Onko täällä ketään jotka ovat hakemassa keväällä 2017 oikeustieteelliseen tiedekuntaan ei-ensikertalaisina?
Minkälaiset mahdollisuudet on päästä sisälle? Kannattaako edes yrittää? Kertokaa ajatuksia/kokemuksia. :)
Oikeustieteelliseen haku ja ei-ensikertalaisuus!
5
2503
Vastaukset
- VanhahkoNiiskuneiti
Ei ilmeisesti ole ketään muita ei-ensikertalaisia hakemassa...
- phuksi16
Mä hain viime keväänä ei-ensikertalaisena ja kuumottelin kans kovasti sitä että vaikuttaako mahdollisuuksiin. Ainakaan Helsingissä ei ollut mitään merkitystä lopulta sisäänpääsyn kannalta sillä, oliko ensikertalainen vai ei. Uskoisin ettei vaikuta tänäkään keväänä ja jos vaikuttaa niin todella vähän. Tosiasiahan kuitenkin on, että porukka ei oikein oo uskaltanut ottaa opiskelupaikkoja vastaan tai vaihtoehtoisesti ottaa aiemman tutkinnon papereita ulos tämän uudistuksen takia ja useimmat hakee ensikertalaisina jolloin kiintiötki täyttyy helpommin. Eli turha murehtia tätä, hakemaan vaan!
- ödödö
Taisipa olla mojova yhden pisteen ero rajoissa ensikertalaisten ja ei-ensikertalaisten välillä Turkuun sekä Joensuuhun.
- tiibetti
Moikka! Hain itse viime vuonna Turkuun ei-ensikertalaisena ja pääsin sisään! Ei kannata liikaa pelätä niitä prosentteja. Tosiasia on kuitenkin se, että aikaisemmin opiskelleilla on vähän enemmän kokemusta lukemisesta tai uuden tiedon nopeasta opiskelusta joten itse huomasin oppimisen olevan helpompaa kuin esim yo-kirjoitusten jälkeen. Miltä alalta olet vaihtamassa? :)
- VanhahkoNiiskuneiti
Kiitos vastauksestasi!
Olen FM, kokemusta oikeustieteiden opiskelusta on sivuaineiden muodossa.
Tottahan se on, että tähän mennessä on jo muodostunut tietynlainen ''lukurutiini'' jne. Silti on pelottanut tuo suuri ensikertalaiskiintiö. Välillä mielen on vallannut epätoivo, mutta toisaalta järjellä ajateltuna on mahdollisuus päästä sisään.
Paljon on tehtävä töitä tänä keväänä pääsykoekirjojen parissa. :)
Jos saa kysyä, minkä verran ei-ensikertalaisia Turussa aloitti viime vuonna, minkä ikäistä porukkaa jne? Ovatko opinnot vastanneet odotuksiasi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757204
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes682971- 562228
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671415Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681369- 561284
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l191229Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171040Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791000Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384998