VW:llä ongelma: ruoste kukkii ja asiakas maksaa...

Talouselämä

Volkswagenien ja samalla muiden VAG -konsernin autojen eli Skodien, Seatien ja Audien ongelmista on riittänyt hurjan paljon paljon keskusteltavaa VAGarena-keskustelupalstalla. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten alkanut keskustelu TSI-moottoreiden jakoketjuongelmista jatkuu ja aina vaan uusia jakoketjuongelmaisia liittyy keskusteluun.

Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti. Vanhat mallit taas ovat olleet huomattavasti vähemmän alttiita ruostumiselle.

Ongelmat näyttävät pesivän erityisesti kromatuilla kylkilistoilla varustetuissa malliversioissa. Ruoste kukkii näiden lisäksi myös esimerkiksi kattokaiteiden kiinnityspaikoissa ja ovien reunoissa.

Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja.

http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482

59

2807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alaspäin

      Nyt on laskeuduttu Fordien ja Mazdojen tasolle tuossa asiassa.

    • 426HEMI

      juuri näin. wv konsernin tekeleet ovat ainoat automerkit jotka ruostuvat nykyään ja vielä huomattavan nopeasti. jopa 2 vuodessa puhkiruostumista ja mätänemiustä on korjattu takuu aikana mutta korjaukset on jälleen maksatettu asiakkailla. outoa politiikkaa. Toyota vastustaa ruostumista todella hyvin.

    • ilmaistakaikki

      Sano mistä kaupasta saa ilmaiseksi jotakin? Vaikka Toyotalta? Prismasta? Citymarketista? Kyllä noissa paikossa kaikissa paikoissa asiakas maksaa kaiken. Niin myös vw:llä. Perusta vaikka tojokorjaamo ja anna kaikki ilmaiseksi,koska se on maailman paras auto ja katso paljon jäi viivan alle. Urpo.

    • 2008malia

      Passat takaluukku lähti irti ajaessa ranat ruosteesa .

      • Anonyymi

        Uskomattoman ruostuvia noi vaagenit, uutena jo saa pelätä milloin alkaa ruoste puskemaan peltien läpi.


    • ruostuva_tojo

      Tosiasiassa se on aivan toinen merkki, jonka ruostesuojaus on retuperällä jopa niin, että uudet mallit ovat huonompia kuin vanhat.
      Luepa tuolta itse. Ihan kotimaassa todettua: http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla-0

      • skodakriitikko

        Tuo laittamasi juttu on väärässä


      • kovinhuoletuuTerot

        Hurjaa lukemista jo vuonna 2011, nimittäin japanilaisten kohdalta.
        Toyota oli jo tuolloin todella surkea ja nykyään tuostakin on tingitty ja paljon, ilmankos se ruostuu ääntäkin nopeammin.


      • Toyota_Auris
        kovinhuoletuuTerot kirjoitti:

        Hurjaa lukemista jo vuonna 2011, nimittäin japanilaisten kohdalta.
        Toyota oli jo tuolloin todella surkea ja nykyään tuostakin on tingitty ja paljon, ilmankos se ruostuu ääntäkin nopeammin.

        Toyota on kuitenkin nykyään parhaiten korroosiosuojattuja autoja. Niissä on hyvä sinkitys, mitä ei voi sanoa Skodasta. Skoda onkin herkästi ruostuva. Kaksi vuotta vanhoina niitä saattaa joutua hitsaamaan. Toyota Auris on tuolloin täysin uutta vastaava. Viisi vuotiaanakin se on vielä täysin ruosteeton.


    • paraseiolehalpa

      Uuden volkkarin listahinta ilmoitetaan ilman niitä varusteita jotka muissa sisältyy hintaan, volkkareista innostuneet on monesti tyyppejä jotka haluaa ruksailla lisukkeita joilla voi keulia, valitettavasti lisukkeissa ei ole valittavana kestävää moottoria ja vaihteistoa, että edes lisähintaan saisi kokonaisen auton. Nyt ostajalla pitää olla rahat kahteen volkkariin kun ostaa yhden, puolet toisesta lisävarusteisiin jotka muissa siis vakiona, puolet varattava kalliisiin korjauksiin, volkkari kun vaatii jatkuvaa huolenpitoa pysyäkseen ajokunnossa. Nyt kun pellitkin kukkii niin kysymys kuuluu että koska ruostumattoman korin voi ruksata lisukkeeksi ja paljonkohan volkkarille tulee hintaa jos se on jo uutena samalla tasolla kuin Opel?

      • Fiaskowg

        Opel on jo paljon parempi, siis PALJON.


    • copya

      Hehee. Pojuilta on palanut käämit, kun tojopalstalla puhutaan ruostuvista tojoista, niin pitää tulla tänne samoilla teemoilla. Melkein sanasta sanaankin.

      • Vyvjjokjb

        Das-autoooo, osta yksi vw maksa kaksi, Das-autoooo.


      • Trollia

        Copy tietää, kun on ne sinne kirjoittanut.


    • osta

      Vw, osta yksi, maksa kaksi.

    • ToyotaSeKovinRuostuja

      Hehee, Tero tyrkkää tuota wanhaa artikkelia aina kun Toyotasta julkaistaa testejä ja uutisia Toyotan ruostumisongelmista. Jenkkilässä miljardien korvauksia kin autot katkeilee ja Euroopassa kauhistellaan kestotestien tuloksia 2 vuoden ja 100tkm käytön jälkeen kun ruoste raiskaa Toyotaa oikein huolella.

    • Hurrius

      Ajan VAG:n Skodalla, ikää vajaa kymmenen vuotta TDI/DSG vajaa 200000 ajettu. Ei tekniikka, ei ruosteongelmia. Kertokaa koska ongelmia alkaaa tulla. Noin 300000 kohdallako, näin minulle on kerrottu.

    • Ihaniteonsitä

      Eihän se ongelma ole todellinen. Sehän on trollien päissä se todellinen ongelma. Tulet sen vielä monta kertaa huomaamaan. Trolli on itselleen ongelma.

    • Piiiipaaaaaaaa

      Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.

      En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
      Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.

      – VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.

      Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
      – Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.

      Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
      – Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.

      http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/

    • dfdsfdsa

      Konsernin autot ovat romua myös pelleiltään.

    • KäsittämätöntäUskoa

      Mikään noissa autoissa ei kestä. Ei moottorit, ei vaihteistot, ei pellit. Kuka hullu se niitä vielä ostaa ja jaksaa uskoa, että laatu olisi parantunut. Uskomattomia ihmisiä.

    • dfsdfdsfds

      Herrrajumala mitä ruosteisi romuja.

    • kuvaKertooKarunTotuuden
      • Ei.ikinä.enää

        Ei tuo ole vielä paha. Olisit nähnyt minun -09 avensiksen pohjan vuonna -13 kun sen vaihdoin pois moottorin kosahtamisen takia 125 tkm:ssa. Ei ole paluuta tohjoihin mulla - siksi huonot kokemukset niistä.


      • ÄläValehtele
        Ei.ikinä.enää kirjoitti:

        Ei tuo ole vielä paha. Olisit nähnyt minun -09 avensiksen pohjan vuonna -13 kun sen vaihdoin pois moottorin kosahtamisen takia 125 tkm:ssa. Ei ole paluuta tohjoihin mulla - siksi huonot kokemukset niistä.

        Älä valehtele


    • Ruostekupla

      Ruostekuplavolkaareita

    • seataudiskodaVWsama

      ASIAKAS MAKSAA

      konsernin aate

    • Anonyymi

      Minulla on juuri tuollainen ruosteenkukka-Passat. Kalliiksi tulee.

      • Anonyymi

        Minun Golfini on aivan samanlainen.


      • Anonyymi

        Golf, molemmat helmat läpimätiä.
        Takaluukun kansi merkin/aukaisulaitteen ympäriltä ruosteessa, samoin itse VW-merkki.


    • Anonyymi

      Toyotahönön vastaisku menossa kun Toyotan älyttömästä ruostumisesta on nostettu jälleen hieman juttuja esiin. Noloa kun et muuhun pysty.
      Otetaanko seuraavaksi puhe Toyotan kohtuuttomasta melusta joka on niin kova, että työpaikolla samassa melussa on pidettävä kuulosuojaimia.

    • Anonyymi

      golffiin jos löytyy tai edes saisi vaikkapa optiona keulan lukkokittiä niin ilomielin tietoa vastaan

      • Anonyymi

        Lukkokittiä saa rautakaupasta.


    • Anonyymi

      Golf IV on korin paneelien pellit on sinkitty kummaltakin puolelta. Uudemmista ei tietoa

      • Anonyymi

        Höpö höpö, Volkkarit on esiruostutettu lummaltakin puolelta, sisältä ja ulkoa. VW pitää huolen siitä, että merkkikorjaamon Petelle riittää duunia.


      • Anonyymi

        V-koppanen kuitenkin helmojen osalta läpiruosteessa. Tosin ikää on 11 vuotta, ajokilometrejä 160000. Jokaikinen kumitulppa tippunut tielle.


      • Anonyymi

        Jep, ikävä kyllä.


    • Anonyymi

      Minä olen tämän ruosteen ja Passattini kanssa todella kusesssa.

    • Anonyymi

      Ostakaa Ford. Ei tarvitse kun käydä tankkaamassa, ja määräaikaishuollossa, lopun aikaa joutuu olemaan keskustelematta ongelmista, joutuu ihminen keksimään harrastuksen itselleen, kun auto ei enää vaadi jatkuvaa korjausta.

    • Anonyymi

      Minun viisivuotias Passattini on aivan ruosteen syömä.

      • Anonyymi

        Miksi nuo Passatit ruostuvat jo vuoden iässä? Mikä vika niiden valmistyksessa on?


    • Anonyymi

      Nuo kukat kestää talven pakkasetkin.

    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007834590.html
      Pelham maksaa artistin piikkiin.

    • Anonyymi

      Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti.

      • Anonyymi

        Itekki katellu noita vokkeloita ja skodia ja yllättävän monesta on autoliikkeet yrittäneet fiksauttaa ruosteita piiloon. Yksikin skoda myyjä kehui 19 vuoden rs skodaa ja kun auto sisällä, näytti se virheettömältä, mutta ulkona auringonvalossa takapyöränkaarien kohdalta pohjatyöt näkyivät maalin läpi ja myyjä nolona selittämään ettei tiennyt muka että on paikattu ruosteita liikkeen toimesta ja soitto vielä auton omistaneelle naiselle, hän sanoi että kun se alkoi ruostumaan niin vaihtoi heti sen uuteen. Suosittelin myyjälle olemaan rehellinen ja sanomaan automaalarille harkitsemaan vakavasti ammatinvaihtoa.


    • Anonyymi

      asiakas on syyllinen ominaisuuksiin eli tehdasvikoihin kuten öljynsyönti

    • Anonyymi

      Herkkiä tuntuu olevan nuo VW konsernin paskat ruostumaan .?.itsekin satuin erehtymätön seat autoon ja nyt kaduttaa ihan perkeleesti..

      Auton ruostesujaus voi olla hyvä mutta sitten se kori..en tiedä onko vika sinkityksessä vai huonossa maalissa tai sitten itse pelti on jotain romupeltiä kun se ruostuu niin nopeasti..

      Entisessä ranskalaisessa auto ei ruostunut millään ainakaan korista mutta nämä Volkkarin tekeleet on ihan toista maata...kiveniskeämästä ruoste lähtee jo yhdessä talvessa nopeasti leviämään maalin alla sitten tuo takaluukun aukaisu mekanismi..5 vuoden ikäisessä autossa takaluukun aukaisu mekanismi ympäriltä koripelti alkanut mätänemään ilman että siihen olisi tullut mitään ulkoista vauriota..

      Auton laatu on paskaa...Audilla on ilmeisesti parempi kori käsittelyn ja ruostuminen suhteen ...kaverin q sarjan audeissa korit on ruosteettomia

    • Anonyymi

      Upup

    • Anonyymi

      Japait on korin suhteen paljon parempia vaikka niissä on ohut pelti ja maalaus...


      Japsien puute on taas olematon alustan suojaus jossa se ruostuu ehkä pahemmin kuin eurooppalaiset mutta muutoin parempia

    • Anonyymi

      Vaihtoautoa kun katselin niin kaikki reilu kymmenvuotiaissa golfissa oli jo pahoja ruostealkuja tai vaurioita koripellissä joten jäi aito ostamatta kun en ruostumaan romua halua ostaa kymppitonnilla käsiin..

      Jopa oven kahvan ympärillä oli maalin alta lähtenyt pahoja ruostumista ja helmojen kiveniskemistä ruoste leviää nopeasti maalin alla..

      Vika on selvästi ve konsernin käyttämässä peleissä joka on erittäin huonolaatuista ja altis korroosiolle johon ei sinkitys paljoa auta

      • Anonyymi

        Markettien parkkipaikoilla, etenkin jos pitää silmät auki ja katselee vähän ympärilleen niin eihän tuollaista voi olla huomaamatta. Maalit ovat kirvonneet kahvojen ja logojen ympäriltä ja ruosteenruskea ruosteesta rosoinen pelti vain näkyvissä. Ainakin Paskattiin on huomio kiinnittynyt. Jotenkin jossain halvassa itäauto Skodassa vielä voisi ymmärtää mutta ei enää Paskatin hintaisessa.


    • Anonyymi

      Joo kyllä Volkkarin en enää koske ...laatu on paskaa...ei pelkästään tekniikka mutta myös kori ruostuu käsiin....jos bilvägen kyllä antaa isot poistot Volkkarin ruostetestissä mutta siinä ei tätä korin ruostumista vissiin ole otettu huomioon..

      Volkkarin korin ruosteensietokyky on erittäin huono

    • Anonyymi

      Onko noissa volkkareissa sinkitys jätetty nykyään kokonaan pois kun nämä ruostuu noin nopeasti ? Kotona kaivoin metsässä 30 vuotta sammaleessa maaannen sinkitys pelti levyn ja siinä ei ollut yhtään ruostetta mutta sitten taas oma 7 vuotias Volkkari ruostuu jo joka nurkasta

      • Anonyymi

        Kyllä tuo volkkarin viimekuinen 355 lukemakin jostain ongelmista kertoo.


    • Anonyymi

      Toyotan omapoika lähti sitten peittelemään Toyotan perussyntiä ja muita viimeaikoina epämiellyttäviä juttuja huijauksista ja Trafin tilastoista.

    • Anonyymi

      Kun luin tätä palstaa niin piti mennä heti katsomaan miltä se oma auto näyttää eli SEAT Leon..?

      Ja toden totta aurinko kun takaoven paistoi huomasi jo 5 vuotiaasta autossa selvää maalin kupruntaa ja halkeilua takaluukun aukaisu kytkimen reunoilla...eli ruostetta..

      Syykin voi arvata ja takuuseen ei varmasti mene...likainen kuravesi ja suola joka nousee tiellä ajaessa takaluukkuun tunkeutuu siitä pienestä raosta jossa muhii sitte laittamaan ruosteen alkuun ...tätä ei voi välttää VW konsernin autoissa mitenkään kun kaikissa samanlainen pysty takaluukku ja aukaisu mekanismi...

      Ainoastaan jos ajaa kuivilla ajokeleleillä jos silloinkaan

      • Anonyymi

        Vielä tuo on aika helppo korjata hiekka paperilla ja maali pensselillä...takaluukun kytkin on noissa aika helppo irrottaa ja samoin verhoilu peräluukusta jotta pellin voi työstää ja maalata kytkimen reunoilta


    • Anonyymi

      Alle kymmenvuotiaissa autoja kun olen parkkipaikoilla katsellut niin niin juuri nuo Volkkarin ja skodat on pistäneet silmään juuri niiden näkyvien ruosteiden takia jotka vielä paistaa silmään tässä valkoisessa muotivärissä..

      Jopa japsit näyttää paljon paremmilta ja ooppelit...toki tuo alustatilanne joka heti ei paista silmiin voi sitten taas toisissa merkeissä olla eri tilanne.

      • Anonyymi

        Ainakin noissa ooppeleissa on ohut ja pehmyt maali mutta ruoste ei kuitenkaan lähde samalla tavalla leviämään kuin näissä VW konsernin tekeleissä...sinkitys on parempi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

      Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe