Audi A4 1.8T 2004 omat viat ja ratkaisut

B6Audi

Tosissaan audissani ollut useampi hankala vika minkä etsimiseen ja korjailuun mennyt aikaa ja rahaa joten ajattelin kertoa niistä jospa joku säästäisi roposen tälleen.. Audilla on ajettu 170tkm ja ärsyttää kun korjaamo etsii itse vikoja mikä tuntiveloituksena maksaa aivan liikaa. Siksi tässä muutama pikaselitys mikä itselle ollut ratkaisuna kyseisiin ongelmiin.

Lämpötilamittari ei toiminut
- Vaihdettiin termostaatti, lämpötila anturi yms, kunnes kolmas korjaamo vasta sai tietää että kannessa on erillinen lämpöanturi vielä lisäksi joka vaihdettiin sitten. Toisinsanoen 1000e remppa yhden anturin takia kun kukaan ei siitä tiennyt.

Päästi kaasun pois auto sammui
-Takaisinisku venttiili oli sanonut itsensä irti

Valutti jäähdytysnestettä parkkipaikalle
- Jäähdytysnesteen kiertolaippa moottorin takaa oli haljennut

Tehot hävisivät ja moottorivalo syttyi
-By-pass venttiili oli jumittunut

Vikavalo rupesi vilkkumaan ja tehot hävisi ja auto tärryytti
-Menossa huomenna korjaamolle ilmeisesti sytytyshäiriöitä sylintereissä

13

3913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nakunaku

Mahoton pommi sehän on, dieselinä kestävämpi!

• öpol8kiujyh

Kaiki nuo mainitut viat ovat kyllä niin perusviat mitä suinkin voi 1,8T:ssä olla eli olisivat hetkessä selvinneet jos asiantuntevalle korjaamolle olisi viety, omatoimiseen korjailuun tietoa noista löytyy netistäkin -tältä pastalta tosin ei kannata mitään katsella täällä kun on pääosin vain kateellisia rutinohvi kuskeja päivystämässä.

Mitähän järkeä puolaviankaan takia on autoa korjaamolle viedä ja maksaa hommasta jonka tekee itsekin hetkessä.

• B6Audi

Juu tämä olikin ratkaisu hain motonetista puolat ja tulpat, juuri menossa vaihtamaan itse.

• B6Audi

Olihan siin aikoinaan sellainenkin että luistonesto lähti itsekseen pois.. Tuolloin nettiä selatessa selvisi että vikana oli lisäjarruvalo katkaisin polkimien luona.

• AudiFSI

"Kiertolaippa", tuo virallinen nimike lienee Vesilaippa ja O-rengas tiiviste. Ne kannattaa vaihtaa molemmat kerralla, vakiovika 150-250 tkm ajetuissa koneissa koosta riippunatta (1.6...2.0FSI jne). Tuo muovinen laippa haurastuu kuten O-rengaskin. Hinta on halpa, O-rengas n. 3 euroa, laippa n 30 euroa, työ ammattimieheltä hoituu tunnissa.

• öpol8kiujyh

On aika ahtaassa välissä tuo laippa ainakin A4 B6 1,8T:ssä että teeseitse asentajan kannattaa varata aikaa hommaan, siihen tuleva tuplapiirianturikin G2/G62 ehkä kannattaa uusia samalla kun sen kanssakin tottumaton ährää sitten helposti pitemmän aikaa kun se kuitenkin ajanmyötä hajoaa -niin ja kannattaa katsoa että uusi anturin sokka tulee mukana... "J-plugi" -koneen kyljessä on myös sitten varmasti ajanmyötä haurastuva muoviosa josta nesteet tihkuu...

• öljynkulutusTSIVWautot

• Igolstadtin_Rinkula

Tuo öljynsyönti tuli vasta 2007 -2011 mallin koneisiin.

• öpol8kiujyh

• rämpylänperse

Biltemasta uudet osat ja reilusti pakkelia.

• Igolstadtin_Rinkula

Listalta puuttuu vielä kampia-akselin kierroslukuanturi, se kyykähtää jossakin vaiheessa jollei jo vaihettu. Sen huomaat siitä kun lämpimänä moottori kesken ajon vain yht'äkkiä sammuu ilman mitään järkevää syytä, ja taas käynnistyy jäähtymisen jälkeen ok vain toistaakseen vian hetken päästä. Itselläni meinasi hermot mennä aikoinaan noiden juttujen kanssa...

• huuli.audin.rinkulana

Minne ne hermot meinas mennä?

• öpol8kiujyh

Joo tuttu anturi tuo G28, sekä myös nokka-akselin vastaava. Helppojahan nuo on vaihtaa ja kun on VCDS niin ei paljoa tarvi arpoa mikä autolle tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe