OPAMOX JA KOETILANNE APUA:(

Maag

Hei!
Olen siis aivan älyttömän jännittynyt ja peloissani sosiaalisissa tilanteissa. Pahin painajaiseni kuitenkin on istua _hiljaa_ monta tuntia ison porukan kanssa samassa tilanteessa. (Koska mitä jos maha murisee tai pieraisen vahingossa?) Niin, sain joskus opamoxin, jota käytän tarvittaessa.
Nyt mietin, että voinko ottaa sen koetilanteeseen, joka kestää 6 tuntia? Ja kun on kyse kirjoituksista, jotka on hyvin tärkeitä, niin heikentääkö se suoritusta? Heikentääkö se keskittymiskykyä ja näin ollen lopputulosta?
En vain tiedä, miten selviän nuista koepäivistä, kun en tunne yhtäkään ihmistä ja en edes koko koulua mihin menen kirjoittamaan. Haluaisin luovuttaa, mutta en pystyisi tehdä sitä perheelle ja tutuille :''(

13

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velou

      Senkus otat opamoxin tai vaikka kaksi. Paremminhan koe menee kun pystyt keskittymään itse asiaan etkä muihin ihmisiin. Toisaalta miksi edes kouluttaudut jos sulla on sosiaalisten tilanteiden pelko? Siitä kun ei koskaan parannu.

      • sfghg

        No eipä ollut kovin fiksu neuvo olla kouluttautumatta...
        Sosiaalisten tilanteiden pelko voi olla hankalakin, mutta ei sen takia kannata todellakaan jättää kouluttautumatta tai jättäytyä pois opiskelusta.


      • dfdaffd

        Väärää tietoa taas. Sosiaalisten tilanteiden pelosta on täysin mahdollista parantua.


      • Totta, sosiaalisten tilanteiden pelko voi olla erittäin hankala ja elämää rajoittava. Toiset parantuu ja toiset ei, mutta eihän siinä mitään menetä, että yrittää? :) Uskon, että mitä enemmän annat periksi ja pakenet sitä varmemmin luot noidan kehää, josta et pääse ikinä pois. Tulen varmasti hajoamaan kilon kappaleiksi ja oksentamaan vatsalaukkuni pihalle, mutta jos vain siten pääsen vanhainkodissa kertomaan, että selvisin niin olen melko valmis kompuroimaan muutamaan esteeseen. :)


    • Ahdistaa

      Hei!
      Rupesi kiinnostamaan miksi ihmeessä pelkäät, että maha voi ruveta murisemaan?
      Sehän vain on merkki, että sinulla on nälkä eikä mitään muuta. Itselläni usein maha murissut vastaavissa tilanteissa enkä ole ikinä edes ajatellut että siitä voisi olla kenellekkään mitään haittaa eikä kukaan ikinä ole siitä mitään maininnutkaan..

      Valitettavasti en osaa ottaa kantaa tuohon opamoxiin, mutta jos olet käyttänyt sitä jo aiemmin niin tiedät varmaan miten se on toiminut aiemmin eli laskiko silloin keskittymiskyky tjms?

      Älä missään nimessä luovuta tai tee mitään sen suuntaista.
      Minulla on omakohtaisia kokemuksia siitä kuinka käy kun pakenee ongelmia tai luovuttaa... Sitä painitaan nyt monien vuosien päästä niiden samojen ongelmien kanssa.

      Tsemppiä kirjoituksiin!!

      • Hei! Tiedostan täysin miten järjetön pelko tuo on :D Naureskelen sille monesti itekin, mutta uskon että se johtuu juuri tästä sosiaalisten tilanteiden pelosta, missä kaikki järjettömämmätkin asiat tuntuvat kauheilta.
        Oon tosiaan ennenkin käyttänyt obamoxia, se on melko rauhoittava ja hieman väsyttävä. En tosin oo ennen koetilanteisiin ottanut, joten en osaa sanoa miten se keskittymiskykyyn vaikuttaa... Pitää yrittää jotenkin testata :)

        Kiitos paljon tsempeistä!! :)


    • Jännittäjä

      Ootko kokeillu Bach Rescue Remedya? Itse käytin aikoinaan propranolia jännitykseen mutta nyt käytän Bach rescue Remedya ja eteerisiä öljyjä. Ne on ainakin auttanut mua. Ajattelin, että lääkkeitä en halua enää käyttää ja haluan löytää luonnosin avun jännitykseen. Esim. täältä: www.calmandsparkle.fi saa ostettua tota Bach Rescue Remedya.

      • Kiitos, pitääpä tutustua!:)


    • OpanKokenut

      Älä vaan kahta ota ja jos meinaat kaiken 6 tuntia käyttää, niin ota mukaan myös hyvät eväät. Opamox voi väsyttää ihan nukahtamiseen saakka, jos energiataso lähtee laskemaan. Kokeessa onnistumiseen tarvitset myös pientä positiivista stressiä ja painetta ja Opamox voi viedä tämän, varsinkin jos et pidä erityisen hyvää huolta energiatasostasi.

    • jkjkjkjkjkjkjkjkjkjk

      Sinun asemessasi ottaisin yhden illalla nukkumaan mennessä ja tarpeen vaatiessa heti herättyäni lisää, mutta ehdottomasti illalla ensimmäinen. Luulen, että sulla adrenaliinitasot sitä luokkaa, että ei väsytä.
      Lääkkeet auttavat tosi paljon ja kouluttautuminen on varmaan tähän astisen elämäsi järkevin päätös, eli vie se loppuun asti.
      Kyllä se siitä-tsemiä.

    • Uujiit

      Siis onko lääke tuttu ennestään? Sinun täytyy tietää millainen vaikutus on ettei tule ikäviä yllätyksiä.
      Itse olen käyttänyt opamoxia opiskelujen aikana melko säännöllisesti, tenttejä ei haitannut yhtään, päinvastoin.
      Opamox väsyttää varsinkin jos on tottumaton. Itse otin sen kahvin kanssa ennen tenttiin menoa.

      • Joo on tuttu, oon käyttäny ennenkin, mutta en koetilanteissa tai muissakaan keskittymistä vaativissa tilanteissa että sehän tässä mietityttääkin kun en haluaisi tuloksen huononevan :/ Ja juurikin tuota väsymystäkin mietin. Puolikas tosin voisi olla ihan testi annos ensimmäiseen kokeeseen :)


    • Anonyymi

      Obamox koukuttaa! En suosittele laisinkaan . Max 15mg kestää ottaa 3 krt viikossa ei yhtään enempää tai haluat kasvaa ja kohta menee 30kpl purkki viikossa ja se ei sitten ole helppoa päästä eroon...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe