TUV julkisti katsastusraportin 2017: MB ok !

TUV_2017

Tuotan raporttia voi ehkä lukea tulkinnallisesti, en tune tarkemmin se periaatetta (kuten huomioidaanko ajetut kilometrit vm:n lisäksi), mutta MB selvisi siinä varsin hyvin.

*

"Saksan suurin katsastaja TÜV on julkistanut uuden katsastuksen vikatilastonsa, joka kantaa nimeä TÜV Raport 2017."

"Saksan suurin katsastaja TÜV on julkistanut katsastusraporttinsa 2017, joka kattaa aikavälin kesäkuu 2015 - heinäkuu 2016."

"Vähävikaisimpia automalleja ovat raportin mukaan olleet Saksassa Mercedeksen mallit"

"Saksalaisautoille kiilaa iski uusimmissa autoissa vain Mazda, vanhemmissa myös Toyota."

- http://www.iltalehti.fi/autot/201611162200028551_au.shtml

18

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benzmies
    • PuolueetonTestiVarmaan

      Outoa, että saksalaisessa tilastossa Saksalainen on voittaja.....

      • eiOleTesti

        Ainoa oikea tilasto kun verrataan autojen kestävyyttä.

        TÜV-katsastusraportti on arvostetuin eurooppalainen vikaraportti. Se on koottu lähes 8,9 miljoonasta määräaikaiskatsastuksesta Saksassa aikavälillä heinäkuu 2015 – kesäkuu 2016.


      • DasMulleYhdentekevää

        Uskokoon, ken huvittaa.


      • E220_CDI

        Asioista perillä olevien tahojen mukaan luotettavuusvertailu on validi ainoastaan, mikäli parhaaksi havaitaan Toyota.

        Uutinen ei yllätä, koska tämä oli tulollaan jo vuosi sitten, jolloin ajomäärät huomioon ottava saman verran ajettuja keskenään vertaava tilasto nosti isoilla kilometreillä luotettavimmaksi E-sarjalaisen.

        Eipä tuo silti omaan valintaan vaikuta, kun minun autoni hyväksytään katsastuksessa merkistä ja iästä riippumatta.


      • AjomääräMerkkaa
        E220_CDI kirjoitti:

        Asioista perillä olevien tahojen mukaan luotettavuusvertailu on validi ainoastaan, mikäli parhaaksi havaitaan Toyota.

        Uutinen ei yllätä, koska tämä oli tulollaan jo vuosi sitten, jolloin ajomäärät huomioon ottava saman verran ajettuja keskenään vertaava tilasto nosti isoilla kilometreillä luotettavimmaksi E-sarjalaisen.

        Eipä tuo silti omaan valintaan vaikuta, kun minun autoni hyväksytään katsastuksessa merkistä ja iästä riippumatta.

        -----Asioista perillä olevien tahojen mukaan luotettavuusvertailu on validi ainoastaan, mikäli parhaaksi havaitaan Toyota.

        Sellaisia ajatuksia joillain, juu. Mutta saksanmaaltahan on tullut jo aiemmin kestoraportteja, joissa huomioitu myös ajetut kilometrit. Niissä Toyota ei ole kovin kummoisesti menestynyt. Siis tuo uusi raportti oli hyvinkin ennakoitava. Jännä juttu sekin, että Toyotalla on menestystä vanhemmissa malleissa.


      • E220_CDI
        AjomääräMerkkaa kirjoitti:

        -----Asioista perillä olevien tahojen mukaan luotettavuusvertailu on validi ainoastaan, mikäli parhaaksi havaitaan Toyota.

        Sellaisia ajatuksia joillain, juu. Mutta saksanmaaltahan on tullut jo aiemmin kestoraportteja, joissa huomioitu myös ajetut kilometrit. Niissä Toyota ei ole kovin kummoisesti menestynyt. Siis tuo uusi raportti oli hyvinkin ennakoitava. Jännä juttu sekin, että Toyotalla on menestystä vanhemmissa malleissa.

        Ei sinänsä suuri ihme sekään. Jos parhaat ovat Toyota ja Mersu, eikä Mersu ole osallistunut kisaan lainkaan Jürgen Schremppin kaudella ennen vuotta 2007.

        Tohtori Z astui ruoriin 2007, mutta iso laiva kääntyy hitaasti, joten käytännössä Mersu ei edes ollut tavoittelemillaan markkinoilla läsnä lainkaan ennen viime vuosikymmenen loppuvuosia.

        Tohtori Viiksi muuten teki tänä vuonna jatkosopimuksen vielä muutamaksi vuodeksi, vaikka eläkeiässä jo onkin.


      • Täsmennettäköön
        E220_CDI kirjoitti:

        Ei sinänsä suuri ihme sekään. Jos parhaat ovat Toyota ja Mersu, eikä Mersu ole osallistunut kisaan lainkaan Jürgen Schremppin kaudella ennen vuotta 2007.

        Tohtori Z astui ruoriin 2007, mutta iso laiva kääntyy hitaasti, joten käytännössä Mersu ei edes ollut tavoittelemillaan markkinoilla läsnä lainkaan ennen viime vuosikymmenen loppuvuosia.

        Tohtori Viiksi muuten teki tänä vuonna jatkosopimuksen vielä muutamaksi vuodeksi, vaikka eläkeiässä jo onkin.

        Wikipedian mukaan Dr. Z aloitti ruorissa jo 1. tammikuuta 2006.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Dieter_Zetsche

        Vuonna 1953 syntynyt kaveri ei ole saksalaisittain mitenkään ikäkulu yritysjohtaja. Itse olen pari vuotta vanhempi ja myönnän kyllä ottavani jo eläkettä vastaan, mutta tunnen kuntoni paremmaksi kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Töitäkin teen, kun vanhat asiakkaat sattuvat joskus vaivaamaan.


      • Ei_TUV-tilasto
        E220_CDI kirjoitti:

        Ei sinänsä suuri ihme sekään. Jos parhaat ovat Toyota ja Mersu, eikä Mersu ole osallistunut kisaan lainkaan Jürgen Schremppin kaudella ennen vuotta 2007.

        Tohtori Z astui ruoriin 2007, mutta iso laiva kääntyy hitaasti, joten käytännössä Mersu ei edes ollut tavoittelemillaan markkinoilla läsnä lainkaan ennen viime vuosikymmenen loppuvuosia.

        Tohtori Viiksi muuten teki tänä vuonna jatkosopimuksen vielä muutamaksi vuodeksi, vaikka eläkeiässä jo onkin.

        ole mikään kisa eikä Tüv kysy Mersulta tai muiltakaan merkeiltä, haluaako se osallistua kisaan. Saksalainen tilastoi kaiken ja kun on riittävän suuri otos autoja, alkaa tilastolla olla merkitystäkin automallien vikojen suhteen. Kieltämättä Mersun laatu on parantunut viimeisten 10 vuoden aikana huolimatta siitä että autot ovat monimutkaistuneet mutta vanhemmissa ikäryhmissä joissa autojen todellinen pitkänajan kestävyys punnitaan, halvatkin japanilaiset pärjäävät parhaiten kun taas lähes kaikki saksalaiset romahtavat. Porschea ei tässä kannata mainostaa sillä ne huolletaan isolla rahalla ja usein eikä niillä silti ajeta samalla lailla vuoden ympäri kuin tavallisilla autoilla.


      • E220_CDI
        Täsmennettäköön kirjoitti:

        Wikipedian mukaan Dr. Z aloitti ruorissa jo 1. tammikuuta 2006.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Dieter_Zetsche

        Vuonna 1953 syntynyt kaveri ei ole saksalaisittain mitenkään ikäkulu yritysjohtaja. Itse olen pari vuotta vanhempi ja myönnän kyllä ottavani jo eläkettä vastaan, mutta tunnen kuntoni paremmaksi kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Töitäkin teen, kun vanhat asiakkaat sattuvat joskus vaivaamaan.

        Kiitos tästä korjauksesta! Olenkin ihmetellyt, miten vuoden 2007 W211 facelift mallia pidetään uuden ajan alkuna. Tai mallina, josta paluu vanhoihin suunnitteluperinteisiin alkoi menetetyn vuosikymmenen jälkeen.


      • E220_CDI
        Ei_TUV-tilasto kirjoitti:

        ole mikään kisa eikä Tüv kysy Mersulta tai muiltakaan merkeiltä, haluaako se osallistua kisaan. Saksalainen tilastoi kaiken ja kun on riittävän suuri otos autoja, alkaa tilastolla olla merkitystäkin automallien vikojen suhteen. Kieltämättä Mersun laatu on parantunut viimeisten 10 vuoden aikana huolimatta siitä että autot ovat monimutkaistuneet mutta vanhemmissa ikäryhmissä joissa autojen todellinen pitkänajan kestävyys punnitaan, halvatkin japanilaiset pärjäävät parhaiten kun taas lähes kaikki saksalaiset romahtavat. Porschea ei tässä kannata mainostaa sillä ne huolletaan isolla rahalla ja usein eikä niillä silti ajeta samalla lailla vuoden ympäri kuin tavallisilla autoilla.

        "vanhemmissa ikäryhmissä joissa autojen todellinen pitkänajan kestävyys punnitaan, halvatkin japanilaiset pärjäävät parhaiten kun taas lähes kaikki saksalaiset romahtavat. "

        Juuri tätä tarkoitin sillä, ettei Mersu edes osallistunut kisaan. 10 vuotta sitten Mersut eivät olleet kovin luotettavia edes uutena, eikä ikä ole niitä tietenkään parantanut. Kadotetun vuosikymmenen jälkeinen ensimmäinen havaittavan parannuksen aloittaneen mallin ensimmäiset yksilöt katsastettiin ensimmäisen kerran 8 vuotta sitten. Siksi kaikki 10-vuotiaat ovat vielä WDC-korimalleja ja ensimmäinen Chryslerin jälkeinen Daimler AG:n WDD-runkonumero oli vasta suunnittelupöydällä tai enintään protopajalla.

        Eräs katsastuksessa näkyvä asia on alustan osien kesto. 2000-luvun malleissa tyypillinen "painavan auton monivarsituenta on kovilla" on 2010-luvun vielä painavammissa malleissa muuttunut vähintään kaksinkertaiseksi alustan osien vaihtoväliksi, eikä satoja tuhansia tehtaan asetuksin ajettu W212 ole harvinaisuus.

        Muutaman sadan tuhannen km kokemuksella uskallan odottaa 2009 alkaen valmistuneiden mallien vanhenevan edeltäjiään tyylikkäämmin. Aika näyttää osuuko arvio kohdalleen, koska omani olen budjetoinut ajavani 10-vuotiaaksi ja noin 300.000 km saakka.


    • nyt.ja.aina

      Minä ajan Mersulla, ajakaa te raporteilla ja katsastustilastoilla.

      • SääliOnTunteeni

        Otan osaa.....


    • Make20161

      Kyseinen tilasto ei kerro mitään. Ostin aikoinaan tilaston kärjessä olleen Audi A6:n ja voi pojat miten 2v vanhassa alle 50tkm ajetussa autossa voi olla vikoja. 2xhinurin päällä ja 7500e Multitronic remontti jäi päällimmäisenä mieleen.

      • E220_CDI

        Kyllä se kertoo aika tarkasti siitä, mistä syistä autoja hylätään saksalaisella katsastusasemalla. Tilasto ei valehtele, koska ei se yritäkään kertoa yhtään mitään muuta.

        Kuvitelmat, että katsastustilastoilla olisi suora korrelaatio auton kestävyyteen, haluttavuuteen tai käyttökustannuksiin ovat tietenkin ihan roskaa, kuten jo sanoitkin. Tilasto ei valehtele, peräkamarin kotitarvetulkitsijat sitäkin enemmän.

        Mutta oli jännä nähdä, kuinka monille katsastustilasto oli auton hyvyyden lähes ainoa mitta, kunnes Toyota putosi pois kärjestä. Tarvittiin muutama suhteellisen hyvin huollettu Mersu, että myös aiemmin katsastustilaston nimiin vannoneet ymmärsivät kertomasi totuuden. Tilasto ei valehtele, paitsi jos tilastokärjessä on joku muu kuin Toyota.

        Heh!


    • Ollil1

      Katsastusraportti!
      Tuollainen tilasto kertoo vain sen miten huolellisesti autoa on huollettu. Pitäsi julkaista tilastoja siitä minkä verran erimerkkisiin tehdään osien vaihtoja määräaikaishuolloissa, mutta eihän niitä ole.

    • Ei_mitään_ongelmaa

      Vanha auto mennyt aina läpi katsastuksessa. Korjaan kaikki mahdolliset viat ennen katsastusta.

      • eemelinen_

        Näinhän se menee. Nämä katsastustilastot kertovatkin enemmänkin siitä, miten tiettyjen merkkien omistajat suhtautuvat ajokkinsa huoltoon ja kunnossa pitämiseen, kuin minkälaisia itse autot varsinaisesti ovat. -Tottakai ajetut kilometrimäärät ja runsaat sähköiset lisävarusteetkin vaikuttavat.
        -Ja se laatu tai sen puute alkaa näkymään kun autolla on ajettu vähintään 200000km ja ikää on yli 5 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe