Happy Christmas

YksiMiniä

Kohta on joulu, eikä minullakaan mikään ihanne in-laws, enkä usko että minusta siellä pidetään.

Mutta yrittettäisiinkö miniät nyt viettää mukava joulu puolison/poikaystävän suvun kanssa? Ovat he sitten millaisia tahansa.

Minulle ainakin joulu tuo mieleen, etten halua riidellä kenenkään kanssa ja että kaikilla olisi hyvä mieli. Kuten myös muistan ne vähä osaiset ympäri maailmaa, jotka näkevät nälkää tai kokevat jotain muuta kurjaa.

Siispä, vaikka jouluun on vielä aikaa, toivoisin muillekin miniöille tosi mukavaa joulua ja mukavaa yhdessä oloa kumppanin suvun kanssa, jos joulua yhdessä vietätte:)

20

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ownhome

      Joulun aikaa on vain 3 päivää, ei ole mitään järkeä ajella toiselle puolelle Suomea, ainakin me pysymme lasten kanssa kotona ja lepäämme.

    • kiinnostais_tietää

      Miten sinä muistat - kaikkia - vähäosaisia ja kurjia ympäri maailman?
      Lähetätkö jokaiselle lahjaksi 5€?

    • jouluMuualla

      Hei alkuperäinen kirjoittaja,

      minä vietän mieheni kanssa mukavan joulun n. 90 km etäisyydellä miehen vanhemmista.

      Hyvää joulua sinulle tahollasi, vaikka vietätkin sen ihmisten kanssa, joista tiedät jo etukäteen, etteivät he tykkää susta. Syy ei ole sinun, etteivät tykkää, vaan koska ovat todennäköisesti täysin idiootteja.

      Minä en ole miniä, enkä pidä itseäni sellaisena, enkä pidä siitä nimikkeestä yhtään. Sen käyttäminen viittaa siihen, että ihminen määrittää itseään anopin kautta.

      Minä en aio enää koskaan nähdä anoppia enkä jutella hänen kanssaan tai hänen miehensä tai miehen sisarusten kanssa. Siitä tulee hyvä loppuelämä minulle ja miehelleni. He ovat olleet kuvioissa mukana vain siksi, että ovat sukua miehelleni, mutta mikään pakko ei ole nähdä heitä, ja tämä päätettiin miehen kanssa jo viime vuonna.

      t: hyvä joulu muualla.

      • YksiMiniä

        JouluMuualla, kiitos viestistä. En oikeastaan ole ajatellutkaan nyt joulun aikaa, kovin on muita kiireitä. Vaikka tiedän että se vietetään taas näiden muutamien luona joiden asennetta minuun en ymmärrä.

        Toivottavasti teilläkin kiva joulu:) joudun sentään poistumaan alku illasta, on omassa kodissa laittamista. Ei viikolla ole ehtinyt, vaikka onkin joulu.


      • Kaikki.lopussa

        Parempi riuska riita kuin hyssytellä laihaa sopua. Suhde poikki.

        Mutta sen on sitten kestettävä kaikki elämän eteen tulevat asiat. Miten suhtaudutte tuleviin hautajaisiin, perinnönjakoihin ja muihin ihmiselämän mukanaan tuomiin tapauksiin, jotka eivät ole kenenkään aiheuttamia, vaan seuraus vuosien saatosta.
        Se tulee teidän myös päättää ennen kuin hetket ovat käsillä.

        On myös ymmärretävä se tilanne, että vastaisuudessa joku eristämännen perheen lapsista ottaa yhteyttä teidän lapsiinne. Onko sukuriita perinnöllinen?


    • yhteinenerilainen

      Joulussa on paljon yhdistäviä tekijöitä, joihin kannattaa keskittyä. Aika monessa kodissa on kuusi tai sellainen on ainakin joskus ollut. Kuusen koristeet ovat erilaisia, niistä syntyy monta juttua. Kouluaikaiset joulumuistot ovat eri sukupolvilla ja eri kouluissa erilaiset, mutta nekin yhdistävät.
      Kun hyvää tahtoa riittää, on myös aiheita jutusteluun.
      Kun joku ärsyttää, voi kysyä itseltään, miksi ärsyttää. Miten kääntäisin ärsytyksen joksikin muuksi.

      • jouluMuualla2

        Minulla ja miehellä on aivan eri tapa viettää joulua ja oikeastaan aivan eri tapa elää kuin tämän vanhemmilla ja sisaruksilla. Kyse ei ole yksittäisestä joulusta, vaan vuosikymmenien ajan törkeästä henkisestä pahoinpitelystä.

        Meillä ei ole yhtään mitään yhteistä miehen vanhempien kanssa.

        On mahdotonta jutustella kun oikeastaan haluaisi puhua asiat selväksi, mutta tietää ettei niiden sanojen sanominen muuttaisi mitään. Mies on sanonut ne jo vanhemmilleen, mutta eivät he muista, kieltävät edelleen mitä ovat tehneet.
        Joillakin on eri muistot samasta elämästä.

        Mies muistaa 2. vanhempansa hakanneen häntä, muistaa lapsuudestaan äidin joka haki viinaa kotiin ja joka edelleen juo ja huutaa puhelimessa (Kun mies vielä vastasi tälle), sisarukset jotka eivät auttaneet, silloinkaan. Mies on nyt ja ollut työssä, jossa auttaa mm. ihmisiä, joita pahoinpidellään kotona. Äitinsä teki vuosien aikana kaikkensa, mutta ei pystynyt tuhoamaan mieheni luonnetta ja tämän elämäniloa.

        Minä valitsin mieheni ja mieheni minut puolisokseen, koska Me Kaksi löysimme toisistamme jotain mistä pidimme ja paljon. Tapaan miehen kanssa tämän muita sukulaisia kun sellainen yhteinen aika löytyy.

        En halua enkä aio nähdä mieheni vanhempia ja sisaruksia enää ikinä koskaan. En edes tervehdi jos näen kadulla. Katson läpi.

        Minulla ei riitä heille edes pahaa tahtoa, vaikka luulisi. En tunne heitä kohtaan mitään, en vihaa, en ärsytystä, en mitään. Olen kirjoittanut tälle palstalle vuosien ajan, ja huomannut, että minä en pysty muuttamaan heitä, ja siksi en enää edes yritä teeskennellä itselleni enkä miehelleni. Eikä mies ole koskaan teeskennellyt minulla vaan kertonut totuuden lapsuudestaan. On muuten vaatinut paljon mieheltäni, että on selvinnyt siitä elämästä, ja pystynyt aloittamaan uuden.


    • tänttärällä

      Minkäänlainen tälle palstalle kirjoittaminen ei tietenkään muuta heitä, miksi on pitänyt edes kirjoitella? Jo vuosien ajan? Höh, lukevatko he sinun kirjoituksiasi täältä????

      Eiköhän aikuisten ihmisten pitäisi osata elää jo omaa elämäänsä ja toisekseen, eivät ne miehen vanhemmat tälle kirjoittajalle ole yhtään mitään tehneet, ei hän ole lapsuuttaan heidän kanssaan viettänyt. Jos mies on kertonut lapsuudestaan ja sillä tavalla purkanut sisimpäänsä ja aikuisena oppinut jo elämään omaa elämäänsä ja on mielekkäässä työssä ja hyvässä avioliitossa, niin mitä ihmettä sitä pitää niitä vanhoja asioita kaivella ja niistä tännekin vuosia kirjoitella ja appivanhempien huonoutta edelleen julistella? Parhaiten asioista pääsee irti, kun päästää irti. Eikö niin? Sitten ei ole enää asiaa eikä tarvetta minnekään kirjoitella.

      • joulumuualla3

        Tänttärällä, miksi sinä sitten kirjoitat anoppi ja appi -palstalle? Minulla on omat syyni kirjoittaa tänne, kuten aivan varmasti sinullakin.

        Miksi minun kirjoitteluni muuten raivostuttaa sinua noin paljon? :) Pyydät päästämään irti.

        Milloin tulee se päivä, kun sinä tänttärällä pääset irti vihastasi anoppi ja appi -palstaa kohtaan?


      • jouluMuualla4

        Tänttärällä, lisään vielä, vaikka et halua kuulla totuutta ja pyydät minua pitämään turpani kiinni: mieheni isä löi lastaan toistuvasti, ihan pienestä lapsesta asti. Kyllä, tällaisia isiä on.

        Mieheni äiti katsoi sivusta ja salli sen tapahtua. Mieheni äiti joi mieheni lapsuuden ja juo edelleen. Nämä ovat muistoja, joita mieheni ei tule koskaan unohtamaan ja ne vaikuttivat ja vaikuttavat hänen elämäänsä tänäkin päivänä. Ne vaikuttavat myös minuun, koska olen hänen vaimonsa. Minä näen kaiken silmissäni.

        Miten päästää irti, kun miehen vanhemmat ja sisarukset eivät jätä meitä rauhaan, vaan aika ajoin lähettävät outoja tekstiviestejä ja äitinsä vielä soitti outoja, vihaisia puheluita?

        Me olemme mieheni kanssa päästäneet heistä irti siinä mielessä, että emme tule koskaan tapaamaan heitä. Emme tule sairaalaan vuoteen äärelle viemään kukkia, emmekä hautajaisiin. Emme vastaa, emmekä juttele emmekä reagoi heidän viesteihin millään lailla.

        Mutta edelleen, miten se, että en saisi edes kirjoittaa tästä tuntemattomille, auttaisi minua? Minä haluan päästä heistä irti, haluan unohtaa heidät, mutta he eivät salli sitä.

        Kuinka ilkeä äiti-ihminen voi olla, että katsoo kun lasta hakataan JA haukkuu tämän vielä vuosikymmenien päästä?

        Minun täytyy pitää tämä mielessäni, etten sorru siihen perisyntiin, että taas unohdan. Joistakin asioista ei voi päästää kokonaan irti.

        Kiitos Tänttärällä kun veit minua taas hiukan eteenpäin, ja anteeksi jos sanoin sinulle jotain pahasti.


    • tänttärällä

      Heippa. Missähän vaiheessa kirjoitustani pyysin sinua pitämään "turpasi kiinni?" Minä en käytä sellaisia sanontoja, eikä sellaista siis viestistäni löydy. Ihmettelin vain sinun vihaasi appivanhempiasi kohtaan, kun he ovat miehesi vanhemmat eikä sinun, mutta nyt huomasin, olet tosiaan kirjoitellut tänne ennenkin, olen noita täältä lukenut kyllä. En vain yhdistänyt samaksi kirjoittajaksi. Et nimittäin mitään tuollaista kirjoittanut tähän ketjuun, vaan ns. "valaiset" asiaa vasta sitten, kun sinulle on täällä jo monikin vastaillut. Siinä on vähän vedättämisen makua, mutta olkoon.

      Mutta joo, ilmeisesti nämä appivanhempasi on olleet erittäin kauheita vanhempia. Mitäpä tähän kukaan voi sanoa muuta kuin että se on hyvin surullista ja toivoa, että hän näistä raskaista kokemuksista huolimatta saisi ja voisi elää hyvää elämää nyt, kun on aikuinen ja voi itse vaikuttaa elämäänsä. On hyvin vaikeita kokemuksia minullakin toisesta vanhemmastani enkä niitä koskaan voi unohtaa, mutta ei ne asiat onneksi minua ole murtaneet eikä tähän päivään enää vaikuta.

      Ei minua sinun kirjoituksesi raivostuta, niin kuin väitit, vaan ihmetyttää.

      Olette päättäneet pysyä appivanhemmistasi erossa, mikä on hyvä ja oikea päätös. On pysyttävä loitolla ihmisistä, jotka tuottavat pahaa mieltä ja tuskaa. Tietysti sitä ihminen yleensä toivoisi jotain hyvitystä kärsimyksistään, mutta maailma on aika epäoikeudenmukainen. Useimmiten ne hyvitykset ja selitykset jää saamatta ja ihminen joutuu itse käsittelemään kokemansa vääryydet ja on itsestä kiinni, pääseekö niistä sillä tavalla irti, että ne ei vaikuta negatiivisesti koko elämään vai jääkö ne ikuisesti vaivaamaan ja hankaloittamaan elämän kulkua. Se ei tunnu hyvältä, mutta maailma on sellainen. Ei ne ihmiset muutu miksikään, jos ne kerran tuollaisia ovat kuin kuvailet joten heistä on vaan oltava erossa. Tänne kirjoitteleminen palvelee lähinnä vain omaa itseäsi. Aina joku lukee ja joku vastaakin joten pääset purkamaan mieltäsi, mutta rasittaako tämä asia mieltäsi tosiaan vuosikausia? Syytät näitä miehen sukulaisia, että he eivät päästä teitä irtautumaan, mutta miten ihmeessä he sen tekevät, jos ette ole heidän kanssaan tekemisissä, ette vastaa puheluihin ettekä lue viestejä? Mitä muuta he enää voivat, elleivät sitten ole aivan sairaita ja sittenhän se olisi jo viranomaisten asia. Mutta toivotan teille hyvää uutta vuotta, eiköhän nämäkin asiat ajan mittaan parane, eihän kukaan jaksa ketään ikuisesti häiritäkään jos ei mitään vastakaikua saa. Niin ainakin yleisesti ajatellaan. Toivotaan että tässäkin tapauksessa niin käy ja saatte rauhan.

      • jouluMuualla365

        Tulen kirjoittamaan tänne aina silloin kun koen siihen tarvetta. Yleensä silloin kuten nyt joulun aikaan kun taas miehen vanhempien kokoamalta sairaalta ringiltä tuli liuta tekstareita.

        Koska kyseessä on n. 20 vuoden tapahtumat, pelkästään omalta kohdaltani - niin kauan olen anopin ja apen "tuntenut -, en ole joka kerta voinut kirjoittaa kaikkia mahdollisia yksityiskohtia joka ainoaan viestiini enkä myöskään oleta että tekstini tunnistetaan aina. En pidä sitä tärkeänä.

        He eivät ole tajunneet irrottaa otettaan meistä, eivät tunnu tajuavan, että jos kysyy tai kommentoi jotain meistä kuulemaansa asiaa viestissä meille, ja me emme edelleenkään vastaa yli vuoteen, että miksihän emme vastaa?

        Mikään mitä he tekevät ei yllätä miestäni ja minua enää, koska olemme nähneet kaikki ne temput, mihin he kykenevät. Henkilökohtaisista solvauksista aina sisarusten usuttamiseen mukaan tekstarivainontaan ja muiden miehen puolen sukulaisten haukkumiseen. Miehen sisarukset ovat olleet aina vanhempiensa otteessa, mm. taloudellisista syistä eivätkä tunnu keksivän ulospääsyä. Eivät edes halua.

        Kipuilen mieluummin täällä netissä nimettomänä, muiden nimiä mainitsematta kuin lähettelen vihaisia viestejä näille henkilökohtaisesti. Netti auttaa, jos ei kirjoittamalla, niin lukemalla muiden vastaavia kokemuksia. Aina on pahempia kuin mieheni vanhemmat ja sisarukset, sad to say, really.


    • etautamiestäsi

      Kommentti jouluMuualla365:lle.

      Minä olen kasvanut alkoholistivanhempien lapsena ja päästänyt irti vanhemmistani ja muista juopoista sukulaisista jo yli 20 vuotta sitten. Jos miehesi haluaisi tehdä pesäeron juoppoihin sukulaisiin, hän olisi sen jo tehnyt, joten käännä katse peiliin, sieltä löytyy syy sekä miehesi, että sinun nykyisiin ongelmiin. Sinä ruokit miehesi ongelmia, et sinä miestäsi auta tänne kirjoittamalla, et edes itseäsi.

      Ihminen voi käsitellä menneisyyttään, jopa antaa anteeksikin tosi paskojakin juttuja, mutta ei sitä tarvitse koko elämäänsä puida ja pyöritellä toistuvasti. Nykyinen tapasi käsitellä asioita miehesi puolesta ei vaikuta kovinkaan terveeltä toiminnalta.

      • jouluMuualla3651

        Mieheni ON jo tehnyt eron vanhempiinsa ja sisaruksiinsa, mutta vasta vuosi sitten, kuten minäkin. Se, että ne eivät sitä tajua, on ongelma, mutta ei se aiheuta minulle ja miehelleni mitään keskinäisiä riitoja. Emme me tappele keskenämme, kun miehen äidiltä tai miehen sisaruksilta tulee outo viesti, miksi ihmeessä tappelisimme?

        Missä siis sanoin tai annoin ymmärtää, että meillä on mieheni kanssa parisuhdeongelmia, ja että ruokin niitä? Ei minulla ja miehelläni ole Keskenämme mitään ongelmia, ellei ota lukuun sitä, että on välillä vaikea keksiä mitä ruokaa ostaa kaupasta työpäivän jälkeen.

        Se, että tunnemme ongelma-ihmisiä, on osa normiarkea. Melkein jokainen tuntee sellaisen sukulaisen, tuttavan, tai työkaverin.

        Millä tavalla myös "käsittelen asioita mieheni puolesta" ? Mikä tässä on epätervettä, koska kyseessähän on anoppi ja appi palsta, ja mieheni vanhemmat ovat, olivat minulle anoppi ja appi?

        Kuten jo edellä kerroin, minusta on hyvä juttu että tällainen palsta on olemassa, ja jokaisella meistä on omat syymme miksi kirjoitamme tänne.

        Kuten viestistäsi luen, sinäkin edelleen tunnut muistavan, minkälainen lapsuus sinulla oli ja minkälaiset vanhempasi olivat. Ne muistot seuraavat mukana, eikä niitä koskaan unohda. Ne tekivät meistä osaksi sellaisen kuin me nyt olemme.


      • etautamiestäsi

        Muistan lapsuuteni, mutta eivät lapsena minulle tapahtuneet asiat ole enää sellaisia muistoja joita joutuisin pelkäämään tai edes kenellekään kertomaan.
        Ymmärrän erittäin hyvin sen, miksi isäni on sellainen kuin on, miksi äitini. Ymmärrän myös sen, että hyvin, hyvin harva ihminen on syntymästään saakka paha. Minun vanhempani ovat omien vanhempiensa, elinympäristönsä tulos eivätkä he ole pääseet pois siitä ympyrästä. Minä olen.

        Tarkoitin tuolla ruokkimisella sitä, että olette 20 vuotta olleet miehesi kanssa yhdessä ja yhä sinä koet noin suurta vihaa appivanhempiasi kohtaan, siitä että he ovat lyöneet ja muutenkin pahoinpidelleet miestäsi silloin kun hän oli lapsi. 20 vuotta tapahtumiin täysin ulkopuoliselle ihmiselle, on hirvittävän pitkä aika roikkua toisen asiassa. Tuoda se uudelleen ja uudelleen esille kotona anoppi - appi - puolison välillä ja kertoilla siitä muualla.

        Minulla kasvaminen ja irti päästäminen tarkoitti sitä, että en hämmästele, en kanna vihaa, en edes suutu enkä hämmästy enää mistään mitä eteen tulee vanhempieni ja muutamien sukulaisten taholta. En muistele lapsuuttani enää negatiivisessa valossa. Muistan mieluummin hyviä hetkiä, silloin kun vanhempani olivat normaaleja, niitäkin oli vaikkakin vähän, mutta oli. Minä olen antanut anteeksi, jättänyt lapsuuteni taakse. Se on ollutta ja mennyttä, olen sinut sen kanssa, elän tätä päivää ja tulevaisuutta, katson eteenpäin.

        Minä pystyn olemaan vanhempieni kanssa samassa ruokapöydässä, samassa tilassa vaikka yötäkin heidän kanssaan. Eivät he nostata minussa enää pienintäkään vihan tunnetta, vain sääliä miten ihmiset heittävät hukkaan elämässään niin paljon.
        Eivät he ole minulle mikään kauhistus enkä edes osaa ottaa enää heidän tekosiaan minuun suunnattuina ilkeilynä, annan sanojen mennä ohi noteeraamatta niitä mitenkään. En muistele enkä koe tarpeelliseksi kertoa heidän puheitaan kenellekään. Minun vanhempani ovat alkoholin ja mielenterveysongelmiensa sairastuttamia vanhuksia. Olen täysin hyväksynyt sen etteivät he siitä miksikään muutu eikä heidän käytöksensä minua kohtaan muutu paremmaksi vaikka minä kuinka heitä moittisin.


    • tonttujoulu

      Miksette vaihda puhelinnumeroa ja tee siitä salaista?

    • jehnavie

      Luet aika huonosti näitä saamiasi vastauksia. Tossakin eräs ihan aiheellisesti mainitsi, että ruokit vain miehesi ongelmia, niin sulla heti aivot käsitti, että nyt teillä väitetään olevan parisuhdeongelmia ja sä ruokit niitä! Lue kunnolla! Ei siinä lukenut parisuhdeongelmista ja niiden ruokkimisesta yhtään mitään!

      Jos sun miehes sukulaiset on outoja niin pakko todeta, että vaikeeta sunkin kanssa on kommunikoida kun sä tollain kääntelet ja muuttelet ihmisten sanomisia ja käsität ne ihan eri tavalla ja ihan kuin tarkotuksella. Miestäshän sun täytyis tässä tilanteessa tukee ja auttaa, mutta ei se onnistu jos ei pysy asiassa ja jos vääristelee toisten sanomisia. Jos et sä täälläkään pysty lukemaan kunnolla, mitä sulle vastataan, niin kuinka sitten livenä niitten "hankalien" sukulaisten kanssa.

      Mut hyvää uutta vuotta, olkoon se hyvä teille kaikille.

      • elämämuualla

        Tuota nyt en kyllä tosiaan käsitä, miten sinäkin voit sanoa, tuntematta edes meitä (minua ja miestäni) että minä pidän yllä jotain ongelmia, mitä miehelläni on. Miehelläni ei ole mitään ongelmia, eikä minullakaan. Me puhumme kaikista asioista avoimesti ja etsimme yhdessä ratkaisua eri asioihin. Ihan arjen ajankäytöstä joulusuunnitelmiin ja mitä teemme 2017 jne.

        Koska perheväkivallasta ja muusta hyväksikäytöstä puhuminen netissä on teistä ilmiselvästi suuri ongelma, niin ehdottamanne ratkaisu on teiltä siis, että en saisi puhua enää siitä, en netissä, enkä kotona. Enkä siis saisi vastata miehelleni, kun hän nostaa asian esille, kun hän taas sanoo, että niiltä tuli taas komentava viesti ?

        Miten TE oikein autatte puolisoanne, Koska hiljaisuus on teille se ainoa ratkaisu? Viette kiltisti lapsenne känniläisen anopin luo? Olette aina hiljaa? Mistä teidän perheessä oikein SAA puhua?

        Siinä, että mieheni äiti ja isä pahoinpitelivät lastaan, ei ole meille mitään sellaista, että siitä pitäisi olla hiljaa, minun perheessäni. Jotkut teistä eivät vaan pysty käsittelemään näin vaikeita asioita.

        Minä kuuntelen miestäni. Olen ihan samaa mieltä siitä, ollut samaa mieltä jo kohta 20 vuotta, että hänellä ON ongelmaäiti ja ongelmaisä ja ongelmasisaruksia. Sen kertominen netissä ei ole mitään "mieheni ongelmien ruokkimista". Siitä puhuminen mieheni kanssa kotona ei ole ongelmien ruokkimista. Jos olisin hiljaa, ja sanoisin, että ole sinä hiljaa, sun äitisi oli oikeassa, SE olisi ongelmien ruokkimista. JA aiheuttaisi meille parisuhdeongelmia.

        Ettekö te tosiaan tajua, että kun on avioliitossa, aivan kaikki asiat liittyvät parisuhteeseen, miten kohtelee toista, ja kuuntelee toista, on sitä pari-suh-det-ta? Myös miehen suhde tiettyihin, hänen puolen lähisukuun ja niiden suhteiden 100% katkaiseminen?

        Minä luin kunnolla viestinne, ja sattuu vaan niin, että en tosiaan ymmärrä teitä, miten teitte häiriintyneessä mielessänne minusta sen häiriöyksilön.

        Minä Kerroin lapsia pahoinpitelevästä äidistä ja isästä, ja teistä pahin ongelma on vaimo, joka tukee miestään = tarkoittaa miehen ongelmien ruokkimista? Minulla ja miehelläni ei ole mitään ongelmia, teillä on. Pahoja tulkinta- ja uhrin syyllistämisongelmia. No niin, nyt sanoin sen teille vielä kerran suoraan.

        Teissä on paljon samaa kuin anopissani ja apessa. Näette vikaa niissä, jotka paljastavat mitä joissakin perheissä oikeasti tapahtuu. Te kieltäydytte näkemästä sitä ja pyritte siirtämään keskustelun täysin toiseen aiheeseen.


    • etautamiestäsi

      Et ymmärrä mitä tarkoittaa päästä yli menneestä.
      Siinä vaiheessa kun se miehesi paskalapsuus on käsitelty ja jätetty sinne minne se kuuluu lapsuuteen, miehesi voi sanoa sinulle, että äiti laittoi taas ikävän viestin. Ja se on siinä, ei siitä anopin viestistä aiheudu muuta kuin sääliä ja korkeintaan toteamus ettei mitään uutta auringon alla äidin suhteen. Sama pätee appiukkoosi ja muihin sukulaisiisi.
      Ei tarvitse enää lisätä sitä vanhaa paskaa päälle, miten tämä samainen äiti katsoi sivusta kun isä löi jne..

      Tämän päivän viesti, nyt tapahtuvat asiat ovat tämän päivän anopilta, ei siltä 20 vuotta sitten sivusta katsoneelta anopilta. Mennyt on mennyttä, nyt ollaan tässä päivässä ja se siitä. Ymmärrätkö sinä tämän?

      Toki saat avautua vaikka joka tunti eri keskustelupalstoille miehesi lapsuusongelmista, mutta eivät nämä avautumisesi täällä eikä muuallakaan somessa perheväkivalta-asiaa vie eteenpäin, päinvastoin, kirjoituksesi aiheuttavat ainakin minussa sellaisen tunteen, että sinä olet henkisesti sairas.
      Ja tämän tunteen pohjalta, minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että henkisesti sairas ihminen ei ole paras tukija perheväkivallasta kärsineelle, eikä etenkään perheväkivallasta kärsineiden nuorten hoitajana.
      En minä ole huolissani sinusta enkä miehestäsi, vaan niistä nuorista joita miehesi hoitaa joille sinä kerrot tarinoitasi. Olet liian syvällä sellaisessa asiassa joka ei ole sinun lapsuuttasi eikä sinun menneisyyttäsi. Ei muita ihmisiä pysty auttamaan silloin kun itse on syvällä suossa omien negatiivisten tunteitten viemänä.

    • jehnavie

      "Tuota nyt en kyllä tosiaan käsitä, miten sinäkin voit sanoa, tuntematta edes meitä (minua ja miestäni) että minä pidän yllä jotain ongelmia, mitä miehelläni on. "

      No niin, tuossa se tuli nyt jälleen hyvä esimerkki siitä, miten sinä todellakaan et lue kunnolla sitä, mitä sinulle kirjoitetaan, mutta kuitenkin haluat vastata kirjoittajalle. Tässä tapauksessa siis minulle.

      Enhän m i n ä ole kirjoittanut, että sinä mitään ongelmia ylläpidät. Miksi sinä minun väität mitään sellaista sanoneen? Minähän otin esimerkin ihan toisen ihmisen kirjoituksesta ja osoitin, miten huonosti luit hänen viestinsä. Ja sinä käsitit heti, että myös minä väitän sinun ylläpitävän ongelmia.

      Eli edelleen: lue kunnolla saamasi vastaukset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe