Vincit, Gofore jne palkkataso Tampereella?

Palkkakuoppa

Kaikkihan noista softapajoista taitaa polkea palkkoja häpeilemättä, mutta paljonko esim. Vincitissä jäädään Tekniikka&Talouden juuri uutisoimasta diplomi-insinöörien 4750 € mediaanipalkasta? Insinöörienkin mediaanipalkka on 3900 €, mutta toivottavasti AMK-insinöörejä ei kukaan vaativiin ohjelmistohommiin edes päästä säheltämään.

Tässä maassa ei kyllä osaamista arvosteta.

16

8746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdkKzkdkkdkskd

No koulusta juuri tullut ei ole tietenkään vielä osaaja. Keskipalkat lienee noin -1500eur noihin firmoissa, mutta toki täytyy muistaa että DI ja insinöörien kokonaismediaaniin vaikuttaa myös kovat alat (konepajat, metalli, paperi jne teollisuus, joissa DI on usein johtaja). IT puolella jäädään luovien suorittavaa työtä tekevien osalta siis 3 tonnin pintaan mediaanina. Ja siihenkin pitää olla 5-10v työkokemusta, alkupalkat ainakin täällä Goforella alkaa kakkosella selvästi.

• vanhakoodari

Arvioisin, että tällä hetkellä kovimmat luottokaverit saavat yli 5000€ palkkaa. Siihen tarvitaan muutakin kuin raudanlujaa teknistä osaamista - taitoa käsitellä asiakkaita ja ohjata porukan toimintaa.

Siitä sitten alaspäin.

(Esimiesasemassa olevat ja muut johtajat tietenkin erikseen.)

• kdkdkskksksks

olet siis vanha koodari - kerron sinulle salaisuuden : nykyään ei koodauksesta makseta enää samalla tavalla kuin ennen.

• vanhakoodari

Ei niin koodauksesta, niinhän minä juuri kirjoitin, että pitää osata muutakin.

Olen vaihtanut työpaikkaa viimeisen vuoden aikana, joten olen melko varma siitä, että nuo muut taidot ovat säilyttäneet markkina-arvonsa.

• urateb

Palkan nousuhan on IT-alalla vähän huono/kaksiteräinen juttu. Se tekee sinusta yt:n jälkeen tai teknologian muutostilanteessa selkeästi ylihintaisen.

• Moneyflow

Aina voi pyytää alempaa palkkaa tai mennä ulkomaille.

• flkdkfkfkeflxl
        Moneyflow kirjoitti:

Aina voi pyytää alempaa palkkaa tai mennä ulkomaille.

Alempaa palkkaa ei saa maksaa, koska yleissitovuus.

• SiinäOnPaikka
        flkdkfkfkeflxl kirjoitti:

Alempaa palkkaa ei saa maksaa, koska yleissitovuus.

Siis uudessa työpaikassa...

• 44455

Kaveri oli Leanwaressa töissä ja sanoi, palkat olivat keskimääräistä huonommat.

• kdkfkfkxkekldn

Puolessa firmoista palkat on keskiarvoa huonommat

• valitseviisaasti
        kdkfkfkxkekldn kirjoitti:

eli toisessa puolessa ne on keskiarvoa paremmat

• kdkkdkzkdldldl
        valitseviisaasti kirjoitti:

eli toisessa puolessa ne on keskiarvoa paremmat

Niinpä ja GPtW firmat kuuluvat sinne edellisiin

• Anonyymi
        kdkfkfkxkekldn kirjoitti:

Mitä kouluja kävit? Väitteesi on huvittava...:)

• askopetteri23890

Jotenkin naurattaa aina kun IT-alalla puhutaan tutkinnoista ja oletetaan, että tutkinnolla X pitäisi ansaita Y euroa kuukaudessa. Todellisuudessa sillä tutkinnolla ei ole juuri mitään merkitystä, vaan ainoastaan henkilön tänhetkisellä osaamisella. Voit olla vaikka tohtori, mutta jos et oo pysyny kärryillä teknologian kehityksestä niin et välttämättä saa edes työpaikkaa. Osaavat ja arvonsa tiedostavat saavat helposti 5000-6000€ ihan suorittavalla tasollakin. Toki on firmoja, jotka eivät tällaista palkkaa pysty tai suostu maksamaan, mutta osa maksaa.

• f5e3eb46

Totta kai osaaminen ratkaisee, mutta esim. DI:n koulutus vaan on sellainen peruskoulutus moneen asiaan. Olen ihan tarpeeksi tehnyt töitä kaikenlaisten "itse oppineiden" yms amiksien kanssa jotka eivät osaa laskea perus trigonometrian laskuja. Näitä asioita nyt kuitenkin tarvitaan monissa ohjelmistoprojekteissa ja v-tuttaa olla jonkun aikuisen matikanope. Ne koulutukset eivät turhaan ole olemassa.

• Anonyymi

Aika monesti yliopiston tietojenkäsittelytiede antaa huomattavasti paremmat valmiudet alalla työskentelyyn mutta enemmän se henkilöstä on kiinni miten tulee pärjäämään. Toimin koodaajana ja olen huomannut että kun kokemusta kertyy enemmän, alkaa henkilön kiinnostus alaan ja älykkyys merkitsemään enemmän kun koulutus. Esimerkki trigonometriasta on aika kömpelö kun sitä tarvitsee aika harvoissa projekteissa. Ja kun tarvitsee, sen mieleen palauttaminen on aika helppoa/vaikeaa henkilöstä riippuen. Ehkä tietorakenteet, algoritmit, tietokannat, eri ohjelmointikielien ominaisuudet, erilaiset tavat tehdä asioita ja arkkitehtuurit ylipäänsä ym. on tärkeämpi ymmärtää. Koulutus antaa vaihtelevat valmiudet mutta lisää mitään aivoihin mitä muulla tavalla ei saisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe