W123 parhaiten suunniteltu auto

W123Paras

W123 on todettu 1900-luvun parhaiten suunnitelluksi autoksi. Edelleen eräs parhaita autoja mitä on. Onneksi vieläkin hyviä W123 Mersuja löytyy esim. Nettiautosta.

45

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eemelinen_

      Niinkö? Sinäkö totesit tämmöisen asian? -Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Aika kultaa muistot, näinhän se tuppaa olemaan. Todellisuudessa noilla monen vuosikymmenen takaisilla vanhoilla autoilla ei ole mitään jakoa tämän päivän vastaavan segmentin autojen suhteen. -Ne olivat hyviä siihen maailman aikaan.

      • yhäPärjää

        Kyllä ykskakskolmonen vielä hakkaa liki kaikki jaappaninsohlot


    • työtönjmlatvala

      Itse asiassa W124 / W201 on vielä parempia...

    • W123Paras

      MSN Autot osiossa asiasta kerottiin.

    • Marsu12345

      Ei kai kukaan voi tosisaan kaivata tuollaista hidasta nokivasaaraa? Onhan mersut kehittyneet isoinloikkauksin tuosta käristimestä.

      • laadunIkoni

        123-mallin Mekeä sai mittavalla moottorivalikoimalla. 280-e-kone oli mainio ja yhäkin sivistrynyt ja kulkevainen laite. Eikä dieseleissäkään ollut moitteen sijaa. Paitsi kateellisille.


      • Marsu123456
        laadunIkoni kirjoitti:

        123-mallin Mekeä sai mittavalla moottorivalikoimalla. 280-e-kone oli mainio ja yhäkin sivistrynyt ja kulkevainen laite. Eikä dieseleissäkään ollut moitteen sijaa. Paitsi kateellisille.

        Suurin osa 123 malleista oli noita D200-D220 öljypolttimoita, eikä suinkaan mitään E230...280 malleja. Verratkaapa D200 W123 mallin tehoja nykyisen 200CDI:n W213 tehoihin.


      • fgnihbsi
        Marsu123456 kirjoitti:

        Suurin osa 123 malleista oli noita D200-D220 öljypolttimoita, eikä suinkaan mitään E230...280 malleja. Verratkaapa D200 W123 mallin tehoja nykyisen 200CDI:n W213 tehoihin.

        sulla nyt joteskin sellanen logiikka, että ei niitä bensamalleja ollut olemassakaan kun oli kerran dieseleitäkin ???

        minä kyllä olen onnistunut ajamaan bensamersuilla kanssa. - on ja oli niitä olemassa


    • Mercedesisti

      W123 on edelleen yhtä suorituskykyinen esim. 2,3 litraisella bensakoneella (230E) kuin uudetkin autot, n. 10 sekuntia nollasta sataan ja huom. auto painaa vain 1360kg eli teho - painosuhde on jopa parempi kuin monissa uusissa autoissa peruskoneilla. Huippunopeus esim. vm. 1980 W123 230E:lla on yli 200km/h eli ihan ripeä se on edelleen ja vaikka Saksassa voi käydä. Ruoste vaivaa monia vanhoja yksilöitä, mutta ruostevaurioiden korjauttaminen pikkupajoilla on halpaa lystiä verrattuna uusien autojen tekniikkavikoihin, joissa palaa äkkiä W123 hinta jos ja kun pitää korjata että auto edes kulkee. W123 300 diesel esim. on pomminvarmaa tekniikkaa ja hyvin vähävikaista, ajaa vaikka miljoona kilometriä ja ajetaankin. Ajettavuus mainio ja hyvin mukavaa kyytiä automaattina ajellessa. Täytyy vain osata etsiä hyvä yksilö että saa hyvän kun alkavat käydä vähän harvinaisiksi jo. Edelleen eräs onnistuneimpia ja parhaita automalleja ja Mercedeksen eräänlainen "kruununjalokivi", W124 ja W201 ovat autoja jo tuulitunneleiden ajalta ja "muovisempia" kuin W123.

    • Unohdit_isoveljen

      eli W126:n. S-sarja on tehty vielä paremmista tarpeista ja jämäkämmin vaikka jotkut osat käyvät molempiin. S-sarjan moottorithan alkoivat vasta siitä mihin W123 loppui.

      • molemmissa kopisssa sama 280e moottori jopa kaasareilla sama kone oli.


    • Mercedesisti

      Totta, W126 on tietysti S-Mersuna vielä parempi ja pitkälle samoin periaattein toteutettu kuin W123. W123 on vain tietynlaisessa eritysasemassa kun kyseessä on "tavallinen" Mersu joka vastaa mallina nykyisiä perusmersuja eli esim. E-sarjaa. Toki S-Mersu ja esim. SL ovat omaa luokkaansa. W126 on todella upea ja sekin kohtuurahalla ostettavissa. Tällaisia autoja ei tehdä enää, ikävä kyllä.

      • paras mese malli on w140 sen jälkeen ovat muovia sun muuta höpö höpö juttuja.ja tienki k770 mutta niitähän ei saa oikeestaan rahallakaan.


    • mannemersut

      Samaa mieltä: mannemersu paras mersu.

    • YK-käivärä

      Ajoin W123 300D:llä 424 tkm. Sen ostaessani kilometrejä mittarissa oli 51 tkm. Vesipumppu meni uusiksi kolme kertaa, 150 tkm välein, ja taka-akselin tasauspyörästö piti uusia 350 tkm paikkeilla kun se oli kulunut väljäksi.

      • olikokoukkuuuuu

        Oliko autossa vetokoukku?

        123-mersuista kulkee sellainen juoru, että vaikka autolla oli hyvä vetää perävaunuja, sitä ei ollut varsinaisesti sellaiseen tarkoitettu. Perän ikä lyheni, jos veteli esim. asuntovaunua. Muutoin perä ja vetarit kesti 500tkm ja yli metelöimättä.


    • kömpelo123

      ihan tavallinen auto oli 123,,, monta kpl oli niitä, ja kilometrit syö mersua, niin kuin syö ladaa.
      - ruoste oli ongelma. jne..
      - Nykyään on hankala löytää uusista autoista yksinkertaista perus kinneriä.
      - uudet on huolto toimintaa ja vara-osa myyntiä varten suunniteltu,,,, paljon heikkoja osia, jne..
      - silti uusilla ajaa pienellä kulutuksella, ja vanha 123 vei lientä, bensaa tai diissliä, aika paljo..

      • haikeinmielin

        <<vanha 123 vei lientä, bensaa tai diissliä, aika paljo.. <<

        Kokoonsa ja painoonsa nähden kuten aikalaisensa. Vähemmän kuluttavat kilpailijansa yleensä risasivat sen verran taajaan, että hypoteettinen hyöty kulutuksessa kääntyi moninkertaiseksi tappioksi.

        Kyllä 123-Meke oli kulkupeli vailla vertaa.


      • stri75unbhvywg5y
        haikeinmielin kirjoitti:

        <<vanha 123 vei lientä, bensaa tai diissliä, aika paljo.. <<

        Kokoonsa ja painoonsa nähden kuten aikalaisensa. Vähemmän kuluttavat kilpailijansa yleensä risasivat sen verran taajaan, että hypoteettinen hyöty kulutuksessa kääntyi moninkertaiseksi tappioksi.

        Kyllä 123-Meke oli kulkupeli vailla vertaa.

        aika moni kilpailija-d oli koneen puolesta ajettu selväks jo siinä 15-200tkm. mersu kesti moninkertasesti


      • korjausjwkgtnjwh
        stri75unbhvywg5y kirjoitti:

        aika moni kilpailija-d oli koneen puolesta ajettu selväks jo siinä 15-200tkm. mersu kesti moninkertasesti

        piti olla 150-200tkm


    • ptruu_polle_polle

      Joopa joo. Ja sitä ennen ajeltiin hevosilla.

      • turhatoivoljkhfxeh

        joo muttei niinkän enää. voit riisua satulan


    • Ollil1

      Täytyy olla henkisesti jotenki epätasapainossa tai mentaalisesti ysäriluvulle pysähtynyt kun haikailee w123 perään. Autonhan on heikkokorinen, epätaloudellinen, saastuttava, tehoton, kehno ajoominaisuuksiltaan ym. Ja rumakin vielä mutta annetaan siitä synninpäästö koska on ysäriä.

      • työtönjmlatvala

        Ehkä W123 EI OLE ysäriä...


    • Ollil1

      Kasaria sitten, joka tapauksessa kymmeniä vuosia vanha suunnittelua. Autot pysyi mennä vuosikymmeninä tekniikaltaan liki samanlaisina vuosikymmeniä. 60 luvun ja 80 luvun mersuissakin suunnilleen vain korinmalli muuttui. Vasta seuraavaan malliin w124 ( on ysäriä) tuli uudet turvallisuus varusteet, ABS, turvatyynyt yms.
      Minusta koko premiumluokan käsite on kokenut inflaation. Nyt kun peruslaatu on jo itsestäänselvää premiumluokan status tulisi ansaita joka mallisarjaan uudelleen, uusia innovaatioita esitellen. Nythän se on saavutettu etu joka liitetään merkkiin mikä on väärin.

      • kaiholla

        123-Mersu oli hieno peli.


      • tähti_nen

        "Kasaria sitten, joka tapauksessa kymmeniä vuosia vanha suunnittelua. ..... Vasta seuraavaan malliin w124 (on ysäriä)"

        W123 tuli markkinoille 1976 eli suunniteltu noin 1974-1975.
        W124 tuli markkinoille 1984.

        Harvat sen aikaiset autot ovat edelleen liikenteessä merkittävässä määrin W123 lisäksi. Mieleen tulee oikeastaan vain Volvon 240-sarja.


    • spiridakos

      Ei se pelkkä suunnittelu riitä - olisi pitänyt rakentaakin hyvin...

    • Mersa1234567890

      W123 oli muuten ensinmäinen Mersu, jossa ovet olivat puhkilahot listojen alta jo kaksivuotiaassa autossa ja lokasuojat peholahoja. Seurasin kahden tuollaisen omistajan 240D ja 300D helvettiä muutaman vuoden. Ruotsista tultiin uuden Mersan kanssa ja 2 vuotta puhkilaho. Ihmetelen , että yhtään on vielä jäljellä?

      • valepökki

        Valehtelusi on naurettavaa


      • sitkeähenkinen

        https://www.youtube.com/watch?v=U9FCzlIuIUA
        ”(1,2 million km = 770000 miles)

        These are in my opinion the best cars ever made, they run forever. This one used to be a taxi and is pretty worn out, but engine and tranny is all original as far as I know, and has never had any major rebuilds or repairs.”

        Vaikea päästä lähemmäksi ikiliikkujaa kuin Mersun 123-sarjan dieselit.


      • maantietäTakana
        sitkeähenkinen kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=U9FCzlIuIUA
        ”(1,2 million km = 770000 miles)

        These are in my opinion the best cars ever made, they run forever. This one used to be a taxi and is pretty worn out, but engine and tranny is all original as far as I know, and has never had any major rebuilds or repairs.”

        Vaikea päästä lähemmäksi ikiliikkujaa kuin Mersun 123-sarjan dieselit.

        Ennenaikaan oli uutinen, jos mikä hyvänsä henkilöauto saavutti miljoonan kilometrin rajapyykin. Moni mersu saavutti, muissa merkeissä oli harvinaisempaa...

        Nykyään mersuissa alkaa olla jo uutisen taso sitä, että on saavutettu 2 miljoonan kilometrin raja. Niitäkin on maailmalla jonkin verran, tiedossa.

        Tuossa linkissä tietoa muutamasta paljon ajetusta Mersusta.



        https://highmileclub.wordpress.com/tag/mercedes/


    • oikeamersumies

      Joku olikin kirjoittanut mersusta tuolla ylempänä.

      "Ollil1"

      Et tosiaan tunne mersuja ,kuhan vaan musta tuntuu juttuja menit laukomaan.

      Mersulla oli ensimmäisenä abs jarrut 1978 vuonna.

      Lisäksi koko auto muutui 1985 w123 vaihtui rinnakain w124 koriseen 1985 ,ero oli draammattisen suuri.(mitään samaa ei ole).No tähti keulalla muuta ei ole.

      Että se sinun tiedoista.

      1980 luvun lopussa oli minunkin mersussa w 124 nämä varusteet,lueppa nyt tarkkaan.

      -Katalysaattori

      -lämpiävät peilit automaattisesti.

      -häikäisy peilisessä/tummenivat automaattisesti itsestään,myös taustapeili.

      -saattovalot kaikkien ovien alla

      -sähköinen anteeni

      -automaattilaatikko

      -malli sedan/ ja hydraulinen tason säädin/jos edes tiedät mikä se on?

      -abs jarrut
      -kitkalukko
      -pissapojanlämmitin säiliössä
      -kattoluukku sähköinen

      -ilmastointi
      -huurteenpoistojärjestelmä

      -lämmönsäätimet molemmille myös kaksitoimiset istuin lämmittimet.
      -Sisätilan lämmöntunnistimet molemmille kuskille ja apukuskille oma.

      -jäähdytetyt levyjarrut

      -kojetaulusta napilla takaniskat tuet alas.
      -etuvalojen säädöt/korkeus ja lasku

      -jalopuusarja kaikkialla

      -kuutos kone bensa ja noin 190 hv.

      Mielettömän hyvä ajaa 180km-200km tunnissa ajoin usein autolla 235 tunnissa.

      Kun vertasin tuolloin lexuksen 4.2 litran koneisen kyytiin niin vaihtoa ei tapahtunut tuolloin vaan matka jatkui mersulla,koneen olessa täysin alkuperäinen vielä 510 000km kohdalla.

      Sisusta oli kuin uusi vielä noilla kilometreillä,kuskin istuimen kulmassa ei ollut pienintäkään nirhamaa vielä noissakaan kilometreissä.

      Joten kyseessä oli varmasti vielä tänäkin päivänä auto joka on parempi kuin useimmat uudet autot.

    • Ollil1

      "Joten kyseessä oli varmasti vielä tänäkin päivänä auto joka on parempi kuin useimmat uudet autot"
      Et oo tainnut uusia paljoa kokeilla kun noin paksun väitteen heität, mutta sen ymmärtää koska oot mersuihin uskova. Itselläni ei oo yhteenkään merkkiin kehittynyt tunnesidettä ja niinpä mulla on myös vertailupohjaa monista merkeistä, myös premiumeista. Sitäpaitsi sanoin aiemmin että mersu, kuten muutkin autot pysyivät 60-luvulta 80 luvun alkuun melko samanlaisina, se oli autojen kehittymisen suhteen aika pysäyhtynyttä aikaa.

      • HyviäMeket

        Wanhakin Meke pöllyttää useimmat uudet autot. Se tilanne on pysynyt samana ainakin 60-luvulta alkaen, mitä tiedän. Olen ajanut liki kaikilla automerkeillä ja keskeisimmillä malleilla. Ja yhäkin otan mielelläni tyypit.

        Monia muitakin autoja olen omistanut kun ei ole aina Mekeltä löytynyt sopivaa mallia, esmes avolavaa. Mutta Mekeen on tullut palattua, uudestaan uudestaan


      • Ollil1

        Ps. Tiedän kyllä mikä on se hydraulinen tasonsäätö, se oli ennen kai vakiona farkkumersuissa takapäätä säätämässä. Ei se mikään erikoisuus ole eikä ollut edes silloin, ainakin 500 sarjan farkkubemereissa oli vastaava. Muutoinkin tuo yksityiskohtainen listasi varusteista on hassu koska ne on paljolti ihan vakioita nykyään. V6 bensarosvo on jo niin historiaa että sillä ei parane elvistellä. Sen sijaan listasta uupuu tärkeämpiä auton turvallisuuteen ja ajettavuuteen vaikuttavia varusteita kuten ajovalauden hallinta.
        En väitä että mersut olis huonoja autoja. Uudemmat c- mallit alkaa olla ajettavuudeltaankin kunnossa, rattia ei enään tarvitse itse kääntää keskiasentoon kun palauttaminen oli ennen niin kehnoa.


      • eemelinen_
        Ollil1 kirjoitti:

        Ps. Tiedän kyllä mikä on se hydraulinen tasonsäätö, se oli ennen kai vakiona farkkumersuissa takapäätä säätämässä. Ei se mikään erikoisuus ole eikä ollut edes silloin, ainakin 500 sarjan farkkubemereissa oli vastaava. Muutoinkin tuo yksityiskohtainen listasi varusteista on hassu koska ne on paljolti ihan vakioita nykyään. V6 bensarosvo on jo niin historiaa että sillä ei parane elvistellä. Sen sijaan listasta uupuu tärkeämpiä auton turvallisuuteen ja ajettavuuteen vaikuttavia varusteita kuten ajovalauden hallinta.
        En väitä että mersut olis huonoja autoja. Uudemmat c- mallit alkaa olla ajettavuudeltaankin kunnossa, rattia ei enään tarvitse itse kääntää keskiasentoon kun palauttaminen oli ennen niin kehnoa.

        Noin sanoo mies, jolla ei ole kunnolla kokemusta Mesellä ajosta ja ohjauksesta. Esim. omassa e-mallin w212 koppasessa ohjaus antaa hyvän vasteen, kulkee suoraan, ettei koko ajan tarvii paimentaa ja mikä hyvää, ei kampea jatkuvasti kuskia vastaan niinkuin jotkut nyky-autot tekevät. -Ihminen on kädellinen imettäväinen selkärankainen otus, joten ei sen ratin oikaisu pitäisi olla mikään ongelma.


    • oikeamersumies

      "Tiedän kyllä mikä on se hydraulinen tasonsäätö, se oli ennen kai vakiona farkkumersuissa takapäätä säätämässä. Ei se mikään erikoisuus ole eikä ollut edes silloin"

      Eli et tosiaan tunne mersuja.

      Minä nimen omaan mainitsin sedanin joka on w 124 on harvinaisempi yhdistelmä,en ole kenelläkään milloinkaan kuulu tai nähnyt.

      Tuo onnistunut järjestelmä oli vastaavan tyylinen myös w 123 korisissa.

      Samoin kuin vielä 210 sarjasissa väyrys farkuissa 2003 vuoden ajan jolloin samalla aloitettiin rinnakkain myymään 211 sarjaa .Tuossa oli sitten ihan eri järjestelmä ja halutessaan sen sai 211 sarjassa eteen myös.

      500 sarjan farkkua bemaria älä edes vertaa tuohon,nyt puhutaan eri maailmasta,minulla oli hupiautona toissa kesänä E39 bmw 523 ! farmari kaikilla mausteilla , vuosimallia 2000 sillä uudemmalla koneella,jos sinä edes tiedät autoista tai noista yleensäkään mitään.

      Mitä sinä kuvittelet ja höpötät sielä?

      Ensinnäkin kotos koneen ostaja ei laske kirjaa kulutuksesta tuohon aikaan varsinkaan,ja oliko sinsta paljon kun ajoin tuohon aikaan 70000km vuodessa tuolla autolla kulutuksen olessa noin 9l sadalla ja vauhti oli sellainen että heikompaa oikeasti hirvittäs,siis moottori tielä aina hämeenlinna -helsinki väli yli 160km tunnissa ja silti kulutus oli tuota tarkemmin aina 9.2l sadalla.

      Se ei ole paljon kun vauhtia on ja kaupunkia seassa ja automaattilaatikko.

      Ja kun sinä et tiedä tuosta renkaiden kääntymisestä eli ohjauksesta.

      Se on mersumiesten tavara merkki,sen ei pidäkkään palauttaa täydellisesti,nyky mersu ei ole se mersu joka luotiin ja jolla tehtiin oikea alkuperäinen maine,nämä ei ole sitä.

      Minä uskallan väittää vieläkin vuoden 1989 mallin ennen niitä leveitä listoja kyljissä, 300 E bensa automaattilaatikolla on ja noilla yllämainituilla mausteilla on niin hirmuinen auto ettet sinä uusista saa vastaavaa kuin turvallisuuden puitteissa,jos taas 124 korisilla mentäs uudempiin on airbäkit sun muut .


      Luuletko etten ole useilla merkeillä ajanut,tai omistanut?

      Uudet autot ei kestä sen tietää kaikki,mutta varustelut on vanhoissa niuhompia mutta kestävimpiä kun oikeasti ajetaan tosin korit oli lahoavia .Paitsi tuo 300E joka oli kuin uusi vielä yli puolessa miljoonassa ,sen myynti sattui niin vuonna 2000 että ......

      Olin tankilla käymässä tuolla hämessä, eräs ukkeli alkoi ihastelemaan mersua ja kappas kertoi halunneensa juuri tuolaisen,no piruuttani sanoin siinä se sitten on.

      Otti puh numeron ja kertoi tulevansa meille kahden tunnin päästä,näin kävi hän todella tuli kahden tunnin päästä vaimoineen ,eikä edes koe ajanut autoa vaan löi rahat tiskiin ,noita rahamiehiä ei ole joka nurkalla nykyään,kyseessä oli viikon loppu ja autoa ei saanut ihan muutamalla tonnilla.


      Kerrotakoon sinulle vielä se ettei mersu ole hyvä ajaa niiden mielestä jotka eivät tunne mersua,noita paljon muita jotka on pääsääntöisesti parempia mutta kuka tai mikä oli tuohon aikaan parempi kuivalla asvaltilla kuin bensa mersu ,ei niitä paljoa ole koska vertasin matka autona 4.2 koneella olevaan lexukseen mutta se oli rimpula kun pukkasin 180km tunnissa helsingissä hämeentiellä.



      Mitähän sinä kuvittelet noista kulutuksista yleensäkkään,se pitää ajella dieselillä jos siltä tuntuu.

      Nytkin minä ajan c sarjan mersulla farkulla jossa mittari lukema on jo 650000km muttei se todellakaan pärjää millekkään bensa meselle 300E ei sinne päinkään.

      E sarjan mersu oli tuota ennen 270 cdi farmari ,silläkin tykitin teillä 200km muttei voi verrata tuohon 124 E 300 ,ei ei ei ,bemarikin oli niin että 160km oli ihan riittävä vauhti sen jälkeen 500 bmw ominaisuudet ei olleet mersun luokkaa.

      Sun pitää omistaa paljon autoja että sä voit todentaa itse kaiken.

      Minulla niitä voi olla 3 mekin pihassa ajossa yhtäaikaa.

      Vaikka on kaikki tyynyt ja liukaankelin järjestelmät ja kaikki mausteet webastoa myöten niin ei ole laatu sinne päinkään enään.

      • Ollil1

        Ei tähän millään runomitalla tarvi kirjoitella.

        " ja kun sinä et tiedä tuosta renkaiden kääntymisestä eli ohjauksesta.

        Se on mersumiesten tavara merkki,sen ei pidäkkään palauttaa täydellisesti,nyky mersu ei ole se mersu joka luotiin ja jolla tehtiin oikea alkuperäinen maine,nämä ei ole sitä"
        Niinkö, mersussa viatkin siis käännetään tavaramerkiksi? Mä en lähde tämän enempää tähän tinkaamaan. Mielipiteet kun on jokaisella omanlaisensa.


      • Opelixit

        Mitä sä vouhotat, hämeentiellä 160kmh ja muuta pöhköä. Ootko kännissä vai muissa kampoissa. Kortti pois tollasilta jos sitä enää onkaan.


    • tähti_nen

      "Kasaria sitten, joka tapauksessa kymmeniä vuosia vanha suunnittelua. ..... Vasta seuraavaan malliin w124 (on ysäriä)"

      W123 tuli markkinoille 1976 eli suunniteltu noin 1974-1975.
      W124 tuli markkinoille 1984.

      Harvat sen aikaiset autot ovat edelleen liikenteessä merkittävässä määrin W123 lisäksi. Mieleen tulee oikeastaan vain Volvon 240-sarja.

    • oikeamersumies

      Joo tuo volvo oli hyvä ,silloin kun se oli vielä takaveto.

      Volvoja minulla on ollut 5 kpl ja huonoin niistä oli 245 volkkarin dieselillä.
      Volvon v 70 farkku d5 oli sitten hieman pettynys sen huolettavuuden osalta ja aina ne blimblom äänet ärsyttivät,muuten autot oli hyviä ajella .

      Vai ei runomitalla tarvii kirjoitella,voi sinua,minä en edes tienyt kirjoittavani runoja,no kai se todellisuus sitten sinuun sattui kun kerran mersu osastolla kieltelet kirjoitukset mersumiehiltä.


      "Niinkö, mersussa viatkin siis käännetään tavaramerkiksi? Mä en lähde tämän enempää tähän tinkaamaan"

      Elä lähekkään, koska kyseessä ei ole vika,vaan mersujen ominaisuus joka kuuluukin olla noissa tarkoituksella,siis nythän mennään aikaan kun ohjaus oli simpukka ohjaus.

      Vielä 1995 oli tuo käytössä vasta E sarja 210 1995 otti ensimmäisenä käyttöön hammastangon joten siinäkin tuli muutos ja edelleen se oli tahmea.

      Nämä ei ole kato mielipide kysymyksiä eikä vikoja vaan auton todellisia ominaisuuksia.

      Oli se w123 korinen minullakin melkoinen auto,oikein rupiinin ferrarin punainen vuodelta 1980 240d ,oli hyvin liukas liikkeinen tuohon aikaan,puolella kaasulla otti 6500 kierosta .

      Myös eräs w124 korinen oli 200d jolla sai päästää 185 km tunnissa,oli siinä ihmettely kun 200 d mennä pölähtää tiellä niin että heilahtaa.

      Kyllä tuossa meillä audikin kävi mutta se vaan kävi ,siitä ei ole ajajien autoksi.

    • nimmerkkk

      Eikös kyse ollut "Suunnittelusta " eli miten pystyy huoltaa miten kestää yms ei esim Kulutuksista jne koska ne aina tottakit kehittyy , mutta nykyään suunnitellaan autoja niinkin että pitää purkaa puoliautoa lampunvaihtamiseksi ja aikoinaan autolehdessä juttua Mesusta miten hyvin kaikki ruuvit yms saa irroitettua vanhastakin autosta se on sitä suunnittelua.

      • oikeamersumies

        kyllä juuri niin,nykyiset härpäkkeet on hirveitä laitatettavia.

        Minulla oli tuossa kunnia saada ajaa w 123 korista 1970 luvun loppupään autoa kone oli 200d ja auto oli maalattu ,hieno oli,mittarissa oli noin 980000km ja kun uratielle pääsin niin voi että levisi hymy,auto oli niin pirun hyvä ajaa että ihmettelin oikein.

        Järkyttävän laivamainen ja kuin juna.


    • Mercedesisti

      On autoja, on hienoja autoja. Niin, ja sitten on myös Mercedes-Benz...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6139
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      521
      3719
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3560
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2774
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 284
      2194
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1583
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe