Psykoterapia kokemuksia esiintymisjännitämiseen

Ahdistaa

Hei,

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia psykoterapiasta eli onko ollut apuja esim. kovaan esiintymisjännitykseen?

Meinaa lähteä hommat lapasesta ja jotain pitäis tehdä. Koulun käynti alkaa olla aika raskasta kun melki joka kurssilla on joku esiintymistehtävä ja ne ahdistaa niin älyttömästi.

Olen kärsinyt esiintymisjännittämisestä jo todella kauan ja ei oikein jaksaisi enää..
Propraalia käytän jännitysoireisiin ja se onneksi auttaa paljon, mutta ei se sitä helvetillistä ahdistusta ja jännittämistä vie pois..

Terapia on vaan tosi kallista ja siksi kyselen onko siitä ollut merkittävää hyötyä..?

2

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PArass

      Terapia auttaa vain ja ainoastaan jos olet tarpeeksi rohkea avautua ja oikeasti tekemään töitä ittesi kanssa, saat todellakin luvan taistella pahaa demonia vastaan. Se on hyvin sitkeä taistelu.

      He jotka sanovat ettei terapia auta se on vain siitä kiinni että joko ovat liian huonossa kunnossa siihen tai sitten eivät halua uskoa.

      Terapia voi olla pelottavaa, turhauttavaa ja voi jopa mennä pahempaan kuntoon mutta jos vain jaksaa ja uskoa että nämä ovat osa prosessia sinusta tulee todella vahva ihminen etkä voi kuvitellakkaan mitä kaikkea hyvää maailma on annettava sinulle!

      sinulla ei ole mitään menetettävää ja se helpotus joka tulee kun alkaa ymmärtää asioita ja pelkojen nujerrus! :)

      Terveisin
      Pelkoa vastaan taistellut

    • PAraazzz

      Aloita sillä että etsit terapeuttia.
      Vaikka siihen menisi viikkoja tutki tarkkaan ja seuraa intuiitio. Älä mene lääke ja lääkäri kierteseen.

      Anna terapeutille mahdollisuutta auttaa sinua, he jotka sanovat että eivät löydä sopivaa ihminen on nimenomaan ittestään kiinni että annatko toisen auttaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe