Paljo rahaa bensaan kuukaudessa?

Puntoo6

Paljon autoa ajettaessa menee rahaa bensaan? Ajan noin 100km viikossa ja auton yhteis kulutus on 6-7l/100km. Bensan hinta täälläpäin on hieman alle 1.39.

10

8020

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tankillinen maksaa nyt noin 90 euroa (~70 litraa). Sillä pärjää 1-2 viikkoa. Keskimäärin viikossa menee siis noin 60 euroa.

Keskikulutus pyörii jossain 5,5 - 6 litran tuntumassa satasella. Ihan kohtalainen, kun ajo on pääsääntöisesti moottoritiellä ja kaupungissa ja autossakin jonkin verran massaa.

• Hukkaanmäntopit

No nyt on mennyt peruskouluun työnnetyt veroeurot täysin hukkaan kohdallasi :(
      Antamillasi muuttujilla hinta seilaa 33,36 ja 38,92 euron välissä.

• kueseesko

Tai hinta 1.49 ja kulutus 100 kilometrillä n. 7 litraa plus päälle autonvalmaistajan kusetus.

• sj123
    • Polveilevaa_ajoa

Keskinopeus Suomen oloissa on siinä 60 km/h paikkeilla seka-ajossa. Tunnissa kuluu siis 3,6 - 4,2 litraa bensaa, mikä maksaa 5 - 6 euroa.

Tosin eihän sitä rahaa ajettaessa mene, kun tankkausta varten on pysähdyttävä.

• Mahdotontaa

Antamillasi lähtötiedoilla tota ei pysty laskemaan, kun et kertonut autosi merkkiä.

• Näinmulllla

Mulla menee aikalailla tankki per viikko. Tankkaan 60 e keskimäärin viikossa eli 240e kuussa. Ajan 2500-3000km josta yli 2500 työajoa myyntihommissa. Eli sinänsä vähän pakkokin ajaa muuten ei tule myyntiä eikä kilsakorvauksia.

• Hööörps

Jos ajata pakkaskaudella hyvin lyhyttä pätkäajoa taajamassa (liikennevaloja yms), voi todellinen kulutus olla vaikka 25 l/100km

• itsestäkiinnikulutus

Ei se pakkanen lisää kulutusta jos sen ei itse anna niin tehdä.

Onhan se selvää, että jos ei käytetä esilämmitystä vaan startataan moottori aina kylmänä ja sitten käytetään tyhjäkäynnillä pitkiä aikoja ennen ajoon lähtöä auton lämmittämiseksi, akun lataamiseksi ym, laitetaan kaikki mahdolliset sähkölämmittimet päälle jne. niin kulutus nousee tottakai merkittävästi.

Jos auto esilämmitetään huolellisesti lohko- ja sisätilanlämmittimellä, asennetaan tarvittaessa akkulaturi lohkolämmittimen yhteyteen akun lataus-tyhjäkäynnin tarpeen poistamiseksi, ei käytetä tyhjää vaan lähdetään heti ajamaan ja lämpimässä autossa ei tarvitse myöskään persegrillejä korventaa ym. niin kulutus ei nouse mihinkään.

• sipulikos

Tänä vuonna maksat yhä enemmän eli polttoaineen hinnassa plus "väliaikaisenveron" mutta jos olet rikas ja ajelet teslalla saat joka kuukausi 500 euroa tilille koska olet "köyhä" autoilija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      200
      8930
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5438
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      53
      4641
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      89
      4410
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      59
      3599
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3346
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      59
      3233
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2846
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      50
      2702
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2611
    Aihe