hurth merivaihde!!

pjyllis

Itse kolahdus ei niinkään haittaa mutta mitä tehdä kun vapaa asentoa ei tahdo löytyä millään,saattaa itsestään yhtäkkiä pompata vaihe päälle,auttaisiko jos laatikon päähän laittaisi vähän pidemmän karan/jatkoa mitä kaukohallintalaite säätää!

8

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mattikimi

Ota se venttiilisysteemi koneen päältä auki ja puhdista. Onko mallissa suodatinta?

• Huollontarvetta

Jos on joskus toiminut eikä enää toimi, niin kannattaa huoltaa. Kytkimessä on muitakin osia kuin venttiilit.

• Yanmarilla

Jos laatikko on märkä monilevykytkin(yleisin)niin ei siinä mitään venttiileitä ja suodattimia ole, se on mekaaninen. Jos jatkaa vaihdevipua, saattaa kaukosäätökaapelin liikkeen pituus estää koko homman, toisissa kaukosäätövivuissa on mahdollista hieman muuttaa kaapelin liikkeen mittaa. Mulla on Yanmarissa Kanzakin Hurth, joka on lisenssillä Japanissa valmistettu vaihteisto, siinä on sama ongelma, vapaata on joskus vaikea löytää, sen kanssa on vaan elettävä.

• twindisc

Eikös noissa ole suodatin sellainen metallisihti joka kuuluisi puhdistaa öljynvaihdon yhteydessä...sijaitsee vaihteiston alaosassa yleensä mutterin näköisen tulpan takana...

• twindics
        twindisc kirjoitti:

Eikös noissa ole suodatin sellainen metallisihti joka kuuluisi puhdistaa öljynvaihdon yhteydessä...sijaitsee vaihteiston alaosassa yleensä mutterin näköisen tulpan takana...

Voi olla myös vaihteen päällä oleva öljynsuodatin kansi ja vaihtopatruuna. Mikä vaihteisto malli kyseessä?

• Yanmarilla
        twindics kirjoitti:

Voi olla myös vaihteen päällä oleva öljynsuodatin kansi ja vaihtopatruuna. Mikä vaihteisto malli kyseessä?

Olen yhden HBW 150 joskus rempannut, eikä siinä ollut öljynsuodatinta eikä sihtiä, kerro jos löydät näistä. http://www.iwabss-limited.co.uk/upload/hurth_manual.pdf

• twindics
        Yanmarilla kirjoitti:

Olen yhden HBW 150 joskus rempannut, eikä siinä ollut öljynsuodatinta eikä sihtiä, kerro jos löydät näistä. http://www.iwabss-limited.co.uk/upload/hurth_manual.pdf

Juu, näissä pienissä vaihteissa ei ole suodatinta, isommista löytyy...

• raunoks

Olet taas saanut sellaisia neuvoja, jotka ei ole mistään kotoisin. Kyseessä on ilmeisesti mekaaninen Hurth merikytkin. Jos vapaa ei löydy helposti, niin todennäköisesti vipumekanismi on kulunut tai kaukosäätölaitteessa on paljon klappia. Ota kytkin irti ja ammattiliikkeeseen korjattavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe