Uskoon tulon vaikeudesta ex-rikollisena

uskoontuloko

Miten ajattelette ex-rikollisen uskoon tulosta? Millä tavoin hän voi ansaita uskoon tulon? Eikä puhuta siis mistään henkirikoksesta vaan kevyemmistä. Entä jos ei jaa kaikkia käsityksiä Raamatusta? Tiedän että kysymys on monelle hyvin henkilökohtainen mutta te jo uskossa olevat ajattelette.

27

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brina

Jumala on Ehdoton Rakkaus. Et löydä välttämättä sinulle sopivia ajatuksia raamatusta tai uskonnosta tai henkilöltä. Sydämessäsi on ikuinen yhteys Kaikkeuden Lähteeseen jota kutsumme Jumalaksi. Siis kuuntele ja usko siihen, mitä tunnet sydämessäsi...niin löydät ennen pitkää myös sen "uskon" jota kaipaat!

• Jaana_42v

Ala helluntailaiseksi, siellä olet opettaja ja pastori nopeammin, kuin huomaatkaan. Eikä sisällöllä ole niin väliä, tärkeintä on into ja nopeat liikkeet, vähän niinkuin Patrikila.

• En voi tietää kenenkään tunteita enkä ajatuksia. Sanoilla voin kuvata omiani ja läheisiäni voin kuunnella ja ehkä jonkin verran ymmärtääkin, mutta se todellinen sydämen sisältö mitä itse kullakin kuitenkin on tekojensa motiivina, kuka sen toisesta henkilöstä todella tietää.
      Sama koskee kaikkea lukemaani kuten myös Raamatun tekstejä. Ei niiden kirjoittajien todellisia tarkoituksia voi mitenkään lopullisesti kukaan tietää. Sanat ovat viitteitä.
      Koska näin on, minulle jää ainoaksi mahdollisuudekseni antaa itselleni anteeksi mielikuvani eli omat ajatukseni sinusta, kuten kaikista muistakin "rikollisista". Se joka on viaton heittäköön ensimmäisen kiven.
      Teen sen OMAN mielenrauhani vuoksi, jätän kiven heittämättä. Tyydyn kuuntelemaan ja kun huomaan jotakin mistä tulee iloa itselle ja kaverille siihen ryhdyn ja tiedän jo saaneeni anteeksi. Lopullinen tuomio on tuomio Rakkauteen
      Jumala on Rakkaus

• pitäisi.tietää

... muutenhan se kivi saattaisi vielä kopsahtaa sinun omaan päähäsi...! Jumala rakastaa yhtä paljon rikollista kuin kirkon etummaisissa penkeissä istuvia vanhoja uskovaisia!

• Vaariikäinen

Hyvin opastatte ja kommentoitte kaksi edellistä kirjoittajaa. Paljon ei tarvitse sanaa, kuten minulle kun rukous yhteys, Isän, pojan, ja pyhänhengen ja itseni välillä toimii. Totta Jumala on rakkaus. Kunpa tämä rakkaus toimisikin käytännön elämässä ihmisten välisissä kanssa käymisissä.

• Kuten-kaikki

"Millä tavoin hän voi ansaita uskoon tulon?"

Tee hyviä tekoja. Kasvata hyviä asenteita. Anna rahaa hyväntekeväisyyteen.

• Jeesuksen.veri.voi

Uskoon tullaan kun uskotaan, ja tehdään tietoinen päätös lähteä seuraamaan Jeesusta. Katuva saa syntinsa anteeksi, ja uskoon tuleva saa syntinsä anteeksi Jeesuksen veren takia, joka vuoti Golgatalla. Se pesee kaikki rikokset pois, eikä ole mitään suurempaa.

• ihmeellistä-

Rm 3:28-31 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain"

"Aabrahan uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle Vanhurskaudeksi"

Apt 2:40-43 "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta." Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta "

Tuossa ei sanota, että hän olisi uskonut jumalaan, vaan Hän uskoi kuulemansa sanan ja hän oli heti vanhurskas.

• Unilogia

Ei uskoon tuloa ansaita, se annetaan, niille jotka katuvat ja pyytävät anteeksi rikkomuksiaan. Uskominen on sitä että ottaa elämän ohjeekseen Jumalan tahdon toteuttamisen elämässään ja ensimmäinen on rakkaus jonka Jumala antaa uskovalle. Et voi tehdä rikoksia jos sinulla on rakkaus elämän ohjeena. Et varasta esm siksi koska tiedostat, että varastamasi tavara on sinun veljesi/siskosi tavaraa. Jokainen ihminen on sinun veljesi tai siskosi joita rakastat. Usko ei ole helppoa mutta Jumala auttaa uskossa olevia ihmisiä ihan ihmeellisellä tavalla, kun joka päiväksi pyydät hänen johdatustaan.
        Monesti kuulee väitettävän, että Jumalaa ei ole. Ajatteleppa vaikka omaa elämääsi, niin huomaat, kuinka vähän oikeastaan voit edes omista asioistasi päättää. Tai et ole voinut itse edes vaikuttaa siihen millainen ihminen olet ja oletko lahjakas jollakin tietyllä elämän alueella, näin ajatellen sinulle selkenee kuka ja mikä Jumala on. Hän on suurempi kuin häntä kokeneetkaan evankelistat puhuvat, hän on jo elämä itsessään josta meille tulee hyvää ja pahaa, totta kai hänen henkensä on kaikkialla koska hän on kaiken alulle pania ja luoja, näin voimme sanoa, että sinä itsekkin olet osa Jumalaa ihan samoin kuin on se ensimmäinen kevään kukkanen joka silmiisi osuu. Olen ollut uskossa jo noin 20 vuotta ja Jumala näkemykseni on laajentunut sellaiseksi kuin yllä kirjoitin, pidän tälläistä käsitystä hänestä oikeana, vaikka suurin osa uskovista ei minun käsityksiin hänestä yhdykkään, mutta uskon, että näin hänet (Jumala) käsitetään yleisesti jo lähimpien vuosi kymmenien aikana. Raamattu antaakin tästä monessa kohti viitteitä. Esm raamattu: "Enkö minä täytä taivasta ja maata sanoo Herra". Voiko sen enää selkeämmin sanoa hän on kaikkeus ja elämä.
        Vanhoilliset puhuvat siten kuin heille on opetettu, eli Jumala istuu taivassa ja sieltä käsin johtaa ihmisten tekemisiä, mutta hän on kaikkialla kuten esm sinussa elä niin kuin hän tahtoisi.

• tämä.asia
        Unilogia kirjoitti:

Ei uskoon tuloa ansaita, se annetaan, niille jotka katuvat ja pyytävät anteeksi rikkomuksiaan. Uskominen on sitä että ottaa elämän ohjeekseen Jumalan tahdon toteuttamisen elämässään ja ensimmäinen on rakkaus jonka Jumala antaa uskovalle. Et voi tehdä rikoksia jos sinulla on rakkaus elämän ohjeena. Et varasta esm siksi koska tiedostat, että varastamasi tavara on sinun veljesi/siskosi tavaraa. Jokainen ihminen on sinun veljesi tai siskosi joita rakastat. Usko ei ole helppoa mutta Jumala auttaa uskossa olevia ihmisiä ihan ihmeellisellä tavalla, kun joka päiväksi pyydät hänen johdatustaan.
        Monesti kuulee väitettävän, että Jumalaa ei ole. Ajatteleppa vaikka omaa elämääsi, niin huomaat, kuinka vähän oikeastaan voit edes omista asioistasi päättää. Tai et ole voinut itse edes vaikuttaa siihen millainen ihminen olet ja oletko lahjakas jollakin tietyllä elämän alueella, näin ajatellen sinulle selkenee kuka ja mikä Jumala on. Hän on suurempi kuin häntä kokeneetkaan evankelistat puhuvat, hän on jo elämä itsessään josta meille tulee hyvää ja pahaa, totta kai hänen henkensä on kaikkialla koska hän on kaiken alulle pania ja luoja, näin voimme sanoa, että sinä itsekkin olet osa Jumalaa ihan samoin kuin on se ensimmäinen kevään kukkanen joka silmiisi osuu. Olen ollut uskossa jo noin 20 vuotta ja Jumala näkemykseni on laajentunut sellaiseksi kuin yllä kirjoitin, pidän tälläistä käsitystä hänestä oikeana, vaikka suurin osa uskovista ei minun käsityksiin hänestä yhdykkään, mutta uskon, että näin hänet (Jumala) käsitetään yleisesti jo lähimpien vuosi kymmenien aikana. Raamattu antaakin tästä monessa kohti viitteitä. Esm raamattu: "Enkö minä täytä taivasta ja maata sanoo Herra". Voiko sen enää selkeämmin sanoa hän on kaikkeus ja elämä.
        Vanhoilliset puhuvat siten kuin heille on opetettu, eli Jumala istuu taivassa ja sieltä käsin johtaa ihmisten tekemisiä, mutta hän on kaikkialla kuten esm sinussa elä niin kuin hän tahtoisi.

Mutta se, joka on juuri uskoon tullut, opettelee vielä uskon asioita, ja jos horjahdat, tai tapahtuu lankeamista tai jotain, niin pyydä anteeksi, nouse rohkeasti uudestaan uskon tielle, ja jatka matkaa!

• fda

En ole uskovainen, mutta väitän että jos muutat tapasi niin sinun taustasikin häviää ajan myötä. Moni on tehnyt parannuksen menneisyydestään.

• ymmärinkökysymyksen

Ei ihminen voi ansaita uskoontuloaan. Jos on tehnyt rikoksia, joista on säädetty yhteiskunnan vaatima rangaistus, ne täytyy selvittää ja tunnustaa. Myös tahalliset loukkaukset lähimmäisiä kohtaa pitää selvittää ja pyytää anteeksi sikäli kun se on mahdollista. Muuten rikollisen uskoontulo tapahtuu katumuksen ja uskon kautta Jeesuksen sovitustyöhön nojaten kuin kenellä tahansa siivosyntisellä tai "hyvällä" ihmisellä.

• Vaikka parnataisi tapansa niin jäisi kuitenkin syntiseksi, sillä Raamattu sanoo että paraskin ihminen on kuin likainen vaate Jumalan edessä. On vain yksi tie, mikä tuo rauhan sydämmeen ja ilon ja se on se että synnit saadaan anteeksi ja ne saadaan vain Jeesuksen kautta. Niin että Hän tulee sydämmeen ja silloin ihmnen uudestisyntyy ja tulee Jumalan lapseksi ja ja pääsee kuoleman jälkeen taivaaseen.Samalla Pyhä Henki tulee sydämmeen ja antaa voiman elää pyhää elämää.

• tämä.totuus

Lähesty Jumalaa/Jeesusta, ja Hän lähestyy sinua.

• tässä.sanotaan

• Raskkaudella.tehty
        tässä.sanotaan kirjoitti:

Ei ole mitään suurempaa kuin armo, se että saa kaikki synnit anteeksi.
        Isän rakkauskirje:

http://fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

Jeesus kuoli, jotta sinä ja
        minä voisimme tehdä sovinnon.
        2. Kor. 5:18-19

Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus
        rakkaudestani sinua kohtaan.
        1. Joh. 4:10

Annoin kaiken, mitä rakastin,
        saadakseni sinun rakkautesi.
        Room. 8:31-32

Jos otat vastaan Jeesuksen,
        otat vastaan minut.
        1. Joh. 2:23

Eikä mikään enää erota
        sinua minun rakkaudestani.
        Room. 8:38-39

Tule kotiin, ja järjestän taivaassa
        kaikkien aikojen juhlat.
        Luuk. 15:7

Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
        Ef. 3:14-15

Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Joh. 1:12-13

Minä odotan sinua.

• on.totta

Aamen.

• elämän.tarinat

Laitan tämän tähänkin, se on tuossa toisessakin keskustelussa, mutta sama aihe:

https://www.youtube.com/watch?v=XDhcD8mFd8A

Virolahdelta kotoisin oleva Kari Kortelainen ja kouvolalainen Mika Hagert löysivät sovituksen rikoksilleen.

• Hei!

Jumalan kaikki portit ovat avoimet syntisille. Jes 1:18; "Vaikka Teidän syntinne olisivat verenpunaiset, synnit muuttuvat villan valkoisiksi."

Koska kun uskon asioita mietit, on Jumala Sinua puhutellut ja kutsunut.
      Jeesus Kristus on elävä taivaallisessa palvelussa ja on itse kutsumassa ihmisen uskoon, opettaa uskon tiellä, nuhteleekin, ja -ihmisen pelastuksen vie päätökseen, kun Hänen kanssa kulkee; Hebr 1:14, 2:18, 3:7-8, 4:14-16, >>> 10:12-18. Joh 3:16.

Ei mitään estettä ole- päinvastoin Jumalan luo on ovet avoinna.

Ihmisten suhteen on muistettava että ihmiset ovat ihmisiä. Ihminen voi jossakin määrin joutua kärsimään syntiensä seuraukista ihmisten kesken, vaikka Jumala olisi synnit anteeksi antanut.
      >>> Mutta muista se että minkä Jumala on anteeksi antanut, sitä ei yksikään ihminen muuksi muuta. Jumalan armo ei ole niin halpa asia että ihminen Jumalan anteeksi annon muuttaisi.

Kaikki ihmisen erehdykset ovatkin tarkoitus että ihminen ne havaitsee itse, katuu ja sovittaa, ja parantaa tapansa synnistä pois. Maan lakien rikkominen -siihen on sovitus ja katumus ja parannus niin ikään myös tarkoitus- että ihminen parantaa siinä lainkuuliaisen asenteen rikkomuksensa jälkeen, niin asia ok.

Jos sanot Jumalalle täydellisen vilpittömällä mielellä tosissasi; "Jumala -Jeesus Kristus- pelasta minut." -Huomaat jonakin päivänä että se on totta.
      Ihmisen oma taivallus kivikkoisella polulla on yksilöllinen, -mutta tie vie perille kuka siinä riippuu Jumalan Hengen kanssa. Monenlaista kompastusta matkalla voi sattua; Ilm 3:19-20.

> Muista tämä; -Toiseen ihmiseen ei saa uskossa katsoa koskaan. Ihminen ei ole Jumala, eli katso vain ylöspäin.

Annan hyvän neuvon; Puhuttele Jumalaa rakkaudessa: "Rakas Jumala ja kerro murheesi, -tämän kun teet sydämestäsi niin et jää vaille.

Tässä elämässä on kuitenkin jokaisella aina myös maailman aiheuttamia vaikeuksia jossakin määrin erilaisia yksilöllisesti.

Kaikkea hyvää Sinulle!
      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

• Armonevankeliumi

Niille jotka ei vielä ole oivaltaneet uskon olemusta ja tietysti, myös vanhemmille: Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä. Siis Isä, Poika ja pyhä henki asuu uskovissa. Mutta täytyy muistuttaa, että kaikissa uskovissakin on syntinen liha, joka kapinoi juuri tätä henkeä vastaan joka uskovissakin on. Mutta kerran me saamme jättää tämän tomumajan jolla tarkoitetaan juuri lihaamme. Mutta se henki jonka Isä on meille antanut perii taivasten valtakunnan. Hengen asuin paikka on Jumalan tykönä taivaassa, eikä me olla siellä näkyvässä lihallisessa muodossa, eikä sitä voida nähdä lihallisin silmin. Raamattu antaa monessa kohti siitä sanansa, me olemme yhdessä yhtä suurta henkeä kaikki Esm: Raamattu: Taivaassa ei mennä naimisiin,eikä miehelle olemme kaikki yhtä pyhässä hengessä.
        Raamatussa on tosin eri kausien välimuotoja, kuten uusi Jerusalem, joka laskeutuu joskus taivaasta. On tuhat vuotinen valtakunta ihmisillä maan päällä. On ylösnousemus heränneille ja heräämättömille. Heränneet ylös nousevat armon ylösnousemukseen ja uskomattomat, tuomion ylösnousemukseen. Täältä ajasta kuolevat menevät toiset tuonelaan odottamaan ylösnousemusta, Heränneet paratiisiin samoin odottamaan ylösnousemusta. Saatana vangitaan tuhanneksi vuodeksi ja heitetään tuli järveen jossa jo petoja väärä profeetta ovat. Sitä aikaa jolloin saatana on vangittuna sanotaan tuhat vuotiseksi valtakunnaksi maan päällä. Näitten ajanjaksojen väliin mahtuu vielä ajallisen elämän loppu maan päällä, siis paljon puhuttu maailman loppu!
        Itse olen jättänyt nämä lopun ajan pohtimiset vähemmälle, koska en osaa niitä esm jakaa jollekkin tietylle aika jaksolle erikseen kuuluviksi. Minulle riittää ja ilmeisesti meille kaikille yksinkertainen usko Jeesukseen ja siihen armon evankeliumiin, jota hän edusti.

• Lisään vielä keskusteluumme;

Liian usein me unohdamme että Jumala on rakkaus, ja Jumalan kaikki vaikuttimet luotujaan kohtaan perustuvat yksin rakkauteen. Ihmisen on vaikea yhdessä yössä luopua synnin turmelemasta luonteestaan ja tavoistaan, ja kristityn kasvu onkin pidempiaikainen koko elämän mittainen prosessi.
      Kynnystä syntiensä hylkämiseen ei tarvitse pelätä eikä kauhistua.
      Uuden liiton uskovan etuoikeus on että Jumala itse antaa oman henkensä voiman eikä jätä ihmistä yksin kamppailemaan. >>> Hebr 8:10, 10:12-18, (Hes 36:25-27, Jer 31:31-33)

Kun ihminen ymmärtää Jumalan rakkauden ja armon, tahtoo Jumalan kutsuun vastannut rakastaa armahtajaansa. Rakkaudesta ja rakkaudessa Jumalan ja kääntyneen ihmisen tahdot ja tavoitteet yhdistyvät yhä enemmän ja enemmän. Ihminen syntyy uudesti, ja muuttuu luonteeltaan jatkuvasti esikuvansa ja ihanteensa Jeesuksen Kristuksen luonteen kaltaiseksi.
      Jumalan tahdosta muovautuu mieluinen sydämen asia joka ei ole raskas. 1 Joh 5:3.
      Pahuus hävitetään aikanaan koko universumista. (Ilm 20, 21)

Jumala kutsuu Henkensä ja Jeesuksen Kristuksen kautta ikuiseen elämään (Jes 1:18, Ilm 22:17, 2 Piet 1:3, Room 1:6) Raamatun evankeliumin kautta Jumala kutsuu ihmistä, (2 Tess 2:14) ja myös luomakunnan ja palvelijoittensa kautta. (2 Kor 5:20, Ps 19:2-5, Jer 35:15)

Jumala kutsuu ihmisen. Ihminen vastaa kutsuun. Kun ihminen rakastaa Jumalaa tietoisuudessa ja ajatuksissa niin että rakkaus tuntuu sydämessä syntyy yhteys Jumalan ja ihmisen välille. Taivaan pyhäkössä enkelit toimii Ylipappi Jeesuksen Kristuksen palveluksessa ihmisen hyväksi. Hebr 1:14, 2:17-18, 4:14-16, 1 Joh 4:8, Joh 3:16, 1 Piet 1:13-25, 2 Piet 3:9.

Jeesus pyytää: "Tulkaa minun luokseni työn ja kuormien uuvuttamat." Matt 11:28-30;
      "Kuormien uuvuttamat" tarkoittaa nykykielellä: bourn outia, masennusta ja synnin taakkaa.
      "Minä annan teille levon." Jeesuksessa on lepo, rauha ja pelastusvarmuus.
      > Joh 14 luku.

Jeesus kutsuu armahtavasti kaikkia ihmisiä, että yksilöinä anteeksiantamukseen, (Jes 1:18, Joh 6:35) elävän veden lähteelle, ja Jumalan valtakuntaan. (Joh 7:37-39, Luuk 14:16-24) Kutsun vastaanottaneilla on siunaus ja heidät vanhurskautetaan. (Room 8:30)

Jeesus kutsuu kaikkia syntisiä ja lohduttavaa on että raskaatkin synnit pyyhitään pois.
      Murhamiehet ja kaikki rikolliset saavat anteeksi "verenpunaisetkin" synnit.
      Synnit muuttuvat katumuksen ja armon kautta "lumivalkeiksi." >>> Jes 1:18

Monet ihmiset jättävät kutsun eivätkä huoli armoa omakseen. Silloin ihminen pilkkaa Pyhää Henkeä ja ihmisen paatumus syvenee. (Matt 12:31) Nämä ihmiset jos he eivät koskaan käänny, tuomitaan ja hylätään lopullisesti. (Joh 12:48, Snl 1:24-33)
      Armon halveksijat saavat rangaistuksensa ajan lopussa ja heidät tuomitaan. (Apt 28:24-28, Jer 6:13-19)

Lyhyet ja helppolukuiset 1 ja 2 Pietarin kirjeet kertovat kallisarvoisesta pelastuksesta Kristuksessa, ja pelastuksessa kasvamisesta maailmassa. Ne kertovat profeetaallisen sanan merkityksestä- valheopettajista ja Herran tulemuksesta. Myös Jumalan kutsun halveksujien pilkasta. (1 Tess 5:20-23)

Älä hylkää Jumalan kutsua joka on armosta, taivaallinen ja pyhä. (Gal 1:15, Hebr 3:1, 2 Tim 1:9, Joh 15:4)
      Jumala kutsuu Sinua pois pimeydestä ja saatanan vallasta valoon (1 Piet 2:9, Apt 26:18)
      Ajattele näitä suuria lahjoja. Sinut on kutsuttu suuressa rakkaudessa Jumalan valtakuntaan itse Pyhän Jumalan luo. Jumala kutsuu pelastukseen, vapautukseen ja pyhitykseen (2 Tess 2:13-14, Gal 5:13, 1 Tess 4:7)

Sinut on kutsuttu Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen yhteyteen, rauhaan ja kirkkauteen.
      1 Kor 1:9, 2 Tess 2:14, 1 Piet 5:10, Kol 3:15.

Sinut on kutsuttu iankaikkiseen elämään! 1 Tim 6:12, Joh 3:16.

"Enkeli sanoi minulle: -Autuaita ne jotka ovat kutsuttu Karitsan hääaterialle." Ilm 19:9.

Aamen.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Vielä;

Tästä linkistä löytyy minusta kelpo tietoa Raamatun tutkimukseen.

http://media7.fi
      - Raamattukursseja voi opiskella verkossa ja kirjeitse.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Ilominussa

Usko on lahja, jota ei ansaita vaan otetaan vastaan ja kiitetään lahjan antajaa. Raamatun tekstit ovat ihmisten kirjoittamia tietyssä ajassa ja paikassa, tiettyyn tarpeeseen - jos ne eivät puhuttele Sinua nyt, elämäsi ei ole siinä tilanteessa, että tarvisit niitä. Keskity niihin Raamatun teksteihin, jotka auttavat Sinua nyt. Loput tulevat ajallaan, jos niitä tarvitset.

• mahtava-iso-asia

Ajattelen että hyvä, mahtava asia että sinulla on uskoa. Siitä se lähtee, askel kerrallaan, kaikkein tärkeintä on usko, Raamattu on niin viisas kirja että siitä riittää tutkittavaa koko loppuelämän ajaksi, niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin. Kaikki mikä mietityttää, on hyvä viedä rukouksessa perille, ei se haittaa, rehellisyys on tärkeää. Jumalan siunausta sinulle ja rohkeutta lähteä seuraamaan Jeesusta, koska kukaan ei pääse taivaaseen ellei hänellä ole uskoa...! Jumala rakastaa sinua sellaisena kuin sinä olet, ei katso menneisyydessä tapahtuneisiin asioihin eikä tekoihin vaan sinuun, sillähetkellä, kun sinä päätät lähteä seuraamaan Jeesusta!

• höpötihöpshöps

"kukaan ei pääse taivaaseen ellei hänellä ole uskoa...! "

Höpö höpö.

"eikä tekoihin "

Höpö höpö.

• asdfasdfgasdfg

Helluntailaisilla ainakin tuntuu rikoshistoria olevan jonkinlainen pääsyvaatimus lahkoon. Koko porukkahan koostuu pääasiasa entisistä (ja nykyisistä) vankilavenkuloista, sekakäyttäjistä ja vastaavista.

• entinenkauasjää

eiks oo hyvä asia vaan, kun he ovat nyt poissa kaikesta pahanteosta, missä ennen elivät! AAMEN!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      2078
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      162
      1571
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1384
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1158
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      164
      1141
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      976
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      882
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      877
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      864
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      821
    Aihe