Uusia ystäviä

30V

Miten tältä paikkakunnalta saisi uusia ystäviä? Miksei ole mitään naamatusten kokoontuvaa ryhmää tai fb:ssa. Itse en kehtaa perustaa,kynnys on liian kova vaikka kyllä täällä synkällä pikkupaikkakunnalla muitaki yksinäisiä olis varmasti pilvin pimein...

46

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiva

      Itse en ole facebookis enkä ala,sitähän joutuu toisten arvosteltavaksi ja toisista ihmisistä juorutaan mitä ihmeellisempiä juttuja.

    • eikivayksin

      Siinäpä se juuri onkin ettei täällä ole mitään yksinäisten toimintaa tai en ainakaan ole tietoinen jos on koska itsekin olen yksinäinen ja muualta tänne muuttanut. Ikää minulla on liki 60 eli jos joku tietää missä täällä voisi tavata muita yksinäisiä niin kertokoon.

    • yksinminäkin

      Voisiko joku perustaa sellaisen yksinäisten kokoontumisen johon voisi tulla juttelemaan ja sieltä sitten löytäisi mahdollisesti ystävän. Mikähän täällä olisi sopiva paikka tälläiselle ja mistä ihminen joka ilmoittaisi milloin kokoontua? Sen voisi tehdä vaikka tällä palstalla. Itse olen muuttanut muualta mutta tälläinen kyllä kiinnostaisi.

    • SirkkaMarja

      Mikäs se sellainen yksinäisten ryhmän idea on? Sillon ei enää olla yksin, koska ollaan ryhmässä. Itse miettisin asiaa uudelleen YKSIN kotona, ,,, TErv: Sirkka

      • Yksiyksinäinenmyös

        Hyvähän siinä on viisastella kun sinulla ilmeisesti se yksinäisyys on ihan vapaa ehtoista. Toista se on jos totaalisen yksin ja ulkopuolinen kaikesta sosiaalisesta kanssakäymisestä niin silloin olisi hyvä että joku järjestäisi tapaamisia niille jotka ei halua mennä kapakkaan tai seurakunnan kerhoon sukkaa kutomaan. Olisi paikka missä saisi jutella toisten yksinäisten kanssa.


    • åppå

      Lähde pois. Oulaisista ei voi saada ystäviä, kaikki juoruilevat takana ovat edessä niin höyliä, mutta näin se on.
      Parasta, mitä minulle on koskaan tapahtunut on ollut muutto paikkakunnalta pois. Siellä on omia kuppikuntia eri uskonlahkojen takia ja poliittisesti et voi olla riippumaton tai olet sivussa kaikesta. Myös nepotismi rehottaa oli kyse vaikka kaupungin viroista muista työpaikoista.

      • yksinoletjatuletolemaan

        Kunpa kaikki olisikin noin yksinkertaista, että voisi tuosta vaan lähteä. Minulla ainakin on se että täällä ei saa asuntoaan kaupaksi vaikka on hyvästä taloyhtiöstä jossa kaikki remontit tehty ajallaan. Asuntokin on rempattu ettei pitäisi olla mitään estettä, mutta kun ei vaan mene enkä ole ainoa. Hintakin on niin alhaalla ettei enää varaa alentaa kun tulee tappiota muutenkin. Tuostako se onkin kiinni kun en kuulu puolueisiin eikä politiikka kiinnosta ei saa ystäviäkään. Lahkoihinkaan en kuulu joten ei varmaan sitten auta muu kuin tyytyä kohtaloonsa. Eipä tänne olisi kannattanut muuttaa ollenkaan.🤬


      • TraktorillaNaimisiin
        yksinoletjatuletolemaan kirjoitti:

        Kunpa kaikki olisikin noin yksinkertaista, että voisi tuosta vaan lähteä. Minulla ainakin on se että täällä ei saa asuntoaan kaupaksi vaikka on hyvästä taloyhtiöstä jossa kaikki remontit tehty ajallaan. Asuntokin on rempattu ettei pitäisi olla mitään estettä, mutta kun ei vaan mene enkä ole ainoa. Hintakin on niin alhaalla ettei enää varaa alentaa kun tulee tappiota muutenkin. Tuostako se onkin kiinni kun en kuulu puolueisiin eikä politiikka kiinnosta ei saa ystäviäkään. Lahkoihinkaan en kuulu joten ei varmaan sitten auta muu kuin tyytyä kohtaloonsa. Eipä tänne olisi kannattanut muuttaa ollenkaan.🤬

        Ei olisikaan.
        Olen kokenut saman Oulaisissa kuin sinä nyt.
        Olen oikeasti surullinen puolestasi ja toivon, että pääset pois siltä kylältä pian ja saat asuntosi myytyä - vaikka sitten roimalla tappiolla.
        Onneksi itse pääsin pois sieltä, Oulaisissa ollaan tosi rasistisia eri paikkakunnilta muuttaneita oman maan kansalaisia kohtaan ja ystäviä on ihan turha odottaa saavansa, ei edes puheseuraa saa, ihmiset ovat mulkoilevia ja sisäänpäin kääntyneitä ja epäileväisiä, ennakkoluuloisia ja pelokkaita sisäsiittoisia maalaistollukoita, jotka kaiken lisäksi luulevat kyläänsä kaupungiksi ja Oulaisten sijaintia Etelä-Suomeksi, hohhoijaa!!!
        Lisäksi koko keskiajalle jäänyt kylä sekoaa täysin, kun paikkakunnalle eksyy, siis todellakin EKSYY vahingossa joku ulkomaalainen... hoh hoh hoijaa!!!!!


      • Eteläänmuuttanut
        yksinoletjatuletolemaan kirjoitti:

        Kunpa kaikki olisikin noin yksinkertaista, että voisi tuosta vaan lähteä. Minulla ainakin on se että täällä ei saa asuntoaan kaupaksi vaikka on hyvästä taloyhtiöstä jossa kaikki remontit tehty ajallaan. Asuntokin on rempattu ettei pitäisi olla mitään estettä, mutta kun ei vaan mene enkä ole ainoa. Hintakin on niin alhaalla ettei enää varaa alentaa kun tulee tappiota muutenkin. Tuostako se onkin kiinni kun en kuulu puolueisiin eikä politiikka kiinnosta ei saa ystäviäkään. Lahkoihinkaan en kuulu joten ei varmaan sitten auta muu kuin tyytyä kohtaloonsa. Eipä tänne olisi kannattanut muuttaa ollenkaan.🤬

        Mitäs läksit sinne.


    • e.v.p

      tunnen muutaman oulaistelaisen, mutta ei niissä ole yhtään rehtiä. kummallista vihottelua, ja kaunankantoa lähes outoja ihmisiä kohtaan.

      • ennakkoluuloton

        Minäpä tunnen montakin Oulaistelaista eikä ne oo sen kummempia immeisiä kuin muutkaan ,kannattaa tutustua heihin aivan mukavaa porukkaa ovat.!


    • oppåå

      Olen ollut jonkin aikaa elämästäni oulaistelainen, mutta onneksi en enää. Rehellistä ihmistä saa etsiä, aina on jotain taka-ajatuksia, miten pääsisi hyötymään.
      Totta on, että uskonnon eri lahkot hallitsevat asukkaita ja jotka ei niihin tai poliittisiin ryhmiin kuulu ovat out.
      Kyttääminen on jatkuvaa ja kylillä tiedetään kaikkien asiat paremmin kuin asian omainen itse. Ei edes pankkeihin voi luottaa, sielläkin pelattiin vilunkia, liittyi juuri näihin lahkolaisiin.
      Samat tyypit mellasvat joka paikassa oli kyse työpaikoista, pankeista tai kupungin valtuustosta tai hallituksesta. Esimerkiksi jäävääminen asioiden käsittelyssä on täysin tuntematon asia ja siitä johtuu hyvä veli järjestelmän toiminta niin laajasti.
      Pane asunto vuokralle ja muuta muualle.

    • Eipäsjuupas

      Mitä se kellekään toisen elämä kuuluu. Paha mieli monestakin asiasta tällä hetkellä.

    • karuamuttatotta

      Ei sieltä saa ystäviä, kuten tässä monet jo siitä sanoneet. Ellet sitten ole lesta, tai työssäkäyvä immeinen. Ei siellä muunlaisia hyväksytä.

    • Hyisitäläskiäkin

      Läpeensä mätä koko paikka.

    • ainayksinminäkin

      Onko tällä kylällä ylipäänsä mitään paikkaa missä näkisi muita yksinäisiä ihmisiä ja voisi vaikka jutella niitä näitä, tiedä vaikka ystävän saisi niin sitten olisi mukavampi elellä täällä muualta tulleenkin joka ei tunne yhtään täkäläistä ihmistä. Jos joku tietää niin kertokoon, kiitos.

      • Paljonkavereitanyt

        Meeppä puppii nii kyllä ystäviä löytyy😀


    • Muumio60

      Huomenta! Olen tullut muualta ja viihtynyt täällä hyvin, jo kauan. Toki itsekin miettinyt missä tapasin uusia ihmisiä. Olen yksin asuva. Käyn joskus jututtamassa Meskussa sitä ystävällistä baarimikkoa/maijaa, aina saa ystävällisen hymyn ja asiallisen vastauksen. Suosittelen.

    • Muumio60

      Niin se jäi tuosta pois, että siellä olen jututtanut myös toisia yksin asuvia.
      Täällä maaseudulla ei ole samanlaista kulttuuria kuin kaupungeissa, että voi työpäivän jälkeen käydä "yksillä". Silloin voi tavata toisia, joita kukaan ei kotona odota.

      • Toinenmuumio

        Nimimerkki muumio 60 oletko mies vai nainen? Onko tuo 60 ikäsi? Ajattelin vain että kun itsekkin olen kuusikymppinen niin olisiko mahdollista tutustua sinuun? Jos niin kuinka sinuun saa yhteyden?


    • voisua

      jos käyt oulaisissa joskus "yksillä" olet juoppo. jos et ole naimisissa olet varmaan homo. jos et ole kepulainen tai lesta olet alinta kastia. intiassa ja oulaisissa on vielä kastijako. jos olet toiselta paikkakunnalta niin lähde äkkiä pois, äläkä katso taaksesi. sieltä kuuluu banjon soitto ja kylän läpi laskee syvä joki.

    • sairaalareissueikiva

      Ollessani sairaalassa,yökkö tuli töihin,leperteli taputteli ja sanoi.Jos tarviit yöllä apua,soita kelloa. Menin yöllä vessaan,leikkauksen jäljiltä heikko olo,soitin hoitajaa apuun,sanoa nappasi kun tuli apuun,sinä se sitte aina valitat. Tuli enemmän vaan huono olo. Mitä varten mieli muuttui muutaman tunnin sisällä?

    • Muuallemuuttanut

      Oisit alunperinkin muuttanut jonnekkin muualle,suomessa parempiakin paikkoja paljonkin,vai menitkö työnperässä?

      • Jyväskyläläinen

        Mitäs muutit sinne,et voi syyttää kuin itseäsi. Eikös sitä sanota että sitä saa mitä tilaa. Olisi kannattanut miettiä ja ottaa etukäteen selvää minne huonekalunsa vie.


    • Anonyymi

      Eipä se mitään vaikka tältä paikkakunnalta ei ystäviä saa mutta muualta saa on omakohtaista kokemusta asiasta. Saakin tosi ystäviä eikä mitään selän takana pahan puhujia.

      • Anonyymi

        Jos ei puhujia,niin panijoita kylläkin😁.


      • Anonyymi

        Ainakin uimahallin saunassa tuntuu olevan luontevaa jutustella. N. 20v olen täällä asunut ja mukavaa on ollut, tosin työn kautta tutustunut ihmisiin.


    • Anonyymi

      On ja tuoppi kutsuu, hip, hei ja siellä on aina ystäviä!

    • Anonyymi

      Minäpä se en enää täältä ystäviä etsikään kun löysin ihanan ihmisen ihan toiselta paikkakunnalta. Olemme tutustuneet ja kohta muutamme yhteen. Hänellä oma talo niin siellä mukava asua.

      • Anonyymi

        Näihänse mennee😀.Minäki löysin rakkaan toiselta paikkakunnalta.Ei tosin ok-talua vaan 73neliön kolomijo😀.


    • Anonyymi

      Turhaan aivan turhaan täältä etsit ystävää.

      • Anonyymi

        Näin on.Minä vaihoin paikkakuntaa ja heti löysin naisystävän. Nyt porukoidaan yhdessä ja elämä hymyilee. Pari vm.55.


    • Anonyymi

      alat vaan haukkumaan muita ihmisiä takanapäin ja olet edessäpäin kaveria niin pian sinuakaan ei erota oulaistelaisesta pirukaan!

    • Anonyymi

      Kyllä Sieltä kaverin löytää kun rohkeutta löytää

    • Anonyymi

      Muuta muuvalle asumaan jos mahollista.Minunkin elämä muuttui paremmaksi kun muutin sieltä pois.

      • Anonyymi

        Joo,kerää vainkamppeesi kainaloon ja muuta muualle asumaan. Minäkin aikanaan sieltä lähtenyt pois,enkä ole katunut tekoani.


    • Anonyymi

      Näinä aikoina kannattaa katsoa, kelle uskoutua omissa asioissaan.Sen voin kokemuksesta sanoa.

    • Anonyymi

      Juu ,olet yhtä kokemusta rikkaampi kun olet muuttanut oulaisiin.Outo kylä,niikuin oikeasti oulaistelaiset sanovat ,ei siis kaupunki.Oulaistelaiset elää sitä aikaa kun siellä oli maatiloja ja navetoita.Suuri tapahtuma on ollut, kun kylälle on tullut maitolaiturit.Sitä kautta ne ovat oppineet juoruamaan ja puhumaan pahaa ,selalisista joilla ei ole ollut maatiloja ,vaan joutuneet vaikka rikkaille piikomaan.
      .Nehän on olleet rikollisia ja maitolaituriset on käyneet kirkossa ehtoolliselal ja nuolleet huuliaan ,että ovat saaneet viimeisenkin viinitipan kurkuunsa,saaneet pahat puheensa anteeksi ja keksineet humalassa muualta muuttaneille uuden persoonan.Tästä on tullut tapa kyläläisille ,mennä maitolaiturille kertomaan mitä se muualta muuttanut on hommaillut ja taas syntyi uusi persoona no grata. Siitä nyt puhutaan ,taas tehnyt sitä ja tätä " ,yrittikö? ,,voi hirveetä , akka pian kirjoittaa "pyhkikää pyhän seutuun",sellaista tapahtunut .Äkkiä maitolaiturille kuulemaan uutisia .Kirkkoon ehtoolliselle ja huulia nuolemaan ja taas syntyy maitolaiturilla uutta persoonaa, taas uutta "pyhkikää pyhän seutuun". ihan kaikille joilla maitotili tanen kommuunissa.Puheitten kiertokulku ,kirkko ,ehtoollinen ,huulien nuoleminen ja sitten humalassa ,Maitolaiturille ,äkkiä uutta "pyhkikää pyhän seutuun". et löyä kaveria kasvokkain ,selän näät!

      • Anonyymi

        Muualla ei vissiin maitolaitureita ole, kuin Oulaisissa? Se, että ne muutamat sadat demarit pari kommunistia liehuvine punalippuineen, eivät saaneet tänne joskus vuonna miekka ja kirves, jotain tehdastaan, jaksetaan edelleenkin olla katkeria siitä!?

        Nythän te olette Lehto Oy:ne saaneet irtisanomisineen!

        Ja hei, niitä navetoita ja maatiloja tarvitaan jatkossakin, se maistuu vasemmistolaisellle maito ja leipä vissiin samalla lailla, kuin muillekin!?

        Se, kuka juttuja kylillä juoruilee, löytyy jokaisesta yhteiskuntaluokasta!


    • Anonyymi

      No jo on kommentteja 😁. Taitaa olla itsestä kiinni miten täällä ystäviä saa ja mitä puhutaan. Onko vaan niin suuret luulot, että kuvitellaan puhuttavan. Mua ei ainakaan kiinosta mitä teet ja missä. Ei se ole ruoho vihreämpää aidan toisellakaan puolella, mutta mitä välii. Eletään omaa elämää ja oulainen on ihana pikku paikkakunta.

    • Anonyymi

      Hauska kirjoitus ja niin paikkansa pitävä .!!Kumpa olisi enemmän ihmisiä jotka kirjoittavat totta.Muistan erään oulaistelaisen rouvan johon tutustuin jumppakerhossa .Hän hyväksyi minut silloin kun tarvitsi paria jumpassa,Mutta kun näin hänet kylällä ,ei vastannut tervehdykseen,Kerran satuimme kauppaan ja tervehdin ,ei vastausta ,mutta jutteli kyllä "paremman" tuttunsa kanssa. Että tälleen.Minäkin opin ,että oulaisissa ei tervehditä .Aika karua kansaa.

    • Anonyymi

      Muutin viime vuoden loppupuolella Oulaisiin, en vaihtaisi pois. Täällä tuntemattomat ihmiset juttelevat, hymyilevät lenkkipolulla kohdatessa, on pyydetty eri tilaisuuksiin mukaan. Pitää vaan lähteä, eikä jäädä odottamaan onneaan. On paljon itsestä kiinni, miten haluaa solmia suhteita.

    • Anonyymi

      Pöty puhetta että ystäviä saa tuosta vaan. Olen koittanut jutella kaupassa mutta vastauksena joku ynähdys ja kiireesti pois tilanteesta. Kaupoissa usein kaksi naista tai kaksi miestä nokitusten jonkun hyllyn edessä juoruamassa. Joskus kyrsii ettei anneta tilaa vaikka nähdään että toinen olisi jotakin juuri siitä hyllystä ottamassa jossa kärryt ja pulisijat edessä. Seuraavalla kerralla en kauaa odottele vaan Survon kärryni vaikka pahki jos ei osata antaa tilaa. Voisivat läyrytä vaikka jossakin muualla eikä hyllyjen edessä. Sama juttu olen koittanut jutustella jopa kävelylenkillä mutta silloinkin joku sana vaihdetaan tyyliin kaunis ilma ja pötkitään pois. Ihan yhtä tyhjän kanssa. Voi sanoa kuten Oulussa joku kirjoittanutkin että paska kaupunki. Ei täällä muualta tullutta noteerata mitenkään.

    • Anonyymi

      Minusta kyllä paikkakuntalaiset tekee tuttavuutta, jos olet vähän merkittävämmässä asemassa .Tottakai, jos sinusta on ajan kanssa heille hyötyä! .Auta armias , kun uusit vaikka autoasi ,niin kyllä naapurista kuuluu,"jos ossaa oikein pittää "Kateus on kyläläisten synti ,mitä suurimmassa määrin. .Alkavat laskemaan tuloja ,että millä se laittaa ja matkustaa ,kun tuloja" SILLÄ " niin vähän .pian vuojessa tai kahdessa hältä työ loppuu ".Sitten naureskelvat selän takana ja vähän edessäkin ,että oikein "sille".Yksi tällä palstalla kirjoitti "edessä ystävää ,selän takana piru",pitää paikkansa.Kerran vuosia sitten asuessani siellä ,niin eräs hyvän päivän tuttu tuli käymään luonani ja kun menin kylppäriin ja tulin pois,löysin vieraani vaatehuoneesta!! Oulaisissa uteiliaisuus on sairaus..Kyllä jokaisella kyläläisellä , vaikka olisi muualta muuttanutkin ,pitää olla yksityisyys!

    • Anonyymi

      kyllä oulaisiin voi muuttaa mutta paikallisten kanssa kannattaa olla mahdollisimman vähän tekemisissä. täytyy myös olla välittämättä heidän levittämistään juoruistaan, niitä nimittäin levitetään, elitpä tai olitpa kuinka tahansa. oulaistelainen huumorintaju riittää naureskeluun ulkopuolisille mutta naama venyy alaspäin kun heidän toilailuilleen nauretaan, ja niitä riittää! on meinaan kylähullujen luvattu maa!

    • Anonyymi

      Täältä ei löydy kirveelläkään uusia ystäviä ei vaikka löis hamara puolella:)

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe