tsempatkaa mua!

peluritar

Oon entinen peluri (nainen 38). Ollut siitä lähtien (muutamaa pikku repsahdusta lukuunottamatta) kuivilla kun tulin raskaaksi/ lapsi (täyttää tässä kuussa 6v) syntyi. Kuitenkin puoliso sit jätti (ja vaihtoi lennosta perhettä). Nyt oon aika vasta muuttanu tytön kans isompaan vuokra-asuntoon (kaksiosta kolmioon et tyttö saa oman huoneen) ja iso vuokra lapsen kasvavat menot ajaa meitä nyt rahaongelmiin. Asumismenot reilusti yli 700 ja toimeentulotukilaskelmissa hyväksytään vain vähän reilu 500e. Elää kituutamme nyt sit päivästä toiseen/ kuukaudesta toiseen reilu 1400 kelan tuloilla (200e alle toimeentulotukinormien mukaisella summalla) tytön kanssa. tää on ihan kamalaa köyhäilyä ja taiteilua. ja vie hirveesti voimia. Tänään viimeks kävin kirkon ilmaisessa ruokailussa. Velkoja ulosotossa on noin 30k ja summa toki kasvaa korkojen/kulujen verran koko ajan. Ammattia mulla ei oo. Työkykykin vähän niin ja näin.. osatyökykyinen olen kyllä. Mutta nyt on sellanen totaalisen uupunut ja toivoton olo. Mä en ikinä selvii noista veloista. Eikä oo oikein luottotiedottomana autottomana töitäkään kovin tarjolla. Onneksi lapsi kasvaa niin mahdollisuudet tehdä töitä paranee sitä kautta ilman että lapsi kärsii siitä että huoltaja aina töissä/poissa.

10

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älävaivusynkkyyteen

      30 000e on loppupeleissä aika hemmetin pieni summa!

      • Vapaa-ajatteli.ja

        Samaa mieltä. Riippuu tietysti tuloista ja menoista miten suurelta summa tuntuu. Yleisesti ottaen 30000 e on esim asunnon ostossa murto-osa asunnon hinnasta.

        Pelaaminen on jonkin sorttinen ajatuksen vinouma suhteessa rahaan ja rahan kaikkivoipaisuuteen. Mahdollisesti on myös niin että pelissä voittaminen, vaikka pienikin tuottaa aivoissa voitettua määrää suhteettomasti suuremman ärsykkeen. Marketeissa näkee kun ihmiset pelaavat peliautomaatteja pakonomaisesti vaikka suurin mahdollinen voitto on jotain 50 e. Moni työntää kolikoita peliin useamman päävoiton edes kuukaudessa. Eihän siinä ole mitään järkeä.


    • tsempatkaamua

      Kiitos. Niinhän se tavallaan on. Mutta kuitenkin niin paljon... Että en pysty tällä hetkellä edes korkoja maksamaan. :(

      • Itsellänivelkaa

        varmaan puolet tuosta sinun velasta, en ole huolestunut siitä saanko velan maksettua. Olen huolestunut siitä pääsenkö irti pelaamisesta, tämä on jatkuvaa taistelua, nyt taas ollut viikon pelaamatta.

        Raha on rahaa ja velat saa aina maksettua, ei kannata sen takia menettää yöuniaan. Keskitä kaikki voimavarasi tyttärestäsi huolehtemiseen ja pelaamisen lopettamiseen, muut asiat järjestyvät kyllä.

        Onhan noita mahdollisuuksia vaikka kuinka, takuu-säätiö, velkajärjestely etc.


    • Tsempatkaamua

      Näin olenkin tehnyt. Ja olen tyytyväinen ja ylpeäkin: lapsi ei ole kärsinyt peliongelmani takia. Mutta turhauttaa ja väsyttää kyllä tämä jatkuva pitkittynyt köyhäily. Minulla oletetaan joskus lähitulevaisuudessa kuitenkin olevan maksukykyä niin ei velkaneuvonta uskonut, että menisi velka järjestely läpi. Ja takuusäätiön lainaa en tietenkään pystyisi ennen työllistymistä maksamaan takaisin :/

      • Alakatselemaan

        halvempaa kämppää! Pari sataa kuukaudessa lisää käyttöön auttaa jo kummasti.


    • tsempatkaamua

      Muuttoakin (taas ) oon kyllä miettinyt.. Mutta asumme jo melko edullisessa kunnan vuokra-asunnossa (vähän syrjässä keskustassa). Ja halvemman/ terveen asunnon löytäminen ei ole luottotiedottomalle mikään itsestäänselvyys. Ja edellisessä asunnossa aloimme lisäksi sairastelemaan loppuaikoina kovasti (oli kosteusvaurio kylppärissä). Eikä se pienempi asunto ole pitkällä aikavälillä hyvä ratkaisu. Toivon löytäväni mielummin vaikka osa-aikatyötä.

      • Ryhtiä

        Toivon todellakin että löytäisit vaikka osapäivätyötä,pystyisitte paremmin tyttäresi kanssa kuluista selviämään.Ei sinun ehkä kannata pienempää asuntoa katsella ,jos vaan pystyt pitämään nykyisen asumismuodon,ja tyttärellä oma huone ,johon hän on varmaankin jo kotiutunut.Ehdottomasti pysy pelaamisesta erossa,ettet pilaa elämääsi,ja kenties olla vaarassa menettää tyttäresi viranomaisille. Ajatteleppa sitä.
        Voimia sinulle huolehtimiseen tyttärestäsi,hän on se tärkein. Sitten myös muut asiat.


    • toivonhyvää

      Todella hienoa ettet ole viimeisiä lanttejasi enää pelannut. Mikään ei ole niin varmaa kuin rahapeleissä häviäminen, pelaa sitten RAY:n tai ulkolaisia pelejä ei niissä mitään eroa ole varmasti häviö tulee. olen sitä mieltä että sinun kannattaa pysyä siinä asunnossa missä olet, ei se muuttaminenkaan kovin järkevää ole siinäkin kuluja syntyy ja ja joutuu helposti ojasta alllikkoon. Toivon sinulle voimia taistella esim toimeentulotuen kautta ihmisarvoista elämää, eli tässä tapauksessa että saatte ruokaa ja vuokrat maksettua ja autettua tyttärtäsisi elämässä eteenpäin.

    • Kenu

      Tsemppiä jaksamiseen! Luulen kuitenkin että pärjäätte hyvin tuolla rahasummalla kun karsitte menojanne.

      Itse olen peliriippuvainen ja olen ollut kuivilla nyt noin 5 vuotta. Vieläkin pelivelkaa, mutta olen elossa ja voin henkisesti todella hyvin! Nautin esimerkiksi luonnossa olemisesta, kalastuksesta ja sohvalla löhöilystä :-)

      Tienaan noin 1400€ kuukaudessa josta maksan pankkilainaa (pelivelkoja) 600€ ja vuokraa 500€. Näin ollen 300€ kuukaudessa jää muihin kuluihin. Puhelin, netti, Aku Ankka, sähkö- ja vesilaskut vievät tästä puolet.

      Säästän joka kuukausi noin 50-80€ joilla sitten matkusta joko Lappiin tai ulkomaille, kun rahat matkaan kasassa. Kuulostaa melko mahdottomalle? :-) Ei se ole, elän vain nuukast, mutta elämästä nauttien :-)

      Minulla on kyllä päivätöiden lisäksi toiminimi jonka avulla teen keikkaluontoisia töitä iltaisin ja viikonloppuisin. Toiminimen tililtä nostan kuukaudessa noin 150,00€ palkaa verojen jälkeen.

      Pankki velkaa jäljellä vielä 18 kk ja toivon mukaan sitten olen velaton mies! Miksi kerron näin... toivon sinun saavan voimia siitä, että joku muukin tuntenut samaa ahdistusta, mutta oppinut elämään sen kanssa.

      Pienellä pärjää ja raha ei tee onnelliseksi. Tärkeintä oma henkinen hyvin vointi, perhe ja ystävät. Apua kannattaa hakea Peli rajat on - ryhmistä tai paikallisesta GA-ryhmästä. Siellä muut painivat samojen ongelmien kanssa. Kaikkea parasta teille ja vielä kerran voimia jaksamiseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe