Metos

Samppa

Olen ns. friikki mitä tulee ruoanlaittoon. Nyt olisi eka keittiöremppa edessä ja haluan, että siitä tulee kunnon tehokeittiö, missä tekee mielellään safkaa yksin ja kaveriporukassa. Toimivuus ennen kaikkea. Onko kukaan tehnyt köökkiä Metoksen tuotteista? Ravintolamaailma on noita pullollaan, mutta miten istuu kotikäyttöön? Kun kaikki on ruostumatonta terästä, niin mahtaako paino nousta niin paljon, että lattian kantavuus tulisi ongelmaksi? Kaikki kokemukset ja vinkit tervetulleita. Myös toki ammattikokeilta, jotka niitä työnsä puolesta on töissä käyttänyt. Erityisesti kiinnostaa toki kotikokemukset.

9

2411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki

      että normaalikokoiseen keittiöön, normaalissa asunnossa saisit rst-pöytää ym. sälää niin paljon että painosta muodostuisi ongelma. painaahan ne lastulevy/umpipuukalutkin aikapaljon. muutenhan tollanen ammattilaisten suosima täysmetallisysteemi on hygieeninen, kulutuksenkestävä, käytännöllinen ym.ym. kokonaan toinen juttu on miten sellainen sopii kotimiljööseen, pelkäämpä että tietynlainen laitosmainen tunnelma astuu kuvaan. ja ongelmaksi saattaa muodostua se että jos joskus asuntoasi esim. myyt, niin rts-kalut saattavat ostajan silmissä näyttää aika erikoiselta.. mutta nää nyt oli vaan tämmösen taviksen mielipiteitä. ajatus sinänsä mielenkiintoinen, ja jos itse arvostat em. systeemiä, älä ihmeessä anna liikaa toisten mielipiteiden vaikuttaa, :)

      • penmus

        hintaan , ovat 3-4 kertaa kalliimpia kuin vastaavat ns. kotimallit ja niitäkin tehdään teräspellistä, ei nekään nyt umpi terästä ole ...


      • Samppa

        Joo, itse asiassa mietityttää juuri tuo laitosmaisuus. Ajattelin kuitenkin, että jos laittaisi paljon muutoin puupintoja, niin yhdellä seinustalla oleva keittiö ei sitten korostuisi liikaa.. Kiinnostus kyseistä tuotetta ja erityisesti Metos 700-sarjan tuotteita kohtaan on kova.


      • Hinnoista
        penmus kirjoitti:

        hintaan , ovat 3-4 kertaa kalliimpia kuin vastaavat ns. kotimallit ja niitäkin tehdään teräspellistä, ei nekään nyt umpi terästä ole ...

        En ole katsonut kotivehkeiden hintoja, mutta en usko, että tuo hintaero on ihan noin iso. Otetaan esimerkki. 70 senttiä syvää ja 80 senttiä leveitä työtasoja vetolaatikoilla (koko setti terästä) maksaa 1400 euroa. Keittiöt kootaan erikokoisista moduuleista. Vertailun vuoksi esim. tehokas kaasuliesi alla sähköuuni maksaa 3500 euroa. Kaasuliedessä onkin sitten tehot kohdallaan. 2*3,5 kW ja 2*5,6 kW liedet sitten uuni, jonka teho 5,5 kW. Kokoa komistuksella on tuo 70 syvyyttä ja 80 leveyttä. Olen budjetoinut keittiötä varten 10000 euroa, ja siitä jää Metoksen kamoilla vielä säästöönkin. Tämän hetkinen arvio, noin 8000 euroa olis kustannus. Tuskin siis saa reilu 2000 eurolla täysteräksistä keittiökokonaisuutta kotimerkeistä.

        Koska kyseessä on moduulit, niin tarkoitukseni olisi investoida kerralla kunnon köökkiin ja muuton yhteydessä siirtää se tarvittaessa seuraavaan asuntoon. Moduuliratkaisu kun on huomattavasti helpompi roudaa mukana kuin kiinteä. Toisekseen, kuten eka vastaava mainitsi, en usko itsekään että tulevaisuuden asunnon ostajani olisi kiinnostunut Metoksen köökistä (tuurilla sellanenkin ostaja vois löytyä). Parempi siis kuskata mennessään.


    • itsekin friikki

      Metokselta saa oikein laadukkaat koneet. Harrastus maksaa, mutta hyvät vehkeet täytyy olla siitä iloa saadakseen. Joku ostaa sadan tonnin kalavehkeet ja joku toinen ei sitten sitä ymmärrä.

      Itse valitsin Smegin koneet, jotka ei nekään halpoja ole, mutta laadukkaita ja kauniita senkin edestä ja kotikäytössä mulle jopa luksusta. Pätäkkää palaa niihin 7500, mutta onpahan sitten kyökissä erillinen laavakivigrilli, kaasuliesi ja lihanpaistovarras jääpalakone sun muut herkullisuudet.

      Noissa koneissa on vähän toisenlaiset käyttöiät, kuin marketin vehkeissä, joten ainakaan kalliimmaksi ne eivät elämän varrella käy. Ja hyvää konetta voi korjatakin. Metoksen laitostiskikone olisi mulla, jos olisi sille tilaa.

    • Anonyymi

      hei

    • Anonyymi

      Onko muillakin tullut vastaan Metos Yrityksen autoja? Ajavat kuin hullut. Välkyttelevät valoja ja jarruttelevat nenän edessä. Useamman kerran tullut vastaan. Todella vaarallista. Miettisin pari kertaa minkälaisen yrityksen kanssa on tekemisissä.

    • Anonyymi

      No, ne on ravintola- tai laitoskeittiölaitteita. Mitä lisäarvoa ne antaisivat laadukkaisiin kuluttajatuotteisiin verrattuna? Et kai koko lähiötä ruoki? Paino ei nouse yli lattioiden kantavuuden , mutta hinta kyllä yli järkevyyden rajan. Eikö joku reilu 15 000 tonnia nelilevyisestä induktiosta ole yli kaiken järjellisyyden kotikeittiössä?

      Metoksen laitteet ovat tuttuja työnpuolesta, suunnittelen mm. ravintoloita. Jos ei pauku lompakko, saattaa paukkua sulakkeet, useat laitteet kun ovat isot sulakkeet vaativia voimavirtavehkeitä.

      • Anonyymi

        Metoksen tai muunkaan ammattikeittiöitä varten suunniteltujen laitteiden lisäarvo kotikeittiöihin kovin kovin marginaalinen. Tämä johtuu pääsääntöisesti siitä, että ammattikäyttöön suunniteltujen laitteiden tulee kestää jatkuvaa käyttöä 16-24h. Kotikokki ei siihen pystyn, jo pelkästään unen puutteen vuoksi ;-) Myös laitteiden tukipalvelut, huollettavuus, varaosa saatavuus yms. sellainen nostaa ammattilaitteiden hintaa vs. kotikokin keittiölaitteet. RST taas tulee hyvin pitkälle phdistettavuudesta (hygienia, mikrobiologia), joka ammattikeittiössä on aivan eritasolla, kuin kotikeittiössä, missä sekin voi olla korkea, mutta ammattikeittiöissä sitä mitataan ja sitä säädellään. Sen vuoksi laitteiden (ainakin osan niistä) ja pintojen pitää olla puhdistettavissa suoralla vesisuihkulla (sähköosien ip-luokitukset), mitä taas koti keittiössä harvoin tehdään. Eli Summa summarum. Käyttöympäristöt ovat kovin erilaiset, vaikka lopputulos on samanlainen haluttu. Laadukas ruoka! Toisella keittiöllä tehdään laadukasta ruokaa ja toisella tehdään laadukasta ruokaa ja liiketoimintaa. Siinä ne erot tulevat:-).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe