espanja

    • harrastusko

      Itse ostin sede vacante 2005 setin silloin ilmestys vuonna maksoi noin 150€. Nyt Matinmarkka myy hintaan 590€ eli vois kai siitä 400€ saada. Tai sitten "säästää"

    • PUtiikki

      Minulla 10 sentin kolikkoja, jotka on painettu v.1999 ja 2000

    • Brachet

      Hei
      On totta todistus lainan. Minä olen nainen, kolme lasta. Kuoleman jälkeen mieheni, löysin vaikea. Ja monet olivat maksamaan velkojaan ennen tammikuun loppua ja oman yrityksen Start. Kysyin naapurit ja minulla Pankki apua, mutta ihmiset haluavat auttaa itseäni; Putoan Olin vaikeaa. Vastasin muutaman tarjouksia Internetissä ja valmis teen kaksi kertaa huijaaminen. Mutta kiinnittää seuraajani haut, luin todistuksen Kuka Pret naisen rehellisiä ja tosissaan. No otin kosketus tämän naisen, joka auttoi minua 60.000€ lainaa. O sait taata, että minä valmis ja Dernière viikon ansiosta nämä rahat, maksaa Voisiko s laskuni. On totta, mitä olen luvannut maksaa rahaa ja maksaa paljon Que Muu roistoja. Jos tehdä, olisi Pret ja neuvoja ohjaa v tämän naisen ja et Will Decu. Siellä Sähköpostiosoitteesi On: [email protected] OR [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe