Alkaa pikku hiljaa pänniin kun tekee ton päivityksen niin koneen menee tosi hitaaksi ja jotku ohjelmat ei toimi.ONko muuta apua kuin olla päivittämättä sitä?
windows service pack 2
24
6623
Vastaukset
- ellitäti:)
mulla kans menee jumiin muutamat sivut aina päivityksen jälkeen... oon tehny vaan järjestelmänpalautuksia sitä mukaan kun kone on ittensä päivittänyt... mahtaako sekään niin viisasta olla :/ .... nyt en anna sen enää päivittää sitä koko pakettia :/
(s)- Mies
Minulla ei ole ollut päivityksen jälkeen mitään ongelmia.Mitkä ohjelmat eivät toimi??
- lissuvaa
Mies kirjoitti:
Minulla ei ole ollut päivityksen jälkeen mitään ongelmia.Mitkä ohjelmat eivät toimi??
Minulla lakkaa tulostin toimimasta ja kone ei päästä joka paikkaan ja javat sekoilee. Minä en päivitä sitä, koska muuten on hyvät suojaukset
- ellitäti:)
Mies kirjoitti:
..osuuspankin sivut..
msn sähköposti.. ja messenger
ja muutamia muita...
(S) Mies kirjoitti:
Mikäli "Mies" on katsonut microsoftin omaa selostusta asiasta, niin siellähän on pitkä ja yhä kasvava lista ohjelmista jotka eivät enää tuon päivityksen jälkeen toimi kunnolla. Itsekin osaisin sinne jonkin verran ohjelmia lisätä.
Luehan tämä artikkeli microsoftin omilta sivuilta, otsikolla "Programs that are known to experience a loss of functionality when they run on a Windows XP Service Pack 2-based computer" joka kuvaa niitä jotka vaan eivät tuntemattomasta syystä enää toimi kunnolla sp2:ssa:
http://support.microsoft.com/kb/884130
ja tämä, "Some programs seem to stop working after you install Windows XP Service Pack 2" niistä jotka eivät palomuurin takia enää toimi siinä kunnolla
http://support.microsoft.com/kb/842242- Mies
eis kirjoitti:
Mikäli "Mies" on katsonut microsoftin omaa selostusta asiasta, niin siellähän on pitkä ja yhä kasvava lista ohjelmista jotka eivät enää tuon päivityksen jälkeen toimi kunnolla. Itsekin osaisin sinne jonkin verran ohjelmia lisätä.
Luehan tämä artikkeli microsoftin omilta sivuilta, otsikolla "Programs that are known to experience a loss of functionality when they run on a Windows XP Service Pack 2-based computer" joka kuvaa niitä jotka vaan eivät tuntemattomasta syystä enää toimi kunnolla sp2:ssa:
http://support.microsoft.com/kb/884130
ja tämä, "Some programs seem to stop working after you install Windows XP Service Pack 2" niistä jotka eivät palomuurin takia enää toimi siinä kunnolla
http://support.microsoft.com/kb/842242Olen katsonu noi joo,mutta mulla vaan toimii kaikki ohjelmat.Ehkä joku on niin tyhmä,ettei tajua klikata salli palomuurin kysyessä ohjelmasta.....
Mies kirjoitti:
Olen katsonu noi joo,mutta mulla vaan toimii kaikki ohjelmat.Ehkä joku on niin tyhmä,ettei tajua klikata salli palomuurin kysyessä ohjelmasta.....
Maltoitkohan lukea sit ajatuksella?
Sp2 estää joidenkin ohjelmien toimimisen _riippumatta siitä, käyttävätkö ne nettiä vai ei_. Sielä oli monta ohjelmaa, joita ei pysty edes asentamaan, eikä mikään, mitä palomuurin kanssa voit tehdä, kierrä tuota ongelmaa. Mut juu, windows on reikäjuusto kyllä muutenkin ja sp2 on silti askel oikeaan suuntaan.- Mies
eis kirjoitti:
Maltoitkohan lukea sit ajatuksella?
Sp2 estää joidenkin ohjelmien toimimisen _riippumatta siitä, käyttävätkö ne nettiä vai ei_. Sielä oli monta ohjelmaa, joita ei pysty edes asentamaan, eikä mikään, mitä palomuurin kanssa voit tehdä, kierrä tuota ongelmaa. Mut juu, windows on reikäjuusto kyllä muutenkin ja sp2 on silti askel oikeaan suuntaan.Totuus on tietty se,etten itse käytä ohjelmia jotka ei toimi SP2:ssa ja sen vuoksi ei ongelmia ole ollut.Se vaan kummastuttaa,että toisilla on niin paljon kaikenlaisia ongelmia ja minulla ei mitään.Ehkä mä olen H Hanhi tai jotain...
lissuvaa kirjoitti:
Minulla lakkaa tulostin toimimasta ja kone ei päästä joka paikkaan ja javat sekoilee. Minä en päivitä sitä, koska muuten on hyvät suojaukset
Todellakin SP2 päivitys tekee sitä että esim: tulostin ei enää toimi, johtuu siitä että laitevalmistajat eivät ole päivittäneet uusia ajureita SP2:sta varten. Asennuksen alussa voi myös tulla ongelmia koska pitää hetkellisesti ottaa Windowsin oma palomuuri pois toiminnasta omat virus/palomuuriohjelmat. Ja ennen asennusta kannattaa myös tehdä levyn eheytys ja luoda palautuspiste ja nimetä se. Parhaat ohjeet saa kun ottaa ennen asennusta yhteyttä Microsoftin SP2 tukeen. Goodmen
- viisastelija
Mies kirjoitti:
Totuus on tietty se,etten itse käytä ohjelmia jotka ei toimi SP2:ssa ja sen vuoksi ei ongelmia ole ollut.Se vaan kummastuttaa,että toisilla on niin paljon kaikenlaisia ongelmia ja minulla ei mitään.Ehkä mä olen H Hanhi tai jotain...
kun ne ei toimi =)
- hanna...
en ole uskaltanut ladata windows service pack 2.ta
ollenkaa, kun niin moni on siitä valittanut että sen jälkeen ei kaikki toimi tai toimii huonosti. - edes
laittaa koko Window$ia. Pikkasen uteliaisuutta ja tervettä järkeä. Mandrake 10.1 on silloin hyvä valita. Ei toimimattomia päivityksiä, hyvin vähän viruksia oisko peräti 2 edes olemassa.
Myönnän että kynnys sanoa Money$oftille bye bye on suuri, mutta aikansa Linuxin kanssa touhuttuaan huomaa ettei maailma tarvitse Bill-$otkua.
Koneen vaihtotiheys harvenee, koska joka päivityksen jälkeen ei tarvitse uutta näytönohjainta ja emolevyä. Eikä muistiakaan tarvitse lisätä päivityksen jälkeen.
Helppoa .. eikö totta.
Jaa että ohjelmat ei toimi??? Itse ainakin pelaan Medal Of Honor Pasific Assaultia kivasti. Ja peli on Windo$ versio. Flat out toimii kuin unelma.
Ja ps. pelit eivät ole vanhoja.
Kaikki toimistosofta yms toimii kanssa. Ja se on vain pienestä ohjelmasta kiinni. :D
Miksi siis maksaa siitä että saa kehitysversiota testata, kun toimivan käyttöjärjestelmän saa ladattua netistä ilmaiseksi. - Tyytyväinen :)
Mulla on ollut koneessani servisepack 2 nytt pari kuukautta, ja on toiminnut erittäin hyvin.
Palomuuri mulla ei ole päälle, se tarkioittaa mm. popup blocker on pois päältä, mutta kuitenkin ilmoittaa kun haluan imeytyä jotain netistä, muuten se ei jarruttaa mitään.
Koko ajan seuran että koneisto ja ohjelmisto siisältää mahdollisimman uudet päivistykset.
Muuten mulla on Norton viirus joka ei ole n.s hyväksytty Microsoftilta ja ulkoinen palomuuri reitimessä.
En tiedä sit, mulla on ainakin käynyt tuuri sitä "pakilla 2". - Semipekki
Kattokaapa muistin määrää ennen sp2:n asennusta ja
sen jälkeen. Muistirosvo! Latasin sen ja käytössä oli tasan viikon..... Ei sitä tarvi, kun on hyvät palomuurit. - Q.w
hyvin on toiminut,asensin tosin SP2:n levyltä...johtuiskohan se sitten siitä?.
- erkkiz
...tai sitten ei.
Minulla on XP ja SP2(sen alla SP1). Muistia 1Gt. - MaLi
Kjäh kjäh, mulla pelittä ihan hyvin SP2:n jälkeenki.
Siin on tuo XP:n oma palomuuri joka o suolesta,
ota se pois päältä ja laita tilalle jolu softa palomuuri,
mulla o Nortonin virustutka ja palomuuri ja pelittää ihan hyvin ku ottaa XP:n palomuurin pois
(sehän suositteleeki sen pois ottoa).
Ja yks mikä tuossa kans on, ni siel o enää vaan 10 porttia auki nettiin,
SP2Patchiä peliin ja saat vaik kui monta porttia auki,
mulla ku o aina hirveet imutukset päällä, ni pitää olla porttei tarpeex auki.
btw. pätsin saa: http://www.lvllord.de/?lang=en&url=news- Sheridan
Mullakin sekosi ja junnasi, mut jotain toi miun viksu ukko sille teki ja nyt pelaa kuin enkeli.. =)
- buldoxiano
Työssäni verkkotukihenkilönä olen törmännyt ongelmaan nimeltä Windows Service pack2 asennuksesta aiheutuneisiin ongelmiin. Ongelma 1. Asennus poistaa käytössä olevan verkkokortin käytöstä kokonaan, asennuksen jälkeen laite otettava uudelleen käyttöön. 2. Asennus tekee koneesta hieman hitaamman riippuen tietenkin muitien määrästä, mikäli muistia 512Mb tai enemmän ei ole hätää. 3. Asennus aiheuttaa Verkkoyhteyden vajaan liitettävyyden, nettiyhteys toimii, mutta ongelmia saattaa esiintyä useammin. Henkilökohtainen neuvoni on että asennatte kaikki muut XP:n päivitykset, mutta odotatte paranneltua versiota SP 2:sta tai sen jälkeläisestä.
Asensin just äsken sen Service Pack 2:sen ja pelittää ihan hyvin eli ei mitää ongelmii!!!Kaikki toimii niinku ennenki.
- Masa
Jouduin muutaman kerran latamaan SP2 ja poistamaan sen ennenkuin sain koneen toimimaan kunnolla. Yhdellä kertaa SP2 :sen mukana tuli joku viirus joka lähetteli tiedostoja koneelta ja sekotti työpöydän. Formatoin koneen ja asensin kaikki uudelleen myös SP2 ja kone toimii hyvin. Kai se vain on niin ettei päivitys vaiheessa tule kaikkia tarvittavia tiedostoja.
- Sami'*********
Mulla oli sama ongelma,mut sellainen pieni ohjelma auttaa hieman,ainaskiin meikäläiseen myllyyn.Hae(googlesta)sen windowsin mikä sul on käytös ja perään apuohjelmat,sieltä löydät.Mulla on windows xp ja apuohjelmaksi sain windowsXP-KBB73376-ia64-enu.Testaa auttaako yhtään.
- jepjep
kuulostais vähä siltä että palomuurin päälle-meno olisi asialla joten sulje se jos se aiheuttaa ongelmia..
- Vähän perilläoleva
Hei
Minullakin kävi tuon kanssa niin että Canonin tulostin hyytyi kokonaan. Canonin sivuille ilmestyi sit myöhemmin päivitys tuohon ongelmaan ja sen asennuksen jälkeen tulostin taas toimii....eli mun ohjeeni on että käykää katselemassa valmistajien sivuilta löytyykö ongelmaan ratkaisua...uskoisin että tuokin service pack kuitenkin kokonaisuudessaan on askel perepaan suuntaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684