Onko kenelläkään ollut näitä kumpaakin? MInulla on oireina yöhikoilut ja päiväpalelut. Lisäksi pala kurkussa, väsymys, nivelkivut ja hengästyminen. Diagnoosina on nyt sentraalinen kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkärin pääsen noin viikon päästä, lääkityksen aloittamiseksi jne. Mutta minulla tulee myös näitä hikoilu/tykytys/verenpaineen nousu -kohtauksia. Voivatko ne kuulua kilpirauhasongelmiin? Vai olisiko kyseessä feokromosytooma? Minulta mitattiin katekoliamiinit toukokuussa eikä niissä ollut huomautettavaa, ei myöskään kortisoliarvoissa. Mutta antavatko ne varman tiedon? Sairastan myös palleatyrän aiheuttamaa refluksiaa ja refluksilääkkeen sivuvaikutuksina voi esiintyä sykkeen nousua ja hikoilua. Onko kenellään näistä kokemuksia? Ikävää olla koko ajan väsynyt ja lisänä nämä huonon olon tuntemukset.
Feokromosytooma ja kilpirauhanen
1
472
Vastaukset
- pseudoF
Feokromosytooman tyyppiset oireet voivat johtua myös autonomisen hermoston yliherkkyydestä, täällä ketjussa siitä:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/5379457/autonominen-hermosto
Olen lukenut että feokromosytooma pitäisi diagnosoida silloin, kun kohtaus on päällä ja katekoliamiinit koholla. Väliaikoina ei taida olla. F taitaa kuitenkin olla aika harvinainen. Yleisempää lienee ns. pseudofeokromosytooma eli oireet samat, mutta syy ei ole kasvainperäinen. Ehkä se on vähän sama kuin tuo hermoston herkkyys.
Itsellä ollut noita F-oireita, lisäksi on kilpparin vajis ja lievä hyperaldosteronismi. Katekoliamiinit mitattu oireilun aikana, eikä mennyt yli viitteiden eli ei kai sitten sitä vaan autonomisen hermoston yliherkkyyttä. Homeasunnossa asuin monta vuotta. Ehkä silläkin oli jotain tekemistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642