En ryhdykään yrittäjäksi

enikinäyrittäjäksi

Olin suunnitellut että ..saattaisinkin perustaa itselleni pienen yhden miehen yrityksen ja alkaisin valmistaa ensin pienimuotoisesti ja jos hyvin menee niin vähän isommassa toiminnassa kotimaisia kenkiä. Sitten luin eräästä kotimaisesta yrittäjästä joku viljanen .Hänellä oli sellainen kenkämalli jossa oli sivulla neljä raitaa. Mies oli myynyt niitä hyvään hintaan. Sitten adidaksen asiamies sanoi tuolle että sinun neliraitakenkäsi muistuttaa liiaksi meidän kolmiraitakenkiämme. Ja niin oikeuteen maassamme . Mieheltä meni asunnot ja kaikki. Asuu vuokralla ja velkaa jotain 400 000? ja lisäksi oiko se nyt 7 prosentin korko juoksee koko ajan. Suomalaiset oikeuslaitokset olivat sitä mieltä että tuo Suomalainen mies oli väärässä. Mies on valittanut tuomiostaan ..minne kotimaassa nyt voi valittaa..turhaan?

Että tässä mallia ryhtyä yrittäjäksi maassamme.

En minä ainakaan . Olen ennen kotona työttömänä kuin otan pienintäkään riskiä.
Miksi riskeerata ,niin miksi .

6

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nopeemaksettu

Jos pelkää riskejä niin kyllä kannattaa sitten istuu työttömänä kotona....se on totta !

Itse mietin 3 vuotta että lähdenkö yrittäjäksi ja lopulta sitten lähdin. Nyt siitä on 8 vuotta aikaa ja tässä ajassa maksoin kaikki henkilökohtaiset ja yrityksen velat pois.
      Nyt voi ottaa loppuelämä rennommin....olen 40.v

• Etsii.myös

Teitkö yritysidean itse, vai onko franchising-yritys? Onneksi olkoon menestyksestä.

• nopeemaksettu

Kiiitos Paljon ! Harvoin kukaan toivottaa onnee.....yritysidea lähti ihan ammattikoulun koulutuksella ja sen jälkeen lähes 10-vuotta samalla alalla ja tämän jälkeen saman alan yritys ja eikun kilpailemaan, siis ei ole oikotietä onneen tai sitä on harvemmin.
        Kovasti työtä ja oppimista ja opetteluu, ja kun osaa sen oman alan paremmin kuin muut, niin siitä sitten on helpompi lähtee. Työn kautta saa kontaktii ja potentiaalisia asiakkaita... harvemmin siis nettimainonnalla mitään saa.

• koeioorahho

..kuitessii. olet potentiaalinen veronmaksaja verottajalle. Jos ajat vielä hoononee niin verottaja suattaapi laettaa sulle kovat mätkyt. Kuis työtömäle voi laitta mätkky?

• Ihan_mielenkiinnolla

Millä kriteereillä yrittäjälle pätkäistään kovat mätkyt?
        Käsittääkseni mätkyjä tulee silloin kun on laiminlyönyt verojen maksun tai tukkinut kirjanpitoon sinne kuulumattomia kuluja.

Olen itse toiminut yrittäjänä -91 vuodesta lähtien.
        Aina olen tiennyt jo kesällä paljoko on tulossa veroja maksuun.
        Kertaakaan ei ole tullut niitä mystisiä epämääräisiä mätkyjä.

• oomminäihimetelly

Avaajan tarinasta puuttuu se keskeinen asia, että yrittäjä antoi kenkien E-Amerikkalaisen? valmistajan vedättää kehotuksella jatkaa myyntiä ja lupauksella vastata oikeuskuluista, mutta yrittäjä jäi sitten yksin tuomiota nuolemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      52
      5350
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      85
      4042
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      342
      2383
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      1952
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      117
      1818
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      57
      1410
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1300
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1242
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1207
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      297
      1190
    Aihe