Mitä sateenkaari sinulle helluntailainen

1Tim.2.5

merkitsee? Onko se sinulle tärkeä?
Minulle se on tärkeä, tärkeästä asiasta.

36

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1Tim.2.5

Tärkeästä asiasta muistuttamassa.

• Kokeilunhaluinen__

Ei se ole kovinkaan tärkeä. Kun sateenkaareen työntää keskisormen, niin se tulee ruskeaksi ja haisee. Tämä yllätti minut täysin, sillä sateenkaari näyttää niin kauniilta. Siitä saa AIDSin, ja siihen kuolee.

Valhetta, sanoisin minä,

• Armoa.ja.rauhaa

Homoseksuaalisten ihmisten vapautta, tasa-arvoa, yhdessä kulkemista, moninaisuutta ja rakkautta.

• HyiKunHaisee

Sieltähän tuli oikeaa HOMOPASKAA!

• Armoa.ja.rauhaa

No niin, pesetän hampaat ja pue yllesi. Myöhästyt pian tarhasta!

• HyiKunHaisee
        Armoa.ja.rauhaa kirjoitti:

No niin, pesetän hampaat ja pue yllesi. Myöhästyt pian tarhasta!

Kenellä sinä homo pesetät hampaasi? Tekarihuollossa?

• Gayculture

Mikö hetero se siellä vinkuu? Olet autuaan tietämätön anaaliyhdynnän ihanuudesta!

• KohtiIhanampaaIkuisuutta

1.Moos. 9: 8 Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen: 9 "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa 10 ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa. 11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." 12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: 13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. 14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, 15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. 16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." 17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".

Minulle kaari merkitsee sitä, että Jumala on tehnyt luomakuntansa kanssa liiton, ettei enää hukuta sitä tulvaan, vaan kun tämä maailmanaika tulee loppuunsa, se hävitetään muulla tavalla. Kun olen luovuttanut elämäni Jeesukselle, minua odottaa uusi ihana maailma, eikä tätä entistä hullua maailmaa edes muisteta.

• pitkäänhellari

Kun näen sateenkaaren taivaalla muistan tämän. Kyllä tämä Jumalan antama luonnonilmiö on kaunis muistutus siitä, ettei Jumala anna enää vedepaisumuksen tuhota koko ihmiskuntaa.

1. Mooseksen kirja

Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
      9:11 Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata."
      9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
      9:12 Jumala sanoi vielä: "Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti:
      9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
      9:13 minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta.
      9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
      9:14 Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä,
      9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
      9:15 muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää.
      9:16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
      9:16 Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa."
      9:17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".

• capiche

Sateenkaari on normaali luonnonilmiö, joka syntyy kun valo heijastuu sateen jälkeen vielä ilmassa oleviin pieniin vesipisaroihin. Mutta hellareissa on laulettu jo ammoisina aikoina:

Kun myrsky käy ja ukkosilma pauhaa ja pilvet tummat peittää taivahan. Niin rinnassain mä tunnen suurta rauhaa, kun pilvissä nään kaaren loistavan. Ja riemulauluun sielu puhkeaa, on Herra suuri....

• 1Tim.2.5

Hyvä nimimerkit "KohtiIhanampaaIkuisuutta" ja "pitkäänhellari"!
      Kommentoittapa nopeasti.
      Meiltä eivät homot anasta sateenkaartamme!

• ihanvaantiedoksi

Luonnonilmiöt kuuluvat kaikille luoduille. Eivät vain sinulle ja ahdasmielisille ystävillesi.

• jepulisjephoo

näin on

• tulevaaaikaa

1 Mooses 9:11,13
      11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
      13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. 1

2 Pietari 3

5. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
      6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
      7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

• Miksi te homoseksuaaleja niin kovasti kiusaatte. Ihmisiä hekin ovat.
      Raamatussa taitaa olla vain 2-3 kohtaa, jossa asiasta lyhyesti mainitaan. Mutta 8-9 kohtaa, jossa kielletään meren nilviäiset ym.

Numerologisesti ajateltuna, Jumalanne on painottanut tätä katkarapujen syöntiä 4-5 kertaa enemmän. Syöttekö Frutti di Maren pizzeriassa?

Luonnossa on kaikilla nisäkkäillä suurinpiirtein sama % osuus poikkeavasti seksuaalisia jäseniä. Onko kirahveilla ja lampaillakin vapaa tahto aivan kuin ihmisillä alkaa homoseksuaaliseen elämään? Miksi pässeistä noin 10 % on sellaisia?

Olisiko niin, että nisäkkäillä lajien evoluution kannalta on ollut hyötyä pienestä osuudesta poikkeavaan seksuaaliseen käytökseen?

En tiedä, en ole evoluutiobiologi, mutta voisiko tämä muutama % olla niitä, jotka turvaavat laumaa kun "heteropässit" ovat etsimässä ravintoa? Heteropässit voivat lähteä etsimään ravintoa, kun niiden ei tarvitse pelätä uhkaa suvunjatkamisesta näiden homoseksuaalien pässien suhteen. Jonkun pitää se lauman vartiointikin tehdä.

Kun te kristityt väitätte olevanne "rakkaudenuskonto" niin käytöksenne tuntuu tässä asiassa olevan yhtä tyhjää kuminaa kuin islaminuskoisten väitteet heidän "rauhanuskonnostaan".
      -Kummallakaan ei tunnu olevan katetta.

Tv-stä tuli kuukausi tai kaksi sitten dokumentti Luterilaisesta radikaalipapista, oliko Sadinmaa nimi, tai jotain... oletteko katsonut?

-Mies on hyleksitty kirkon parissa, kun hän kävi teippaamassa omat teesinsä kirkon oveen. Siinä hän sanoi vaikka ja mitä mm. sen, että kirkon miljardiomaisuus on turha ja "mammonan kumartamisesta" tulee luopua.
      -Sitten hän sanoi "antakaa homojenkin rakastaa". Kun peilaamme aikaamme mitä elämme, tämä tuntuu hätkähdyttävältä. Ei siksi, etteivät homot saisi omassa elämässään rakastaa toisiaan, vaan se että tätä asiaa pitää yleensä toisiaan kunnioittavassa yhteiskunnassa vaatia.
      -Emmekö ole vielä sellainen yhteiskunta, jossa annettaisiin kaikille ihmisille mahdollisuus onneen omassa pienessa piirissään, omassa kodissaan. Tasavertaisesti. Sen ihmisen kanssa, jota rakastaa ja joka rakastaa takaisin. Vaikka siinä kodissa asuisi kaksi samaa sukupuolta omaavaa ihmistä.

Nyt varmaan, joku kirjoittaa minulle vastineen ja siteeraa Raamattua.

Raamatussa on paljon kohtia ja tekin jätätte niistä osan huomioimatta. Ette ota koko Raamattua vaan valitsette ne kohdat mitä haluatte. Poimitte hedelmäkarkit pussista ja jätätte salmiakit jäljelle. Onko se oikein?
      -Jätätte ne huomioimatta siksi, että niiden sanoma on teidän arvomaailmaanne vastaan. Miksi näiden kahden kohdan huomioimatta jättäminen on niin vaikeaa?
      Miksi, ette kurita lapsianne niin kuin Raamatussa sanotaan? Miksi, ette kurita orjia kuten Raamatussa sanotaan - Jeesus ei kieltänyt orjuutta, miksiköhän? Ja niitä huomioimatta jättämiskohtia on paljon.

Jos pidätte uskontoanne rakkaudenuskontona, kaikkein tärkeimpänä asiana!
      Niin miksi rakkaus ja rakastaminen ei ole kaikkein tärkein asia? Homotkin rakastavat ja itkevät. Ja te tuomitsette heidän rakkautensa.
      Sanotte, että Jumala on rakkaus. Rakkaus antaa anteeksi. Rakkaus ei tuomitse.
      Määrittelette sen miten rakastaa "oikein".

Minä olen ateisti. Ja annan homojenkin rakastaa. Vaikka mitäpä minä siis rakkaudesta tietäisin, kun en usko rakkaudenuskonnon olevan totta.

• SanassaTotuus

1 Kor 13 1938 käännös
        4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5. EI KÄYTTÄYDY SOPIMATTOMASTI, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

Room 1: 24-28

24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, TEKEMÄÄN SOPIMATTOMIA.

• SanassaTotuus kirjoitti:

1 Kor 13 1938 käännös
        4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5. EI KÄYTTÄYDY SOPIMATTOMASTI, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

Room 1: 24-28

24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, TEKEMÄÄN SOPIMATTOMIA.

Profetiani toteutui

• SanassaTotuus
        Quo.Vadis kirjoitti:

Profetiani toteutui

Vain Raamatun profetiat tulevat varmasti toteutumaan ja ovat totuutta.

• SanassaTotuus kirjoitti:

Vain Raamatun profetiat tulevat varmasti toteutumaan ja ovat totuutta.

Moniko niistä tuhansista? -on toteutunut?

Minä povasin yhtä asiaa ja se toteutui. Oliko se profetia vai jokin asia mikä sattui vain tapahtumaan?

• SateenkaarijaTuli

Jumalan kaunis lupaus Häneen uskoville siitä, ettei Hän enää hukuta koko maailmaa vedenpaisumukseen.

"Mutta nykyiset taivaat ja maa on samalla sanalla säätetty tulelle, säilytetty jumalattomien ihmisten tuomion ja kadotuksen päivää varten."

• LiitonMerkki

Jumalan vastustajat ovat koettaneet anastaa sateenkaaren, mutta sitä hanketta ei tarvitse hyväksyä.

Demokratian vastustajat toimivat aikanaan samoin kun koettivat ottaa demokratia-sanan kommunismin käyttöön. Sitäkään ei tarvinnut hyväksyä.

Viholliset koettavat inttää kuten demokratialla myös sateenkaarella, mutta pidetään omasta kiinni. Ei sateenkaaressa ole vihollisella mitään omaa.

• fghdgmjhkjgl

Sanoit suunnilleen, mitä minäkin aioin sanoa. On ikävää, ettei enää voi käyttää sateenkaarta missään ilman, että joku luulee sitä homoilun kannattamiseksi.

• alskjflkj

Kaikkein hienoinhan se on taivaankaarella.

• Kysyäsaa

Helluntailaiset tässä edellä kirjoittavat, että ainoastaan he omistavat sateenkaaren ja sen kaikki värit.
      Miksihän minulle tulee mieleen lasten päiväkerho? Yksi nassikka juoksee ympäri värikynälaatikon kanssa karjuen, että kukaan muu ei saa piirtää näillä väreillä. Isi kun on niin luvannut.

• Sanan.kautta

Ei Herra hukuta enää synnintekijää, vaan homppelit ja muut haureudentekijät poltetaan helvetin tulessa.
      Sitä se sateenkaari kertoo

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      69
      2680
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2647
    3. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1977
    4. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      16
      1976
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1948
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      270
      1917
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1251
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      35
      1041
    9. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      90
      946
    10. Bachelor Suomi: Ada saa lähtöpassit - Tilanne kärjistyy, itkua, syyllisyyttä: "Miehistä mä en..."

Ada joutui nielemään pettymyksen karvasta kalkkia... Adan pelko osoittautui todeksi, eikä hän ei saanut ruusua ruususer
      Bachelor
      17
      929
    Aihe