Alhainen verepaine - rytmihäiriöt

kovaa_tykytystä

Verenpaine on yleensä matala. Alapaine n. 70 ja alle. Yläpainen 110 ja alle. Normaalisti syke noin 60.

Toisinaan rytmihäiriöitä. Syke nousee 80-90 pitemmäksikin aikaa, joskus jopa reilusti ylin sadan, levossa. Todella kovaa tykytystä. Joskus muljautuksia, lisälyöntejä taikka jättää välistä. Lisälyöntejä nykyisin harvemmin kuin aiemmin.

Tällä hetkellä ei mitään lääkitystä.
Aiemmin verenpaineeseen Atacand 32 mg ja rytmihäiriöihin Albetol 200 mg. Molemmat lopetettu verenpaineen laskun myötä. Ensin Atacand sitten Albetol.

Albetol yksinkin laski verenpaineen liian alas. Alapaine noin 60 jopa alle. Yläpaine alle 100 jopa alle 90.

Mikähän hoito taikka lääkitys sopeisi näihin rytmihäiriöihin näin alhaisilla paineilla?

7

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123567

      Suosittelen ensin kokeilemaan vähähiilihydraattista ruokavaliota, jos vaikka rytmihäiriöt siitä tasaantuisi.
      Vaimollani on matala verenpaine ja myös häneltä jää joskus lyönti väliin, eikä se ole hänen terveyttä häirinnyt. Se on hänen suvussa ominaista.
      Sydän sairauksien kanssa ei pidä pelleillä, jos tuntuu pahalta, niin pitää mennä lääkäriin. Mutta tiedän, että viljatuotteet aiheuttaa monille erilaisia ongelmia kelle mitäkin.

    • väsynyt_sydän

      Mikähän sen voi tehdä, että aiemmin on tarvinnut noinkin rajua lääkitystä - kahta lääkettä - ja sitten voi luopua kummastakin lääkkeestä ja alkaa kärsimään alipaineista aiempien korkeiden paineiden sijaan?
      Atacand 32 mg on paljon. Albetol 200 mg on iso annos.
      Lääkkeitä on syötä syystä vuosia, paineet korkealla ja rytmihäiriöitä.
      Onko voima sydämestä loppu? Ei vaan jaksa enää pitää painetta yllä.
      Isosti ei elämän olossa ole mikään muuttunut.

      • losa50

        Sulle on annettu turhan iso annos lääkettä ja todennäköisesti vaan joki tulehdus tilapäisesti nosti verenpaineen. Kokemusta on sama tilanne ei verenpainetautia ollenkaan . Ja 2 vuotta ilman mitään lääkkeitä. Pelkkä lääkärin virhe,


    • alhaisetpaineet

      Mulla on yleensä aina verenpaine noin 110/65, vähemmänkin. Syke vaihtelee 65-75.
      Nuorempan kun olin hyvässä kunnossa noin 90/60. Syke oli 60. Työpaikkalääkäri luuli minua urheilijaksi, verenpaine ja syke oli niin hyvä, sanoi lääkäri.
      En ole tiennytkään, että se olisi epänormaalia.
      Nykyään kun syke nousee joskus 80:n paikkeille ja ylikin, tulee päivän kestäviä rytmihäiriöitä.
      Verenpaine ei paljon muutu, vaikka syke nousee joskus liikaa aiheuttaen huonoja oloja.
      Kävin rytmihäiriöitten takia sydänultrassa omaan laskuun, ettei tarvitse olla huolissaan sydämen "jaksamisesta".
      Terveyskeskuksen kautta en päässyt.
      Rytmihäiriö pitäisi kuitenkin saada "kiinni" juuri, kun se on päällä, eli mennä EKG:hen.
      En ole pystynyt, olo on silloin niin huono.
      Alhaisen verenpaineen takia en minäkään uskalla ottaa rytmihäiriöihin lääkettä,
      mietoa Propralia lääkäri kirjoitti kylläkin.
      Toivottavasti joku osaa vastata. Minäkin olisin kiinnostunut tietämään mikä avuksi.

    • esmerkiksi

      Mulla aina norm. aamusta n.90/70 p.60-65. päivällä n.110-115/70 p.60-65..Todettu alhaiseksi, mutta ei haitalliseksi.Suvussa taipumusta alhaiseen, mut itse sydäntauteja ei oo...Heh, kerran keuhkokuumeessa jouduin teholle 70/40, pulssia en muista. Tulin päivystykseen korkean kuumeen takia. Olivat ihmeissään miten oon enää tajuissani ja puhelin normaalisti. Sanovat teholla, että nuoret on"aikapommeja". Nuorilla on parempi fyys.terveys, jonka vuoks porskuttavat paremmin, kunnes tulee äkillinen stoppi. Kuten mulla verenmyrkytys, tulpat tai sydämenpysähdys lopulta, jos en ois lähteny päivystykseen

      • esmerkiksi

        olin tuolloin 23v. Nyt 29v ,mut samoilla paineilla porskutetaan..En ole urheilullinen


    • Painetta

      Mulla oli sykkeet ja paineet korkealla. Pallolaajennuksen jälkeen paineet aamulla 90/60 ja syke 50. Työterveyslääkäri ei suostunut poistamaan 10mm verenpainelääkitystä. Liikunnan ja saunan jälkeen vähän huimailee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe