Ilmeisesti käytetään jokintyyppistä villaa kiukaan piipun ympärillä kun se työnnetään hormin aukkoon, vai miten on?
Miten hormin ja kiukaanpiipun liitos kuuluu tehdä?
4
15637
Vastaukset
- villaisella
Kai siinä pitäisi käyttää kovaa villaa, palosuojavillaa. Se on kyllä aika kallista. Jos aukko on väljä, päästää villa paljon ilmaa läpi. Yleensä laitan tavallista villaa ja muuraan muurauslaastilla villan jälkeen muutaman sentin laastikerroksen, jos liitoskohtaan pääsee käsiksi. Sitten on tiivis ainakin niin kauan kuin laasti pysyy kiinni.
- oogigigg
Kiukaan mukana tuli 30cm liitosputki jonka tökkäsin hormin reikään niin että ylettyy tiilen sisälle
En käytä mitään villaa välissä, hyvin on toiminut 30v
Tosin 3 s kuias on menossa- palonkest
hyvin toimii joo. Mitä nyt se, että tiivistämätön hormiliitäntä vetää pahimmassa tapauksessa hormivedolla koko ajan saunasta ilmaa hormiliitoksen kautta harakoille. Kiukaalta nousevaa lämmintä ilmaa..
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwjLjouBk8vQAhUJ3CwKHdTvD3UQjBwIBA&url=http://www.domusclassica.fi/image_view.php?name=1/laajakuva_Tiivistenaru,-lammonkestava-719-010-1-1.jpg&psig=AFQjCNFyY8BVoywc4F3Z53lRZMzRWDEAMQ&ust=1480412107904454
jokaisesta rautakaupasta saa punottua lämmönkestävää tiivistenauhaa eri vahvuuksilla joilla hormiliitos tiivistetään. Kaulus hormiliitoksessa parempi mutta noin
- ssauna
Siirsin kiuasta ja uuden reiän aukosta tuli hieman liian iso vanhaan hormiin, sihtasin putken irti tiilistä ja tiivistin reunat parocin tavallisella kivivillalla tiukkaan survoen.
Hyvin toimii, eikä päästänyt myrskyllä testissä savuja sisälle, luukusta tuli sitten senkin edestä hetkittäin. Kiukaan lämmetessä savu veti jo ulospäin.
Pata ollut samanlaisella liitoksella kymmeniä vuosia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2342567Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka92138Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3221878- 1031629
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois841525Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001240- 671190
- 251121
- 501073
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731016