Tuntuu siltä, että jos joku täällä hyvissä töissä tahtoo ahertaa, niin häntä helposti sanotaan omavahurskaaksi, siis sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät tahdo tehdä hyvää, eli kyse on kateudesta, sillä kuten muistamme, niin Kain tappoi Abelin, koska Abelin teot olivat paremmat, kuin hänen omansa.
Jumala sanoi Kainille, että sinäkin voit parantaa omia tekojasi, niin mielesi nousee, mutta Kain ei kuunnellut, vaan sen sijaan hän tappoi veljensä kateudessaan.
Jos Jeesus meissä kerran vaikuttaa, niin sen tulee alkaa näkymään meissä pian hyvinä töinä.
Vapautta on tehdä hyvää, kun ei ole omalle lihallisudelleen, ja itsekkyydelleen enää orjana.
Omavanhurskaudesta:
Mikko.A
5
64
Vastaukset
- Bibeln
Oletko mielestäsi onnistunut tässä?
Täytyyhän minun uskoa siihen mitä teen, mutta lopulta Jumala arvioi meidät kaikki, myös minut.
- parannukseen
Sellainen joka synnissä elää ei ole uskossa laisinkaan.
Hyvät työt ja teot ovat paikallaan silloin kun ne tulevat uskon hedelminä eikä niitä tekemällä yritetä hankkia vanhurskautta.
Siinä olet aivan oikeassa, että vapautta on tehdä hyviä tekoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808