Vaikka en ole edes kyseistä palvelua pitkään aikaan käyttänyt.
Otettu yhteyttä yritykseen maksuvaikeuksien johdosta, kahdesti. Kummallakin kerralla pyydettiin tulemaan paikanpäälle allekirjoittamaan ennenkuin sopimus loppuu.
Olin estynyt paikanpäälle johtuen toisessa maassa olemisesta. Silti kyseinen ahne yrittäjä ei nähnyt aiheelliseksi päättää sopimusta vaikka huomasi ettei ole tullut rahaa aikoihin minulta.
Nyt tuli pitkä nivaska laskuja käräjille menoon liittyen aiheettomasta laskuttamisesta minua kohtaan.
Onko mitään saumaa voittaa keissiä oikeudessa ?
Yritys laskuttaa sopimukseen liittyen
2
84
Vastaukset
- doctus
Annetuilla tiedoilla on aika vaikea vastata. Arvailun varaan jää mm. oliko sopimus määräaikainen (eikä määräaika vielä umpeutunut) vai oliko mahdollisesti irtisanottavissa (on/ei irtisanottu).
Oletan nyt, että kyse oli määräaikaisesta sopimuksesta, joka ei ole irtisanottavissa (eikä irtisanottu, jos olisikin) niin sopimuskauden maksuista et pääse eroon, vaikka et palveluja käyttäisikään (paitsi jos toisin on nimenomaan sovittu). Palvelun tarjoaja ei tietenkään irtisano sopimusta maksujen maksamatta jättämisen takia, jos on olemassa pienikin mahdollisuus saada maksut ( viivästyskorot ja mahdolliset perintä- ja oikeudenkäyntikulut) perittyä ulosoton kautta. Tästä taitaa nyt olla kysymys sinun tapauksessasi.
Ja niin, eipä ole saumaa voittaa käriksessä, jos olet aikanaan pätevästi sopimuksella sitotunut tietyt palvelut tietyn ajan ostamaan. Eikä asiaan vaikuta yhtään mitään, että et syystä tai toisesta ole sopimuksen mukaisia palveluja käyttänyt (edellyttäen että - kuten yllä on jo todettu - että sopimuksessa ei ole tästä asiasta muuta sovittu). - jklkg
Jos sinulla on kuukausimaksullinen palvelusopimus, se kuukausimaksu pitää maksaa siitä riippumatta, käytätkö palvelua vai et.
Jos et halua palvelusta maksaa, palvelu pitää irtisanoa palveluntarjoajan ehtojen mukaisesti. Jos palveluntarjoaja vaatii, että irtisanominen pitää tehdä henkilökohtaisesti (eikä esim. postitse lähetetty irtisanomisilmoitus kelpaa), voit valtuuttaa jonkun tekemään irtisanomisen valtakirjalla.
Niin kauan kuin sopimus on voimassa, sinulla on velvollisuus maksaa se kuukausimaksu. Se, että olet yrittänyt irtisanoa palvelun jollain pätemättömällä tavalla (esim. suullisesti) tuskin vaikuttaa asiaan millään tavoin, kun olet koko ajan ollut täysin tietoinen siitä, että kyseinen tapa ei ole pätevä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1426965- 604117
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233812Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1383760Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253085Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.413015Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla382978Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422590- 482503
- 492374