Kalojen elinikä?

-s-

Yritin etsiä netistä tietoa siitä, että minkä ikäiseksi akvaariokalat yleensä elää, mutta eipä löytynyt. Itselläni on 2 täplämonnia, 5 rubiinitetraa ja 6 kiilakylkeä. Osaako joku kertoa, kuinka kauan nämä lajit elävät?

8

2409

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitokainen

tiikeribarbit eläny tällähetkellä 6 vuotta, yksi kuoli muutossa..neontetrat ja muut kalat on nyt 3 vuotta.

• -s-

kiitos tiedosta,, yllättävän pitkäikäisiä siis ilmeisesti, mikäli saavat vanhuuteen kuolla:)

• mws

mun akvaarion vanhin asukas on jos en ihan väärin
        muista noin 14v monni

• bettaristic
      • -s-

Nää sivut oli hyvät..kiitos!:)

• Vaari-o

Monnset elää vajaa kakskytävuotiaaks hyvissä vesiolosuhteissa ja oikein hoidettuina.
      Mun monniset on nyt 6-10 v.
      Monnit taasen voi elää yli kakskyt vuotiaiks.
      Mullon tosiaan monnisia ja muita monneja jotka ostin kun aloitin tän harrastuksen 1995 vai oliko se -96, yks partis on tällä hetkellä n. 18cm pitkä äjjän köriläs. Niistä muuten, jos on useampi samaa sukupuolta samassa akvassa, jää muut huomattavasti pienemmikisi. Dominoiva uros on meillä n. kolme kertaa suurempi kuin kaks muuta.

Tetrat maksimissaan 6-8 vuotiaiksi.
      Mulla kardinaalit oli 6 vuotiaita kun rupes sairaudet vaivailemaan, oli kankeutta ja muuta kyhjötystä kunnes sitten muuttivat avoimille vesille. ;

• Vilmu

Kuinka kauan täplämonni elää? itselläni on 2.

• ;))

Täplämonninen vai oudosti "täpläpartamonniksi" kutsuttu partamonni? Monninen (ei imusuuta) voi elää 10 vuotta, partamonni (imusuu) useita kymmeniä. Itselläni on 12-vuotiaita monnisia ja suunnilleen 10-vuotias partamonni. Kalat kuolevat erittäin harvoin vanhuuteen, vaikka monet sitä väittävät. Huonot vesiolot ja karanteenittomuus ovat se suurin syy muuten huonon hoidon ohella.

Jos kyseessä on monninen, se tarvitsee kavereita väh. 6. Jos kyseessä on partamonni, altaasi pitää olla yli 200 litrainen kahdelle, 100 litraa riittää yhdelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      197
      11702
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5519
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2827
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2435
    5. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      15
      2184
    6. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      31
      1909
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1901
    8. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      45
      1899
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1556
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1508
    Aihe