Osaan ohjelmoida kyllä monilla ohjelmointikielillä, mutta tästä php:stä en ymmärrä mitään. En siis saa edes tulostettua tällä mitään näytölle!
Aloitin Vipen php-kurssin ja 2. tehtävä on:
Kirjoita PHP-skripti, joka tulostaa alla olevaan lomakkeeseen annetut tiedot esimerkkitulostuksen mukaisesti.
<form action="tulostanimi.php" method="get">
Etunimi: <input type="text" name="enimi"><br>
Sukunimi: <input type="text" name="snimi">
<input type="submit" value="Lähetä">
</form>
Tämän pitäisi tulostaa: Nimesi on Esa Lehtinen
Olen koittanut laittaa <?php echo $_POST["enimi"]; ?> eikä mitään tulostu näytölle. Olen jo valmis luovuttamaan koko homman kun ei tästä tule mitään.
Miten tämä php -kieli oikein toimii?
4
331
Vastaukset
Katso selaimesta mitä se palvelin vastaa.
- Affiliate-Julkaisia
PHP on tulkattava ohjelmointi kieli. Onko kotipalvelin asennettu, olen aiemin jo näillä sivuilla kertonut kuinka sen teet yhden rivin komentoputkella.
Ja sitten,
Olet tehnyt kyselylomakkeen ihan oikein, HYVÄ
mutta minkä näköinen on sinun lomakkeen käsittelijä ? Et pistänyt koodia näkymään.
Ellei sitä vielä ole, vaikka lomakkeen käsittelijän olet nimennyt "tulostanimi.php" nimiseksi, on sinun tehtävä se.
Sisältö tuohon lamakkeen käsittelijään voi olla vaikka tämmöinen:
LOMAKKEEN KÄSITTELIJÄ (tulostanimi.php)
<html>
<body>
Etunimesi on <?php echo $_GET["enimi"]; ?><br>
Sukunimesi on: <?php echo $_GET["snimi"]; ?>
</body>
</html>
Ja varmasti onnistuu- awefoiafewopuijarilj
No nyt se alkoi toimimaan.. tack.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636512
- 531903
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441630- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271069Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se491019Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897